21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

VÁLKA: Co radí Ukrajincům New York Times?

Výstavní skříň americké a světové liberální žurnalistiky deník The New York Times zveřejnil redakční komentář k válce na Ukrajině, který zastánce toto země poněkud zarazil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 7.6.2022 9:16

Ukrajiny jsou přinejmenším čtyři.

/otázkou je, jak se Rusko dostane k PR.

V. Heidlerová 7.6.2022 9:24

Ukrajina se neuklidní ani po receptu odstoupení území. Neuklidnila se ani situace v r. 1938-39 v ČSR a Evropě. Ukrajina je mistr v partyzánském boji, válčila do r. 1954.[UA][UA][>-]EU

B. Rudolf 7.6.2022 9:35

Jestliže vám "spojenci" slíbí rozsáhlou zbraňovou pomoc (viz zákon USA "o půjčce a pronájmu") a potom uzavřou tichou dohodu o tom, že vám nedodají těžké zbraně, tak je dost problematické se ubránit.

Především je potřeba si uvědomit, že Rusko je v této válce jednoznačným agresorem. Váš příspěvek implicitně naznačuje, že Rusko předkládá férové mírové návrhy a Ukrajina, že je odmítá. Protože se obracíte na Ukrajince, ať se v nějakém smyslu vzdají. Já nevím, jestli ruský gulag je lepší než smrt. Tak nám laskavě předložte ty Putinovy mírové návrhy bez kterých má váš příspěvek pouze zápornou hodnotu.

J. Vorlický 7.6.2022 10:53

Děkuji za reakci. Dobře.

Neviňte prosím ,,spojence" z toho, že Ukrajina nemá zbraně. Povinnost starat se o bezpečnost vlastního státu má jeho vedení. Ukrajina je velký stát a měla 30 let na to, aby se tak zařídila. Namísto budování své vlastní bezpečnosti mladí Ukrajinci i Ukrajinky jezdili do ČR (a asi i jinam) pracovat na stavbách, protože doma neměli práci na budování obranyschopnosti Ukrajiny.

Ano, Rusko je agresorem. A navíc má na svoji obranu a útok zbrojní kapacitu, s kterou v krajním případě zřejmě může ohrozit celý svět. Rusko tuto válku nemůže prohrát (jak? má snad Ukrajina na to ho porazit? ), jak tu někteří zoufalci navrhují. Buď Rusko válku neprohraje, nebo se celý svět ocitne ve válce, kterou vyhrát nemůže nikdo, tím méně Ukrajina. Není to věc jen Ukrajiny.

Neobracím se na Ukrajince aby se vzdali. Ne. Buď Ukrajinci sami, nebo jejich spojenci, je musí přimět pochopit realitu. V okamžiku, kdy pochopí, že válku vyhrát nemohou, tak jako ji Rusko nemůže prohrát, otevřou se dveře k debatě všech zainteresovaných k vyřešení konfliktu.

Netvrdím ani nevidím, že Rusko, Putin předkládají mírové návrhy. Výkřiky Zelenského, že Ukrajina musí vyhrát (čehož nemůže být schopná) jsou šílené, nebezpečné. K ukončení tohoto pro celý svět nebezpečného konfliktu nepřispívají, naopak. Asi tak.

B. Rudolf 7.6.2022 11:45

Ukrajina dávala během posledních osmi let na obranu mezi 4% a 5% HDP, což je asi tak maximum toho, co si mohla dovolit. Navíc se pokoušela vstoupit do NATO. pro svoji bezpečnost tedy dělala maximu.

Pokud by Rusko nezahájilo svou agresi tak manifestačně zločineckým způsobem, mělo by šanci v této válce vyhrát. Ale nestojí pouze proti Ukrajině, ale proti celému svobodnému světu. Navíc se čím dál tím víc propadá do závislosti na Číně.

Válka skončí, až Rusko pochopí, že ve skutečnosti nemůže vyhrát a že čím déle bude tato válka trvat, tím horší bude budoucnost Ruska.

J. Vorlický 7.6.2022 12:40

Ano, souhlas s posledním odstavcem.

K 4% až 5%: Skoro přesně před rokem, 16.6.2021, se v deníku Právo objevil článek: Zelenskyj líčí past na oligarchy, a on sám v něm údajně uvádí: ,, . . . že poprvé za 30 let nezávislosti má Ukrajina šanci vymanit se z moci zbohatlíků, kteří si zemi rozporcovali podle svých představ". V článku se pak i píše, že jemu samotnému je vyčítáno na Ukrajině, že se sám vyšplhal k moci díky pochybným boháčům. Takže tak byla zřejmě situace na Ukrajině celých 30 let a myslím stále je. Moje příležitostné debaty s Ukrajinci během stejné doby to potvrzují. Z toho všeho se dá myslím usoudit, že Ukrajina je zkorumpovaný a rozkradený stát, v němž teď zřejmě nejvíce trpí ti, kteří neměli možná ani prostředky k útěku z válečné zóny. Takže ta % nemusejí být vůbec směrodatná. Až ta válka skončí, toto všechno začne vycházet na povrch.

Skutečnost, že jen 4 nebo 5 dní po 24.únoru přinesly od Zelenského požadavky na zbraně a střelivo, naznačují, že to maximum, které zmiňujete, nestačilo ani na počáteční obranu. A to buď proto, že 4% z mála je málo, anebo, že ty 4% si porcovali ukrajinští zbohatlíci, nebo z důvodů, o kterých je lepší teď nepolemizovat.

A ano, Rusko je agresor.

