21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

VÁLKA: Co radí Ukrajincům New York Times?

Výstavní skříň americké a světové liberální žurnalistiky deník The New York Times zveřejnil redakční komentář k válce na Ukrajině, který zastánce toto země poněkud zarazil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 7.6.2022 17:34

Ano, stale slysime zpravy, jak Rusove uz nemuzou, jak jim dochazi dech, jak prohravaji.... A kdyz pak ve zpravach ukazou mapu, tak vidite, ze cim dal vic uzemi je ovladano Rusy.... Ale to jen tak na okraj. Mozna byste spis mohl vysvetlit, jak spatne vyzbrojeni, buzerovani Rusaci, kteri melou z posledniho, dobudou po vitezstvi na Ukrajine zpet i vsechny dalsi zeme byvaleho Sovetskeho svazu, jak verite??

D. Laurencikova 7.6.2022 17:06

Vysledkem americke "mirove mise" v Afganistanu po dvaceti letech je mimo jineho po zuby ozbrojeny Taliban. Na Ukrajine je pokud vim, vyzbrojeny take kazdy, z vule pana Zelenskeho. I tezci kriminalnici. Brzy to ponese ovoce.

P. Diviš 7.6.2022 17:32

Kdo vtrhnul do Afghanistánu jako první, rozbordelil to tam a způsobil vznik Talibanu, to už asi nepamatujete. Napovím, USA to nebyly.

Pokud víte, nebo pokud vám Rusáci něco nakecali.

D. Laurencikova 7.6.2022 18:16

Dobre, ze jste pripomnel, ze USA sveho casu uz jednou po zuby vyzbrojily islamisty, Mujaheddiny. To aby si na nich Soveti vylamali zuby. (Je otazkou, je-li lepsi islamista z doby kamenne, nebo sovet.) Povedlo se. Totez se pak podarilo samotnym USA - totiz vylamat si zuby na Afganistanu, kam nechaly napochodovat armadu pote, co jim jimi vyzbrojeni islamisti znicili World-Trade-Center.... Znate tu prihodu? Tenkrat nabidli Rusove Americe dokonce pomoc v boji proti islamskemu teroru. USA to odmitly. A vy nejak ztracite glanc, pane Divis.

O. Kaucký 7.6.2022 18:29

V Afganistánu to mělo svůj vývoj. V kostce: když tam udělali převrat a pozemkovou reformu tak byl klid. Ale komunisti nebo marxisti nebo jak si říkali, tam začali se socialismem a to už se moc nelíbilo a začalo se to řezat. Tamní komunisti chtěli pomoc, nikdo nechtěl nejdříve ani Brežněv. Potom tam vlezli a zbytek si už možná pamatujete. Odtáhli s ostudou. Nebyli první a jak je vidět ani poslední. Jeden z prvních byl Alexandr Makedonský.

Na vznik Talibanu to vliv nemělo. Islám se postupně radikalizuje už od války.

J. Jurax 7.6.2022 20:03

Ehm - poslední sovětský voják opustil Afghánistán 15. února 1989.

Tálibán vznikl až v roce 1994. Hnutí zrodilo na náboženských seminářích, placených většinou ze Saúdské Arábie, kde se vyučovala a hlásala nekompromisní forma sunnitského islámu. Došlo k tomu v severním Pákistánu.

D. Laurencikova 7.6.2022 20:40

R^R^

F. Zrcek 7.6.2022 12:38

A co vlastně radí Bidenovi redakce Konzervativních novin?

O. Kaucký 7.6.2022 13:55

Také mě ten článek přijde o ničem.

L. David 7.6.2022 12:32

Biden je tím posledním, kdo by snad usiloval o ukončení Rusko-Ukrajinské války.

Zločinným USA nesmírně vyhovuje, že vedou válku s Ruskem cizíma rukama, a že při tom neumírají vojáci USA, ale Ukrajinci.

D. Laurencikova 7.6.2022 13:00

Nezapomenout na totalni oslabeni Evropy, ktere se USA take velmi hodi.

J. Hrdlička 7.6.2022 16:51

Jasně, kdyby se Moskvě nekladl odpor, Evropa by byla silná a prosperující, že:-/?

Smiřte se s tím, že další internacionální pomoc už nezažijete.

