17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Béda 20.12.2005 11:28

Re: Dalnice

Ovšem, to tu již bylo:
"Soudruzi, my tu druhou pětiletku splníme, i kdyby nám to mělo trvat sedm let."
František 20.12.2005 9:20

Nevím, co říkají statistiky, ale tvrdím, že za 90% problémů

mohou řidiči a provozovatelé kamionů. Napište sem, prosím, kdo z Vás nikdy nezažil od kamionu : - naremplování na svodilo, - blokování volného pruhu při zipování, - zablokování všech pruhů ( i tří či čtyř ) i tam, kde je to zakázáno značkou, - vjetí do dráhy předjíždějícímu bez ohledu na vzdálenost a rozdíl rychlosti, - předjíždění s rozdílem rychlosti 1m/30 sec. trvající několik minut, - odstavování kamionu bez označení, - jízda třicetitunového monstra na letních ojetých pneumatikách za sněhu a náledí, - ucpání objízdných tras podél D1 kamiony, které se tam technicky nemohou vejít, atd ... Rúzné tabule a kamery budou pro kočku, protože tito tzv. profesionální řidiči se na ně vykašlou. Navrhuji vytvořit spolek nás tzv. neprofesionálních řidičů osobních vozů, kteří absolvujeme Brno-Praha "jenom" 3x týdně a pojďme dokumentovat, jak se ta hovada tirácká na D1 chovají. Stačí si někde v autě připevnit kameru ( opěrka hlavy, palubka ), před vyjetím zapnout nahrávání a pokud se podaří zaznamenat nějakou zhůvěřilost, shromáždit záznamy a s těmi pak prudit na webu, na policii, v televizi ... Kameru má dnes hodně lidí, kazetky 120min stačí. Půjde do toho někdo ? F.
Ruda 20.12.2005 10:08

Re: Nevím, co říkají statistiky, ale tvrdím, že za 90% problémů

Sel bych do toho, kdybych jezdil v CR :-) Mel bych ale problem odolat potrestani tech kretenu. Az povoli kontrolovany odstrel, tak se vratim zpatky...Ona situace na dalnicich neni celoevropsky ruzova, kazda socka ma dnes auto a mysli, ze mu patri levy pruh. Je nas zkratka moc. Jak lidi, tak aut.
jezevec 20.12.2005 10:42

Re: Nevím, co říkají statistiky, ale tvrdím, že za 90% problémů

na co kameru.
stačí ten nejblbější dětský mobil s fo´táčkem a v případě potřeby zmáčknout spoušť.
problém je, že to nikoho nezajímá.
Jiří K. 20.12.2005 10:54

Kamióňáci způsobují většinu problémů ale za užívání dálnice prakticky neplatí.

Jedna statistika mě totiž dokázala pořádně vytočit.
Pouze jedna třetina peněz vybraných za dálniční známky, totiž má pocházet od majitelů  kamionů a zbytek  tedy platíme hlavně my, troubové s osobními auty.
 
Když porovnám např. škody, jaké kamióny způsobují už jenom samotným faktem jízdy tisíců mnohatunových monster na vozovce s tím co může způsobit osobní auto tak se ptám, zdali si z nás někdo dělá legraci.
 
Už aby bylo elektronické mýtné - ať si s těmi obludami jezdí, ale ať platí!!!
AAA 20.12.2005 11:19

Re: Kamióňáci způsobují většinu problémů ale za užívání dálnice prakticky neplatí.

Hmmm.. kde ta statistika raci rust? Neni to spis naopak? Ja zas slysel uvahy zda znamky pro osobaky nezrusit uplne, neb po oedcteni nakladu na tisk a distribuci z vynosu moc nezbyde.
jA_2 20.12.2005 16:28

Známky pro osobáky jsou nesmysl

Připočtěte časové náklady na nákup, nalepení a odlepení. Navíc ztráta z turistů co nepřijedou je větší než výnos známek (všech - ne z těch pro turisty). Na stejný výnos jako ze známek stačí zdražit palivo o 1 eurocent na litr (0,30 Kč) podle zásady dálnice se platí od kilometru (a dle ekologičnosti auta a způsobu jízdy) bez administrativy, stejně JAKO VŠECHNY JINÉ SILNICE.
Ladislav N. 20.12.2005 11:21

Re: Kamióňáci způsobují většinu problémů ale za užívání dálnice prakticky neplatí.

