14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Trapnost, ale čí hlavně?

O panu Čunkovi nemá smysl se bavit. Přišlo by mi trapné si na tom člověku cvičit vtip. Ale co je opravdu trapné je to, že se na ty jeho ubohosti přišlo nestandardním způsobem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 1.11.2007 22:52

Ano.

Odporuje to nějak mému tvrzení o prosazování morálky silou jako zločinu?

Sedrman 1.11.2007 23:28

Re: Re: Re: Re: Z čeho tak usuzuješ?

to si děláš srandu ? Ne silou, ale poslal je do koncentráku. Ty jsi ještě blbější než jsi vypadal ze začátku. Holt se člověk někdy splete.

Halladin 1.11.2007 23:32

Re: Re: Re: Re: Re: Z čeho tak usuzuješ?

No že bych od tebe čekal, že umíš číst, to jsem opravdu nečekal:-D

vlk 1.11.2007 22:49

Kdyby si Němci

budovali nacismus u sebe doma, můžeme je litovat či nenávidět, ale je to jejich věc. Oni ovšem nezůstali doma a rozšířili se do celé Evropy (nejen). A holt výsledný vektor prostoru, do kterého se rozšířili vyústil v jejich porážku a změnu jejich morálního vektoru. Naprosto logické...

Halladin 1.11.2007 23:02

Re: Kdyby si Němci

Fajn, takže pokud by vraždili jen své židy doma , bylo by to podle tebe v pořádku.

vlk 1.11.2007 23:24

Ne, nebylo.

Ale nemám jinou možnost než je bojkotovat, kritizovat a přesvědčovat. Nemám právo tam vtrhnout. Sám píšeš - své Židy. Kdyby to byli židé, bylo by to něco jiného...

Ps. O Židech se bavíme z důvodů historických. Stejně dobře to mohou být třeba Papuánci.

Halladin 1.11.2007 23:27

Re: Ne, nebylo.

No vidíš  - já si myslím, že bych právo měl. druhá věc je, jestli bych na to měl sílu nebo odvahu.

Dana 1.11.2007 22:41

Re: Re: Morálka jako taková

Haladine, přečtěte si to znovu. "Nadiktovat svou morálku silou je zločinem" - už chápete?

zíralek 1.11.2007 22:45

Re: Re: Re: Morálka jako taková

Vy asi nechápete a to silně;-D

zíralek 1.11.2007 22:46

Re: Re: Re: Morálka jako taková

Víte vůbec co je denacifikace?:-/

Halladin 1.11.2007 22:46

Re: Re: Re: Morálka jako taková

Dano, prosím Vás pěkně, vynechte mě. A přestaňte si hrát na učitelku - nemáte na to.

Německu byla nová morálka nadiktována silou - tedy konkrétně několika desítkami spojeneckých divizí a taky šibenicemi.

vlk 1.11.2007 22:51

A to byla příčina nebo následek?

Halladin 1.11.2007 23:04

Re: A to byla příčina nebo následek?

O to přece nejde. Podle Tvé formulůace je to ( vnucování vlastní morálky) zločin vždy

vlk 1.11.2007 23:09

Zločin a trest.

Příčina a následek. Nic ti to neříká a nebo jsi přešel na platformu ultrapacifismu, totiž že zlu se nemá v žádném případě odporovat?

Halladin 1.11.2007 23:13

Re: Zločin a trest.

Ani jedno, ani druhé. Akorát jsi pronesl nesmyslný výrok. Tedy - bylo jich víc.

Vyslovil jsi je jako výroky s absolutní platností, a ony absolutní platnost nemají.

vlk 1.11.2007 23:16

Zopakuj tedy prosím ty výroky,

které neplatí. Aby nedošlo k omylu.

Halladin 1.11.2007 23:25

Re: Zopakuj tedy prosím ty výroky,

Zase zkomolení mých výroků :-DTvé výroky neplatí absolutně, čili ve všech případech.Neříkám, že neplatí nikdy.

