26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 20.12.2005 7:01

Inu - jde na to ta vláda od lesa. Když nám EU nepovolila ty poplatky,

tak si počkáme, až nám ten asfalt kamiony vygumují kompletně. A pak už tu, zaručeně, nikdo jezdit nebude Chichichichi
Lze se i nadíti, že za stav našich silnic budeme EU řádně pokáráni a Rakušané nám zablokují hranice, protože to přece není možné, aby si jeden tak ničil pneumatiky, když si jede v sobotu nakoupit a na oběd.
Dušan 20.12.2005 6:48

Jenže

silnice si ucpávají lidé sami. Denně jezdím do práce do Jihlavy, jel jsme i v sobotu večer když dálnice stála a okresky i 3. tříd byly pluhované a sjízdné. Bezproblémově.
Ale včera ráno byly ucpané kamiony a osobními auty na letnich pneumatikách. V každém stoupání kamion. Ptal jsem se jednoho řidiče kamionu, jestli má zimní pneumatiky nebo řetězy - odpověď? Ne.
Vrchol byl řidič osobního auta, který se mě na kopci ptal, jestli si myslím, že to na letních a bez řetězů sjede dolů.....
 
Takže to není jen o silničářích. Včera jsem jel do práce 15km hodinu a půl. Ne kvůli silničářům, ale kvůli nezodpovědným lidem bez zimní výbavy.
 
Dušan
Veselý 20.12.2005 7:36

Re: Jenže

Vy znáte zimní pneumatiky na náklaďáky? Dle zástupců silniční dopravy oni nic takového neznají (já jsem to také netušil). Mohl by jste dát typ, kde se dají koupit .
Marty 20.12.2005 9:10

Re: Re: Jenže

Jsou země kam Vás bez zimních na náklaďáku nepustí (Skandunávie). Problém je, že nákup zimních na jednu soupravu vyjde na cca 100 000,-.
Ladislav N. 20.12.2005 9:41

Re: Jsou země kam Vás bez zimních na náklaďáku nepustí (Skandunávie).

Nalistujte si včerejší diskusi na tohle téma. Pak pochopíte, jakou jste napsal blbost.
jezevec 20.12.2005 10:40

Re: Re: Re: Jenže

ještě byste mohl naznačit, co má nazout kamion, který jede z egypta do teplic.
Dušan 20.12.2005 10:51

Re: Re: Re: Re: Jenže

Z Egypta se do Teplic jezdí běžně, skoro jako MHD.
 
Vážně: musí počítat s tím horším, co může nastat.
BTW: Taková diskuse skončí teprve tehdy, až budou zimní pneumatiky uzákoněny, anebo, až pojišťovny nebudou proplácet plnění v případech, že by zimní pneumatiky zabránili pojistné události. Jako v německu.
Ladislav N. 20.12.2005 10:56

Re: Jenže

Přečtěte si už konečně (!!!) tu včerejší diskusi o zimních pnerumatikách pro kamiony, pro jaké podmínky se (jenom) mohou použít a jak by dopadly na českých silnicích...
A proč 20.12.2005 11:16

Re: Re: Jenže

by je měl kamion roztrhat po 5km?
V materiálech GY se píše, že pneumatiky jsou odolné proti proražení kamenem a rozříznutí - tak proč by se měly po 5km zničit?
Když už podle dopravců  "neexistují" zimní pneumatiky pro kamiony, tak proč jezdí na pneumatikách bez vzorku, nemají řetězy a jezdí těmi nejzapadlejšími silničkami?
 
Ladislav N. / iHNed.cz 20.12.2005 13:11

Re: Re: Re: Jenže - proč jezdí na pneumatikách bez vzorku, nemají řetězy a jezdí těmi nejzapadlejšími silničkami?

