25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VÝROČÍ VÁLKY: Rusko Ukrajinu napadlo, ale …

Půlroční trvání války na Ukrajině jsem si připomněl tím nejkomornějším způsobem. Ve svém nitru. Hrdý sám na sebe, že opět stojím na správné straně – agrese z 24. 2. 2022 je pro mě od prvního dne agresí, Ukrajina obětí. Není to tak samozřejmé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 26.8.2022 20:06

Mein Gott, to je zase placanina nesmyslna...

H. Lukešová 26.8.2022 20:33

Nevím jestli jste postřehla diskuse během několika minulých dní, ale intenzivně se řešilo, zda byl Brežněv Rus nebo Ukrajinec....

D. Laurencikova 26.8.2022 20:52

Ano, do jiste miry. Nevim, jak tato zajimava a dulezita diskuze dopadla, ale verim, ze prevazoval nazor, ze i kdyby byl Breznev Ukrajinec, stejne to byl Rus! A kdo tvrdi opak, ten je dokonce RuSSak! ;-)

H. Lukešová 26.8.2022 20:56

Přesně tak, vetšina lidu se shodla, že byl Brežněv ukrajinský Rus, tj. Rus narozený na Ukrajině, takže Rus jak koleno.

H. Lukešová 26.8.2022 21:01

jako poleno...omluva za preklep...

M. Vaněk 26.8.2022 21:09

"většina lidu..." To mi připomíná komunistická 50 léta, kdy v nerozborné jednotě pracujícího lidu byly odesílány žádosti o tresty smrti... Že by nějaká vzpomínka, paní Lukešová? ;-D

H. Lukešová 26.8.2022 21:14

Pane Vaňku, jsem ročník 1984, do školy jsem začala chodit až po roce 1989, takže já moc vzpomínek na komunismus nemám, byla jsem tehdy moc malinká. :-)

M. Vaněk 26.8.2022 21:39

No konečně - myslel jsem si, že u vás takto nastavené "informace" musí být buďto inkluzivně nastavené, nebo se k vám vůbec nedostaly. A ejhle, Bé je správně. Za to se dostalo plno sametových polopravd i vyložených lží. Omlouvám se, že jsem takto neomaleně otevřený, ale pokud se chcete dobrat pravdy, musíte otevřít oči, a přestat být zahleděna do svého idealizovaného světa - žádný takový neexistuje.

H. Lukešová 26.8.2022 21:46

Já když jsem chodila do školy a studovala, tak do nás ještě neomarxismus, multikulti a gender nesmysly ještě nacpali, v matematice jsme počítali, v cizích jazycích jsme se učili ten cizí jazyk, v češtině literaturu a gramatiku, v dějepisu dějiny ještě bez balastu, ne jako nyní, kde ten multikulti neomarxismus do studentů cpou.

V. Církva 26.8.2022 21:59

Jo to máte pravdu, svět se zbláznil a progresivismus je šílenství. Ruský nacismus ale taky.

H. Lukešová 26.8.2022 22:15

A právě válka proti západní civilizaci probíhá na samotném Západě, právě vlivem progresivismu, kritické rasové teorie, v rámci ní se učí teorie o stupni bělosti a z ní vyplývající dědičná vina, teorie viktimizace, tj. dělí národy na utlačované a ultačovatelské, gender šílenosti, green deal, za tyto zločiny proti našim lidem vážně Rusové nemůžou. Ti můžou za hodně věcí, ničí Ukrajinu, páchají tam zločiny, to ano, ale sami sebe ničíme jen my sami.

V. Církva 26.8.2022 22:36

Ano to s Vámi souhlasím, Západ je dnes sebedestruktivní. Nakonec ani energetická krize není způsobena jen ruskou okupací Ukrajiny, ale třeba zavíráním německých jaderek a uhelek.

Jsem ale znechucen kolik lidí z těch co progresivismus nesnáší podporuje ruské vraždění. Naprosto nekriticky. Rusko není řešením progresivismu, tak jako nebyl nacismus řešením komunismu.

H. Lukešová 26.8.2022 22:49

Židy před asimilací a pogromy zachránil sionismus, který uspěl, dá se říci, že triumfoval a dodnes funguje, Izrael žije, kvete a prosperuje, navzdory antisemitům všech barev.

Takové vlastenecké hnutí a návrat ke svým kořenům by evropské národy a Američané potřebovali také. Odmítnout všechen progresivismus a navrátit se k tradici.

Vždyť mnozí lidé na Západě říkají, že je Bůh mrtev, jenže já dodávám, že tam, kde Bůh je mrtev, se Bohem stává smrt. Myslím tím nízkou porodnost, potraty a eutanázie, která se v některých západních státech praktikuje.

Samozřejmě, že Rusko není lékem proti progresivismu, uzdravit se můžeme jen my sami, pokud budeme chtít.

V. Církva 26.8.2022 23:04

Ano, Židy víc než sionismus zachraňují jejich dávné modlitby a víra v Boha.

V Evropě progresivismus a to všechno jsou jen důsledky. Opuštění Boha evropskou civilizací.

Takže ano, souhlasím s Vámi na 99 procent.

H. Lukešová 26.8.2022 23:18

Ano a to je důkaz, že také Stará smlouva, uzavřená mezi praotcem Abrahamem a Bohem je stále platná a judaismus není ani ztroskotané ani překonané náboženství. Pokud bude Izraelský národ zachovávat Boží přikázání, bude ho Bůh chránit.

