30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Je tu někdo překvapený?

Těmito slovy komentoval Miroslav Kalousek páteční rozhodnutí státního zástupce zastavit trestní stíhání Andreje Babiše a jeho rodiny. Překvapení nemusí být pravidelní čtenáři mých glos. Přes tři roky tu vyslovuji podiv nad tím, jak se vleče vyšetřování účetnictví jedné hospody a jediné rozumné vysvětlení je v tom, že právní opora je slabá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 14.9.2019 10:33

Na to má přece ty hajný, z těch největších pytláků.

F. Šimek 14.9.2019 10:44

jasně, ale líbila se mi Kharlova odpověď.

V. Mokrý 14.9.2019 10:48

Jo, jednou byl upřímný.

J. Matuška 14.9.2019 10:01

Druhy financování/Evropská komise https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/how-eu-funding-works/types-funding_cs#subsidies

Odkaz dávám pouze pro ilustraci, o jak složité věci se jedná /a to je pouhý popis druhů financování/. Proto jako laik pokládám jednoduché otázky, je správné, že SE poskytují finanční prostředky z EU na výstavbu soukromých hotelů? Nedochází tím k narušování soutěže? Neměly by peníze spíše směřovat na vytváření infrastruktury? :-(

J. Matuška 14.9.2019 10:14

Asi před 10 letyjsem napsal v jedné glose:

... Neméně zajímavé je podřeknutí rakouského premíéra. EU vítá pouze 28 procent občanů. Proto referendum o LS ne, ne, né! Ty, ty, tý! Z čeho lze mít oprávněné obavy: Každá instituce má přirozenou tendenci se zvětšovat. Co vyprodukuje úředník /některý s platem půl miliónu/, aby prokázal svou nezbytnost? A těch úředníků je v Bruselu nepočítaně.

Tisíce směrnic a direktiv nás zničí. Podle ČTK "Celkově by stát měl podle vlády na šéfování unie dát 3,3 miliardy korun, což je dlouhodobý předpoklad. Plánované náklady jsou průměrné v porovnání s předchozími předsednickými státy." Dělat politiku v duchu EU nás Evropany přijde hodně draho!!!

M. Prokop 14.9.2019 10:49

SE neposkytují. Poskytuje je EU a dobře ví proč. Podporuje korupci a vytváří si závisláky.

Peníze nejlépe do Brusele neposílat a žádné z Brusele nechtít. TO by korupci trochu omezilo.

J. Matuška 14.9.2019 11:03

Pane Prokope, s vaším názorem souhlasím, jsem proti dotacím apod. /To SE jsem myslel jinak, ale co nadělám./

P. Forejt 14.9.2019 9:59

co je legrace a co tragédie ? Legrace je, když si druhý nejbohatší muž v zemi zažádá o 50 mega a dostane je. Tragédie pak je, že naše socialistická justice přes 4roky řeší, zda je to OK nebo ne. A takhle my si tady žijeme. Řešení?? .....vyfičet co nejrychleji z EU a pak řešit interní problémy......nejprve vyházet polovinu justice, police a armády a pak se uvidí ......n-tssss

J. Laták 14.9.2019 10:39

Dobrý nápad, což o to, ale kdo to zařídí, když nejsou lidi?

J. Ptáček 14.9.2019 9:55

Je to něco jako když miliardář rozdělí svůj majetek mezi blízké příbuzné, natáhne na sebe špinavé hadry a jde si sednout před hlavní nádraží. A má před sebou pověstný klobouk, který kdysi obdivovali VIP kámoši. Majetek nemá, je spíš k politování. Škoda, že už neplatí Senecovo (Kristův současník): "Co nezakazuje zákon, zakazuje stud." Nestyděli se ani někteří naši předci, ani část našich současníků. A to opravdu trestné nebylo a není.

R. Vacek 14.9.2019 9:31

Nejvíc spokojení by mohly být milióny chvilek, protože valná část jejich obav se nepotvrdila. Proto by mohli uspořádat na počest Babiše veselici, kde by oslavovali, že to dobře dopadlo.

P. Forejt 14.9.2019 9:30

nebál bych se jít ještě dál ....Andy by měl žádat odškodnění za nactiutrhání ......n-tssss

V. Mokrý 14.9.2019 10:30

To každopádně ! Bylo přiznáno jiným, naší nezávislou justicí, takže by mělo být přiznáno i jemu. A nejen " pár babek " .

M. Prokop 14.9.2019 10:51

Na nactiutrhání je třeba mít tu čest. Kde by se u Bureše vzala?

J. Hejna 14.9.2019 9:28

V poznámce jsem ocitovat neslušné označení "toho slovenského ,,," a automat mi oznámil, že je to v rozporu s pravidly.

Zjevně jste také ",,,".

J. Fridrich 14.9.2019 9:27

Prekvapeni jsou jen hlupaci.... Kdyz nekdo rekne, ze Zeman znasilnil na zachode pucfrau - a pozdeji se to nepotvrdi, tak prekvapen je jen ten hlupak......

M. Prokop 14.9.2019 9:25

A konstatuji, že článek paní Kovářové níže je mnohem důležitější, než dohadování o Burešovi.