Protože policajti místo kontrol na silnicích buzerují řidiče osobních aut na sídlištích... Ti jsou snadno dostupní a policajti se nenadřou...
K zimním pneumatikám: Uvědomte si, jaké zatížení je na pneumatikách kamionů a nákladních automobilů. Když je vyrobí z měkké gumy (jako zimní), tak jsou při přechodném ohřátí zakrátko "na dračku".
dušan 20.12.2005 15:02

Re: Re: Re: Re: Jenže - proč jezdí na pneumatikách bez vzorku, nemají řetězy a jezdí těmi nejzapadlejšími silničkami?

proto má kamion víc náprav a dvoumontáž - kvůli rozložení zatížení.  Nicméně, já s kamionem nejezdím, Vy nejspíš taky ne. Já nenavrhuji pneumatiky, soudě dle Vašich reakcí Vy také ne. Proto budeme věřit letáku renomované společnosti GY a předpokládat, že nevyrábí pneumatiky pro kamion s životností 5km. Co vy na to?
 
Máte pravdu co se týče absence policistů na silnicích. Ale je nutné, aby lidé měli (obecně) více soudnosti sami, represe to nevyřeší.
jezevec 20.12.2005 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Jenže

ano tranzitní přejezdy na čtyřciferné úseky kilometrů, při kterých se několikrát přejede ze +20 do -5, se dělají zcela běžně (nikoli nezbytně z egypta do teplic) - násobně běžněji než přejezdy na trojciferné počty km za stále stejných podnebních podmínek.
to že vy jezdíte jenom kolem komína, neznamená že rozumíte dopravě.
 
jinak - on pojiš´tovnám někdo brání, aby auto na letních gumách označila za nezpůsoblilé provozu, a omezila (vyloučila) plnění v případě nehody? brání v tom někdo policajtům, aby auto na letních gumách označili za nezpůsoblilé provozu, a sebrali mu pod zasněženým kopcem techničák? já o tom nic nevím, že by se to nesmělo.
Jarda Musil 20.12.2005 6:42

Hned po ránu ...

Blahopřeji Rputi - že se včera úspěšně projela mezi ?Prahou a Plzní a to dokonce obousměrně . Musel to pro ni být zřejmě nadlidský výkon. Dnes jsem jel autem, silnice pěkně pod sněhem, jakýsi poctivec jel asi padesátkou - no, když neumí jezdit, ať sedí v pytli před televizí - už od rána dávají zprávy o sjízdnosti silnic . Jestli Vám něco říká jméno Sivík? Jezdil rallye - šotolinu zásadně na hladkých gumách - inu, kdo umí - umí .
Rpuť 20.12.2005 6:53

Re: Hned po ránu ...

Musile, tak vy tak??? Autem
P.S. Možná Vám to uniklo, ale většina lidí, když sedne za volant, tak nikoli s úmyslem si zajezdit rallye - i když, vždycky se najde dost volů
Jarda Musil 20.12.2005 7:09

Re: Re: Hned po ránu ...

Já Vás chtěl jen po ránu pozdravit - jsem rád, že žijete . Tak trochu k věci - já nesedám za volant, abych se "vyřádil" - to rozhodně ne (ani na bicykl). Ale prostě beru přírodu jako silného partnera a když si vymyslí sníh, tak se spíše snažím přizpůsobit tomu, že ten sníh je ... když byly u nás na Moravě povodně (samozřejmě s těmi Pražskými se to nedalo srovnat), tak jsme to prostě vzali tak, že jsou povodně a až nebudou, vylejeme vodu, opravíme baráky atd - ale rozhodně jsme nenadávali, že vláda nic proti povodním nedělá ...
Čili - když je sníh, tak se rozhoduji, zda umím jezdit natolik dobře, že nebudu ostatním dělat problémy tím, že tam, kde se jede 80km/hod, já pojedu padesátkou - to je totiž příčina většiny kolizních stavů - snad mi rozumíte. Ne každý má tak dobré nervy, aby tou padesátkou vydržel jet až do té doby, než ten, co to neumí rozjet na přiměřenou rychlost, havaruje a uvolní místo
Vilda 20.12.2005 7:32

Re: Hned po ránu ...

Pane Musile, v tom s Vámi nesouhlasím. Vy neumíte předjet někoho, kdo jede 50? Taky mohl mít nějakou závadu...Jede prostě tak, jak mu dovednost a auto dovolí, aby se nenaboural. A pokud je to řidič a ne jen divoch, který má peníze a tak si koupil auto a řidičák - určitě vám uhne, jste-li rychlejší.
Jarda Musil 20.12.2005 7:45

Re: Re: Hned po ránu ...

