2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SVĚT: Islám v pubertě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PaT 8.2.2006 9:54

Re: Povšimněte si

Velmi dobrá úvaha. Moc médií je naše silná, ale i slabá stránka.
JE 8.2.2006 9:36

Slovník česko - jůchylský, první část

Vážení a milí přátelé, vy nerozumíte češtině pánů Juchelky a Janečka? Mohli by to snad zlepšit, kdyby publikovali slovník česko-jůchylský. Koneckonců, už s tím začali:
 
vrah - partyzán
terorista - povstalec
oponent - blbec
blbec - neocon
PaT 8.2.2006 9:51

Re: Slovník česko - jůchylský, první část

Připojuji se k práci na slovníku a přidávám další termíny:
 
Izrael - zasr...ná malá umělá země, a největší hrozba světovému míru
Žid - rasa, nepřátelská celému světu, skrytě se jej snažící ovládat
Palestinci - starodávný národ, který dnes, v hrdinném nerovném boji prožívá svou nejlepší hodinu
 
VladaPing 8.2.2006 10:24

Re: Re: Jó, jó, takhle to dopadne, když.....

dělá obřízku ožraly obřezávač.
Místo circumcise dojde k "depenisaci"......
 
P.S.
Nesmíte jim divit, že přijímají okolí a zvláště pak židovské, s pocity značně smíšenými....
 
Em 8.2.2006 9:28

Co je na tom předposraného?

...Především platí toto: co je uvnitř západní kultury projevem jejího již tradičního a progresivního ducha (satira jako druh společenské kritiky), může se ve vztahu k jiným kulturám stát pravým opakem: projevem arogance, zesměšňování, pohrdání. Přesně tento význam mívaly karikatury, které v předválečných evropských denících zesměšňovaly vládce nebo typizované představitele nepřátelských národů. Ty nejhorší karikatury pak vznikaly na účet židů. ... Postoj některých evropských obhájců svobody slova ve stylu „my máme právo rouhat se (VAŠEMU) Bohu!“ je v horizontu globální multikulturality neuvědomělým, ale o to výmluvnějším projevem touhy znovu zkolonizovat arabský svět a ponížit ho; je to projev civilizační nadřazenosti, která ve skutečnosti maskuje naše nejhlubší barbarství. Ano, muslimský svět, jak se zdá, preferuje fundamentalistické politiky. Může se nám to nelíbit. Možná jde ale o novou, muslimskou verzi modernosti, která – kdoví – bude v podmínkách 21. století úspěšnější než ta naše. Hlavně jim ale dodává pocit bezpečí a sebevědomí v podobě vlastní, ne Západem implementované identity – bez toho je tolik vytoužená sekularizace či liberalizace muslimské kultury nemyslitelná.
VladaPing 8.2.2006 10:34

Re: .....znovu zkolonizovat arabský svět ...

Ony jsou ještě někde na světě kolonie?
Ony se kolonie osvědčily?
Můžete zkusit uvést jednu jedinou kolonii, která po "osvobození se z kolonialního jařma" se stala vzkvétající a bohatnoucí zemí? Můžete naproti tomu uvést příklad bývalé koloniální velmoci (mám na mysli 20. století!), která ztrátou kolonii zchudla?
 
P.S.
Můžeme se třeba začít bavit i o tom, že "doba kolonialismu" trvala příliš krátce, že prostě nebylo dost času ty země skutečně zkolonizovat. Dosti dobrým příkladem je Indie, relativně dlouho kolonizovaná Brity, kteří (aby vůbec tak velkou zemi mohli ovládat) byli nuceni do nižších správních funkci přijímat domorodce, školit a učit je. Po jejich odchodu (tedy Britů) zůstala Indii jakás takás infrastruktura (železnice, přístavy a silnice) a hlavně (jakžtakž) fungující veřejná správa.
aubis 8.2.2006 11:19

Re: Re: .....znovu zkolonizovat arabský svět ...

Jeden příklad za všechny: Spojené státy americké, kdysi britská kolonie.
VladaPing 8.2.2006 12:29

Re: Re: Re: .....znovu zkolonizovat arabský svět ...