D. Laurencikova 7.6.2022 16:57

Amerika nema nejmensi zajem na konkurenci vyplyvajici ze spoluprace Nemecka a Ruska, presneji nemeckeho Know How a ruskych surovin. Pro zacatek staci, kdyz si budete pamatovat tolik. ;-) Evropa klade Rusku odpor asi tak, jako kdyz vy byste si sam dal poradnou pres papuli, kdyz vas nekdo nastve.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:06

Jak je vidět, evropská pomoc napadené Ukrajině je účinná, když se tolik vztekáte.

Pomoc, ke které USA Evvropu rozhodně nenutily, kte které se Evropa rozhodla sama, neboť v ní nepřevládají hlupáci, kteří jsou na straně agresora. Poučení z dějin, že agresi je třeba zastavit včas, neboť potom nebude spolupráce, bude válka.

21.8.1968 musel být pro některé úžasný zážitek, na takovou radost má ovšem člověk právo tak jednou, víckrát ne.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:19

Jednak se nevztekam, ale spis bavim a pak, nemate pravdu. Olaf Scholz napr. nebyl vubec ochoten dodavat na Ukrajinu zbrane. "Zmenil nazor", az to dostal narizeno na konferenci NATO v nemeckem Ramsteinu. I tak se to snazi resit tak, "aby vlk se nazral a koza zustala cela". Zastavit agresi VCAS si predstavuju spis tak, ze se potencialnimu agresorovi neda k agresi duvod. V roce 1968 jsem zdaleka nebyla ve veku, kdy bych mohla patrit k tem soudruhum, kteri pozadali Sovetsky svaz o "bratrskou pomoc". Na tuto prosbu jste jaksi pozapomnel.;-)

J. Hrdlička 7.6.2022 17:35

Vaše odpověď je asi omylem upřímnější, než jste chtěla. Agresi se zabrání, když se splní agresorovy požadavky, protože jinak vznikne důvod pro agresi. Přiznala jste se hezky.

Blábolení, o tom ,že Scholz dostal rozkaz, je důstojné tak zaplivané čtyřky, tam se takových "insiderů" najde spousta. .Proč jsem měl zapomenout na ty, co požádali o okupaci, opravdu netuším. Radost z bratrské pomoci nemusí mít pouze ten, kdo je přímo pozval.

D. Laurencikova 7.6.2022 18:05

Me na hruskach nenachytate, pane Hrdlicka. Uprimnost je moje druhe prijmeni. Ja vim, co rikam. Ze Olaf Schoz nechce lifrovat zbrane, je tady v Nemecku bezne tema, vy to asi tezko budete vedet lip. Podsouvat deckam, jake jsem byla v te dobe ja, ze maji neco spolecneho se sovetskou okupaci v roce 1968 je ponekud debilni, nemejte mi tento vyraz za zle. ;-)

J. Hrdlička 7.6.2022 18:35

Já jsem psal o těch, kteří měli či mají radost, nikoliv o těch, kteří je přímo pozvali. A radost, jak známo, může mít i dítě.

Opravdu vás nikde nachytat nechci, zvláště ne v mé zemi, velmi oceňuji, že jste se odstěhovala. I v Německu je oněch čtyřek plných lidových mudrců , filozofů a insiderů spousty, takže se nedívím, že je to běžné téma.

Ale klidně povězte, které saspoň trochu seriozní médium uvedlo, že Scholz dostal rozkaz. Povídejte, přehánějte.

D. Laurencikova 7.6.2022 20:29

Ja neznam zadne deti, nebo nevidela jsem tenkrat zadne dite, ktere se radovalo, ze nas napadli Rusove. Deti z takovych veci jednak nemaji pojem, za druhe citily napeti doby a nemohly se z toho radovat. Neni mi jasne, jak vubec muzete na takovou absurdnost prijit.

Cesko neni VASE zeme, je to zrovna tak i moje zeme a jestli moji nepritomnost nejaky Hrdlicka ocenuje nebo ne, je mi pieps egal. Nepochopil jste. Scholzovi je vytykano z rad CDU a z rad Zelenych a vubec z rad politiku, ze neni dost hrrr do valky. Protoze to je dnes v Nemecku in. Asi ten mir uz prilis dlouho trval. Scholz zmenil svuj postoj po Ramsteinu, to je jasne jako Amen v kostele. On sam to vysvetlil tim, ze nemohl rozhodnout sam, ale pouze spolecne s nasimi prateli - "gemeinsam mit unseren Freunden".... A? Slibil, ale nijak nepni. Nejsou naboje, rozumite?

