Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Otvírák na oči
Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jarda Musil 20.12.2005 10:13Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave To je z Vaší strany stále dokola - prostě se musíte zbolševizovat ve volbách ... - jiné řešení nenajdete. Každý má své priority - já jiné než Vy - já Vám nevnucuju své, Vy nevnucujte svoje mně. Daně nejsou k tomu, aby se za ně řešily problémy, které jdou vyřešit bez přehnání rozpočtem - na to je zde trh. Jdou silnice vyřešit bez přehnáním rozpočtem? - Tak to udělejme, nejdou - tak se smiřme s tím, že občas můj pohled na použití daní bude jiný než Váš . Pojišťovna také Váš díl povinného ručení použije i na jiné účely ... |
Ladislav N. 20.12.2005 10:47Re: Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave No a teď zkuste to samé s pastelkami. Na ně trh neplatí? Je to výsostně důležitější úkol pro vládu, než dopravní infrastruktura země? Pokud chcete silnice přenechat trhu, jsem pro. Ale potom ať se vláda do "trhu" neplete a peníze na "pastelkovné" ať si vybere od svých voličů... Jinak totiž riskuje vznik extrémních stran, které dokáží používat účinné prostředky i k prosazení zájmů těch, co zůstávají v menšině a jejich oprávněné zájmy jsou arogantními politiky ignorovány. (Dálnice a dopravní infrastruktura rozhodně mezi "menšinové zájmy" nepatří.) |
Jarda Musil 20.12.2005 10:57Re: Re: Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave Ladislave, já s Vámi souhlasím ... jenom mi připadá trochu úsměvné, když zde píšete o zájmu většiny (nepřesně cituji) a úkolování vlády coby zastánce spíše pravicového pojetí hospodaření státu - i když od Kajana máte hodně daleko . Přeji hezký a úspěšný příští rok! |
Ladislav N. 20.12.2005 11:13Re: Re: Re: Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave Vládu tady nemáme od toho, aby plánovala množství zavařenin a pastelek pro nastupující školáčky, ale snad kvůli poněkud strategičtějším činnostem, nebo se snad mýlím? .............................................................. Doufejme, že za rok už to bude bez Paroubka a jeho pop-show... ;-) |
Jarda Musil 20.12.2005 11:57Re: Re: Re: Re: Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave Už jsem chtěl tohle vlákno ignorovat ... poněkud mi to zase připadá jako Werichovo popisování vztahů mezi ním a jeho manželkou ... ona rozhoduje o drobnostech a on o velkých věcech - a o tom, co je velká věc a co je drobnost rozhoduje ona (já to trochu upravil, aby to bylo kratší). |
Ladislav N. 20.12.2005 13:01Re: Werichova domácnost... Ten citát zněl jinak, měl jiný kontext a sem se vůbec nehodí... Werich ironizoval svou "důležitost" pro chod domácnosti poukazem na to, že on rozhoduje o vztazích s Ruandou-Urundi ... zatímco jeho žena řídí "kuchyni" :) |
Jura Jurax 20.12.2005 11:58Re: Re: Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave - ad pastelky Je to výsostně důležitější úkol pro vládu, než dopravní infrastruktura země?
Je, neboť pastelky vidí každý vůl - a volí, jak zde již někdo trefně napsal. Kdežto silnice etc. jsou věc dlouhodobější, vyžaduje to úvahu a přemýšlení - čehož vůl není schopen, neboť jeho horizont nesahá za plný žlab dnes - a není to tak nárazově vidět.