1776 je od dvacátého století poněkud vzdáleno, ne?
aubis 8.2.2006 11:30

Re: Re: .....znovu zkolonizovat arabský svět ...

A úspěšně zchudla např. Francie. Její velmocenské postavení je dávnou minulostí.
Rostislav Zídek 8.2.2006 13:24

Re: Re: Re: .....znovu zkolonizovat arabský svět ...

Ona Francie ve 20. století zchudla? A neztratila své velmocenské postavení svojí strašnou porážku v červnu 1940?
 
Co se týče Spojených Států - ta kolonie byla tvořena Evropany (nejde o rasu ale o morální fundament).
Kajan 8.2.2006 9:23

Proces civilizace, tedy individualizace a dostatečné subjektivizace, většinu Arabů ještě nezasáhl dostatečně. To jejich kolektivismus z nich dělá rozzuřenou smečku, kdykoliv jim někdo sáhne na jejich kolektivistické symboly. Je to jako u nás za socia

J.Kopeček 8.2.2006 9:19

Zajímavý článek

Konečně něco, co neobsahuje předposranou poníženost Britských listů.
Medcin 8.2.2006 9:07

Puberťáci a zbraně

Problém je, že Islám svého XIV. století má k dispozici zbraně XXI. století.
PaT 8.2.2006 9:43

Re: Puberťáci a zbraně

Trochu jako pád říše římské. Občané si užívají, a za sebe nechávají bojovat námezdní barbarské žoldnéře (profesionální armádu). Nikdo už není ochotný umírat za Řím.
Karel 8.2.2006 11:10

Re: Re: Puberťáci a zbraně

Obávám se, že máte pravdu, já se do toho taky nehrnu, jen mám narůstající pocit, že nás to nemine.
vobora 8.2.2006 9:05

problem je v tom

ze krestansky pubertak mel v ruce nanejvys mec nebo kopi, a ten muslimsky ma v brasne raketu s jadernou hlavici. Ale jinak je to asi pravda, ovasem nevim, jak situaci resit. Navic bez odvahy, kterou Evropa tedy fakt nema
PaT 8.2.2006 9:04

Vynikající. Autore, podepisuji.

Kajan 8.2.2006 8:53

Krucityrgnfagot, socani jedni zatracení, jaké islámské země? To musejí dospět jednotlivci k individulaizaci, ne jejich země. Autore, autore... Dzp.

J. T. 8.2.2006 8:26

Tohle neplatí jen pro puberťáky,

ale zejména pro lidi s narušenou výchovou. V mládí každý jedinec testuje meze kam až může zajít. A je potřeba mu ty meze ukázat. Pokud to rodiče neudělají, dopadne stejně jako dnešní muslimové. V jedné věci ale nesouhlasím. Ropa není pro arabské státy výhodou, spíše prokletím. Díky ní se udržují nedemokratické režimy u moci a na pracovitost obyvatelstva má katastrofální dopad. Pro společnost není nic horšího než snadno získané bohatství.
hynek 8.2.2006 17:26

Re: Tohle neplatí jen pro puberťáky,

naprostý souhlas.
Platí to ale i pro jedince.
MILAN 8.2.2006 7:51

Co ti vadí nečin druhému

Mi západní civilizace jsme už tak chytří a nabubřelý že jsme zapomněli co je to slušnost.Ježiše jsme zahodili a nevěříme ničemu ani sobě.Možná by stačil respekt k druhému.A platí blbý novinář pohroma lidstva.
doxa 8.2.2006 8:00

Zapomněli jsme, co je slušnost

A za to nám ti slušní muslimové vypalují jednu ambasádu za druhou. Horší ale je, že Milan taky zapomněl gramatoku.
dulcibelka 8.2.2006 8:32

