16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Druhá světová válka byla vyhrána jen napůl

Při oslavách konce druhé světové války bychom neměli zapomenout, že také znamenal zachování stalinského Sovětského svazu, že znamenal okamžitou novou vlnu masových represí vůči vlastním zajatým vojákům, neruským národům a všem, kdo projevili protikomunistické postoje během války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hajková 9.5.2012 11:36

Re: Pan Rambousek to řekl pitomě,

Jste   jediný   od  rána-  který   jste  k   uvodníku  napsal   nejrozumnější   příspěvek!    Správně  jste   řekl,  že  se   Rambousek  vyjádřil   "pitomě"!   

A. Fritscher 9.5.2012 12:05

Re: Pan Rambousek to řekl pitomě,

Pani Hajková já nemyslím, že by se Rambousek vyjádřil pitomně, on se vyjádřil naprosto přesně, pro něj by byla porážka Ruska německem lepší.....................já nevím co je na tom špatně. Akorát že ani vám se asi nelíbí "otevřená" podpora fašounství na serveru, kde denně diskutujete.

Hezký den :o)

V. Hajková 9.5.2012 12:20

Re: Pan Rambousek to řekl pitomě,

Samozřejmě-  že   první   odstavec   uvodníku   -  souhlas.  Ale  to  by    nesmělo  být    to  Německo   nacistické!   Neplette  si   fašismus   s   nacizmem

O. Kadlec 9.5.2012 11:54

Re: Pan Rambousek to řekl pitomě,

Jenže on to tak řekl protože to má v hlavě!

Internet neobyčejně rozmnožil možnosti jak zasévat do lidí dezinformace a ideologií podmíněnou manipulaci s minulostí. Ale zároveň internet zlikvidoval monopol manipulátorů a obchodníků s dějinami, který mívala škola, noviny, televize. Nějaký Rambousek napíše ostudný článek, a rozmnoží se odmítavé reakce. To u televize není možné.

V. Novák 9.5.2012 12:09

Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

A já jsem příliš prostý a příliš zaneprázdněný člověk, abych v jeho pitomém vyjádření hledal, že to vlastně myslel jinak - méně pitomě.

Takže - s dovolením nebo bez - prostě beru to, co napsal, tak, jak to napsal.

Napsal hovadnost.

Z. Rychlý 9.5.2012 12:47

Re: Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

No jo, co na to říct. Snad jen, že ve světě, kde existuje jen černá nebo bílá, máte pravdu, je to černé.

O. Kadlec 9.5.2012 13:07

Re: Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

Člověče, pane Rychlý, kde máte v tom článku něco přijatelného?

a) za ten blb naznačuje, že by snad bylo lepší aby vyhrál Hitler

b) takhle to nemyslel, jen to tak vypadá, ale naznačuje (hlavně v titulku = "z poloviny") že USA s dalšími spojenci neměli přestávat ale válčit dál proti SSSR

c) anebo je to všechno málo a ten člověk tak dalece manipuluje dějinami, že se snaží vytěsnit skutečnost, že Německo válčilo se Sovětským Svazem.

Z. Rychlý 9.5.2012 14:03

Re: Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

Já  autorovi do hlavy nevidím, takže se můžu jen domnívat, že opravdu nepomýšlel na vítězství Říše nad SSSR (nikde to tam nenapsal). Pozitivní vidím myšlenku, že kdyby bývalo bylo totalitní stalinské Rusko poraženo nějakými demokratickými silami, bylo by to bývalo dobře. Chyba pana Rambouska je v tom, že taková demokratická síla na konci války prostě nebyla, a tudíž hovořit o porážce stalinské totality za této situace je nutně blbost, která vede k interpretaci, že by byla bývala byla lepší porážka SSSR od Říše. Což je ovšem blbost na kvadrát, kterou já od autora článku prostě neočekávám a domnívám se, že se nechal svést k provokativní, avšak nešťastné argumentaci. Porážka totality může být veskrze pozitivní, ovšem za předpokladu, že vítězem je nějaké demokratické uskupení, nikoli jiná totalita. Koneckonců prohra SSSR ve studené válce byla veskrze pozitivním počinem. Pro Rusko určitě.

