20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

SVĚT: Západ potřebuje nového Churchilla

Když minulý týden napadlo Rusko Ukrajinu, prohlásila jsem, že odvahu k agresi mu dodalo i to, že „západ“ pozbyl odstrašující sílu. A taky jsem vyjádřila obavu, že Ukrajina bude obětována. V tom druhém jsem se naštěstí mýlila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dobrý 4.3.2022 13:20

"Vláda vypíná pravdivě informující weby" - haha, ja ty weby sledoval, stejne jako treba uz zakazanou RT.

A uprimne, pravdivy na tom byl asi jen datum a i to jsem si radeji overil v kalendari.

Chybou bylo ty weby vypinat, ziskali diky tomu prichut zakazaneho ovoce. Rozumnejsi pristup by spis bylo demaskovat v cem je tam skryta ta lez. Tim by alespon nepribyvalo poblouznenych. Protoze lidi presvedecene o nejake "pravde" nelze zviklat bez ohledu na relitu, ale lze je jen v bludu utvrdit.

Navic moderni propaganda se nedela na falesnych zpravach, nebo jen minimalne. Hlavni zpusob propagandy je ve vyberu informaci a jejich vykladu aby nejaky pohled na vec vipadal vice overitelny. A dulezitejsi, nez co rika je to co vynechava. A to nekdy az za hranu nesmyslu. Treba v te RT se stale a znovu zduraznovalo, ze jde o specielni operaci na ochranu civilistu na Donbasu ale ni zabery od jinud ktere sami odvisilali je nedonutili priznat, ze se valci nejen tam. Bylo by to smesne, kdyby to byl jen film, ne realita. :-(

J. Dobrý 4.3.2022 13:21

vYpadal.

Mel bych to po sobe vic cist.

P. Hák 4.3.2022 15:50

V čem lhal Pravý prostor?

J. Dobrý 4.3.2022 17:11

V tomto pripade me to take neni jasne. Jenze diskuse o tom proc je blokovan je bezpredmetna, protoze je blokovan a neni material na rozbor (jen neco malo se da najit v archivu google a podobne)

P. Hák 4.3.2022 22:08

Já hlavně pamatuju,že byl protiputinovský. Ovšem taky nepodporoval LBGT a Grétu... :-/

P. Diviš 4.3.2022 14:51

Vláda se (mylně) domnívá, že desinformace lze vyřešit "technicky", vypnutím desinformační techniky (webů). Na faktu desinformací to nic nemění.

M. Grundmann 4.3.2022 11:30

Současný Západ je charakteristický tím, že zcela odmítá jakékoliv kompromisy a bojuje zarputile o každou píď svých hodnot a principů. Z toho vyplývá, že Rusko dnes nemá žádnou jinou možnost než ve válce pokračovat. I kdyby chtělo válku ukončit, zásadový Západ by stejně ve svých sankcích pokračoval. Jedinou možnou strategií jakéhokoliv protivníka Západu je boj až do konce bez vyjednávání, podobně jako to dělal Tálibán. Vztahy odpůrců Západu vůči Západu se dnes nemohou nikdy zlepšit, ale pouze zhoršit. A protivník buď vyhraje, nebo musí bezpodmínečně kapitulovat.

Jsem si jist, že přesně tak realisticky uvažuje Vladimír Putin. Není to schvalování jeho strategie, ale vysvětlení, že je to z jeho pohledu jediná možnost. Měl pouze dvě možnosti : bezpodmínečně kapitulovat dříve nebo později nebo jít do otevřené války. Putin zvolil druhou možnost.

To rovněž pochopila Čína, která se chová úplně stejně. Mám dojem, že je tato situace jasná úplně všem nezápadním státům. Naprosto nekompromisní přístup Západu nás nevyhnutelně vede k vojenským konfliktům.

