28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Z výjimek pravidlo

Článek 50 Ústavy České republiky dává prezidentovi důležitou pravomoc, totiž vetovat zákon schválený Poslaneckou sněmovnou. Ta se musí zákonem znovu zabývat a schválit ho většinou plného počtu poslanců, tedy sto jedním hlasem. Prezident Havel ve svém prvním období užil svého práva veta devětkrát, poté se mu to zalíbilo, přitvrdil a vetoval celkem sedmnáct návrhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
NoName 6.4.2006 10:04

Re: KLAUS PRZNÍ ÚSTAVU aneb Proč by měl prezident vetovat zákony?

vyžadovaný nejen rozumem, ale i unifikací v rámci EU ... A přitom kolikrát je  ta první véta v rozporu s tou druhou
honzak 6.4.2006 10:04

Re: Teď vážně

Proboha, jen ať to nevymýšlí ta parta blbečků!!! Soudný parlament by si zjistil jak funguje příslušný zákon v lyžařsky rozvinutých zemích a a nejlepší řešení by vybral (a de facto přepsal např. Republica Italiana na Česká republika). V té Itálii je rozumně postihována nebezpečná jízda, včetně dýchání do "balonku". U východu z hospody se nedýchá, neboť se předpokládá, že lyžař není automaticky debil. Už jsem tam byl mockrát, ale ožralého na sjezdovce jsem ještě neviděl. A přitom se ve všech hospodách na kopci čepuje všechno co teče. Rozumný lyžař (bez ohledu na státní příslušnost) si dá s mírou a do trumpety si naleje až dole na parkovišti (když ovšem neřídí).
Béda 6.4.2006 10:04

Re: Re: Tak kráčí svět doleva nebo doprava?

Svět se nevyvíjí doneznáma, ale do sebezáhuby. Lidí je prostě moc. Z toho vyplývá většina současných i budoucích neřešitelných problémů. Tedy, působí spontánní řády a současně řízené společenské řády, spíše zaneřáděné, než řádné.
rezy 6.4.2006 10:04

Pavlo nezlobte se

, ale teď řešíme jak a čím se dostat na kopec, cesta dolů je zcela jiná kapitola... tomu oddělení se říká dekompozice :-), Čumilovi jsem chtěl říci, že obdobně jako u auta, je tu problém technické způsobilosti auta a jeho technický stav a způsobilosti řidiče samotného. Na vleku se zcela jistě dělají pravidelné revize, pokud revizák dá štempl na vlek, nevyhovující technickým podmínkám, je problém v podmínkách udělování revizních průkazů a licencí, ne?
Pazúr 6.4.2006 10:03

Re: Tak kráčí svět doleva nebo doprava?

svět kráčí do kitek  teda do kytek, ale panu Polanskému na nějakém i/y evidentně nesejde      
Jaroušek podruhé 6.4.2006 10:02

KLAUS PRZNÍ ÚSTAVU aneb Proč by měl prezident vetovat zákony?

Ústava přesně stanoví, které zákony svým charakterem vyžadují, aby byly schváleny větší než běžnou většinou (tj. nadpoloviční většinou přítomných, je-li komora usnášeníschopná), tzv. většinou kvalifikovanou. Pokud tedy prezident o své vůli vrací sněmovně zákony a vyžaduje jejich schválení 101 členy (kvalifikovanou většinou), narušuje tím tento ústavní princip a žádá, aby PS v rozporu se záměrem ústavy ten který zákon (jak se mu zamane) schválila kvalifikovanou většinou, aniž tomu jeho charakter vyžaduje. Touto mimořádnou pravomocí by tedy měl být prezident vybaven POUZE v případech, že jím vetovaný zákon je svou povahou protiústavní či minimálně sporný, pokud jde o jeho soulad s ústavou, resp. ve zřejmém rozporu s míněním obyvatelstva, veřejnosti či voličů. JINAK je využívání této regálie ZNEUŽITÍM funkce prezidenta (v mezích zákona). Všichni dosavaní prezidenti, nadaní stejnou pravomocí jak Klaus, si byli této své ústavní a společenské odpovědnosti vědomi a tohoto práva používali s rozmyslem a "jako šafránu".
Až nyní, kdy se v médiích běžně předpokládá, že každý zákon schválený PS či Senátem, MUSÍ projít ještě souhlasem Jeho Milosti, aby mohl nabýt účinnosti, je evidentně tohoto práva prezidenta protiústavně nadužíváno. Jestliže si prezident dovolí vetovat zákon, který získá ústavou předepsaný souhlas poslanců i senátorů napříč politickými stranami, není ve viditelném rozporu s ústavou a jeho obsah podporují více než 2/3 obyvatelstva státu, pak se jedná o svévolné, voluntaristické a nedemokratické jednání, jež si za normálních okolností vládci (tzv. diktátoři) dovolují jen na základě zmocnění parlamentem či voliči!
P.S. Jestliže tímto způsobem V.K. vrací zákony o zoologických zahradách, o ochraně proti hluku (vyžadovaný nejen rozumem, ale i unifikací v rámci EU) či o lanovkách a lyžařských vlecích (že by partikulární zájem fy Völki?) je jen špičkou ledovce, na níž nám tady exhibují jeho apologeti, viď Astone? FUJ!
Kajan 6.4.2006 10:00