Můžeme v těch pitomých úvahách pokračovat. Např.: Bylo by bývalo lepší vzdorovat Německu bez spojenců i za cenu zničení národa ? Nebo z podobného soudku: Pomohlo vlastně našemu národu odstranění nacistické totality a její nahrazení totalitou jinou ? Můžete dodat - zachovali jsme národní identitu - pak se ovšem ptám: Proč ji tak lehce odevzdáváme do Brusele a chceme se dobrovolně rozpustit v evropském Národě ? Aby ironie slavila úspěch - Evropě vedené Německem ? Kdo je vlastně vítěz a kdo poražený ?!

O. Kadlec 9.5.2012 14:55

Re: Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

Vy jste taky eurobububu? Ach jo!

Z. Rychlý 9.5.2012 15:50

Re: Rambousek to řekl pitomě, to máte pravdu.

Jsem všemi deseti pro EHS, pro Evropu bez integrace zaváděné shora podezřelými individui v EK, podivným prezidentem atd. Jsem jednoznačně proti euru - jakožto nástroje násilné integrace. Konstruktéři eura dobře věděli o nebezpečích zavedení eura, ale jednou polapeni, těžko se z chomoutu vyvléknou - viz Řecko.

Evropa není USA s kdysi jediným jazykem, kde kandidátu v Kalifornii rozumí voliči v Pensylvánii a naopak. Neumím si představit, jak se španělský kandidát uchází o hlasy na Moravě a naopak, jak kandidát  z Ostravy diskutuje s místními v Kalábrii o jejich problémech. Je to ujetá myšlenka tahle integrace do jakési federace s takovou spoustou jazyků a odlišností. 

Evropa bez cel, Evropa s Schegenem - to je základ. K tomu komise odborníků navrhujících společné normy, ale nikoli systémem, když nezavedeš, uvidíš !! A hlavně konec s nekontrolovatelným přerozdělováním a transfery, na kterých se jen živí mraky darebáků. Buselských, našich i jiných, a původní bohulibý cíl v nedohlednu. Asi tak s tím eububu.

V. Novák 9.5.2012 15:48

Poražený byl nacismus.

A tedy byl poražen genocidní režim, kterým měl v plánu vyhladit celé národy a jiné národy zotročit.

Češi byli tak na půl cesty - některé vyhladit, ostatní zotročit.

Kolik Čechů zahynulo v důsledku nacistické totaliky a kolik v důsledku komunistické?

Nemám naprosto nic proti Němcům. Tedy nemám nic tak podstatného, jako proti nacistům. Snad to, že se nechají snadno zblbnout ideologií a ta ideologie se jich pak drží co enóno košile a oni si připadají jak kulturträgeři, ač prosazují hovadiny.

Z. Rychlý 9.5.2012 16:04

Re: Poražený byl nacismus.

Však říkám, že je dobře, že byl nacismus poražen. A chválabohu nakonec byl poražen i leninismus a stalinismus a polpotismus a nakonec i čínská revoluce. Jen ty kmenové systémy v muslimsku vývozem demokracie (sovětského, či amerického typu) poraženy být nemohou, neb jejich občané netuší, co je to demokracie. 

Pokud se týká té naivní srovnávací otázky na počet obětí různých totalit odpovídám podobným způsobem.

Škoda je i jednoho jediného života utraceného libovolnou totalitou vedenou "bohulibou" myšlenkou "vylepšení lidstva" tu odstraněním rasy, tu třídy.

Z. Rychlý 9.5.2012 11:16

Pan Rambousek to řekl pitomě,

J. Kalivoda 9.5.2012 11:10

Cože !!!