M. Grundmann 4.3.2022 12:42

Další poznámka : válka na Ukrajině není válkou mezi Ukrajinci a Rusy, ale mezi Rusy a USA kvůli plánům USA rozmístit v budoucnu své vojenské základny na Ukrajině. Je zcela nepodstatné, zda je tento plán skutečný nebo pouze neurčitou hrozbou ze strany USA, je to však hrozba reálná.

Jediným způsobem, jak zastavit válku na Ukrajině, jsou jednání mezi USA a Ruskem. USA tato jednání zatím odmítají, takže není žádná naděje na zastavení bojů. Pokud ovšem Rusko nebo Ukrajina vojensky neprohraje.

M. Varadinková 4.3.2022 13:16

Souhlas. S oběma příspěvky.

Je ještě jedna možnost jak ukončit válku: když Ukrajina konečně vezme rozum do hrsti a uvědomí si, že není v jejím zájmu vést boj za americké zájmy až do posledního Ukrajince.

J. Jurax 4.3.2022 13:34

Jo, jenže už je v horké válce; měla by tedy dát Putinovi co chce? Válka by tím skončila ...

P. Diviš 4.3.2022 14:54

Ano. Kdyby se podle toho řídili všichni, nebylo by na zeměkouli nic jiného, než různé svinské diktatury. Každý by jim ustoupil.

J. Jurax 4.3.2022 16:55

No právě ...

M. Varadinková 4.3.2022 20:14

Je v zájmu Ukrajiny okamžitě ukončit válku a přistoupit na neutralitu.

P. Diviš 4.3.2022 20:53

Otázka je, zda Ukrajinci chápou svou státnost jako vy. Zatím se zdá, že ne.

Mimo to, Rusko smlouvy stejně nedodržuje.

P. Pepax 4.3.2022 13:35

Souhlas s oběma příspěvky, pravdivý popis situace.

M. Grundmann 4.3.2022 13:59

Západ svůj nekompromisní přístup ukázal v Iráku, Afghánistánu a Sýrii. Afghánistán Západ obsadil a trval nekompromisně na převýchově místního obyvatelstva až do svého ostudného vyhnání. Na svých požadavcích trvá dokonce i po své porážce.

Západ nejprve porazil Irák v první válce a pak nebyl schopen jakkoliv jednat o míru. Poté obsadil Irák v druhé válce a zase nebyl schopen pragmaticky jednat o rozumném míru. Nakonec vyvolal v Iráku chaos a s ostudou se stáhl.

V Sýrii rovněž Západ nekompromisně bojoval za své hodnoty a stáhl se nakonec s ostudou. Po celou dobu odmítal jakákoliv jednání a žádal a dosud žádá bezpodmínečnou kapitulaci syrského režimu.

Nyní Západ znovu ukazuje svůj nekompromisní přístup vůči Rusku a zavírá jakékoliv cesty k míru.

P. Diviš 4.3.2022 15:59

Afghanistán - tamní vláda si dělala prakticky co ji napadlo, včetně obří korupce. Od Západu dělala prakticky jen to, že to bude platit. Máte-li převýchovou na mysli mírný nátlak (taky hlavně domácí) na školní vzdělávání žen, tak to není "nekompromisní převýchova".

Jednání se Saddámem pochopitelně byla, jenže ten se zásadně změnit nedokázal. Po druhé válce nebylo s kým jednat, mezi iráckou vládou a Západem nebyl zásadní rozpor, ale ta vláda taky byla slabá a korupční.

Do Sýrie po vypuknutí tamního povstání přišel Západ jako poslední (po Iránu a Rusku), podle toho taky výsledky toho příchodu vypadaly. Nic zásadního už změnit nešlo. Jednání vesele probíhala, mimo jiné i se zapojení české ambasády.

Nyní Rusko předkládá nekompromisní ultimáta a Západ reaguje jen ustavičnou snahou o jednání a opožděně pomocí Ukrajině s výzbrojí.

