22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

SVĚT: Je to genocida? Nebo holocaust?

Koncem devadesátých let jsem s jedním blízkým člověkem hovořil o masakru ve Srebrenici. Z mého hlediska měl sklon tuto událost bagatelizovat a bránil se pro ni použít slovo "genocida".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sova 19.10.2013 18:35

Re: Západní prý křesťanská společnost

Proč má pravdu?

Sv. Tomáš Akvinský učil, že plod se stává člověkem teprve ve třetím měsíci těhotenství a že potrat není tedy až do třetího měsíce vraždou.

J. Anděl 19.10.2013 23:43

Re: Západní prý křesťanská společnost

A vy "víte", že měl Sv. Tomáš Akvinský pravdu?

Já nevím. (nevím ani opak)

Jistojistě však mám ze života obecnou zkušenost, že obecné pravidlo věkové je příliš obecné. Jak to navíc spočítat? Když je dítě počato v lednu, stává se díky únoru člověkem o pár dní dřív, než je-li počato například začátkem července?

Dobrá, řekněme, že se berou nějaké přirozenější cykly, než lidské mentální měsíce. Třeba fáze Měsíce. I tak však vidíme, že někdo se v závislosti na různých podmínkách vyvíjí o maličko rychleji, někdo pomaleji. Kde učinit tu hranici? Půjdeme v přesnosti na minuty? Na tisíciny vteřin? Do poslední pikosekundy jen tkáň a shluk buněk, pak najednou voila - je tu člověk?

J. Anděl 19.10.2013 23:50

Re: Západní prý křesťanská společnost

Forma represe a pojmenování věcí pravým jménem jsou dvě rozdílné věci. Dále je rozdíl mezi neodsuzováním, schvalováním a podporováním.

Kromě toho - dnes nepopravujeme ani masové vrahy, není-liž pravda? Což, dle mého, je správně.

A vzpomínejte: nechal Ježíš ukamenovat cizoložnici? Nenechal. Ovšem neřekl: koukejte, nic špatného neudělala, nechte jí být. Jim řekl - kdo je bez hříchu, ať první hodí kamenem. Jí řekl: nikdo tě neodsoudil, ani já tě neodsuzuji, jdi a více nehřeš.

J. Jurax 20.10.2013 12:07

Re: Západní prý křesťanská společnost

K tomu nepopravování vrahů - tak to je velice špatně. To není humanita, ale ztráta sebezáchovných instinktů, ostatně projevující se ještě jinými aspekty - třeba multikulti korektnictvím.

A to jdi a více nehřeš - na cizoložnice to dnes aplikovat by znamenalo něco jako genocidu, ale na Breivika třeba aplikováno zdá se to být poněkud pošetilé ...

K. Krbálek 19.10.2013 10:28

existuje křesťanstvo?

existují dvě hlavní větve islámu, šiíté a sunnité, a je to zdroj velkého konfliktu. Ale s křesťanstvím je to ovšem značně složitější, těch "hlavních" větví jsou desítky a některé se vzájemně nesnášejí mnohem intenzivněji než šiíté a sunnité a mrtvých je v těch konfliktech tak málo proto, že vyznavači těchto větví křesťanství již nejsou v přímém kontaktu nebo jich je žalostně málo. Řím, čili katolická větev (církev) a papež, sice vyhlašoval existenci světa křesťanstva a svůj nárok být v jeho čele, ale jiné křesťanské větve tenhle nárok nikdy neuznaly. Prostě křesťanstvo jako společenství všech křesťanů nikdy neexistovalo, i když se to někomu ovlivněnému katolicismem a jeho universalistickou doktrínou může jevit jinak. Křesťané na východě nikdy nechtěli být součástí světa římských papežů, ze kterého se vyvinul dnešní Západ a zápaďané nikdy nepovažovali východní křesťany za součást svého společenství, za které by měli nějakou zvláštní zodpovědnost - kromě všelidské.

Autor se podivuje, že Západ dnes nezasahuje ve prospěch východních křesťanů, ale to nezasahoval nikdy v historii, tihle křesťané bývali pod ochranou muslimských vládců, za což platili zvláštní daň - přesně jak se píše v Koránu. Tam se píše, že křesťané mají být chráněni, nikoliv vražděni, čili současní vrazi jednají proti příkazum Koránu. Čili svět se změnil a i reakce Západu se musí změnit, ovšem nevěřím, že zde zafunguje autorův apel na společné křesťanské náboženství, protože nic takového neexistuje.

J. Kulišek 19.10.2013 15:32

Re: existuje křesťanstvo?

Ono to zalezi, ktery clanek s Koranu si vyberete. No a protoze se snazite islam omluvit, tak ty nevyhovujici clanky je dobre zamlcet.

P. Vaňura 19.10.2013 9:49

Přitom právě křesťané pronásledování pro víru

by měli dostat v Evropě azyl. Na rozdíl od ekonomických migrantů, nad jejichž utopením se roní krokodýlí slzy.