J. Hrdlička 7.6.2022 21:08

Jste se odstěhovala, Gott sei dank, to mi k radosti stačí. I tak tady bohužel pár podobných exemplářů zbylo.

Termín, že nás Rusové tehdy napadli, jste, předpokládám, použila omylem. Určitě byli vyprovokovaní Američany, určitě naše vedení nebylo dost vstřícné, tak co jim, chudáčkům, zbývalo;-O

A ty důkaze, že Scholz to dostal rozkazem. tohle jste tvrdila, tohle doložte, jestli jste jen tak nežvanila do větru (ne, že by mě to překvapilo). Které seriozní medium to tvrdí?

V. Machálková 7.6.2022 21:29

Paní Laurenčíková má pravdu, denně sleduju Welt a diskuse a řeknu to lidově, je jasné, že Scholz kličkuje jako zajíc a brzdí i ušima, aby nemusel posílat zbraně. Část diskutérů ho napadá, část říká díky bohu za Scholze, i když ho jinak nemusím.

D. Laurencikova 7.6.2022 21:39

Tak to je mi vas lito. Me by ani nenapadlo se radovat nad tim, jestli jste se vy nekam odstehoval, nebo ne. Tak zajimavy pro me opravdu nejste. Jak byste to chtel, pane Hrdlicka? Vsichni jako jeden muz s tim samym - spravnym nazorem? To musite do Severni Koreje, v Cechach urcite jeste je par "exemplaru", kteri mysli samostatne.

O Scholzovi nevite nic. Scholz je de facto komunista, vysedaval se soudruhy z DDR u jednoho stolu. Prectete si napr. brozurku od Michaela Grandta "Olaf Scholz - der rote Wolf im Schafspelz". (Olaf Scholz, rudy vlk v rouse berancim). Scholz neni ostatne jediny SPD-ler, ktery symatizuje s Ruskem, i kdyz to nerekne nahlas. Kde ktere medium v Nemecku to tvrdi. Napr. ARD, ZDF, BR, Münchner Merkur, Die Welt, Hamburger Morgenpost... - jsou vam tyto dost seriozni? "Olaf Scholz si dava na cas. Nechce, aby Ukrajina tuto valku vyhrala".

„Anne Will“: „Scholz spielt auf Zeit. Und will nicht, dass die Ukraine diesen Krieg gewinnt“ - WELT

J. Hrdlička 8.6.2022 4:51

Neplácejte větší p*tomosti než normálně. Lidi, co kritizují oběť agrese a ty, kteří jí pomáhají, fakt nemusím a nemusí je žádný normální člověk. Každý bude rád, když zmizí z jeho okolí, protože v případě krize se na ně spolehnout nedá. To není obyčejný odlišný názor v demokracii.

D. Laurencikova 8.6.2022 8:36

Vubec nevim, co si s touto snuskou nesmyslu pocit. Tu vetsi p*itomost, nez normalne, jste prave placnul vy sam. To opravdu neni obycejny odlisny nazor v demokracii, to uz je na Chocholouska. Rv

D. Laurencikova 8.6.2022 9:09

"Neohrozeni" hysterici, nepristupni argumentum jako vy vedou prave svet do krize a v konecnem dusledku do atomove valky. To nejsou normalni lide. Normalni clovek ma zdravy rozum a pud sebezachovy. Rv

D. Laurencikova 7.6.2022 17:24

Ale hlavne, pane Hrdlicka, nebyt USA a nekterych Ukrajinskych oligarchu tak Ukrajina s Ruskem zadny problem nemela. Konflikt s Ruskem neni v zajmu ukrajinskeho obyvatelstva, jenom se odehrava na jejich hrbete. A cim vic zbrani se tam doda, tim vic lidi to odnese. Zeptejte se uz konecne nejakeho obycejneho Ukrajince, ten vam to potvrdi.