A hlavně - výsostně nejdůležitější úkol pro vládu - přesněji vládnoucí stranu či strany - je udržet se u koryt ... nějaká infrastruktura či co je jim u zadele, kdežto kdyby je nezvolili ... hrůza pomyslet!
|
MLOK 20.12.2005 10:03Musilovi Nemyslím si, že se chovám stejně, jak naznačujete. Volby jsem (po "sametu") nevynechal ani jedny! A je trochu rozdíl mezi populistickém "pastelkovném" a silniční sítí! Bez těch pastelek se konec konců lze i obejít, ale bez fungující silniční sítě nikoliv. Ta slouží bez rozdílu všem. Nebo jste snad bačou samozásobitelem a nenakupujete v obchodech zboží, které je potřeba odněkud někam dovézt? |
Jarda Musil 20.12.2005 10:18Re: Musilovi Mloku Já to v praxi cítím stejně jako Vy - ale tady je nějaká veřejná diskuze - a já se zkouším oprostit od toho, že mé priority jsou stejné jako priority všech občanů tohoto státu ... já osobně taky budu preferovat silnice před pastelkami (myšleno v pojetí 1000Kč prvňáčkům), ale vedle nás dvou je zde i mnoho jiných, kteří silnice přímo nemusí vůbec využívat - a pro ně je zase ta investice do silnic mrháním peněz z rozpočtu - a určitě si najdou způsob, jak dokázat že lze silnice financovat přímo z provozu těch co po nich jezdí ... |
Ladislav N. 20.12.2005 10:52Re: Re: Musilovi Znáte nějakého občana ČR, který by (byť zprostředkovaně) nebyl na silniční a dálniční síti závislý? |
Jarda Musil 20.12.2005 10:58Re: Re: Re: Musilovi ale já napsal "přímo" ... |
pefben 20.12.2005 10:21Re: Re: Re: doxo, |
I-Worm 20.12.2005 9:22Re: doxo, udělá se to ve třech etapách 1. podrobné propočítání, kolik peněz bude potřeba 2. následuje zdanění benzinu a provozu na komunikacích, aby se získaly prostředky. 3. vybrané peníze se použijí na zmrazení platu poslanců a na volební kampan' |
doxa 20.12.2005 7:53Nic naplat - brněnská dálnice je beznadějně zastaralá Jediné rozumné řešení je vybudovat souběžně s ní novou dálnici, odpovídající nejmodernějším špičkovým parametrům. |
Jarda Musil 20.12.2005 8:01Re: Nic naplat - brněnská dálnice je beznadějně zastaralá nic Vám nebrání - pusťte se do toho |
Andy 20.12.2005 7:41Na dálnici peču, dva dny po sobě- to už těžko něco vyřešíte to je jiná.
Zejména ta poznámka pana Grosse o omluvě, které by se měl dočkat.
Kdyby to tady náhodou četl, tak by mohl vysvětlit, za co by ta omluva měla být.
Mimochodem, ta věta :
"Gross požádal o prověrku Národní bezpečnostní úřad (NBÚ), která ho měla očistit, TV Nova však uvedla, že NBÚ prověřování Grosse na žádost Úřadu vlády zastavil."
nemá chybu. Jen tak dál, bratři a sestry. Důvěra především.
|
jkotek 20.12.2005 10:15Re: Na dálnici peču, dva dny po sobě- to už těžko něco vyřešíte No vzhledem k tomu, ze BIS uz v roce 2003 (pred volebnim sjezdem CSSD) informovala, ze u Grosse existuji vyznamna bezpecnostni rizika (coz se nakonec potvrdilo), tak uz jen kvuli jim nemuze proverku dostat. |
eTony, 20.12.2005 7:38onlookere, s těmi počty opatrně. Neuvedl jste odkud jede kamion do Mnichova, že nejede přes Rakousko.