P. Pepax 7.6.2022 9:37

Souhlas, tato válka nemůže mít vitěze, pouze široké spektrum porařených. Nicméně jsou země, které z této války těží, ale nenacházejí se v Evropě.

P. Diviš 7.6.2022 10:11

Těží ze situace, vytvořené taktéž neevropským státem (alespoň mentálně), Ruskem?

R. Langer 7.6.2022 10:14

To je potom zajímavou otázkou, kde se mentálně vlastně nachází EU? ;-D

O. Kaucký 7.6.2022 16:09

V „bruseli” a nejen mentálně.

P. Diviš 7.6.2022 10:09

Vedení Ukrajiny lze k pochopení přinutit. Jak ale přinutit k pochopení vedení Ruska, jehož úmysly jsou mnohem méně reálné, než ty ukrajinské?

J. Lukavsky 7.6.2022 11:47

"Ukrajina je celou dobu špatně řízený stát." Ano, a nejlépe se to ukáže se srovnáním se sousedním Ruskem kupř. To jenom vzkvétá a je předmětem závisti celičkého světa. Nakonec ani náš státeček není bez chybiček. Nicméně Ukrajina je samostatný stát a jak si to doma naštelujou je jen a jen jejich věc, dokud nezačnou vystrkovat rohy do sousední zahrádky, což zatím nedělali. Mě to lkaní nad utlačováním Rusů na Ukrajině připomíná lkaní Hitlera nad utlačováním Sudetských Němců v První republice. Záminka. J.L. end

F. Navrátil 7.6.2022 8:04

Obávám se, že v konfliktu Zelenskyj pouze hraje úlohu prezidenta. Vlastně je to pokračování televizního seriálu Sluha národa, kde shodou okolností hrál úlohu prezidenta. O podobě a trvání střetu mezi USA a Ruskem se nerozhoduje v Kyjevě, ale ve Washingtonu.

D. Laurencikova 7.6.2022 8:52

Presne tak to je. A jestlize bude v tom nejlepsim pripade dosazeno primeri za cenu neutrality Ukrajiny a odstoupeni casti uzemi, tak to mohli mit Ukrajinci i bez valky.

O. Roldan 7.6.2022 9:14

Vy byste souhlasila, aby vaše obec, kde v Německu bydlíte, byla anektována Ruskem?

Asi ne, viďte?

R. Langer 7.6.2022 10:15

Sudeťáci s tím souhlasili bez problémů... ;-D

D. Laurencikova 7.6.2022 10:36

A vite, ze obyvatele potencielne anektovanych oblasti Ruskem na Ukrajine s tim nadsene souhlasi?

I. Širůček 7.6.2022 12:07

ruské odstřelování je přesvědčí ...

D. Laurencikova 7.6.2022 12:18

Vy take verite tomu, ze Rusove decimuji prave to civilni obyvatelstvo, ktere chteji anektovat k Rusku?

O. Kaucký 7.6.2022 16:35

Je mi to také divné. To je asi nová logika, když někoho chcete přesvědčit, aby pracoval na obnově obsazené obce, tak ho zabijete. Používá se hlavně v ČT.

O. Roldan 7.6.2022 9:13

Tohle skončilo nejpozději tehdy, když Zelensky prohlásil “Nepotřebuju odvoz, potřebuju munici.”

J. Nevrkla 7.6.2022 7:43

Vysvětlovat něco Zelenskemu zřejmě nemá moc cenu, zvláště když je v kokainovem rausi, to je pak přesvědčený, že nad všemi zvítězí. Měli bychom se spíše bát o naši vlastní izolaci než o ruskou, brazilský ministr nedávno prohlásil, že Evropa zůstane sama. Západ už se svou drzou politikou začíná jít světu na nervy.

Východ a přinejmenším částečně i jih už se pod Kyjev nevrátí, na západ si brousí zuby Polsko, už by zase chtělo nějakou velkopolskou říši. Ukrajinští Maďaři a Rumuni se také nezdají být moc spokojenými...

V. Novak 7.6.2022 8:21

Že by Zelenskij dokončil debolševizaci a dekomunizaci Ukrajiny vrácením bolševických a komunistických dárků Novorossije, Galičiny, Zakarpatí a Sev. Bukoviny?

J. Nevrkla 7.6.2022 8:32

Zelenskyj spíš skončí sám někde ve svém resortu na Floridě, peněz na to má více než dost. Ukrajinci silně ostrouhaji na generace.

D. Laurencikova 7.6.2022 8:55

Ano, uz vickrat jsem se ptala, jestli by ted nebyla vhodna prilezitost, vratit Zakrpati.... Zadna odpoved.

V. Novak 7.6.2022 9:13

Jenže komu? Slovákům kvůli těm 20 letům existence v rámci ČSR? Maďarům, protože do Uher patřilo dávno před tím?

D. Laurencikova 7.6.2022 9:14

Rekla bych tem, kterym to aktualne vzali.

J. Prečuch 7.6.2022 13:37

Takže Rusíni si budou vládnout sami ?

J. Prečuch 7.6.2022 13:37

Takže Rusíni si budou vládnout sami ?

V. Novak 7.6.2022 7:27

Izolace Ruska?

Zrovna jsem našel vedle na lidovkách článek, jak roste NÁŠ dovoz z Ruska - z 12. největšího dovozce do ČR Rusko za rok poskočilo na 4. V březnu jsme dovezli za 26 mld. USD, v dubnu už za 33.

https://www.lidovky.cz/byznys/dovoz-ruska-rekordy-rust-cen-energie-zahranicni-obchod-schodek-prohlubuje.A220606_185739_ln_ekonomika_lros?zdroj=LN_top

Vážně izolace?

Vážně sankce ničící ruskou ekonomiku?