26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bubik 20.12.2005 12:08

Re: Re: trošku jiný pohled

zničené dálnice a ostatní silnice, životní prostředí nebo zpomalení, či občas i zastavení dopravy a podobné škody jsou sice nepříjemné, ale když se s tím nebude nic dělat, tak to nic nestojí. Kdežto příjem v penězích je prostě příjem v penězích, a ty se dají použít třeba na ty pastelky pro voliče. Stejně vláda postupuje s nájemným - vnitřní dluh na bytové výstavbě klesá pomalu, protože majitelé (a to jsou zejména obce) nemají peníze na generální opravy. Ale hlavně že nájemníci - voliči - mají nízké nájemné. Že se časem ty silnice rozsypou úplně, to už bude buldozer na zaslouženém odpočinku.
Ladislav N. 20.12.2005 12:34

Re: trošku jiný pohled

Myslím, že jste PŘESNĚ VYSTIHL PODSTATU PROBLÉMU FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY ČR.
 
Vláda sto miliard vybraných na silnicích rozfofruje na blbosti a pak křičí, že musí zavést další poplatky, aby měla na výdaje spojené s údržbou a výstavbou... Není snad lepšího příkladu nezodpovědného chování vlády!
Béda 20.12.2005 12:45

Ladislave,

ne, že bych chtěl v nejmenším obhajovat vládu a její rozfofrovávací schopnosti, ale ono existuje také něco takového, jako je zákon o rozpočtovém určení daní. Takže ta vláda zase nemá až tak velkou volnost. Ovšem skutečnost, že ve výběrových řízeních je vybrána většinou firma, která navrhne nejdražší řešení, je neoddiskutovatelná. Nebo druhé nejdražší (ten první nejdražší může být nastrčen).
Ladislav N. 20.12.2005 12:50

Re: Ladislave,

 Vláda  s rozhodující většinou v poslanecké sněmovně si může "prohlasovat" i tu nejnehoráznější pitomost a (jak vidíme v každodenní praxi) i ignorovat rozhodnutí Ústavního soudu ČR. Nese za své činy plnou odpovědnost. Netřeba se vymlouvat "na zákony"...
pískovač 20.12.2005 13:20

Re: Re: trošku jiný pohled

řekl bych, že na největší blbosti rozfofrovávájí peníze poslanci v tom balíku, který je jim předhozen
Béda 20.12.2005 13:26

Re: Re: Re: trošku jiný pohled

Vřelý souhlas, a to  n a p ř í č  politickými stranami. Pravicový, či levicový pohled či nepohled, "to se nám to hoduje, dyž nám lidi půjčujou."
Stredocech 20.12.2005 14:11

Re: Re: trošku jiný pohled

Jistě, vláda na silniční dopravě tězce vydělává a přitom to stojí lidské životy. Úměrně počtu kamionů se musí zvýšit investice do dálniční síte a vhodnými zákony znemožnit obstrukce při jejich výstavbě.
eTony, 20.12.2005 12:44

Re: trošku jiný pohled

tak pod tohle se klidně podepíšu i já.
jonáš 20.12.2005 16:31

Re: trošku jiný pohled

No to by mne zajímalo -- těch padesát šedesát miliard, co se každej rok investuje do dopravní sítě skrz SFDI, se prosimvás bere kde? Státní tiskárna natiskne? A to jsou jen větší investice, nepočítaje menší úpravy a údržbu.
Ladislav N. 20.12.2005 20:12

Re: těch padesát šedesát miliard, co se každej rok investuje do dopravní sítě skrz SFDI

Uberte, uberte... tolik to rozhodně není.
jonáš 20.12.2005 20:59

Re: Re: těch padesát šedesát miliard, co se každej rok investuje do dopravní sítě skrz SFDI

Příští rok je plánováno 76 ;-]
Béda 20.12.2005 11:16

Hynku, Viléme, Janyško,

jste postrádán. Bylo zde vědecky prokázáno, že problémy s kódovým označením D1 může vyřešit jedině Hayek. To je přeci Vaše parketa. Jest možno, že jste utrpěl menší postraumatický šok z toho úterního, demokraticky zmanipulovaného (pomocí proxi serverů) internetového hlasování. Přeci nechcete, abychom si mysleli, že jste nikdy neopustil rodné Jesenicko směrem na matičku měst.
Neo 20.12.2005 11:03

Jak dlouho byl Aston zapadly na dalnici?

Myslim ze Aston zustal nekde viset na dalnici v te kalamite a ted si to projektuje do clanku. Slysel jsme ze kdyz nas Norove slysi mluvit o kalamite na silnicich tak se jen usmivaji
martin 20.12.2005 11:54

Re: Jak dlouho byl Aston zapadly na dalnici?

