Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Otvírák na oči
Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
rezy 20.12.2005 14:07to hodnoceni pak uz vubec nechapu proc mu davate tri minus, vlastne minus tri, vzdyt kazdej vime ze voko bere! |
krtek 20.12.2005 16:53Re: Re: je videt ze jste za to spatne placen, neb Hlavně těm chlapcům nezávidět, to je špatná česká vlastnost, že , jo ? Všimněte si vždycky kdo a proč tuhle hovadinu o naší závistivosti říká. Vždycky nějaká nakopnutá husa, vždycky, i prezident se tak chová, myslím jako ta husa. |
Šedovous 20.12.2005 15:45Re: rezy,-Bédo v oběhu ne účetně ! |
Jarda Musil 20.12.2005 12:56Re: rozdil mezi Krejcirem a Grossem je jen ten no přece stále platí, že jsme si všichni rovni, ale někteří jsou si přece jen trochu rovnější . Ale když zabrousím do minulosti, takhle se začali obhajovat členové vlád počátkem devadesátých let - ti další už nemuseli tento obrat o neporušení zákonů znovu objevovat |
krtek 20.12.2005 16:57Re: rozdil mezi Krejcirem a Grossem je jen ten Hlavně nezávidět těm chlapcům, není to hezká vlastnost, ta závistivost, že ? Mnozí pokřivenci nás za to kritizují aby mohli také lumpačit bez našich keců, což ? |
rezy 20.12.2005 17:05zavidet, vzdyt neni co! jeden byl chudak poskozenej na cti a i financni ztratu utrzil, dalsi je ve vyhnanstvi a nesmi domu, o tom tretim radeji nemluvit. |
Pironi 20.12.2005 12:44Proč se k informacím nevyužívá RDS ? Jezdím po dálnicích s RDS asi 5 let a za tu dobu jsem neslyšel ani jednu hlášku o provozu na dálnic a to i v případě , kdy jsem stál v koloně 4 hodiny a zkoušel přepínat mezi jednotlivými stanicemi v domnění , že alespoň někde nějakou informaci získám. Proč se nevyužije alespoň tato možnost předávání informací ? Myslím, že alespoň 80% řidičů již autoradio s RDS má zabudované. |
Jarda Musil 20.12.2005 12:51Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? no, nejsem si zcela jist, ale spíše bude problém v nastavení Vašeho přijímače - myslím si, že něco takového mě občas z mého "rádia" upozorní ... i když většinou stejně není kam uhnout |
Pironi 20.12.2005 12:57Re: Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? Ne nastavením rádia to není, informace z RDS dostávám ale ty se netýkají dálnice. |
Jarda Musil 20.12.2005 13:07Re: Re: Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? hmmm ... já mám nějaký docela obyčejný křáp z roku 97 - Blaukpunt Verona? - a vím, že tam v nastavení bylo něco v tom smyslu jako "dopravní hlášení" ? ... a dokonce si nějak mohu vybrat jak to má být hlasité vzhledem k běžnému vysílání - ale možná to mám zafixované (že to funguje) třeba z Rakouska - nejsem si jist ... |
Čumil 20.12.2005 16:04Re: Re: Re: Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? No, drazí přátelé - systém RDS (radio data system) umožňuje přijímačům především vyhledávat a volit lokální signál zvolené stanice v pásmu FM v průběhu jízdy. Jeho složkou jsou také opticky znázornitelná data, které se zobrazí na dipleji přijímače v podobě loga stanice, případně v podobě loga střídaného údaji o skladbě, kterou stanice právě vysílá. Tím jsou jeho možnosti vyčerpány. Většina modernějších přijímačů má ještě zabudovánu funkci TP (trafic program), která reaguje na signál dopravního vysílání. V tom případě přijímač přeruší přijímaný program (případně přehrávání média - CD nebo kazety) příslušným dopravním hlášením. Přijímač mívá ještě zabudovánu funkci, která umožňuje příjem pouze signálu TP - tzn. že se i při staženém zvuku na nulu dopravní hlášení ozve ve voze.
S výhodou tohoto zařízení využívám zejména na dálnici - malér je v tom, že na doporučeném sjezdu na objízdnou trasu ucpané dálnice zamíří drtivá většina řidičů - a právě na této doporučené komunikaci dojde k dalšímu kolapsu (mnokrát vyzkoušeno). Zachytíte-li varování včas, máte příležitost zvoli jinou objízdnou trasu než doporučenou - většinou na tom časově bohatě vyděláte.
|
Vít Svatý 20.12.2005 15:57Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? ČR1 Radiožurnál vysílá příslušný signál RDS při dopravním zpravodajství "Zelená vlna" (každou půl hodinu). Rádio Impuls sice vysílá jakési dopr. zpr., ale signál RDS nevysílá a nevysílá zdaleka všechny informace, které tam řidiči zavolají (kdysi jsem je několikrát - asi 20x - při parkovávání v různých kolonách na D1 informoval, a odvysílali to jen 1x až 2x) |
Čumil 20.12.2005 16:07Re: Re: Proč se k informacím nevyužívá RDS ? INu, je zapotřebí poslouchat ty stanice, jejichž signál tyhle kódy obsahuje. |
Jarda Musil 20.12.2005 12:27ad Jura Jurax - vzdálené vlákno ... Píšete:
Je to výsostně důležitější úkol pro vládu, než dopravní infrastruktura země?
