14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Trapnost, ale čí hlavně?

O panu Čunkovi nemá smysl se bavit. Přišlo by mi trapné si na tom člověku cvičit vtip. Ale co je opravdu trapné je to, že se na ty jeho ubohosti přišlo nestandardním způsobem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lugi 7.11.2007 14:02

a je to opravdu tak

:-/rád bych věděl, kdo s kým manipuluje... kdo jsou ti vzadu, neviditelní, co tahají za drátky a "poctivý občan" se rozčiluje jakej je to bordel... co je ale cílem těchto "úniků" informací? Samozřejmě, že se o žádné úniky nejedná, ale je to jen politický boj, kde účel světí prostředky.(Y)

lamířd 6.11.2007 20:31

souhlasím na 105 procent

Je to velmi smutná pravda, že s takovým názorem musím souhlasit

Halladin 2.11.2007 6:20

Re: Dobrou :-)))

jenže Ty jsi napsal axiom se nedá vyvrátit.

Což zase není pravda. Tedy - přesněji - nemusí být pravda.Občas dá:-D:-D:-D:-D.

vlk 2.11.2007 0:47

Dobrou :-)))

vlk 2.11.2007 0:47

To je právě přeci ten rozdíl :-)

O vyvracení axiomu se lze pokoušet - když se to podaří, tvrzení přestává být axiomem. Dogma je tvrzení, o jehož vyvracení se nikdo nesmí oficiálně pokoušet, považuje se za pravdivé apriori, bez důkazu

Halladin 2.11.2007 0:44

Re: Uznávám, že jsem měl precizně napsal

Máš to marné vlku, já se koukl do encyklopedie:-D

Axiomů bylo vyvráceno fůru - Například jistý Einstein taky má něco takového na svědomí.

Dobrou.

vlk 2.11.2007 0:38

Uznávám, že jsem měl precizně napsal

něco ve smyslu obecně platí... Jinak nepochybuje se o axiomu, neboť nelze vyvrátit. Tvrzení, které se nevyrací není axiom, ale dogma

Halladin 2.11.2007 0:30

Re: Ne přesně.

No taky jsi mohl napsat většinou, nebo tak něco.

Axiom je něco, co se považjuje za pravdivé a  jeho pravdivost se nedokazuje. Občas někdo dokáže, že to pravdivé není. Potom už to ovšem není axiom.:-D

Třeba že Země je plochá deska :-) To taky bejval axiom - nějakou dobu :-)

Halladin 2.11.2007 0:20

Re: Ale já nejsem mezinárodní právník

pak stačí  uvést " dle mého názoru"

A ne stát má , či nemá právo.

vlk 2.11.2007 0:10

Ne přesně.

Axiom je tvrzení, které je absolutně platné a nelze vyvrátit. Obecně platné platí jen v obecné rovině a nemusí mít platnost ve speciálních případech.

A dostal jsi mne - nikde jsem nepsal, že to platí vždy nebo že je to axiom. To jsi mi podstrčil a já se nachytal. Patří mi to :-)))

vlk 2.11.2007 0:07

Ale já nejsem mezinárodní právník

a v kořenovém komentáři jsem uvedl, že je to můj názor. Mým názorem také je, že ne všechno co je právně v pořádku je také správné :-)

Ps. Dostal jsi mne - nikde jsem neuváděl, že to platí vždy ani že by to byl axiom. To jsi mi podsunul ty a já se nachytal :-)))

Halladin 2.11.2007 0:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jdi už chrnět, Čumile

Sakra, a kde je potom Evropanová ?8-o

Že by fakt u Čumila ?;-)

Halladin 2.11.2007 0:05

Re: Aby to nezaniklo,

Není náhodou axiom obecně platný ? jen se ptám.....

Halladin 2.11.2007 0:04

Re: To druhé jsou Židi?

To už vlku neplatí - podle mezinárodního práva, ani fakticky.

Podle mezinárodního práva to neplatí, pokud tak rozhodne  Rada bezpečnosti.

A neplatí to ani bez té rady bezpečnosti. Pokud se USA rozhodne........

vlk 1.11.2007 23:59

Aby to nezaniklo,

uznal jsem, že má Halladin pravdu a mé tvrzení: "Ovšem snaha o nadiktování své morálky ostatním silou je zločinem proti lidem stejným jako jakékoliv jiné totalitní praktiky" není axiom. Sice tam není vždy, ale z kontextu to vyplývá a nebere v úvahu nápravu stavu.

Dovedl bych oponovat tvrzením, že existuje-li nějaká morálka která se nám nelíbí nebo kterou považujeme za zrůdnou, neznamená to ještě, že musíme mít pravdu, ale beru zpět. Věta je obecně platná, ale nikoliv axiom.

