7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

VÝROČÍ VÁLKY: Rusko Ukrajinu napadlo, ale …

Půlroční trvání války na Ukrajině jsem si připomněl tím nejkomornějším způsobem. Ve svém nitru. Hrdý sám na sebe, že opět stojím na správné straně – agrese z 24. 2. 2022 je pro mě od prvního dne agresí, Ukrajina obětí. Není to tak samozřejmé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kaucký 26.8.2022 19:20

Ano, na to se teď zapomíná.

P. Smetana 26.8.2022 15:52

Profesionální ruští trollové definitivně dobyli diskusi na NP. Mrtví a ranění nejsou. Otrávených mnoho. Bývaly to tu zajímavé a podnětné diskuse. Tak si tu trollíci diskutujte mezi sebou.

V. Čermák 26.8.2022 15:54

No Vy ale k dobrým diskutérům nepatříte. Argument žádný, zato nadávky sypete z mošničky. Mně tedy chybět nebudete...;-D

J. Černý 26.8.2022 16:36

R^R^

J. Vlček 26.8.2022 16:02

Fakta dokáží někdy otrávit, že, zvláště pak vyznavače pohádek. Na pohádky se dobrá televize, pane Smetano, ta vás uspokojí. ;-D

K. Křivan 26.8.2022 16:14

;-D ;-D ;-D R^

J. Černý 26.8.2022 16:39

IR^R^

K. Křivan 26.8.2022 16:26

Tak pa pa Smetano a už se nevracej ! A kdybys na tu otravu zdechl, tak odpočívej v pokoji. ;-D

J. Černý 26.8.2022 16:36

Šlehačko a ty jsi koho profesionální troll?

D. Laurencikova 26.8.2022 17:12

A zase jeden takovy, ktery nesnese kontroverzni diskuzi, ktera se dnes ostatne kona uz jenom hodne vyjimecne. Temer vsude jinde budete cist uz jenom ten "jediny spravny nazor", cemuz vy zrejme rikate: "zajimave a podnetne diskuze". Obzvlast podnetne jsou caste urazky od nositelu "jedineho spravneho nazoru".... Klidne jdete. Mate i tak siroke pole pusobnosti.

J. Rejzek 26.8.2022 15:51

Jak může autor srovnávat druh. světovou válku s děním na Ukrajině. Od roku 2014 zuří na Ukrajině občanská válka a v každé občanské válce by mělo stát světové veřejné mínění na straně utiskovaných. Vždyť model zde máme z nedávné minulosti. Srbové utiskovali kosovské Albánce a tak jim celý dem. svět pomohl se osvobodit. Podle stejného modelu pomáhá Rusko utiskovaným na Ukrajině, pouze s tím rozdílem, že ten hujerský dem. svět pomáhá utiskovatelům.

Stejně scestné je srovnávání voj pomoci USA a Spoj. království a současné pomoci Ukrajině. Pokud to autor neví, tak SSSR za vše platil do poslední tkaničky u bot, stejně tak jako naše vláda platila Spoj. království za naše vojáky v Anglii. V této válce se každý může přesvědčit , kdo to platí. Každé zdražení se přičítá válce, při každém placení u pokladny si uvědomujeme co nás válka na Ukrajině stojí a kolik přispíváme.

To jen to srovnávání.

V. Čermák 26.8.2022 15:57

No, USA rozhodly, že je potřeba Trestat Rusko a ihned se jim poklonila EU, včetně Mopslíků typu ČR, i když je sama trestána ještě více. Ukrajina je jen Záminka. ..Rv

P. Han 26.8.2022 16:35

Jo, i hodní Němci jen pomáhali našim utiskovaným Sudeťákům, že?

J. Lancik 26.8.2022 16:42

A podle stejneho modelu, pomohl soudruh Hitler "utiskovanym" sudetskym Nemcum. Ti byli stejne ustiskovani jako ti "ruskojazycni" Ukrajinci. Oboji, jak v r. 1938 sud. Nemci, tak Ukrajinci prepadali statni urady, cetnicke stanice atd. V obou pripadech podle nazoru vladcu sousednich zemi, bylo nutno vzborencum pomoci. Podobnost ciste nahodna? Nikoliv, z toho co se dnes deje je nasne okud tovarysc polkovnik bere inspiraci!

