26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kirast 20.12.2005 6:57

Re: kiraste,

Postavte se chvíli nad dálniční přejejezd a počítejte, kolik kamiónů cizích poznávacích značek projede pod vámi za hodinu. Víte, kolik by zaplatili za průjezd Rakouskem? A to jsou ty peníze, které naše vláda věnuje na kamionovou mezinárodní dopravu.
rv 20.12.2005 7:22

Re: Re: kiraste,

Očekávám stejně radostné výkřiky o mýtném, až ho budou muset platit ne ti druzí, ale až ho budeme muset platit všichni. Navíc ke spotřební dani, silniční dani, dálniční známce a pod.
DH 20.12.2005 11:30

Re: Re: Re: kiraste,

Chtěl jste radostný výkřik nad mýtným, máte jej mít: Je to totiž jediný opravdu objektivní způsob, jak zpoplatnit užívání silnic. Pak by nedocházelo k absurdním situacím, kdy obyvatel jižních Čech, kde je celkem 8 km dálnice, by měl pro její užívání zaplatit stejný obnos za dálniční známku, jako pražák, který nepochybně projede po dálnicích daleko více kilometrů...
Ladislav N. 20.12.2005 12:45

Re: jediný opravdu objektivní způsob, jak zpoplatnit užívání silnic

je (kromě placení spotřební daně z pohonných hmot)  kontrola  nepřekročení  maximálního povoleného zatížení na vozovku a současné placení mýtného POUZE pro těžké nákladní automobily, které rozhodujícím způsobem poškozují povrch silnic a dálnic. Dálniční známky a vysoké platby + silniční daň pro osobní auta jsou z tohoto pohledu naprostá zhovadilost. Svou výší neodpovídají skutečnému opotřebení dálnice těmito automobily a poměru s nákladní dopravou.
Otakar 20.12.2005 5:01

Je to výsledek naší ignorance

Je to i výsledek způsobu vládnutí a filosofie vládního rozpočtu.Pokud budeme financovat štědrými sociálními dávkami asociální živly, kterým se nechce dělat, přistěhovalce, kteří se na nás přišli přiživit,nejrůznější nevládní organisace,které nikdo nepotřebuje,tak nebudeme mít nikdy peníze na slušnou dálniční síť, jako mají třeba v Německu. Je to i otázka donucení řidičů kamionů, aby dodržovali dobu odpočinku, nepředjížděli se vzájemně, měli odpovídající technický stav vozidel, aby policie - celníci ve větší míře kontrolovali přetíženost vozidel a hlavně abychom si konečně nechali tranzit kamionů přiměřeně zaplatit a nedělali blbce celé EÚ.Různé "zelené" rady ohledně hromadné dopravy, děkuji nechci - sociálního inženýrství jsem si za 40 let užil dost..Daleko důležitější je zajistit nepřetržitou přítomnost dopravní policie a její účinnou službu veřejnosti na dálnicích, protože současná absence její přítomnosti na dálnicích a silnicích vůbec, kromě řešení nehod a akcí "kryštof"je do budoucna dost nepřijatelná.
Jaryna 20.12.2005 9:45

Re: Je to výsledek naší ignorance

Otakare, plně s vámi souhlasím, je to tak a ne jinak...Nemá žádnou cenu si na těchto stránkách nadávat, jak to dělají někteří diskutéři. Chyba není v nás, obyčejných lidech, ale v lidech, kteří disponují s našemi daněmi........
68 20.12.2005 4:51

Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

R 20.12.2005 6:35

Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Ladislav N. 20.12.2005 9:44

Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

AŤ ŽIJE NEDOSTATKOVÉ PŘÍDĚLOVÉ HOSPODAŘENÍ KOMUNISTŮ A SOCIALISTŮ (ruku v ruce)!
Jura Jurax 20.12.2005 10:02

Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Jojo, ale protože doprava být musí, nastoupí volské potahy. Jsou ekologické, neboť odpad se recykluje, a volů je u nás dostatek.
huhu 20.12.2005 10:08

Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

a k tomu samozřejmě černý trh, černé ceny, úplatky, známosti, šmelina - průvodní jev reálného socialismu
Janus 20.12.2005 10:23

Re: Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Člověče, huhu, já měl dojem, že už v socialismu nežijeme ... Tedy pokud Vámi uváděné "průvodní jevy" jakéhokoli nedostatku čehokoli v jakémkoli režimu nepovažujeme jen za výlučně "socialistické" vymoženosti (ono se např. za Protektorátu nešmelilo?).
Ladislav N. 20.12.2005 11:03

Re: ono se např. za Protektorátu nešmelilo?

Nebyl Protektorát zřízen násilím vlády Národně socialistické strany Německa?
Zadny div! 20.12.2005 2:20

D1 je nemocna silnice. Silnice bez dozoru.

Hodne se da zlepsit.
Mente obcas maximalni dovolenou rychlost - podle situace - svetelnymi tabulemi.
Tim snizite stress pod kterym jsou ridici.
Doprava musi byt plynula - ne spechat a stat - spechat a stat !
 