Lituji, ale mýlíte se (v lepším případě) prakticky ve všem.

M. Grundmann 4.3.2022 16:19

Kubánská krize vypukla jako reakce na umístění jaderných zbraní v Turecku. Vše se vyřešilo stažením těchto zbraní z Turecka. Nyní jsme v podobné situaci, USA dlouhodobě vyhrožují Rusku vstupem Ukrajiny do NATO. Řešení je zřejmé, ale zdá se, že nikoho zatím nenapadlo.

Pokud jde o Afghánistán, nejednalo se o nějaký mírný nátlak. Svou snahou o emancipaci žen Západ útočil na základní pilíř tamější společnosti. Otázka emancipace žen je dnes hlavním civilizačním sporem, majícím rozsáhlé důsledky v mezinárodní politice. Emancipace místních městských žen v 70. letech vedla k rozdělení afghánské společnosti a ke konfliktu mezi městy a venkovem. Celý vojenský konflikt v této zemi souvisí s touto otázkou. Nejprve chtěli ženy emancipovat Rusové, pak Američané. Tento konflikt ostatně trvá dosud a skončil porážkou městských proemancipačních elit.

Saddámovi nikdy nebyly nabízeny akceptovatelné podmínky. Diktátorovi nemůžeme nabídnout, aby se de facto vzdal moci. Jenom Západ má podobné nápady.

Do Sýrie přišel Západ dávno před Ruskem. Rusko přišlo do Sýrie až později, když tam Západ neuspěl. Írán v Sýrii posílil hlavně díky tlaku Západu na oslabení místní syrské diktatury.

P. Diviš 4.3.2022 17:54

Zase vedle.

Kubánská krize vypukla jako reakce na umístění jaderných zbraní v Turecku a na Kubě. Vyřešena byla stažení z Turecka a neumístěním na Kubě. Ukrajina chce do NATO (pochopitelně), USA sice říkají, že Rusko o tom nemůže rozhodovat, ovšem fakticky nedělají nic, aby Ukrajina vstoupila. Což je postoj prakticky celého Západu. Pokud se Putin úplně nezbláznil, tak to ví.

S Afghanistánem přeháníte míru toho nátlaku. Jistěže se na konfliktu podílel i přístup k ženám, ale rozhodně to nebyl hlavní důvod.

Saddám měl přestat ohrožovat okolí i své občany. Máte pravdu v tom, že si to nedovedl představit.

Se Sýrií buďto nevíte nebo lžete. Sýrie, Asadové, byli dlouholetými protege SSSR. Rusko to v době své slabosti trochu zanedbávalo, jenže Západ toho nevyužil, měl svých starostí dost. Když v Dará vypuklo syrské povstání a rozšířilo se, přišel Asadovi na pomoc nejdřív Irán a Čína, potom Rusko přímou vojenskou (leteckou) podporou. Západ začal velmi nesměle (a taky důvodně) cvičit a vyzbrojovat opozici dost dlouho potom a nepříliš úspěšně.

P. Diviš 4.3.2022 14:52

"Žerete" tu ruskou propagandu skutečně s chutí.

M. Grundmann 4.3.2022 14:59

Vůbec ne. Je to můj nezávislý pohled na situaci. Své názory jsem nikde jinde nečetl. Žádné ruské, ani alternativní weby nesleduji. Ani nikdo v mém okolí o celé věci nediskutuje. Sleduji pouze oficiální média. Vidím sám takto situaci už dlouhá léta a útok na Ukrajinu jsem předpověděl. Přál jsem si, abych se mýlil, ale měl jsem pravdu. Celý konflikt mi připadá křišťálově jasný a předvídatelný.

Do kouta zahnaní Rusové hrozbou vstupu Ukrajiny do NATO a umístění amerických vojsk na Ukrajině nyní bojují v místech, kde jsou jaderné elektrárny. Vzhledem k naprosto nekompromisnímu přístupu Západu nemají jinou možnost, než ve válce pokračovat buď do své vlastní porážky, nebo do porážky Ukrajiny. S Ukrajinci teď nemají o čem jednat.