Díky za reakci - myslel jsem to tak, že by se každý měl před jízdou rozmyslet, zda nebude příčinou kolizních stavů (a případně tu jízdu odložit). Je to podobné, jako předjíždění se kamionů na dálnici rychlostí o dva km/hodinu vyšší než předjížděný ... je to nezodpovědné.
Čili - on se sice nemusí nabourat (jak píšete), ale velmi zvyšuje riziko nabourání pro dalších padesát řidičů ... v tom je ten problém. A s tím uhýbáním - tihle Vám neuhnou nikdy.
Petr 20.12.2005 8:36

Re: Re: Re: Hned po ránu ...

On většinou kdo nemusí nejede.Pan musil by chtěl asi mít silnici jen prosebe.Takže za nabourání může ten kdo nejede na nejvyšší povolenou rychlost.A já myslel že se má rychlost přizpůsobit stavu vozovky.No pořiďte si radši vrtulník tam vám nikdo nebude překážet.
Jarda Musil 20.12.2005 8:54

Re: Re: Re: Re: Hned po ránu ... Petře

Petře, nemusíte se samorozčilovat, myslím to přesně tak, jak jste to napsal i Vy ... když nemusím - nejedu, když neumím přizpůsobit jízdu stavu silnice a provozu  - nejedu ... když tedy neumím jet takovou rychlostí jako jede většina - nejedu
A.D. 20.12.2005 12:15

Re: Re: Re: Re: Re: Hned po ránu ... Petře

Že nějakou rychlostí jede většina ještě neznamená, že je to rychlost přiměřená. včera mě na R10 v hustém mokro-sněžení spousta aut předjížděla 130 a více. Levý pruh zpola pokrytý břečkou, mnohým z té "schopné většiny" to viditelně plavalo. Ale neploužili se nedůstojnou devadesátkou jako já, pravda...  
MLOK 20.12.2005 9:27

Re: Re: Re: Hned po ránu ...

Nechci bejt "šťouravej", ale nemá nakonec ten louda, plížící se "nedůstojnou" padesátkou větší rozum, než většina "machrů", kteří to přece znají a jedou 80km/hod? Jak dokazují téměř každodenní záběry hromadných karambolů, mýlili se! V cíli byli (pokud vůbec přežili!) mnohem a mnohem později, než kdyby jeli tou tolik proklínanou padesátkou.
Jarda Musil 20.12.2005 9:58

Re: Re: Re: Re: Hned po ránu ... Mloku

Z pozice toho loudy to tak určitě bude, jen to ale zkuste domyslet do konce a dojdete k "bezpečné" rychlosti blížící se 0km/hodinu. No a když tedy budou všichni stát, pak mohli zůstat doma - a ad absurdum - nakonec vlastně ty silnice vůbec nebudou potřeba   Veselého Silvestra
MLOK 20.12.2005 10:16

Pane Musile

Ono existuje něco jako Gaussova křivka. Malá i velká rychlost není dobrá. Dobrá je rychlost optimální. Nechoďte na mne hned s nulovou rychlostí. Pokud jedu takovou rychlostí, abych mohl před případnou překážkou (s ohledem na stav vozovky) bezpečně zastavit, je vše O.K. Ta rychlost se případ od případu liší. Problém je v tom, že subjektivní mínění o tom, která rychlost je tou optimální, se ale jedinec od jedince liší. Také nejásám, když se musím ploužit za někým, kdo jede pomaleji než by vyhovovalo mě. Ale proto mu ještě nebudu nadávat a zlobit se na něj. On prostě jede dle jeho mínění bezpečnou rychlostí. A AŽ TO BEZPEČNĚ PŮJDE, předjedu ho a pojedu dál "svojí" rychlostí. Přeji i Vám příjemné vánoce, veselého Silvestra a úspěšný celý příští rok.
Jarda Musil 20.12.2005 11:10

Re: Pane Musile ... Gaussova křivka

Gaussova křivka - tak tu neznám, ale kolegyňka má docela dobré křivky  ... a jeden Křivka také závodil na kole
medv 20.12.2005 11:31

Re: Re: Pane Musile ... Gaussova křivka

Doplňte si znalosti ze statistiky. Má podobný průběh těm křivkám, které se vám líbí - od kraje do polovičky při pohledu shora na stojící dobře vyvinutý objekt.
Jura Jurax 20.12.2005 11:45

Re: Re: Re: Hned po ránu ...