J. Rejzek 26.8.2022 17:02

Ano, máte pravdu. Němci v ČSR žít nechtěli a nebyla to jejich volba, že to tak dopadlo. Po staletí spokojeně žili v Rak-uhersku a najednou se stali součástí jiného státu. ČSR byla vytvořena lživou argumentací o Českoslovanském národu, kterým Masaryk argumentoval ve světě. Po rozbití RU vytvořil jiný"žalář národů", kde se necítili doma Němci ,Poláci a nakonec i Slováci.

J. Lukavsky 26.8.2022 18:47

"ČSR byla vytvořena lživou argumentací o Českoslovanském národu, kterým Masaryk argumentoval ve světě." No národnostní složení První republiky bylo i v Ottově slovníku naučném a jinde, takže těžko asi by TGM podstrčil Wilsonovi tak primitivní lež. Spíš to bylo tak, že První Republika už prezidentem TGM dávala záruku, že bude státem civilizovaným a tolerantním, což se také prokázalo. Do První republiky utekli Rusové před Leninem, Němci před Hitlerem a později i Řekové před Juntou. No a dneska tu máme i Vietnamce, Ukrajince aj. Samozřejmě, že Sudetští Němci měli tenkrát svoje základní i střední školství, v Praze i část Univerzity Karlo-Ferdinandovy, divadlo, měli svoje poslance, noviny... ale Hitler jim slíbil vládu nad celým světem a to lákalo. Nu pak jejich synové směli za Vůdce umírat v Stalingradu, v Normandii, v Africe.... Za chyby se platí a uvěřit diktátorovi se nevypláci tuplem. J.L. end

J. Lancik 26.8.2022 20:46

Tak jednoduche to pane Lukavsky nebylo. Hitler zpocatku nesliboval dobyti sveta, sliboval jedenacti milionum nezamestnanych praci ten slib bohuzel nebo bohudik , jak chcete, splnil. V r. 1929 ziskala NSDAP mene nez 10 % hlasu. V r. 1933 uz 38 %hlasu. Tolik co u nas komuniste v r. 1946! To mu umoznilo uchvatit absolutni moc a pak uz Nemci, at uz se jim tolibilo nebo ne; museli poslouchat. Ti nasi, v severnich Cechach na to slyseli, protoze prave tam byla nezamestnanost v CSR nejvyzsi a zoufala bezvychodna bida. Spousta z nich jezdila pracovat do Rajchu. Pochybuju, zeby Hiter volby vyhral kdyby na rovinu rekl co zamysli. Vzdyt ani Putler, kdyz se dostal k moci nerekl, ze bude napadat sousedni staty, tak to chodi, kdyz ptacka chytaji...

D. Laurencikova 26.8.2022 21:50

Nemyslim,ze Putin, ktery prebral po Jelcinovi zdevastovane Rusko, ktere Jelzin nestacil za par flasek vodky cele prodat, planoval napadani okolnich statu. Budte fer. Putin se snazil o dobre vztahy se Zapadem. Ja myslim, ze ho misto nebrani vazne a staleho rozlezani se s jeich NATO na vychod meli radeji trochu respektovat. Toto rekl naposled sef nemeckeho namornictva a musel od valu, ja vim. Ale mel pravdu. Ted mame ten salat!

J. Lukavsky 27.8.2022 7:37

"v severnich Cechach na to slyseli, protoze prave tam byla nezamestnanost v CSR nejvyzsi a zoufala bezvychodna bida" ano, ale to byl výsledek spíš geografie, všechny pohraniční hory byly chudé. A některé jsou pořád a všude. Ale Němci v Praze chudí nebyli, patřili povětšinou do vyšší třídy. Jinak máte pravdu, diktátoři vždy nejdříve obelhávají a slibují a prosťáček jim na to skočí... a pak se diví a platí. Takže jak Němec tak Rus platili a budou platit neb "Za chyby svých vládců pyká lid" staré římské přísloví. J.L. end

K. Křivan 26.8.2022 16:54

" Srbové utiskovali kosovské Albánce". To je s prominutím blbost. Albánci se cpali do Kosova vždy, ale nejlehčí to měli za osmanské expanse. Inu, poturčenci horší turka. Ve dvacátém století po válce, když v Albanii vládl maoistický režim, tak i Titův režim albánskóu imigraci podporoval. Albánci se množili jako králíci a tak Kosovo dopadlo jak dopadlo. Podobný vývoj dnes zažívá západní Evropa s islámskými vetřelci. Co z toho plyne ? Humanismus vůči vetřelcům je zločin na vlastním národé.