Václav Klau na sněmu britské Konzervativní strany řekl nedávno toto. Buď se nám podaří EU změnit, nebo z ní budeme muset odejít. Tím "odejít" myslel jak ČR, tak GB.

J. Jurax 20.10.2013 12:12

Re: Přitom právě křesťané pronásledování pro víru

Přesně. Už jenom proto, že budou lehčeji integrovatelní ... a nejsou nositeli nebezpečného islámu.

D. Švik 19.10.2013 9:33

Odpověď je jasná

Proč média a politiky nezajímá vraždění křesťanů v machometánském světě? "Svobodná" média a politika na západě jsou multikulturně, politický korektní. Jeden z jejich hlavních aspektů je morální relativismus.

S. Netzer 19.10.2013 9:41

Re: Odpověď je jasná

:-)))

A transnacionální progresivismus.

I. Schlägel 19.10.2013 9:55

Re: Odpověď je jasná

Velmi hloupá poznámka.

S. Netzer 19.10.2013 9:58

Re: Odpověď je jasná

Hloupý je ten žvást.

I. Schlägel 19.10.2013 10:01

Re: Odpověď je jasná

Když myslíte.

D. Švik 19.10.2013 10:54

Re: Odpověď je jasná

Ano, husa potrefená, vždy zakejhá jako první :-)

E. Tocháček 19.10.2013 9:31

Nezlobte se na mě,

 ale já vám ten údiv nad neschopností „vlivných západních politiků “, vyvinout jakoukoli aktivitu na obranu masakrovaných křesťanů, nedokážu uvěřit. Jste evidentně inteligentní  a pravděpodobně i zcestovalý člověk. Copak jste si nevšimnul, jak tito západní politici hrubě nezvládají vést společnost v čele které stojí ? Ani pro obyvatelstvo na jimi spravovaném území nemají žádnou smysluplnou koncepci na pár let dopředu. Jejich vše přebíjející problém přeci je, jak udržet v chodu toky peněz. Nebo ještě přesněni, kde si vypůjčit další peníze na obrovské mandatorní výdaje a splátky aktuálně splatných půjček minulých. Ujišťuji vás, že problémem „masakrovaných křesťanů na cizích územích “ je jim naprosto lhostejný. Ale to přece i vy minimálně cítíte. 

D. Švik 19.10.2013 9:24

Zničení Tibetu

Dane, ten příměr s Tibeťany byl skutečně nešťastný. Žádný Tibet už neexistuje. Miliony Tibeťanů zmasakrovány, tibetská kultura zašlapána do země, Tibeťankám, injekcí do břicha, vražděny nenarozené děti...pozornost lidí napřena tímto směrem označená premiérem České republiky, jako laciný dalajlamismus...to jste vážně poněkud přeťápl. Rozumím co máte na mysli, ale měl jste si vybrat jiný příměr. Například zájem médií a politiků o deportaci Cikánů z Francie.

J. Fleiszner 19.10.2013 8:26

Evoluce náboženství

To co se děje je prostá evoluce náboženství. Nejdříve "vyhynuli" bohové, kteří žili ve zvířatech a to tím, že je někdo začal lovit a nic špatného se nedělo. Pak vyhynuli bohové, kteří žili na nějaké hoře a to tím, že na tu horu někdo vylezl a zjistil, že tam bůh neni. Nakonec zůstali jen bohové, kteří nejsou vidět, cítit, slyšet - no prostě bohové, jejichž existence je prokázána pouze pocitem věřícího. Máme tu tedy 1) žido-boha, 2) křesťan-boha, 3) muslim-boha. V tomhle pořadí probíhala náboženská evoluce. Židi jsou velice schopní, ale jejich jen pár, křesťani jsou měkoty co nastavujou druhou tvář a na kolenou očekávají, že za ně vše udělá bůh, ALE muslimáči svojí víru šíří mečem i dělohou. Nemůžou je zastavit židi ani křesťani, ale zdravý rozum, kterého se většině věřících v určité oblasti hrubě nedostává.

P. Schuster 19.10.2013 9:27

Re: Evoluce náboženství

Evoluce je dlouhodobý a samovolný proces, v jehož průběhu se rozvíjí a diverzifikuje - rozděluje své aktivity do různých oblastí - pozemský život.

Podle Studie Gallupova ústavu cca 93% z 1,5 miliardy muslimů neschvaluje atentáty a terorizmus. Ovšem těch 7% je hodně. to je 105 milionů potencionálních teroristů rekrutujících se z početné skupiny Sunnitů .

Útlak křesťanu v muslimském světe paradoxně narostl po tzv. arabském jaru. Byli arabští diktátoři zastánci křesťanů?

S. Netzer 19.10.2013 9:40

Re: Evoluce náboženství

Byli benevolentnnější, než náboženští fanatici.

Mimochodem teroristi jsou i šiité, nejenom sunnité.