Je, neboť pastelky vidí každý vůl - a volí, jak zde již někdo trefně napsal. Kdežto silnice etc. jsou věc dlouhodobější, vyžaduje to úvahu a přemýšlení - čehož vůl není schopen, neboť jeho horizont nesahá za plný žlab dnes - a není to tak nárazově vidět.
A hlavně - výsostně nejdůležitější úkol pro vládu - přesněji vládnoucí stranu či strany - je udržet se u koryt ... nějaká infrastruktura či co je jim u zadele, kdežto kdyby je nezvolili ... hrůza pomyslet!
Jsem rád, že něco takového je zde publikováno někým jiným než mnou - ano, mně je tu často vytýkáno, když se snažím o něco jako komplexní a dlouhodobý pohled na problém. Jen bych rád, aby si to čtenářové a diskutéři uvědomovali i při jiných příležitostech ... zejména při hodnocení reálných možností působení trhu ... a protiváhy něčeho jako vlády, která má zajistit dlouhodobé fungování společenství obyvatel. Teď se mi dokonce chce ukončit text DZP
|
Tečka 20.12.2005 13:10Re: ad Jura Jurax - vzdálené vlákno ... Já si zase myslím, že pokud má někdo hluboko do žlabu zaslouží si nazvat volem, jestliže dumá nad dálniční sítí. Znamená-li pastelkovné pro někoho výrazné jednorázové navýšení příjmu, potom podle mne jedná racionálně a volem je JuraX, pokud to nechápe. |
Jarda Musil 20.12.2005 13:16Re: Re: ad Jura Jurax - vzdálené vlákno ... Ano - hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere. Ale bylo to myšleno jinak - už dlouho jsem se tak nezasmál |
Ladislav N. / iHNed.cz 20.12.2005 13:39Re: Znamená-li pastelkovné pro někoho výrazné jednorázové navýšení příjmu, pak je taky jisté, že mu ty peníze socialistická vláda zase někde z druhé kapsy vytáhne...
A pro ty, co pastelkovné nedostanou, bude efekt jediný: nejspíš zdraží pastelky...
|
Jura Jurax 20.12.2005 13:46Re: Re: ad Jura Jurax - vzdálené vlákno ... No, on zas málokdo má tak vysoko do žlabu, aby mu tohle bránilo v přemýšlení. Zvlášť když si to jednak zaplatí jinde a jinak, druhak to vláda sebere jedněm a druhým slavnostně dá. Ono je ovšem pravda, že cítit se obdarovaným na úkor jiných jistý druh povah naplňuje uspokojením ... ba jsou i tací, co to považují za samozřejmost, neřkuli přímo nárok ...
Když to přeženu - budete-li v bolestech čekat na odloženou operaci kyčelního kloubu (neboť se šetří, ať to stojí co to stojí), pak budete také jásat, dá-li Vám vláda zdarma balení sirupu proti kašli? Ovšem když bude Váš kloub zdravý a pohyblivý, to pak za flašku sirupu budete donátora velebit, neboť máte vysoko do žlabu a takový sirup je v zimních sychravinách nesporně vítaný ...