J. Lukavsky 26.8.2022 18:32

"Pokud to autor neví, tak SSSR za vše platil do poslední tkaničky u bot," no pokud vím, tak SSSR splatil jen část z fakticky dodaných materiálů. Zbytek Stalin splatil výrokem "SSSR zaplatil krví svých vojáků". No a Anglie i Československo zaplatilo, což je v pořádku, dluhy se platí. J.L. end

J. Vlček 26.8.2022 14:27

Jediné přijatelné řešení konfliktu na Ukrajině spočívá v ukončení bojů, a v následné dohodě mezi válčícími stranami o uspořádání poměrů v této válkou rozvrácené zemi.

Ten kdo řešení hledá v pokračování bojů a dodávek zbraní, s vidinou úplné porážky Ruska, si evidentně žebrá o eskalaci této války, která může nakonec přerůst ve válku jadernou, neboť pud sebezáchovy Ruska porážku nepřipustí.

Toho jsou si, zaplať pánbůh, moc dobře vědomi USA, stejně jako EU, proto do konfliktu nezasahují a pouze dodávkami zbraní podporují bratrovražedný boj mezi těmito dvěma státy.

Válka se tak může vléci ještě dlouhou dobu, po kterou vedle nesmírných materiálních škod zemře spousty lidí na obou stranách a skončí to nakonec stejně dohodami. Jinak to totiž skončit nemůže, a ani nesmí.

Nechat tyto boje přerůst v atomovou katastrofu by bylo osudovou chybou válečných štváčů. Atomová válka totiž nezná vítěze a poražené, ale vždy jen poražené. Těmi by byla tato civilizace a ta část živořících obyvatel, která by eventuálně katastrofu přežila. ;-( !!!

M. Grundmann 26.8.2022 14:43

Součástí konfliktu jsou USA a ty již žádné dohody o míru neuzavírají. USA dnes akceptují pouze kapitulaci. Válka může skončit jen velmi obtížně.

A. Teply 26.8.2022 14:48

Já bych řekl, že vleklý konflikt USA vyhovuje.

Je ničena Ukrajina a trpí tím Rusko a EU. USA vydělávají (zbraně, plyn).

Ukrajincům budou USA dávat jen takovou podporu, aby Rusko oslabovali, ale aby nehrozilo úplné ukrajinské vítězství. Které by mohlo vyprovokovat ruskou jadernou reakci.

Otázka je, kdy to Ukrajincům konečně dojde.

V. Čermák 26.8.2022 15:52

Ale houby, záleží, jaká konstelace je v USA zrovna u moci...

J. Jurax 26.8.2022 17:17

Ehm - součástí konfliktu jsou USA a ty již žádné dohody o míru neuzavírají, USA dnes akceptují pouze kapitulaci - pravíte a máte recht.

Kupříkladu v Afghánistánu USA kapitulovaly a fofrem zdrhly, zanechávajíce tam spojence i vojenský materiál.

J. Vintr 26.8.2022 22:36

Dá se čekat, že nejpozději po drtivému vítězství Republikánů v senátních volbách se politika USA vůči Ukrajině radikálně změní..

M. Grundmann 26.8.2022 14:58

Konflikt trvá 25 let a Ukrajincům podstata sporu nedošla. Můj postoj k nim kolísá mezi lítostí nad jejich utrpením a překvapením z jejich vlastní hlouposti.

V. Čermák 26.8.2022 15:50

Na Zneužívání jsou zvyklí již od Juščenka...Rv

K. Křivan 26.8.2022 16:23

Jediné přijatelné řešení konfliktu na Ukrajině spočívá v ukončení bojů, a napravení historických křivd, spáchaných režimem ve dvacátém století. Ta ukradená území musí zpět !