P. Pavel 14.9.2019 9:25

Jo, v tom s vámi souhlasím.

A. Pakosta 14.9.2019 9:16

Nevím, Astone, proč mluvíte o opozici jako o klučinech s kalhotami na půl žerdi. Babiš je pořád bývalý estébák ve střetu zájmů a pořád je pro EU nevěrohodnou osobou - a pro mne tím spíš, že se ukázalo, jak má dlouhé prsty, když postupně "vybil" všechny, od nichž mu hrozilo nebezpečí. Že to Šaroch nakonec vzdal, se nedivím. Proč by si pálil prsty a posílal Babiše před soud, když hradní pán dal jasně najevo, že v takovém případě udělí Burešovi abolici. Něco jiného by bylo, kdyby o jeho nevině rozhodl řádný soud - a to jinak než jen "zproštěn pro nedostatek důkazů". Takový konec kauzy Čapák by byla asi většina lidí ochotna akceptovat jako férový. Tohle je jen vítězství mafiánské moci, nikoliv spravedlnost. A ostatně sám Babiš, kdyby měl čisté svědomí, logicky by dal přednost osvobozujícímu rozsudku před únikem ze stíhání. Tohle je přinejmenším jasný signál, že náš předseda vlády nemá v justici důvěru.

A. Trick 14.9.2019 9:19

To že státní zástupce si u soudu nechtěl uříznout ostudu Vás nenapadlo?

A. Pakosta 14.9.2019 9:37

Já si myslím, že o to nešlo. Jednak soud nikdy nemůže dopadnout nerozhodně, vždy jedna strana vítězí, druhá prohrává, a státní zástupce jako profesionál by to neměl brát osobně (na rozdíl od obžalovaného, pro toho může být prohra tragédií). A za druhé, Zeman dal svůj úmysl udělit Čapáku abolici najevo zcela jasně a zřetelně. Mohl to samozřejmě udělat už dávno, a byl by pokoj, ale on si chtěl Babiše hezky vydusit do poslední možné chvíle, a Babišovi nezbývalo než "držet". Všimněte si, že Babiš až nyní, když má hrozbu soudu "z krku", našel odvahu rázně se Zemanovi postavit - mám na mysli poslední prezidentskou ostudu v Srbsku ohledně "oduznání" samostatnosti Kosova, kdy předseda vlády jasně prohlásil, že vláda nemá žádný důvod svůj postoj ke Kosovu měnit. Srovnejte si to s jeho bezmocným lavírováním v případě výměny ministra kultury před pár týdny a bude vám to jasné.

M. Prokop 14.9.2019 9:27

Jak by premiér mohl mít důvěru v justici, když ví, jak ji sám přiohýbal? Nejen s Čápákem.

J. Hejna 14.9.2019 9:31

Vaše zaujetí je, pane Pakosto, opovrženíhodné.

J. Ganaur 14.9.2019 10:56

To mě nenapadlo.Odsoudit se v současnosti nedá, bez ohledu na vinu.Becherovič by mu udělil milost a další soud by tímto nepřicházel v úvahu.Takže tohle by mohl být odklad na pozdější dobu.Je to krkolomné, ale....

P. Zinga 14.9.2019 9:15

„".. jakýsi pan Nevtípil, policista, který vyšetřoval kauzu Čapí hnízdo, podle serveru Neovlivní novinářky Sabiny Slonkové, na nějž se Seznam odvolává, konstatuje, že už ho to nebaví, že ten případ řešil čtyři roky a že ho státní zástupce, který vyslovil pochybnosti o vznesení obžaloby, zklamal tím, že couvl a navrhl zastavit Babišovo stíhání."

Někteří (včetně mě) tušili od počátku, že Nevtípilovi nejde o zjištění pravdy, ale o likvidaci Babiše.

A. Pakosta 14.9.2019 9:20

Nemyslíte, pane Zingo, že kdyby se Babiš dokázal obhájit před řádným soudem, byla by jeho pozice mnohem pevnější, než je teď? Nevtípilovi ani Šarochovi se nedivím, že to vzdali, když v pozadí stál všemocný hradní pán s jasným signálem, že "kdyby něco" tak udělí Burešovi abolici.

P. Pavel 14.9.2019 9:24

Otázka je kdy by byla pevnější. Při rychlosti našich soudů za několik let. Topácká pěnice Vlastička Parkanová se již takto očišťuje a obhajuje cca deset let. A konec v nedohlednu.

A. Pakosta 14.9.2019 9:27

Ano, v tom s Vámi nelze než souhlasit. Jenže v mnoha případech (mám skoro chuť říci ve všech, které se táhnou) je to dané tím, že jedné nebo druhé straně ty průtahy vyhovují a hraje na ně cíleně. Bohužel nemám o našem soudním řádu vysoké mínění, když podobné hrátky umožňuje.

J. Hejna 14.9.2019 9:34

Jak se, pane Pakosto, měl před ten soud dostat, když státní zástupce seznal, že obvinění je výblitek?

I. Skokan 14.9.2019 9:46

Měl, ale Onanista to nepochopí.