Nejenom Norové, každý Valach se směje, když po celodenním padání a odhazování a přejíždění a prohrabování si sedne ke zprávám a vidí někde pět a půl centimetru s kalamitou.
eroplejn 20.12.2005 10:52

nynejsi stav

nefunkcni mytne, transitni stred Evropy, silnicni komunikace v silenem stavu, nefungujici zeleznice, nefungujici lodni doprava. Mytne v Rakousku, mytne v Nemecku, A pak fabriky jako Skoda, PSA, Kia, Philips atd., narust prumyslu na Slovensku, Polsku, Rumunsku - secteno, podtrzeno mi ten nynejsi stav celkem vychazi
Ivan Nový 20.12.2005 10:57

eroplejn,

no v létě to v Rakousku není o nic lepší. To zase hoří tunely.
Béda 20.12.2005 11:04

Re: eroplejn,

Otázka do kvízu:
Proč v ČR na dálnici D1 nehoří tunely?
Mysch 20.12.2005 12:36

preci proto,

ze mame temelin!
Ladislav N. / iHNed.cz 20.12.2005 12:52

Re: preci proto,

??? :-O
Ivan Nový 20.12.2005 10:43

Průjezdná silnice není mediálně zajímavá, nezapadá tedy do

konceptu evropského modelu sociálního státu, který je tu především proto aby občany dostával do průšvihu a pak je za ně řešil, ať už jde o nezaměstnanost, nebo o dopravu. Buldozer musí buldozerovat :-)))
Čumil 20.12.2005 10:42

Hm, pořád jsem nevěděl, co je klíčovým problémem ČR.

Teď už to vím: Je to dálnice Praha-Brno. Ještěže toho Psa máme. Díky!
Jara London 20.12.2005 10:46

Re: Hm, pořád jsem nevěděl, co je klíčovým problémem ČR.

Cumile, delate cest svemu nicku.
Béda 20.12.2005 10:50

Čumile, zdravím,

ovšem klíčové problémy ČR jsou dva (střídavě):
1. dálnice Praha-Brno
2. dálnice Brno-Praha
Čumil 20.12.2005 10:58

Re: Čumile, zdravím,

Bédo, díky za kreativní rozvedení. Máte naprostou pravdu - tyto dva aspekty onoho složitého problému nelze v žádném případě zaměňovat!
Ivan Nový 20.12.2005 10:55

Čumile, je to jeden ze symptomů choroby

zvané EU. Neprůjezdná dálnice je výsledkem evropských sociálních jistot, které alokují zdroje, které se pak nedostávají jinde, například na zimní pneumatiky pro kamiony. To je celé. Socialismus nefunguje a vede k absurdním situacím.
Béda 20.12.2005 10:58

Re: Čumile, je to jeden ze symptomů choroby

Ivane Nový, mírný nesouhlas, ovšem, jak je vidět, tak i na léčbu choroby, pod kódovým označením D1, platí Hayek. Kde je, k čertu, mistr Janyška.
Béda 20.12.2005 11:00

Re: Čumile, je to jeden ze symptomů choroby

A ještě, Ivane Nový, zřejmě jste tady včera na diskuzi nebyl, zimní pneumatiky pro kamiony nedokázal vymyslet ani von Hayek.
Čumil 20.12.2005 11:02

Re: Čumile, je to jeden ze symptomů choroby

Pane Nový, až budete mít trochu času, zkuste rozvést tu svou strmou myšlenku vztahu sociálních jistot a zimních pneumatik na náklaďácích. Možná se tu ještě navečer stavím, abych se zasmál. Vřele děkuji předem.
Ivan Nový 20.12.2005 11:28

Čumile to jsou kupecké počty,

pastelkovné 300 mil = náklady na dopravní infrastrukturu -(minus!) 300 mil. Kdo rozhodne, co je důležitější? Byrokrat, ovšem problém byrokracie je, že má na rozhodnutí jen jeden pokus, trh je naproti tomu paralelní a stejná rozhodnutí dělá najenou mnoho jeho subjektů, takže pravděpodobnost, že se jich více trefí je větší a je to proto, že mají větší zkušenost, protože ta rozhodnutí dělají častěji a mají tím pádem i více aktuálnějších informací pro ta rozhodnutí. Omyl = informace v případě trhu, v případě byrokrata omyl = ucpaná dálnice. Tedy z logiky věci vyplývá, že adaptační schopnosti byrokracie jsou omezenější.
Béda 20.12.2005 11:32

Re: Čumile to jsou kupecké počty,

Ivane Nový, obdobně jako včera:
Pastelky zajistí možná několik stovek tisíc voličů.
Stejné peníze do dálnice zajistí (možná) několik tisíc voličů.
Pro jistotu, jako včera: Mne se pastelky (bohužel) již netýkají.