P. Diviš 7.6.2022 17:36

Tvrdíte vy a Rusáci, ani ti ne všichni. Třeba tenhle ne:

KOLEKTIVNÍ PUTIN

Jak vlastně vznikl konflikt na Ukrajině v roce 2014 a dvě separatistické republiky, které se staly záminkou letošního útok Ruska na Ukrajinu? Plukovník ruské tajné služby Igor Girkin se poté, co se podílel na ruské anexi Krymu, přesunul na Donbas a po dlouhém snažení se mu podařilo vyvolat ozbrojený střet, do kterého se ukrajinským úřadům vůbec nechtělo. Přitom dokonce ani v Kremlu původně neplánovali odtržení tohoto území od Ukrajiny. Nakonec to ale udělali a poslali tam ruskou armádu. Tak popisuje ruský novinář Michail Zygar na základě otevřených i svých vlastních zdrojů začátek ukrajinského konfliktu. Tento příběh tvoří v jeho knize Všetci mocní Kremľa jen část pozoruhodného líčení vzestupu ruského prezidenta Vladimira Putina a jeho okolí. Kniha byla dokončena v roce 2015 a nyní vychází v reprintu. Úplně totiž nezastarala. Mimo jiné v ní Zygar tvrdí, že Putina často tlačili k rozhodnutí jeho blízcí a neexistuje jeden Putin, ale jakýsi kolektivní Putin, dílo tužeb jak Putina, tak jeho okolí. A toho je tudíž těžké, ne-li nemožné porazit.

Michail Zygar: Všetci mocní Kremľa, Absynt, 2016, 2022, 480 stran

Obyčejných Ukrajinců jsem se ptal, tvrdí pravý opak toho, co vy.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:42

Laskavě nemluvte za Ukrajince. Kde vůbec berete tu drzost? Kdyby se Ukrajinci nechtěli agresi bránit, tak už je dobojováno. Doba, kdy se režim zaštitoval "obyčejnými pracujícími", aniž jim dal slovo, je fuč, máte smůlu, konečně si to přiznejte.

Stupidita "argumentu", že pomoc napadenému je vlástně špatná, protože to znamená válku s oběťmi, je natolik zřejmá, že nevyžaduje další komentář. Ukrajina se s USA chtěla kamarádit sama, je to její svaté právo, její politici byli zvoleni ve svobodných volbách. Pokud by byla poslušným ruským satelitem, tak by napadena nebyla, to je vaše odporná logika.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:59

Kde berete tu drzost, se na me takto osopovat? Ja nemluvim za Ukrajince, ja mluvim s Ukrajinci. To je rozdil. Zatimco vy jste zrejme slouzil rezimu, ktery se cimsi zastitoval, jak pisete, tak ja jsem musela do emigrace s 25 markami kapesneho, vic mi komunisti nedovolili s sebou vzit.

Zelensky mel vyslat diplomaty a ne generaly. Kdo tuto valku stale podnecuje a riskuje eskalaci, ten dela Ukrajine medvedi sluzbu a nejen ji. To je s vasim laskavym dovolenim muj osobni nazor, na ktery mam pravo. Tem zabitym v tomto nesmyslnem konfliktu, ktery se vlastne vede o PRAVO NA CLENSTVI V JAKEMSI KLUBU, nebude vase retorika uz vubec nic platna.

J. Hrdlička 7.6.2022 18:41

Zelenskij byl na rozdíl od těch vašich Ukrajinců ??? svobodně zvolen nejvyšším představitelem Ukrajiny. Já nejsem tak drzý, abych rozporoval vůli Ukrajinců.

Jakým duševním pochodem jste došla k závěru, že když zmiňuji charakteristickou a obecně známou činnost minulého režimu, tak jsem mu musel sloužit, to je mi záhadou.

Proti vojenské agresi vyslat diplomaty, to každého agresora opravdu zarazí. A válka se vede o právo Ukrajiny zvolit si svoji vlastní cestu, což je vám očividně nepříjemné. Ale každý, kdo nevidí Ukrajinu jako ruského vazala, je podporuje. Ve vašem pojetí by měl napadený kapitulovat a podřídit se, jinak je vinen za eskalaci. Jsem rád, že se tímhle svět neřídil za WW2, to by Reich tady byl dodnes.