Vybavuje se mi také nádherný příběh z Bible, moábský král Balák chtěl po Bileámovi, aby proklel Izrael a on nakonec řekl, "jak můžu proklet něco, co Bůh neproklel?"

Proč to píší? Mainstream a levičáci démonizují a znevažují Izrael, ale nic z toho, co levičáci říkají a píší o Izraeli, není pravda.

M. Vaněk 27.8.2022 6:06

To bude tím, že tehdy byla na krátký čas doba neutrální - novopečení páni ještě nebyli pevní v kramflecích, a netušili, kam mohou zajít. Nevěřte na obecně oblíbené omyly: do nás také necpali ML, byť každý režim, včetně tohoto, potřebuje pohádky o minulosti, aby ospravedlnit nejen svou existenci, ale především legalizoval své zločiny. A ještě pooznámka k pojmům: vše je jinak. Původní smysl slov se ztratil, významy jsou překroucené, a zůstaly jen bezobsažné nálepky, kterým nikdo nerozumí.

V. Kolman 28.8.2022 19:12

Jsem paní Lukešová o HODNĚ!! starší nežli Vy, ale buďte ráda, že jste t. zv.: "socialismus" nezažila na vlastní kůži - není čeho litovat. Přeji Vám hodně štěstí do Vašich dalších let :-)

H. Lukešová 28.8.2022 19:17

Ano, jsem ráda, že jsem se tomu genocidnímu komunismu z 50. letech a později tomu normalizačnímu ze 70. letech vyhnula. Jinak Vám děkuji za přání a také Vám přeji hodně štěstí a vše dobré.

A. Renjascu 26.8.2022 23:41

No většina není sama o sobě relevantní argument. S Brežněvem je to totiž dost složitý, nejdříve u něj byla ještě donedávna na Wiki i dalších odkazech udávana národnost Ukrajinec, podobně to má uvedené i v listu (pasu), který se vydával ke státním vyznamenáním. On sice byl narozen na Ukrajině, ale byl to po otci Čerkaz. Jeho matka však byla z Donbasu o který se malorusové momentálně dost intenzivně přou s velkorusy, že je jejich... takže si vyberte. Ale nezapomeňte, že před pár lety žádná Ukrajina neexistovala a označení ukrajinec bylo označení pro pohraničníka a označení ukrajina znamenalo kraj (okraj) země či říše... Tož babo raď, ale přepisovači různých Wiki a životopisů jsou kouzelní za každého režimu včetně toho současného...

A. Teply 27.8.2022 0:05

Ukrajina tvrdě prosazuje přístup dle území.

Tj. co je na území oficiální Ukrajiny - je ukrajinské.

Z tohoto pohledu byl Brežněv jednoznačně Ukrajinec.

J. Vintr 26.8.2022 22:17

Každopádně za Chruščova a za Brežněva získala Ukrajina v rámci SSSR velmi privilegované postavení. Odpovídalo tomu už jen to, že v nejvyšším politickém orgánu SSSR, dvanáctičlenném politbyru Komunistické strany, měli Ukrajinci mimo Brežněva šest zástupců. Rus tam byl jen jeden! Když se rozpadl Sovětský svaz, získala Ukrajina zdaleka nejvíc. Jak průmyslu, tak zemědělství. To všechno se za "samostatné Ukrajiny" rozkradlo a už dlouho je Ukrajina nejchudší zemí v Evropě.

A. Teply 27.8.2022 0:09

Toto tvrdil Vojtěch Filip. I když by měl mít informace "správné", patrně to úplně přesné není.

Já jsem dohledal následující - 11 členů politbyra 1968:

5 Rusů

4 narození na Ukrajině

1 Bělorus

1 Lotyš

Nicméně i tak zastoupení Ukrajiny není zanedbatelné.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vojtech-filip-leonid-breznev-ukrajinec-okupace-srpen-1968-ukrajina-kscm.A180814_104946_zahranicni_aha

J. Vintr 27.8.2022 15:50

Víte, že historii lze snadno přepisovat? Děje se to často, zvláště v zemích kde vládne jednostranná propaganda.

D. Laurencikova 27.8.2022 8:41

R^ R^

L. Novák 26.8.2022 20:56

Ano, i takové blbosti sem pere Putinova parta. Prý nás v roce 1968 okupovali Ukrajinci... ;-D

H. Lukešová 26.8.2022 21:01

Roku 1968 nás okupoval Sovětský svaz, stejně jako roku 1945 osvobodila většinu Československa sovětská Rudá armáda.

Zásluhu na osvobození a vinu za okupaci mají všechny sovětské národy, největší Rusové, protože SSSR veleli, ale ani Ukrajinci, Belorusové, Kavkazané atd nejsou bez viny.

L. Novák 26.8.2022 21:42

Vinu za okupaci má osazenstvo Kremlu (ÚV KSSS v čele s Brežněvem) v Moskvě, v Rusku, ostatní národy SSSR v tom byly asi jako teď, když musí narukovat za Putinovu RF na Ukrajinu "bojovat proti nacistům" a ani neví, proč vlastně. Rozlišovat věrchušku v Kremlu podle národností je v podstatě nesmysl.

Já tu okupaci zažil. ;-)

L. Novák 26.8.2022 21:44

Jo, a toho Brežněva není problém dohledat ve Wikipedii, tam je to jasně popsané. I s odkazy na zdroje. :-P

H. Lukešová 26.8.2022 21:50

Ok.

J. Vintr 27.8.2022 15:51

Zpolitizovaná wikipedie není zdroj informací, ale propagandy ....