|
Ivan Nový 20.12.2005 14:01Socialismus směřuje k nemravnosti, zákon ironie. |
Jarda Musil 20.12.2005 14:05Re: Socialismus směřuje k nemravnosti, ... budoucnost patří aluminiu ... Jára da Cimmermann |
medv 20.12.2005 11:45rozšíření Podobný problém řešili před lety v Angilii - co s zvěčně ucpanou dálnicí. Omlouvám se , ale nevím přesně která to je. Jen vím, že vede do Londýna. Rozšiřovali a rozšiřovali a ... a výsledek. Osmiproudová věčně ucpaná dálnice. Jsou kritizováni, za to, že kdyby místo rozšíření udělali oddělené pruhy pro hromadnou dopravu a dopravu dotovali, aby se snížilo jízdné, budou lidi jezdit s ní. Ale cesta hromadnou dopravou je nyní dražší, než cesta autem. Autobusy také stojí v té zácpě a ruší se linky pro nezájem. Vypadá to podobně a můžeme se takto podívat do budoucnosti. Pokud se bude rozšiřovat a rozšiřovat, tak dopadneme stejně. Podívejte se jaká nařízení vydává Londýn, aby po něm nejezdilo tolik aut. A počátky byly stejné jako teď u nás. Přitom Anglie není tranzitní země. Proč se občas někdo taky nepoučí z toho jak to funguje jinde. |
Jarda Musil 20.12.2005 11:51Re: rozšíření ... a proč bychom se my Češi měli poučit - my se vydáme svojí českou cestou ... jako už mnohokráte, abychom zjistili, že nikam nevede - ale určitě se dost zodpovědných napakuje - a vo to de ! |
Ladislav N. 20.12.2005 12:25Re: Re: rozšíření Ono ale z popisu není zřejmé, kde se stala chyba a kde je "jádro pudla". Bez toho lze těžko srovnávat s českými poměry či cokoli "předpovídat". Kolik že obyvatel má Londýn? |
Jarda Musil 20.12.2005 13:37Re: Re: Re: rozšíření Ale je to přece jasné - všechno na světě ja na ho***, jenom včely jsou na med. A ten je taky na ho***. |
JJ 20.12.2005 12:21Re: rozšíření No, ono to s tim tranzitovanim bude taky trosku jinak :)). Kam bych mel asi tak projizdet na ostrove? Z kanalu do atlantiku? |
Ivan Nový 20.12.2005 12:36Re: Re: rozšíření Všechny cesty vedou do Londýna :-) |
Mysch 20.12.2005 13:42jenomze, kdyz se postavi dalnice dvacetiproudova, budou stejne vsichni chtit jet v tom levem pruhu.
resenim je stavba 10 dvouproudovych. ale asi si budem muset na ne pujcit kousek uzemi od polaku a rakusaku.
|
Stredocech 20.12.2005 14:02Re: jenomze, Když se podívám na dálniční mapu Německa, máme co dohánět.
|
P.P. 20.12.2005 11:24trošku jiný pohled Myslím, že stát si (k mému vzteku a vzteku i jiných řidičů) klade za základní cíl vytěžit z motoristů maximum peněz zcela bez ohledu na cokoli. Takže silniční daň (u podnikatelů), spotřební daň z benzínu a nafty, DPH (která zdaňuje i spotřební daň!!! danit daň to je teda fór), dálniční známky. No a jak do toho zapadá připravované mýtné? Zkusím vysvětlit. Je stát ústy svého ministra naprosto hystericky trvá na tom, že spotřební daně za paliva a další daně jsou "příjmem do státního rozpočtu" a řidiči by z tohoto zdroje neměli dostat zpátky do výstavby a údržby silnic ani korunu a jestli vláda nechtěně dává alespoň těch 8% tak je to vlastně dotace, která by ani být neměla. Z tohoto důvodu je potřeba udělat mýto, takže řidiči si budou platit opravu a údržbu silnic sami a stát "ušetří" ty prostředky, jinými slovy je bude moci promrhat na platy politiků, úředníků a sociální programy. Jestli si tento systém přečtete tak zjistíte, že mýto nejsou vlastně nic jiného než daně. Papírově daně zůstanou stejné, v praxi se ovšem zvýší - právě o to mýtné, které dopravci samozřejmězahrnou do ceny dopravy a následně prodejci do ceny zboží, kterou budeme všichni platit. Takže vyšší daně které v žádné statistice figurovat nebudou. Dokonalý systém. Jediný problém je v tom, že mýtné nesmí být natolik vysoké, aby zmenšilo počet kamionů přejíždějících přes ČR. Protože méně kamionů = méně nafty takované u českých pump (kde je levnější než u pump německých) = méně penz ze spotřební daně a z DPH. On se s tím samozřejmě stát nechlubí ale se vstupem do EU a následným zvýšením kamionové dopravy vzrostly příjmy rozpočtu z tohoto zdroje o desítky miliard. O těchto penězích nikdo ani nešpitne, ale o zvýšených nákladech na údržbu (které jsou jenom zlomkem navýšení příjmů států z daní za naftu) se už popsaly stohy papíru. Prostě politika utajit příjmy a brečet nad výdaji. Mimochodem, víte který průmysl v Česku se rozvíjí nejrychleji? Průmysl zpracování nafty. S touto informací nějak ehm nejít ven. |
Béda 20.12.2005 11:50Re: trošku jiný pohled P. P., dovolil bych si poněkud nesouhlasit v tom bodě, že především ty zahraniční transitní kamiony nám zdaleka nepřinášejí daňově takové efekty, jako přímé (zničené dálnice a ostatní silnice, životní prostředí) nebo nepřímé (zpomalení, či občas i zastavení dopravy a podobně) škody. |