P. Diviš 4.3.2022 16:07

Tak to jste se vlastní silou propracoval k ruskému vidění světa. I to je možné ...

Do kouta se Rusové (hlavně Putin) zahnali sami. Zřejmě už je natolik odtržen od reality, že nevěřil, že se Ukrajinci budou nekompromisně bránit - do kouta jsou totiž zahnáni oni. Požadavky Ruska a Putina jsou totiž tak nesmyslné, že se o nich prakticky nedá jednat.

Že Ukrajina do NATO nevstoupí, to věděli všichni, nejspíš i ten Putin. jen to nikdo nechtěl říci nahlas, kvůli "ztrátě tváře". I umístění amerických vojsk na Ukrajině byl nesmysl. Naprosto nekompromisní přístup Západu je vaše setrvalá fikce. Stejně tak neochota jednat. I ten Macron se snažil do alelujá, osobně, telefonem ... Nechce Putin (nebo se bojí).

M. Grundmann 4.3.2022 16:33

Ano, přesně o to jde. Analytik se musí propracovat k ruskému vidění světa, pokud chce pochopit a předpovídat chování Rusů. Pokud to nedokážeme, je zbytečné Rusy analyzovat. Pochopení chování někoho neznamená souhlas s tímto chováním, nabízím pouze jeho vysvětlení. Ale bez pochopení druhé strany je velmi těžké se vyhnout zbytečným konfliktům.

Z hlediska Ruska není požadavek neutrality nesmyslný. Neutralita Ukrajiny byla dokonce v ukrajinské ústavě a s touto neutrální Ukrajinou Rusko uzavřelo smlouvu v roce 1994. Na rozdíl od Vás Rusko budoucímu vstupu Ukrajiny do NATO věří a ví to i západní politici. Pokud se Rusko mýlí, stačilo toto nedorozumění vyřešit jednou větou. Západ ale dělal dlouhodobě opak a pořád tvrdil, že Ukrajina může do NATO vstoupit. Pak se nemůžeme divit, že tomu Rusové skutečně uvěřili. Pokud to byla lež, dopustil se Západ šíření poplašné zprávy v Rusku a vyvolal tím válku.

M. Varadinková 4.3.2022 20:08

Naprostý souhlas, pane Grundmanne. Prokopovi nyní Divišovi) to ale nevysvětlite.

P. Diviš 4.3.2022 20:55

Nevysvětlí. Odporuje to celkem průkazně zjištěným skutečnostem, také mi chybí vaše ruské klapky.

J. Černý 4.3.2022 11:07

No Churchilla v době 2.světové války nechal zabavit zásoby potravin v Indii pro potřebyAnglie. V důsledku jeho rozhodnutí vypukl v častiIndie hladomor a uvádí se, že hlady zemřelo až 2 miliony Indů.

M. Bednář 4.3.2022 10:48

Churchill byl pro Brity krajní řešení a hned po válce také volby prohrál. Britové měli předem dobře spočteno, že na válku s Hitlerem nemají peníze. Ale s Hitlerem to nešlo, nedalo se nic dělat, museli Churchilla povolat. Rozhodně Churchill není automatickou zárukou blahobytu a míru. Navíc Evropané zdaleka nemají povahu Britů, jak naznačuje pan Diviš.

J. Jurax 4.3.2022 12:53

Přesněji - navíc Evropané zdaleka nemají povahu tehdejších Britů ...

P. Diviš 4.3.2022 10:22

Politici jsou jen odrazem voličů ...

J. Vintr 4.3.2022 10:50

To jste úplně vedle. Spíš je to právě naopak. Naprostá většina lidí je snadno zmanipultovatelná. Navíc jsou i jiné způsoby, jak upravit výsledek voleb.