Ty říkáš , že vnucovat svou morálku je zločin, a vyznívá to tak, že myslíš vždy.

Já na příkladu Německa uvedl, že někdy to zločin není, a naopak je to velmi vhodné.

Taky si nemyslím, že kdyby Němci vraždili jen své židy doma, ( budovali nacizmus doma) bylo by to v pořádku.

Podle mne nebylo.

vlk 1.11.2007 23:40

Za nepřesnost se omlouvám,

doufám, že to nebereš jako úmysl.

Vnucovat svou morálku je zločin vždy - máš pravdu v tom, že jsem neuvedl a myslel to jako samo sebou - když s tím někdo začne. Náprava tohoto stavu je děj, který uvádí společnost do původního stavu. Nechci slovíčkařit, na axiom by to opravdu nestačilo. Nicméně s tímto upřesněním je tvůj postoj ke (smyslu) původního příspěvku také zamítavý?

A které jsou ty další?

Halladin 1.11.2007 23:44

Re: Za nepřesnost se omlouvám,

To byly dva.

Já napsal,  že to občas platí, ne , že to neplatí nikdy.

vlk 1.11.2007 23:52

To druhé jsou Židi?

Nebylo by to v pořádku, ale nemám právo zasahovat silou na území jiného suverénního státu. Mohu podnikat kroky na svém území. Jiná situace by nastala, kdyby tam mordovali občany jiného státu, tedy kdyby Židé byly občany jiného stáru než Německa - potom by ten stál plné právo měl.

Halladin 2.11.2007 0:04

Re: To druhé jsou Židi?

To už vlku neplatí - podle mezinárodního práva, ani fakticky.

Podle mezinárodního práva to neplatí, pokud tak rozhodne  Rada bezpečnosti.

A neplatí to ani bez té rady bezpečnosti. Pokud se USA rozhodne........

vlk 2.11.2007 0:07

Ale já nejsem mezinárodní právník

a v kořenovém komentáři jsem uvedl, že je to můj názor. Mým názorem také je, že ne všechno co je právně v pořádku je také správné :-)

Ps. Dostal jsi mne - nikde jsem neuváděl, že to platí vždy ani že by to byl axiom. To jsi mi podsunul ty a já se nachytal :-)))

Halladin 2.11.2007 0:20

Re: Ale já nejsem mezinárodní právník

pak stačí  uvést " dle mého názoru"

A ne stát má , či nemá právo.

Haf 1.11.2007 23:12

Re: Re: A to byla příčina nebo následek?

soudruhu zubaři - vítěz není zločinec nikdy .

clay 1.11.2007 23:08

Re: A to byla příčina nebo následek?

to už není rozhodné pro inkriminovanou větu

clay 1.11.2007 23:21

Re: Re: A to byla příčina nebo následek?

díky tomu, resp. následkem toho, že nacismus je něco tak nesporně zrůdného, zavržení a zničení hodného, má Halladin svým způsobem pravdu. Trochu to zavání chytáním za slovíčko. Produktivním by bylo přiznat si to (záměrně neříkám co...) a obrátit list.

clay 1.11.2007 23:07

Re: Re: Re: Morálka jako taková

Obávám se, že tady se Halladin měl čeho chytit

třitečky 1.11.2007 23:15

Re: Re: Morálka jako taková

Neřekl bych, že trest je vnucování morálky.

Halladin 1.11.2007 23:19

Re: Re: Re: Morálka jako taková

Německá morálka říkala " Zabíjení jiných lidí je v pořádku"

Pak přišli Spojenci, a řekli " Zabíjet lidi , protože jsou Židi atd atd není v pořádku."

Trest je za už spáchané . Morálka zakazuje dělat něco v budoucnu.

třitečky 1.11.2007 23:31

Trest je za už spáchané . Morálka zakazuje dělat něco v budoucnu.

Přesně to říkám. Dle mě to jsou dvě věci, ne jedna.