P. Vaňura 19.10.2013 19:21

Diktátoři nebyli kupodivu náboženskými fanatiky, a,

jak napsal už Machiavelli, "vládce zpravidla nemá důvod upřednostňovat jedny poddané před jinými" (důležitou vyjímku tvoří případy, kdy chce náboženství využít pro své cíle). Islám je ale antisemitistický už ze své podstaty. Poslední doba přináší dva nepřehlédnutelné příklady.

První je nástup islamismu v Iránu. Pokud byl u moci sekulární Šáh, byly vztahy Iránu s Izraelem dobré. Dokonce k tomu byl dějinný důvod, ve starověku byli Židé spojenci Peršanů téměř tisíc let. Ale jakmile se k moci dostali islamisté, začal být Izrael pokrevní nepřítel.

Druhým příkladem je Turecko, jehož vztah s Izraelem se po ústupu od sekularismu také zhoršil.

P. Schuster 20.10.2013 9:58

Re: Diktátoři nebyli kupodivu náboženskými fanatiky, a,

Domnívám se, že z hlediska evropanů měli arabští diktátoři ještě jedno plus. Přes Libyi nikdo do Evropy neutíkal a neumíral v moři, jako dnes.

J. Lukavsky 20.10.2013 18:43

Re: Evoluce náboženství

" Podle Studie Gallupova ústavu cca 93% z 1,5 miliardy muslimů neschvaluje atentáty a terorizmus. " Kolik statisícových demonstrací tito lidumilní muslimové uspořádali proti těm krvelačným? Já viděl (pravda jen v TV) muslimy jak jásají když spadla Dvojčata v N.Y. I naprostá většina Němců nebyli nacisty, alespoň ne na začátku. Ale skoro nic neudělali a když začali antifašisty vozit do koncentráku a pak Židy a pak.... tak se raději dívali jinam.

J.L.

end

J. Krásenský 19.10.2013 7:55

Děkuji, pane Drápale,

pěkný a potřebný článek. Léta sleduji, jak zabíjení pro víru v Ježíše Krista západní media zastírají a zamlčují. Není k tomu, co dodat. V Evropě to není nic nového, jak dlouho Evropou zní: "Křesťanství musí být zničeno!"? Tři sta let, nebo ještě déle?

P. Schuster 19.10.2013 14:27

Re: Děkuji, pane Drápale,

Nejsem si jist, že srovnávat šíření křesťanství ve středověku a současné vybíjení křesťanů muslimskými vládami je srovnatelné. Pro někoho asi ano, pro mne - ne.

P. Sulc 19.10.2013 2:56

Takze mordovani muslimu

ve Srebenici vlastne neni tak hrozne. Kdyby se oni dostali k moci, take by podrezavali krestany jako kraliky. Ale co to rikam, oni se k moci dostali, ze? Divise Waffen SS Handjar a Skandrbek, podrezVli tak mnoho, ze je Nemci rozpustili, farmare potrebovali zive, by dodavali Wehrmachtu. Takze se tam vlastne nic strasneho nestalo, jen ti mladsi si vzpomeli co se stalo tem starsim.

L. Krajicek 19.10.2013 3:07

Re: Takze mordovani muslimu

Rozumím tom u tak, že současně vraždění křesťanů je odplata za řádění divizí Waffen SS Handjar a Skandrbek. Nebo za Srebrenici?

Chtělo by to dovysvětlit.

J. Vintr 19.10.2013 3:55

Re: Takze mordovani muslimu

Asi neznáte historii. Ty divize SS Waffen byly složeny z muslimů ...

P. Sulc 19.10.2013 5:08

Re: Takze mordovani muslimu

Pan dole vam to objasnil.To byly muslimske divise a mordovani muslimu je jen oddplata za to co delali za valky ale i za tureckeho panstvi. Sice se to nema, prevadet pomstu z generace na generaci, ale je to tak, Pamatuju jak se po smrti Tita psalo o tom, jak kosovsti Albanci vrazdi tamejsi Srby, a vrazdili jich dost i za Tita, jen se nad tim privirali oci, ve smyslu " my na ne budem hodni a oni se polepsi". Nepolepsili.

P. Vaňura 19.10.2013 9:59

Osud Srbů v Kosově je děsivý a nikdo to přesně neví

Samozřejmě, začalo to už za tureckého panství, ale to je "dávno." Nicméně nelze pominout Mussoliniho !!!! plány na vytvoření Velké Albánie, v jejichž rámci byli Albánci lifrováni do Kosova. Ale, a to neví už skoro vůbec nikdo, to lifrování Albánců do Kosova pokračovalo i poté, co v čele Jugoslávie stál Chorvat Josif Broz-Tito. Kosovší Srbové byli zbavováni půdy coby "kulaci" a na jejich místo byli umisťováni imigranti z Albánie.

Chování Srbů v 90 letech NEBYLO motivováno pomstou ale strachem z toho, že by se tento vývoj mohl OPAKOVAT. Muslimští esesáci zabili např. otce generála Ratko Mladiče, takže on měl tu zkušenost "v rodině."

L. Krajicek 19.10.2013 2:09

Kampak na nás a Evropu s vražděním křesťanů.

Důležitá jsou víza do Kanady.