2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SVĚT: Islám v pubertě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rostislav Zídek 8.2.2006 17:17

Re: Proč nedat Arabům atomovou bombu? podle autora článku by to bylo správné

Víte, proč jsem přesvědčen, že náš svět je lepší? Třeba proto, že tu žiju ve svobodě a můžu s Vámi tlachat po internetu o čemkoliv. Třeba proto, že tu může žít Žid, Eskymák i Arab, když nevyhazuje své spoluobčany do vzduchu. Obojí by v žádné muslimské zemi nešlo. Proto si VELMI nepřeji abychom tady experimentovali s Islámem (třeba i tím, že umožníme Iráncům vlastnit atomovou zbraň).
Optimista 8.2.2006 17:50

Re: Proč nedat Arabům atomovou bombu? podle autora článku by to bylo správné

To je rozumný názor. Mezi experimenty ale řadím i provokace směrem k arabskému světu. Jsme myslím na takové úrovni, že nám snad nedělá problémy některým věcem se prostě vyhnout. Zdravím a přeji hezký den
Double_K 8.2.2006 19:26

Re: Re: Proč nedat Arabům atomovou bombu? podle autora článku by to bylo správné

To je právě to, co je na tom tak smutné. Čemu se máme vyhnout (?). Je toho tolik. A když už si budeme myslet, že jsme si dali zatracený pozor, najde se muslim, kterému bude vadit, že u nás mohou holky chodit do školy.
Sch.glosátor 8.2.2006 19:11

Třeba proto, že tu žiju ve svobodě a můžu s Vámi tlachat po internetu o čemkoliv.

Nechci Ti brát iluze, ale třeba právě teď už někdo na někoho tady smolí trestní oznámení.
chetgar 8.2.2006 13:45

"věk" náboženství

Je jedním z oněch dementních mýtů, kterých se chytá kdejaký pisálek bez talentu a invence. Nejen v dnešní době globalizace, ale i před staletími nežily kultury ve vakuu izolace, ač se o to mnohdy pokoušely. Arabská expanze v sedmém století trvala padesát let, protože se jezdilo na koních, ty bylo třeba živit a přitom si hlídat záda. Dneska by stejná akce se stejnou vojenskou převahou zabrala pár měsíců i s masáži v každém hammámu po cestě. Celý tento mýtus není ničím jiným než léčbou komplexů, dokazováním si, že MY křesťané (ač naprostá většina hlasatelů této myšlenky v kostele v životě nebyla, nicméně hlásit se k vyspělejším je přece IN) jsme něco víc než ONI muslimové, poněvadž jsme vyspělejší... Už se ale nedodává, že stejnou logikou jsou křesťané puberťáky v očích židů, pársiů, buddhistů, hinduistů a taoistů. To už by nebyla léčba komplexů, ale jejich utvrzování. Potíž je v tom, že křesťanství čerpalo z judaismu (mnohem více než půlku Bible) a islám následně z obou zmíněných (více než půlka Koránu je jen interpretací Bible a talmudu). Poslechněte si někdy skupinu Laibach - v písni Jesus Christ Superstar zpívají: Now why'd you choose such a backward time And such a strange land? If you'd come today You could have reached the whole nation Israel in 4 BC had no mass communication... což dokonale shrnuje mou kritiku tohoto mýtu.
MK 8.2.2006 13:50

Re: "věk" náboženství

potíž je v tom, že židé jsou skutečně starší a moudřejší - a určitě by kvůli pár obrázkům v novinách nic nezapálili.
chetgar 8.2.2006 13:55

Re: Re: "věk" náboženství

mno, tak to si zkuste vjet teď v sobotu ráno na kole do Mea Šearim. asi vás nezapálí, ale pár kamenů bezpochyby na vaši hlavu přistane.
Kolt 8.2.2006 14:09

Re: Re: Re: "věk" náboženství

Myslite, ze v sobotu muzou kamenovat? :-) Srovnavejte srovnatelne. Nikdo nevlezl muslimum do nejake ctvrti v Mecce. V Dansku byly otisteny karikatury urazejici islam v soukromem listu. Zide na urazlive karikatury otistene ve stovky a tisice kilometru vzdalenem state rozhodne nereaguji tak, jak to ted vidime na arabskych ulicich.
chetgar 8.2.2006 14:16

Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

Mea Šearim není žádná Mekka, ale zaprášená čtvrť Jeruzaléma, kde nikdo nemaká, akorát plodí děti. Obývají ji ti staří a "vyspělí" židé, kteří jsou nesnášenliví stejně jako Usáma a jeho tlupa.
Elvíra 8.2.2006 14:22

Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

jo, jenže ti nesmí válčit a neuznávají stát Izrael, protože se zatím nekoná Mesiáš...
chetgar 8.2.2006 14:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

to nic nemění na tom, že je to banda hovad
Borek 8.2.2006 16:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