Ps. Já někde tvrdil, že je to axiom? :-)))

Evropan (original) 1.11.2007 23:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jdi už chrnět, Čumile

V posteli s pejskama jsem ja :-D

Halladin 1.11.2007 23:53

Re: Trest je za už spáchané . Morálka zakazuje dělat něco v budoucnu.

To, že jsem mluvil jen o morálce, neznamená , že nebyl trest. Ovšem ten nebyl tématem diskuze.

vlk 1.11.2007 23:52

To druhé jsou Židi?

Nebylo by to v pořádku, ale nemám právo zasahovat silou na území jiného suverénního státu. Mohu podnikat kroky na svém území. Jiná situace by nastala, kdyby tam mordovali občany jiného státu, tedy kdyby Židé byly občany jiného stáru než Německa - potom by ten stál plné právo měl.

Halladin 1.11.2007 23:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jdi už chrnět, Čumile

Sakra, a dělám , co jsem jiným vytýkal:-(

Sypu si popelník na hlavu :-/

vlk 1.11.2007 23:47

Skutečně,

ocitovat celou větu bez jakýchkoliv úprav je neodpustitelné zkreslení. Máte pravdu, zbytečná...

Halladin 1.11.2007 23:47

Re: Re: Re: Re: Re: jdi už chrnět, Čumile

Houby, evropanová je dávno v posteli s pejsky ;-)

Halladin 1.11.2007 23:46

Re: Re: Svědomí a statisíce Iráčanů...

A Vy zase bijete černochy.......

vlk 1.11.2007 23:45

Našel jsem si během klání

několik definic pragmatismu, a jsem přesvědčen, že mé pojetí atributu morálky (tedy nadstavby) pragmatismu není v rozporu. K tomu jsme se však ještě ani nedostali. Asi je nepředstavitelné, že by pragmatické mohlo být zároveň morální nebo že by morální stanovisko mohlo být pragmatické. A nebo naopak k té představě došlo a byla děsivá :-)))

Halladin 1.11.2007 23:44

Re: Za nepřesnost se omlouvám,

To byly dva.

Já napsal,  že to občas platí, ne , že to neplatí nikdy.

Psí vrah Čumil 1.11.2007 23:42

Re: Co je zase tohle?

Namítal jsem a namítám proti způsobu, jímž jste zkreslil jeho význam. Když nevnímáte ani to, je taky další debata zbytečná.

Zuzana W 1.11.2007 23:42

Re: Re: Re: Re: jdi už chrnět, Čumile

Cumil uz nema cas, je u nej Evropanová.:-)

Oliš 1.11.2007 23:41

5O. léta slabý odvar

Já nevím jak Vy, ale zrovne dnes, když byla odsouzena prokurátorka, která odsoudila na smrt M. Horákovou, mně sočasná Čunkiáda připadá nějak podobná. V televizi, v rádiu a v novinách všichni odsuzují Čunka za to, že si dovolil brát nějaké přídavky na děti a podobně, tedy že se choval jako bolševický agent, který boural náš krásný vzkvétající kapitalismus a při tom dle tehdejších zákonných norem nic neporušil. Na druhé straně, pokud si přečtete různé diskuze třeba i na těchto stránkách, tak jsou rekace lidí zcela jiné a ne tak jenoznačné.

Že by opět ožily modely komunistické popagandy??, Vždyť i Topolánek studoval socalistickou vojenskou pakárnu. Navrhuji odpracovat nějakou tu brigádu na podporu našeho tisku, který tak hrdině odhalil zrádce národa (třeba roznášením bulváru zadarmo). K tomu si pak společně zaspíváme nějakou tu budovatelskou častušku.

Halladin 1.11.2007 23:40

Re: přátele už vím, do čeho se již nebudu činit

pro jistotu si ale nechám pro sebe.

Sakra, a já už šel do botníku pro kanady - a zase nic.

vlk 1.11.2007 23:40

Za nepřesnost se omlouvám,

doufám, že to nebereš jako úmysl.

Vnucovat svou morálku je zločin vždy - máš pravdu v tom, že jsem neuvedl a myslel to jako samo sebou - když s tím někdo začne. Náprava tohoto stavu je děj, který uvádí společnost do původního stavu. Nechci slovíčkařit, na axiom by to opravdu nestačilo. Nicméně s tímto upřesněním je tvůj postoj ke (smyslu) původního příspěvku také zamítavý?

A které jsou ty další?

Psí vrah Čumil 1.11.2007 23:38

Re: Co je zase tohle?

Ten drobný problém je, že jsem nikde nepsal to, z čeho notoricky vycházíte vy:

o vládě jako o obrazu morálky národa," Pokud ovšem nevnímáte rozdíl mezi národem a skupinovým zájmem (tedy podmnožinou národa) je to ovšem zbytečné. To opravdu.