No tohle je Klausova práce - byl to on, co údajně kvůli zavedení lidovecké "zelené nafty" (bez spotřební daně pro zemědělce) zvýšil cenu dálničních známek pro os. automobily ze 400,- na 800,- ročně a zavedl silniční daň pro malé automobily firem (2400,- ročně)... .............................................. Jinak - poměr opotřebení silnice/dálnice osobním a těžkým nákladním automobilem je až 1:50 000 (!!!). ....... Na druhé straně stát vybírá spotřební daně z paliv a maziv v takovém rozsahu (+ DPH z navýšeného základu) - viz cca 100 miliard ročně + 19 miliard jenom na DPH z přiražené spotř. daně (!!!), že peněz na investice a údržbu silniční a dálniční sítě má. Že je prošustruje na blbosti, je jiná věc...
Stredocech 20.12.2005 14:25

Re: Re: Kamióňáci způsobují většinu problémů ale za užívání dálnice prakticky neplatí.

Ladislave, nevím, zda si pamatujete, že v rámci přidružovacích jednání počátkem 90 let se musela Česká republika zavázat, že povolí průjezd EU kamionů "za hubičku." Speciálně na tom bazírovalo Řecko.
 
eTony, 20.12.2005 11:54

Re: Kamióňáci způsobují většinu problémů ale za užívání dálnice prakticky neplatí.

třetina ? No i kdyby, co je na tom divného ?
J.Lukavský 20.12.2005 15:09

Kamery

Natáčet piráty (a nejen kamioňácké) při akci a pak jim brát body či řidičáky by jistě bylo řešení - KDYBY ovšem soud takovýto záznam uznal. O tom pochybuji, neb byl pořízen bez vědomí natáčené osoby a je tudíž porušením jejího soukromí... a občanských a jiných práv.... a byl pořízen neautorizovanou osobou.... atd. atp.  Ani zloděje v obchoďáku nemůžete natáčet bez upozornění předem -  proto jsou u vchodu příslušné cedulky.
Třebas by si policie mohla pořídit taková autíčka s kamerama a projíždět se jen tak a natáčet ten cvrkot, ale stejně viz výše....možná u cedule dálnice by mohla být cedule že provoz je monitorován kamerami.
Co se údržby týče račme si uvědomit, že když začne chumelit tak obvykle pada na ploše alespoň okresu a aby to uklidili do hodiny tak by na každém km musel stát jeden pluh a čekat  na svoji chvilku. Ono to chce nevyjíždět pokud nemusím a když musím tak POMALOUNKU, ale sundat paznecht z plynu když začne sněžit nebo pršet je pod důstojnost českého řidiče.
Renata D. 20.12.2005 9:14

Astone, ukažte se.

Astone,  kdepak je na Psu informace , případně i Vaše vyjádření k tomu, jak Vás ve včerejších Lidovkách spláchnul Váš milovaný prezident za rozhovor s ním. Ale ta Vaše omluva se Vám povedla, něco tak patolízalského se od nezávislého novináře jen tak nevidí.
Béda 20.12.2005 9:28

Re: Astone, ukažte se.

Renato, mám za to, že Aston je nezávislý tak akorát na oné místnosti.
Béda 20.12.2005 9:37

Re: Astone, ukažte se.

Pro po ránu pomaleji přemýšlivo chápající:
ona místnost = WC (pro anglicky mluvící "dabljú sí)
Olina 20.12.2005 9:07

Naše silnice

Ono těch důvodů bude povícero.Vedle špatného stavu dálnice a někdy bezohledného chování řidičů si myslím,že to bude asi i nedostatek strojů,které se starají o zimní údržbu.Vždycky mně rozesměje,omlouvám se za ten výraz,když odpovědný pracovník tvrdí,že nasadili veškerou techniku a silnice podle toho nevypadá.A teď nemluvím jen o D1.Taky si myslím,že by policie neměla dělat jenom akce Kryštof,ale jít si stoupnout a dálnici a kontrolovat stav vozidel a případně usměrňovat dopravu,jestliže dojde ke kolizi.Případně je možné uzákonit pravomoc Policie odstavit vozidlo,jetliže není schopno zimního provozu.A ty poslední opatření až tak moc nestojí a mohly by situaci dost zlepšit.
Bubik 20.12.2005 9:06

pro Kantora

Nápad krajského hejtmana z Vysočiny jsem slyšel včera - více techniky do údržby, informační systém, světelné značky, kontrola technického stavu kamionů, lepší policejní dohled. Ministr Šimonovský svoje nápady presentoval nedávno: rozšíření D1 na 6 pruhů, odstranění středních svodidel na více místech, body pro řidiče. Co myslíte, čí nápady jsou lepší? Ministr je ovšem ve vládě......
Jura Jurax 20.12.2005 12:05

Re: pro Kantora

Ministr je s prominutím vůl - a když jeho papalášvagón jede po D1, tak asi chrní - jinak by nemohl vypustit z huby takovou hovadinu, jako rozšířit dálnici po celé délce na 6 pruhů. Inu politik - nerozumí tomu, ale velí tomu; nese ovšem pouze politickou odpovědnost - to jest prakticky žádnou ....
eTony, 20.12.2005 8:34

onlookere,

co je to za termín - vyrovnaný rozpočet s propadem ?
Jarda Musil 20.12.2005 8:20

co se tak poučit v Chorvatsku?