Kdyby vyhrál Hitler, dovraždil by všechny evropské Židy (možná by to Rambouskovi nevadilo) a Británie by za Kanálem chřadla, až by uchřadla a uzavřela mír. USA by se do Evropy v takovém případě v žádném případě nevypravily.

Česi by byli pojednáni heydrichovským způsobem - stali by se z nich elitní Slované za Uralem a česká kotlina a Praha by se staly německými entitami. To by možná zpětně vyhovovalo Bohumilu Doležalovi.

Stalinismus vraždil z třídního hlediska, nacismus z rasového a národnostního. Kdyby zvítězil, Stalina by počtem obětí překonal.

Chápu, že Pes chce být multinázorový, nic proti tomu. Ale udělat z tohoto úletu úvodník ??? To je průšvih redakce. Spáchal ho Aston?

Š. Novotný 9.5.2012 11:17

Re: Cože !!!

Naučte se číst, nic takového se v tom článku nepíše. Autor nikde neříká, že by bylo dobře, kdyby Hitler vyhrál. To jste si tam Vy dosadil a následně se proti tomu začal vymezovat... chjo.

E. Heusinger 9.5.2012 11:29

Re: Cože !!!

"Neboli vítězství Sovětského svazu v druhé světové válce bylo neštěstím pro Rusko "

Prohra SSSR - vítězství Hitlera. Je tak?

V. Hajková 9.5.2012 11:38

Re: Cože !!!

Bohužel-   tyto   pitominy   tu  od  rána  píší   i  velice   inteligentní  lidé :-)))

P. Hofman 9.5.2012 11:42

Re: Cože !!!

A když ne Hitler, tak kdo by prosím vás tehdy Stalina porazil, aby nevyhrál?

O. Kadlec 9.5.2012 11:56

Re: Cože !!!

Dá se očekávat nevyslovené: Amíci měli plynule pokračovat až do Moskvy.

Je to blb.

P. Hofman 9.5.2012 12:16

Re: Cože !!!

Asi tak. I když podle autora měli napřed nechat vyhrát Hitlera a pak ho teprve zničit. Ty miliony obyčejných rusů (a nejen jich), kteří by přitom zařvali, ho asi moc nezajímají.

O. Kadlec 9.5.2012 12:22

Re: Cože !!!

Jo, dobýt Německo poté co zvítězí nad SSSR - to by byla brnkačka. Na co ty lidi nepřijdou....

E. Heusinger 9.5.2012 10:03

Když shrnu

včerejší a dnešní diskuzi moho konstatovat to samé co před rokem.

8. květen je značně nepohodlné výročí.

P. Vandas 9.5.2012 10:09

Re: Když shrnu

8.květen je beze všech pochyb pozitivní výročí, neb skončila hrozná válka. Jenom ignorant může toto zpochybnit. Další neblahé následky jsme už pomohli přivolat sami.

V. Novák 9.5.2012 10:17

Pozitivní, leč pro mnohé nepohodlné výročí.

...

J. Boleslav 9.5.2012 10:51

Re: Když shrnu

Přesně, naprosto souhlasím.

J. Slanina 9.5.2012 11:01

Re: Když shrnu

Správně, Šoustale. Proto ho bolševici slaví až 9. května.

E. Heusinger 9.5.2012 11:19

Časový údaj pro hlupáčky

V hodinu a minutu kdy kapitulace vstoupila platnost bylo na území SSSR 9. května.

P. Vandas 9.5.2012 11:24

Re: Časový údaj pro hlupáčky

V Čechách bylo 8. května. Co bylo v Rusku, je jejich oslava, ne naše.

J. Kombercová 9.5.2012 11:45

Re: Časový údaj pro hlupáčky

No, oni tu říjnovu revoluci měli také jinak, asi tradice.

E. Heusinger 9.5.2012 11:58

Re: Časový údaj pro hlupáčky

Oni tu revoluci skutečně měli v říjnu. Zajímavější je, že Oktoberfest je v září.