|
onlooker 20.12.2005 8:24Re: onlookere, Ale no tak, stačí se kouknout na převahu tureckých a maďarských tiráků a myslet. |
eTony, 20.12.2005 8:31Re: Re: onlookere, onlookere, myšlení nechte na dopravcích a nenuťte svá vnuknutí cizím. Být maďarským dopravcem a jet z Miskolce do Mnichova, také jedu přes ČR a nejen, že to je téměř gratis, ale je to nejkratší cesta, dopravce ze Szombathely to určitě neudělá. O Turcích snad jen tolik, do Rakouska je mnohdy nepustí díky různým nedostatkům. |
eTony, 20.12.2005 10:03Re: Re: Re: onlookere, Z Miskolce musíte do Budapesti, pak na Gyor, v podstatě je to jediná cesta, která přichází v úvahu (přes Slovensko je to o ničem), pak na Bratislavu a po dálnici už ČR a dále. Ze Sombathelye je to to samé. Když se to oplatí objet z Miskolce, oplatí se to i ze Sombathelye. A když se to neplatí z Miskolce, neoplatí se to ani ze Sombathelye. Ze Szombahelye do Mosonmagyaronváru je to něco kolem 100 km, a tam se oba kamiony potkají a cesta je společná... Takže tohle nebyl dobrý příklad ... |
eTony, 20.12.2005 10:18ale no tak, ze Szombathely do Mnichova jet přes ČR, abych se vyhl mýtnému v Rakousku ? A prodloužit si tak dopravní cestu o 60 % ? V tom to asi nebude, tam bych si typl na nějaký "problém".
Zřejmě se vám můj nick líbí.
|
eTony, 20.12.2005 10:28Re: ale no tak, Jistě, ale kamion z Miskolce potom taky nemá důvod jest přes ČR. Úplně ze stejných důvodů jako ten ze Szombathelye. |
eTony, 20.12.2005 10:48Re: ale no tak, I nick se mi líbí, i to nadšení, i to tYpování Ale jinak, když jsem si to přepočítal, tak z toho Szombathelye bych to, co ušetřím na rakouském mýtném, projel na naftě. Takže by rozhodl čas, a ten rozhodne pro Rakousko. DÁVÁM VÁM ZA PRAVDU. |
NoName 20.12.2005 10:50Re: Re: ale no tak, A sorry, že jsem se dvakrát podepsal jako Vy. Přisahám, že nevím, jak se to tam dostalo ;-) |
A.D. 20.12.2005 9:34Re: onlookere, Když to není zavedením mýtného v sousedních zemích a jeho NEzavedením u nás, tak jak vysvětlíte ten markantní nárůst kamionové dopravy na našich dálnicích? Ke kterému došlo prakticky vzápětí po startu současného systému mýtného u sousedů?
Dost divná náhoda, řekla bych..
|
eroplejn 20.12.2005 10:49Re: Re: onlookere, nefunkcni mytne, transitni stred Evropy, silnicni komunikace v silenem stavu, nefungujici zeleznice, nefungujici lodni doprava. Mytne v Rakousku, mytne v Nemecku, A pak fabriky jako Skoda, PSA, Kia, Philips atd., narust prumyslu na Slovensku, Polsku, Rumunsku - secteno, podtrzeno mi ten nynejsi stav celkem vychazi |
eTony, 20.12.2005 7:04kiraste, tím, že u nás nebyl zatím vybudován systém mýtného, nemůžeme tuto chybu brát jako dotaci mezinárodní kamionové dopravy. Jen jako chybu vlády. V Rakousku a Německu to také tak nechápali, ale chtěli, aby se na opravě a údržbě také podíleli uživatelé dopravní sítě ve zvýšené míře. Zkrátka a dobře - stát chce vydělat nějaké to euro navíc. |
onlooker 20.12.2005 7:28Re: kiraste, A proč teda těch kamiónů u nás tolik jezdí? Protože kdyby tiráci jeli přes Rakousko na Mnichov tak by platili! Nevybraný poplatek je renta a to si na rozdíl od vás dovedou tiráci sakra spočítat. |
Ladislav N. 20.12.2005 9:36Re: A proč teda těch kamiónů u nás tolik jezdí? Protože od toho silnice jsou. Že české vlády od roku 1990 nebyly schopny zavést účinné kontroly zatížení nákladních aut a jejich technického stavu, je blbost českých voličů i vlád z ní vzešlých. |