Re: Co ti vadí nečin druhému

Správně - respekt k druhému! A den školení byl 11. září.
MF 8.2.2006 7:40

Islám

Názor hodný zamyšlení. Já si ale myslím, že válka mezi křesťany a muslimy, která začala v 7. stol. bitvou u Jarmůku a která nikdy neskončila,  jenom měnila formy, teď bohužel pokračujeza převahy muslimů. Ne že by byli silnější ale proto, že my jsme se skoro vzdali. Islám může žít v míru s jiným náboženstvím jenom za předpokladu, že mu bude tvrdě vládnout. To je historická skutečnost.
Stanislav 8.2.2006 7:40

Z článku lze souhlasit jen s tím

Z článku lze souhlasit jen s tím, že muslimové nad sebou potřebují pevnou ruku. JInak se zde opakují standardní nesmysly o tom, že mladší náboženství potřebuje vývoj aby dohonilo starší, což s realitou nemá nic společného. Jednak sami muslimové by autorovi řekli, že oni naopak považují svoje náboženství díky tomu, že vzniklo později za mnohem modernější než křesťanství.Islám byl zpočátku přes svůj expanzivní charakter mnohem tolerantnější než křes´tanství, které se ale dynamickjy rozvíjelo, kdežto islám zcel zkostbatěl a ustrnul. Pokusy o jeho renesanci v 19. století zcela selhaly a tak je takovým jakým je, rně středověkou krutou věroukou usilující o vládu nad světem. Doba vzniku věrouky nemá nic společného s toleraancí a otevřeností vůči ostatním, srovnejte  s islámem třeba budhismus nebo Bahai, která vznikla až v 19. století, Obě všeobjímající, přátelaké tolerantní vůči druhým náboženstvím, takovým islám nikdy nebude, vždyť má v základech svoji věrouky zakotvrenou světovládu a dominanci nad jinými vírami. Proto plný souhlas s pevnou rukou, ale ostatní jsou nesmysly.
teta Jarka 8.2.2006 8:27

Re: Z článku lze souhlasit jen s tím

Ta potreba pevne ruky nad Araby byl prave duvod, proc jim Mohamed zavedl Islam. Take, Bahai  je vlastne vysledek toho pokusu o renesanci, proto take jeho vyznavaci zijici nejvice v Iranu, byli tvrde pronasledovani, po nasazeni Khomeiniho Francouzi, tamtez (coz, samo o sobe, bylo asi tak "chytre", jako nasazeni Lenina, Nemci do Ruska).
Stanislav 8.2.2006 9:27

Re: Re: Z článku lze souhlasit jen s tím

Aniž bych znal detailneji viru Bahai, mohu říci, že její základní myšlenky o  toleranci k jiným náboženstvím, bratrství všech lidí, a lásce k nim, nemají se skutečným islámem mnoho společného, spíš mi připadjí jako to nejlepší z křesťanství. Takže považovat Bahai za renesanci islámu dokážu jen obtížně akceptovat. Její zakladatel byl sice původně Iránský muslim, ale kvůli tomu to ještě není renesance islámu, mně to připadá jako zcela jiná víra. O renesanci islámu se pokoušeli islámští, především egypští náboženští učenci v 19. století, ale cšechny pokusy skončily nezdarem, což ještě více zakonzervovalo raně středověký charakter islámu.
PaT 8.2.2006 9:20

Re: Z článku lze souhlasit jen s tím

Budhismus je všeobjímající a tudíž nejlepší náboženství.... Opravdu? Zkuste být v Indii křesťanem! Připravte se na šikanování a obstrukce, nebo že do vás nějaký dav sem tam bude bušit.
Stanislav 8.2.2006 9:30

Re: Re: Z článku lze souhlasit jen s tím

Pletete si budhismus s hinduismem, mimochodem v Indii je cca 2% křesťanů, což jsou desítky milionů. Budhisté nikoho nenapadají.
PaT 8.2.2006 9:36

Re: Re: Re: Z článku lze souhlasit jen s tím

To je pravda, ale koneckonců Indie je kolébkou buddhismu, tak se z té tolerance už během tisíciletí něco mohla naučit. Ale budhisté taky umí být tvrďáci, třeba ti korejští. Jak se ozývají a těžce nesou, že v Jižní Koreji je jich méně, než křesťanů.