Není mi jasné, jak Chorvati dokáží vybudovat 380 km dálnice s tunely a mosty za dva roky - ale jde to. Když to pak srovnávám s našimi vítězstvími "dalších 15 km" za pět let, tak si připadám jak v době "zemědělci sklidili" ...
Kantor 20.12.2005 8:08

No Astone,

že za rostoucím počtem křížků jsou politici a katastrofální stav D1, to je snad vtip nebo Grebeníčkovština.A taky bys měl vědět, že nejen ministr Šimonovský, ale i krajští hejtmani mají svoje nápady.
Ladislav N. 20.12.2005 9:30

Re: No Astone,

Šimonovský už se projevil schválením idiotského bodovacího systému pro řidiče - za neškodné banality přehnaný přísný trest, za kritické ohrožování ostatních účastníků silničního provozu mírný nebo žádný trest... A tak je to se všemi papaláši, co si "vozí prdel" na účet daňových poplatníků se zvláštními výsadami přednosti a vlastní auto nemají nebo jim stojí doma v garáži...
eTony, 20.12.2005 8:07

doxo,

rozumným řešením by bylo vybudovat nebo modernizovat dopravní síť stávající, která odpovídá nárokům na ni kladené. Je jasné, že jsou u nás stávající podmínky dlouhodobě neúnosné. Ať chceme nebo ne, vzhledem k naší geografické poloze, budou na naši dopravní síť kladeny velké nároky, a to nejen našimi dopravci. Dnešní stav silniční dopravní sítě je nutno přičíst vládě, která na to úplně dlabe a začíná hasit " požár lesa s kýblem v ruce".
onlooker 20.12.2005 8:30

Re: doxo,

z vyrovnaného rozpočtu a propadem při rovné dani to ale nevidím jako reálné ... Jedině se zadlužit ještě vic!
mackie 20.12.2005 8:39

Re: Re: doxo, Dálnice lze stavět i ze soukromých zdrojů

stačí dořešit výběr mýtného pro konkrétní úsek. Investoři by se našli. Problém je výběr tras a územní řízení.
MLOK 20.12.2005 9:16

Re: Re: doxo,

Nebo nedávat "pastelkovné" a jiné přiblblé (jinak to nelze nazvat) kostičky házené plebsu a raději opravovat silnice/dálnice. Kdyby nic jiného, tak už jenom to "pastelkovné" je dostatečným důvodem, abych nevolil KSČSSD. Ponižuje mě, jaké z lidí dělají voly. Ovšem, a to je nejhorší, ostatní strany nejsou o moc lepší. Bohužel.
Ladislav N. 20.12.2005 9:32

Re: Ponižuje mě, jaké z lidí dělají voly.

Oni je z nich nedělají, na tohle voli slyší... a volí.
Jarda Musil 20.12.2005 9:34

Re: Re: Re: doxo, ale Mloku

Mloku, ale Vy se chováte úplně stejně - pro někoho jsou dobré pastelky , pro jiného dálnice - vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu - a od toho jsou demokratické volby - přijďte - vhoďte - uvidíte!
Ladislav N. 20.12.2005 9:38

Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu

Jenomže on ji má předplacenou v nehorázných daních za ropná paliva a maziva, oprávněně očekává, že to vláda neprožere...
Jarda Musil 20.12.2005 9:46

Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave

Ladislave, tomu já rozumím, ale asi bychom nikde nenašli závazek této vlády (asi ani jiných), že takto vybrané daně použije jen přesně na výstavbu (údržbu) silnic. Ono by to asi ani celé nemohlo být takhle použito, neboť objektivně provozem aut vznikají i jiné škody (zdravotní, příroda, vyvlastnění pozemků ... a možná bychom se dostali i k mínusovým hodnotám). Prostě - většinu této částky bych očekával použitou na ty silnice, ale rozhodně by mělo zbýt i na ty "pastelky" - aby ty silnice měl kdo navrhnout
Ladislav N. 20.12.2005 9:55

Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave

Pastelky rozhodně nejsou tím, o co by se měla vláda starat. Populisté socialisté jenom uplácejí své hloupé voliče. To není o odpovědném hospodaření... A o "zdravotních škodách" a jejich komopenzaci pište, až zjistíte, jak vláda použila miliardy vybrané na spotřebních daních za cigarety a alkohol...