CH 20.12.2005 11:12

Re: D1 je nemocna silnice. Silnice bez dozoru.

Tak jako v Chorvatsku, kdy na dálnici svítí 60km a slabá mlha byla před dvěmi hodinami. Všichni  ovšem jeli 150.
Ladislav N. 20.12.2005 1:45

Socialisté těch 100 miliard ročně ze spotřebních daní z paliv a maziv rozdají voličům,

místo aby je investovali do infrastruktury a jejího zabezpečení. Tak to bylo a je... demokradi :)
CS 20.12.2005 1:01

Aston to precenuje...

Podle me je vetsine obyvatelstva u zadku, co se deje na D1, jelikoz ji stejne malo pouzivaji - ja treba 1 nebo 2 za rok. To socani a opozice dobre vedi... navic soucasne problemy nejsou ani tak problemem samotne silnice jako debilnich ridicu. Kdyby existoval severni dalnicni tah, tak by byl ucpan stejne jako D1.
kcg 20.12.2005 1:36

Re: Aston to precenuje...

Souhlas, pan Aston je zda se ponekud auto-centricky. Problemem totiz neni v pristave/prestavbe sirsi dalnice (sirsi cesta => vice aut => ucpana cesta), problemem je dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak. No a v tomto smeru nam situace na D1 muze pomoci (ucpana cesta => mene aut). Jen je problem, ze se privatizace CD tak zoufale vlece a ze stat v ni napachal spoustu chyb. :-( Karel PS: Ale to pendolino se mi libi a IMHO je to proti autu docela fofr a myslim, ze jeste bude. I kdyz se s nim asi nesvezu tak jako pred rokem v nemecku z berlina do hannoveru (vzdalenost 250 km) za jednu hodinu (presneji receno 59 minut), ale doufam bude aspon tech slibovanych 160km/h jezdit...
Ladislav N. 20.12.2005 1:52

Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Když se ucpává dálnice, tak je to kvůli nějakému úzkému místu, které provoz zablokuje. U železnice je to přesně to samé, už dnes není schopna dodržovat jízdní řád. Kdyby se kamiony naložily na dráhu, tak by to dopadlo mnohem hůř.
68 20.12.2005 4:56

Re: Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Nešlo by něčím rozšířit všechna úzká místa? Jako odblokovací opatření proti zablokování?
Ladislav N. 20.12.2005 9:48

Re: Re: Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Až pochopíte, co je to "úzké místo" (třeba to, kde se opravuje zfušovaná komunistická dálnice), tak si dejte žádost o příspěvek do diskuse....
Emil Kopčil 20.12.2005 6:55

Pendolino

Tak já jsem "pendolinem" už jel, a doufám, že dvakrát - poprvní a naposledy !
Naklápění vozů sice funguje dobře, ovšem polovina cestujících sedí proti směru jízdy (kochají se pohledem na opěradlo půl metru před nosem) a  ti, kteří mají dokonce nohy, si je samozřejmě nemají kam dát.
Máte-li větší zavazadlo, necháte je u dveří, a celou cestu se těšíte, že tam možná zůstane.
Aby rozdíl mezi první a druhou třídou nebyl (kromě ceny) jenom v barvě sedadel, nejsou ve druhé třídě zásuvkách 230V.
Kdyby měly vyšší opěradla, byly by staré "pantografy" asi pohodlnější.
Jiné rychliky z Ostravy už nejezdí, takže D1 se má nač těšit.
Saudský arab 20.12.2005 7:44

Re: Re: Aston to precenuje...

D1 už bych nerozšiřoval, všechno bych směřoval na hromadnou dopravu. Je třeba si zvykat, ropa rychle ubývá a autama se za chvíli budou moci prohánět jen opravdu velcí boháči...
Ladislav N. 20.12.2005 9:47

Re: autama se za chvíli budou moci prohánět jen opravdu velcí boháči...

Vládě ještě zbývá zrušit vysoké zdanění ropných produktů - a ejhle, ceny budou třetinové...
jezevec 20.12.2005 10:35

Re: Re: Aston to precenuje...

upřímně řečeno - taky nechápu, proč mezi prahou a brnem nejezdí každou půlhodinu rola.
kdyby byla za pětikouli, nejezdil bych po d1 ani omylem.
baca 20.12.2005 0:54

je to pravda...

S Astonom naprosto suhlasim. Z vlastnej skusenosti mozem povedat len tolko, ze D1 pouzivam v pripade krajnej nutnosti. V podstate jazdime s rodinou do byvaleho Ceskoslovenska tak raz za rok, ale po poslednej skusenosti na D1 sme sa rozhodli pouzivat radsej vlak z Prahy do Ostravy kde ma manzelka rodicov.
Na vozovkach panuje stav krajnej arogancie az z toho mrazi. Pokial mate lepsie auto tak sa mozete hrozit reakcie starsich "skodovkarov" no a pokial mate starsiu skodovienku nech vas Boh ochranuje pred aroganciou soferov silnych aut. Pritom by stacilo len trosku tolerancie a mala davka trpezlivosti. Ved v hroboch sa nalezime dost dlho, tak naco sa ponahlat, ze?