Souhlas 100%
Kolt 8.2.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

Mea Šearim je ortodoxni ctvrt. Predpokladam, ze i nekde v Mecce je ctvrt "ortodoxnich" muslimu, kdyz tam maji meteorit pobliz. Tak jako tako bylo vase srovnani uplne mimo, protoze srovnavate provokaci na nasem uzemi s provokaci na jejich uzemi.
www racek 8.2.2006 14:52

Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

potíž je v tom, že karikatury byly na proroka  a ne na raby jako takové. takových totiž bylo tisíce. kdyby ovšem napadali ježíše krista ... no ale nebudou, je taky jeden z jejich proroků ...
Kolt 8.2.2006 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

Jezis Kristus je karikovan vsude po svete dnes a denne. Kdyz na strankach reflexu soulozil s lidoveckym poslancem, tak se krestani ozvali, mozna i casopis zalovali, ale nic mimo CR a zadne vypalene ambasady. Zidi jako takovi i jejich vira je tercem zesmesnovani v arabskem tisku dnes a denne. Nedavno v CR karikaturiste-kartinkari zesmesnili holokaust. Zide se ozvali, asi i dali podnet na policii, ale zase nic mimo CR a zadne vypalene ambasady.
Sch.glosátor 8.2.2006 19:08

Pravda, ortodoxní židé v sobotu nemohou kamenovat. To je práce a ta je zakázaná.

Ale mohli by si na to najmout křesťany, muslimy nebo jakékoli nevěřící. Například tak jak to činí  k obsluze výtahů.
Elvíra 8.2.2006 13:58

Re: "věk" náboženství

tak mám chuť udělat něco zavrženíhodného.Po letech jsem vzala do ruky Korán a jsem hluboce uražena a dotčena.Jaká reakce by byla asi nejpřiměřenější....?
chetgar 8.2.2006 14:01

Re: Re: "věk" náboženství

pokud je ta knížka vaše a nejste muslimka, pak přeji třeba pěkné posezení na toaletě :o)
Kolt 8.2.2006 14:14

Re: Re: Re: "věk" náboženství

A pak se to dozvi tisk a v Afganistanu vypali sidlo dalsi humanitarni organizace. Pochopitelne ve zcela spravedlivem hnevu.
chetgar 8.2.2006 14:19

Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

to záleží na tom, jak velkou máte potřebu zveřejňovat, co činíte na toaletě.
Kolt 8.2.2006 15:19

Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

Spis zalezi, jestli kolem vas slidi hejna novinaru, kteri cekaji na skandal.
Elvíra 8.2.2006 14:15

Re: Re: Re: "věk" náboženství

to by chtělo spíš kyblíček, je to s prominutím, k blití.Zkuste se podívat na stránky českých muslimských sester, chudinky konvertitky....ony snad trpí funkční negramotností....
chetgar 8.2.2006 14:18

Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

nikdo je uvěřit nenutil, jsou to svéprávné osoby (minimálně podle zákona) - máte fakt takový problém akceptovat odlišnost názorů a postojů jiných lidí?
Elvíra 8.2.2006 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

pokud někomu dělá dobře být peskovaná nesvéprávná chudinka...tak jistě.To je jejich věc, ale velmi by mě vadilo, kdyby někdo takové chování vyžadoval po MNĚ.Vzhledem k tomu, že Korán je konečná redakce slova božího tak.....
chetgar 8.2.2006 14:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "věk" náboženství

pokud to po vás někdo požaduje, tak mu třeba omlaťte Korán nebo Strážnou věž o hlavu, od toho tu máme svobodu
MK 8.2.2006 14:01

Re: Re: "věk" náboženství

napište svému poslanci.
Elvíra 8.2.2006 14:18

Re: Re: Re: "věk" náboženství

tomu to řeknu  a jestli se mě nezastane tak to dám k Mezinárodnímu soudu pro lidská práva
www racek 8.2.2006 14:53

Re: Re: "věk" náboženství

vem si bibli a budeš znechucena stejně...
racek chechtavy 9.2.2006 4:31

Re: Re: Re: "věk" náboženství

To jsem teda nevedel, ze racek umi cist.
Alan 8.2.2006 13:24

dospělost kultur

Nechci to tady nijak moc rozvádět, ale tenhle článek je sice skvěle napsaný, ale taky pěkný nesmysl. Srovnávat "dospělost" kultur podle toho jak se jejich kultura podobá nám (a kdo vlastně říká že naše je vyspělejší? Zase jenom my) a přirovnávat prastarou kulturu k "patnáctiletému chlapci", poukazovat na to jak japonsko mělo úžasný úspěch díky reformám (ano, úspěch který je vedl k rádobyfašistické válce která pohltila třetinu světa)....to snad nemyslíte vážně