Re: Re: Re: I kdyby přečetl všechny telefonní seznamy

Každý, kdo kritizoval Havla za jednoduchý fakt, že vrátil zákony, je v této věci vůl. Jiná věc je, když ho kritzoval za obsah zákonů nebo jehonázoru. To je v pořádku. Tam se toho vleze ! Dzp.
hodne neRath 6.4.2006 9:58

Re: Teď vážně

no daleko lepsi bude soukrome zdrav. pojisteni. Povinne cokoliv jen podporuje vyrobce cehokoliv....
Kajan 6.4.2006 9:58

Re: Re: Re: Renato, Vy víte o kompozitivní teorii prdlajs, tak to se Vám to směje.

Béďo, hloupí poslanci schvalují jen zákony proti vůli toho Vašeho lidu. Já však nevím, co je to  lid ! Dzp.
NoName 6.4.2006 9:57

Re: Re: Re: Renato, Vy víte o kompozitivní teorii prdlajs, tak to se Vám to směje.

Toho Trestního je fakt škoda, toleroval pálení doma až do 30 l ročně ... Spousta zařízení a osobností mohla vyjít z ilegality a teď tohle ...
RomanL 6.4.2006 9:57

Re: Re: Re: Já pevně věřím, že koalice (kterákoliv, není nutné omezovat se na oficiální),

Hned mne to také napadlo.
Kajan 6.4.2006 9:56

Re: Tak kráčí svět doleva nebo doprava?

Svět se vyvíjí doneznáma. Lidský svět je tažen civilizací, tedy individualizací a subjektivizací jednotlivců, prostřednoctvím obchodu, doprava ! Dzp.
Dušan Polanský 6.4.2006 9:53

Tak kráčí svět doleva nebo doprava?

Dáš moc pravičákovy, tak tuneluje a vykřikuje něco o individulismu. Dáš moc levičákovy, reguluje a křičí něco o sociálním státě. Prezident rád mluví o tom, že mu ČNB pokazila svými zásahy kariéru coby předsedovy vlády, a tak vetuje, aby zasahoval. Jeden si nevybere.  
Pavla B. 6.4.2006 9:49

Re: vypada to Pavlo,

Ne, fakt máme spoustu zbytečných zákonů a důležité chybí nebo jsou zastaralé. Ale vydovádět se musí všichni - poslanci, senátoři, prezident....
Jarda C. 6.4.2006 9:49

Proč musí být zákony na úplně "FŠECKO"?

Zdůvodnění se nabízí samo. Čím víc zákonů, předpisů a omezení ve všech oblastech života lidského, tím víc sankcí, a co možná nejvyšších. Tu 10 tis., tu 100 tis., jinde milion, 10 mil, 50 mil.  Kde jinde by velkorysý stát sebral na neskutečné sociální dávky a nejrůznější příspěvky pro všemožně preferovanou skupinu obyvatelstva, tj. "diskriminovanou" menšinu?
Dalším pozitivem je, že trochu klesne nezaměstnanost. Do státních služeb bude totiž nutno přijímat stále více kontrolorů  Jsem asi trochu pesimista, ale takhle pevně sešňerovaný život snad nebyl ani za proklínaných komunistů.
Béda 6.4.2006 9:48

Re: Re: Renato, Vy víte o kompozitivní teorii prdlajs, tak to se Vám to směje.