S těmi povodněmi - že jsme nenadávali, že vláda pro nás nic nedělá - inu, jsme zvyklí, že vláda nic nedělá - tedy kromě hovadin, a taky nešlo o matku měst, nýbrž jen o moravské provincie - a pravdaaláska Havel, vznášeje se ve vrtulníku nad tou spouští, z hlubin své moudrosti zahovořil, že je dobře, že voda vzala ty staré, škaredé domky z vepřovic - aspoň si lidi budou moci postavit nové, pěkné, moderní; když brala povodeň Karlín, tak už zaplať bohové mlčel.
Ale k věci - s tou padesátkou je to složité. Jsou mnozí, co opravdu umějí jezdit; ještě víc je těch, co si myslí, že umí jezdit - hřbitovy, úrazovky, rehabilitační ústavy včetně toho kladrubského pro vozíčkáře jsou jich plné - a dost je taky těch, co si nemyslí, že umí moc jezdit - a zpravidla právem. Přesto i tito opatrní, začátečníci, z Vašeho pohledu neschopní nebo snad jen méně schopní musí občas vyjet, i když je namrzlo, leje, sněží a tak podobně. A pak moudře jedou opatrně, jsouce si vědomi svého handicapu, neboť si nechtějí rozbít hubu a zničit auto, které mimochodem stojí nezanedbatelný peníz. Pravda, zpomalují provoz, vytvářejí kolizní situace - ale jen pro hlupce, co je neumějí bezpečně předjet (i to je součást oné dovednosti, kterou vzýváte a kterou se snad i chlubíte), kteří nedorostli dosud na to, aby si trpělivě počkali na bezpečné místo k předjetí, hlupce, kteří si už nepamatují, že se taky kdysi taky křečovitě drželi volantu a vyděšeně sledovali ručičku tachometru blížící se k padesátce, než získali praxi.
Totiž jen zcela vyjímečně jedeme k ohni, do porodnice nebo uzavřít obchod za stamilióny, který by nám utekl, přijeli-li bychom pozdě.  Kdykoliv jindy nás pár minut takříkajíc nezabije - ale jejich ušetření nás zabít může.
Ono to tam, kde se jede osmdesát, ještě neznamená, že je to právě ta správná rychlost; ono na dálnici se taky jede 130 (a víc), a když něco, tak to jenom bouchá ..
medv 20.12.2005 11:27

Re: Hned po ránu ...

Silnice není ralye, kde v zatáčkách nepotkáte protijedoucí vozidlo. Tam se dají projet zatáčky smykem, ale zkuste si projet tímto způsobem nějaké serpentiny za plného provozu. Ani nebudu domýšlet kolik životů tím můžete zmařit. Na silnici platí jedno pravidlo: Ohleduplnost na prvním míste. Až budete jezdit na sám na okruhu, tak si jezděte třeba pro ráfcích.
kirast 20.12.2005 6:12

Naše vláda na dálnici především dotuje kamionovou dopravu

mezinárodních přepravců. Tím, že od nich nevybírá příslušný peníz a používání a opotřebovávání dálnice. Způsobila to špatně vedenými přístupovými rozhovory při vyjednávání vstupu naší republiky do EU. Když si to (pozdě) uvědomila, byla vykázána EU (především Rakouskem) tam, kde nyní jsme. Je třeba nezapomínat ač by se to mnohým hodilo.
eTony, 20.12.2005 6:41

kiraste,

to nemyslíte snad vážně, že naše vláda dotuje kamionovou dopravu tím, že nevybírá poplatky za používání dálnic.
Vláda nedotuje silniční nákladní dopravu vůbec. Nebo snad máte pocit, že stát dotuje soukromé dopravní firmy ?