Vetování je na základě kompostové teorie. Zákon, který je nestravitelný se hodí jedině do kompostu. A zdá se, že některé zákony schvalují poslanci ne jako volení zástupci lidu, ale proti vůli lidu. Nebo naopak neschvalují (Trestní zákoník).
Pavla B. 6.4.2006 9:48

Teď vážně

Kdyby měl parlament doopravdy starost o bezpečnost lyžařů, snad by bylo dobré podobně jako na silnicích i na sjezdovkách zakázat alkohol. Případně, když už by chtěl lidem hodně kecat do života, na lyžích stejně jako na kole povinné helmy. Nezpůsobili si náhodou lyžaři neskonale více úrazů vlastním přičiněním než vinou obsluhy vleků?
hodne neRath 6.4.2006 9:45

vypada to Pavlo,

ze Vam se ty EUro-socanske blbosti libi.....
Pazúr 6.4.2006 9:43

Re: Re: I kdyby přečetl všechny telefonní seznamy

Jo Kajane, není nad kritiku do vlastních řad  myslím, že byste si měl dobrovolně zakázat příspěvky stejně jako pod článkem páně Bartoně  a ze stejného důvodu  
Pazúr 6.4.2006 9:41

Re: Renato, Vy víte o kompozitivní teorii prdlajs, tak to se Vám to směje.

Kajane, Klaus ví taky prdlajs  před pár dny se tu přiznal Jakl, že prezident zákony přijímá nebo vetuje podle jeho doporučení, a né podle kompozitivní teorie
JanaBa 6.4.2006 9:40

Re: Re: Klaus třetí a nejbídnější komorou

Vite co? At s Vilemem souhlasime nebo ne, nic to nezmeni na faktu, ze se snazi prispet do diskuze. Coz se neda rici o nas, kteri reaguji na jeho prispevek(y). Zadne argumenty, jenom posmesky. Je to hloupe a bohuzel se to na Psu objevuje stale casteji. Skoda.
rezy 6.4.2006 9:39

Čumile, je třeba oddělit dvě věci

a to technické podmínky které musí vlek splňovat aby ho někdo mohl provozovat a podmínky pro provozovatele samotného. Pokud jsou dobré normy (bezpečnostními počínaje a EMC konče)a vlek je splňuje tak není důvod z živnosti dělat živnost vázanou. Samozřejmě, že obsluha každého elektrického zařízení či stroje musí být prokazatelně proškolená a přezkoušená. To už platí dávno, to platilo i před 89. I uklizečka rozvodny NN projde školením. K jízdě autem nemusíte mít strojní průmyslovku a stačí jen řidičák. Ta obsluha vleku podléhá i dneska z hlediska obsluhy elektrického zařízení příslušným předpisům.
nick 6.4.2006 9:38

Re: Re: I kdyby přečetl všechny telefonní seznamy

No, kajane, to je smělé tvrzení. Pokud vím, tak Havla kritizoval právě Václav Klaus. :-)
Kajan 6.4.2006 9:38

Renato, Vy víte o kompozitivní teorii prdlajs, tak to se Vám to směje.

Až jednou se s ní alespoň zevrubně seznámíte, půjdete si někam za roh nafackovat, aby Vás nikdo neviděl. Tak se budete stydět ! Dzp.
Pavla B. 6.4.2006 9:37

Re: Re: Re: No, dnes to Aston napsal přesně:

Legislativní smršť.... Z parlamentu se valí tuny popsaného papíru přímo do Vladislavského sálu, uprostřed stojí pan prezident vyzbrojen lyžařskou holí a provozuje šermířské výpady.... Tajemník Jakl běhá okolo, dobíjí smrtelně zraněná lejstra napichováním na druhou hůlku, sbírá do pytle a vynáší do kontejneru na hradním nádvoří...
Lerak 6.4.2006 9:36

Re: Re: P.S.: Sašo, sorry, vím, že na to máte copyright,

A co na to debil Vilém?
Kajan 6.4.2006 9:33

Re: I kdyby přečetl všechny telefonní seznamy

Bobe, co to plkáte ! Kdyby se nepředpokládalo, že může prezident vracet zákony, pak by tu možnost v ústavě neměl. I Havel to právo měl a bylo správné. Pokud ho někdo za to kritizoval, tak je vůl ! A´T už to byl kdokoliv. Dzp.
Lerak 6.4.2006 9:33

Astone

vy si myslíte, že jako argumentu v neprospěch prezidenta lze použít toho, že parlamentní většina válcuje jeho veta bez ohledu na realitu? To přeci ani náhodou.
Ikar 6.4.2006 9:32

Re: I kdyby přečetl všechny telefonní seznamy

Konečně jsem se dozvěděl, jak přišli ke vzděláni kritici prezidenta.
Janus 6.4.2006 9:32

Re: Havel nemusel tolik vetovat,

Člověče, Sašo, tak proč se toho neujmete  Vždyť drtivou většinu předloh stvořili právě právníci ...