18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
exulant 6.2.2007 19:15

Re: Re: Re: Vážený pane Haasi

Jenze na ty teploty v Klementinu musite dat dva koeficienty - celkove otepleni reky Vltavy kuliva prehradam a tim ovlivneni mistniho mikroklimatu, a pak otepleni diky  zateplovani v mestske aglomeraci vsech kancelari, obchodu a bytu. Nehlede k doprave a prumyslu.

Xaver 6.2.2007 11:38

Natož v době ledové !!!

;-D

Stredocech 6.2.2007 9:38

Vážený panr Hrbku to, že se od roku 1850 otepluje tady,

pokud vím, nikdo nepopírá. JENŽE předtím se zase ochladilo.

A ten kongres, spíše než vědeckou záležitost připomíná velkolepou politickou kampaň. Já si mimochodem opravdu pamatuji, jak se psalo o globálním ochlazování ("vegetační doba se zkrátí což znamená pokles produktivity zemědělství"), jenže ne s tak bombastickou kampaní.

A ty globální změny klimatu, budou POZITIVNÍ či NEGATIVNÍ, víte to?? To je např základní informace nutná k tomu, aby se mohlo mluvit o tom, "že by se mělo něco dělat."

Já bych řekl urychleně přejít na jadernou energii. Tím se totiž nedá nic zkazit, kromě prebend jistých ekologistů.

.

Antonín Hrbek 6.2.2007 9:58

Re: Vážený panr Hrbku to, že se od roku 1850 otepluje tady,

Vážený příteli, já si také ledacos pamatuji, jako například výrok o tom, kdy se budeme mít jako v Rakousku. Ale řeč plyne a fakta jsou fakta. Že činnost lidstva má na klima vliv (třeba i jen lokálně) může dnes popírat snad jen jedinec s negativním IQ. Věci je nutno brát vždy s určitým skeptickým odstupem, ale není špatné se snažit něčemu zamezit. A jsem proti filozofii - drancujme vše dokud jsme živi, po nás potopa. Naprosto s Vámi souhlasím, že dílčím řešením může být v současné době rozvoj jaderné energetiky, i když i tam je řada problémů.

Velmi se pochechtávám nad významným mlčením ekologistů všeho druhu k polomům v národních parcích. Vždyť přece podle jejich "vědeckých" teorií by se polomy neměly odklízet, protože si přece "příroda sama pomůže"  a kůrovec musí také mít dostatečný prostor k životu. Již vidím chuděrky ekologistky jak se řetězy přivazují k polomům, aby nemohly být přeříznuty a odklizeny (ty polomy!)

S pozdravem

Zebra 6.2.2007 10:13

To jste ovšem drobek přepísk, že.

Teda aspoň já jsem vždycky slyšel a viděl ekologisty všeho druhu vykřikovat a přivazovat se jen ohledně nezasahování i.e. neodklízení v NP Šumava. Nějak jsem neslyšel, že by se zasazovali o životní prostor kůrovce ve smrkových plantážích. Asi si budete muset pohled na ekologistky bránící se přeříznutí v této chvíli odepřít, vilný starče.

Antoním Hrbek 6.2.2007 10:37

Re: To jste ovšem drobek přepísk, že.

Pokud si pamatuji, tak jsem psal o národních parcích, tj. NP Šumava a NP Krkonoše a ne o smrkových plantážích. někde jinde. Ale on už to pan Just a další zařídí.

Zebra 6.2.2007 11:20

Nojó, tak to pardón, zrak mi již neslouží, čivy ochabují.

JAB 6.2.2007 10:57

Re: Re: Vážený panr Hrbku to, že se od roku 1850 otepluje tady,

Ano, hubte skauty, serou v lese!

Zebra 6.2.2007 10:01

Bacha Středočech !

Zlou větičku "že se od roku 1850 otepluje tady, pokud vím, nikdo nepopírá" by si někteří mohli vysvětlit jako že nic nevíte, nebo dokonce i že Klaus, jeho nohsledi, CEP a další jsou nějací niktoši !

Pavel41 6.2.2007 11:07

Re: Bacha Středočech !

Promiňte, Zebro, odkud jste do středočeských pastvin přicválala, že je Vám blízký roztomilý výraz "niktoš" ?

Zebra 6.2.2007 11:18

Učiním výjimku

a nebudu se řídit příkladem zdejšího ekonomického světlonoše, který zásadně nesděluje žádné osobní údaje. Jsem zebra ve středu kotlinky (nikoliv Ngorongoro) narozená, ovšem jazykově vzdělaná a slovenčinou literárně odkojená.

Rudolf 6.2.2007 11:28

Re: Učiním výjimku

A milá Zebro, ty pruhy máte od přírody, nebo z jiného důvodu?

Zebra 6.2.2007 12:01

Néé, z lakovny !

Zdůvodnění pruhů viz:

Zebra 6.2.2007 12:02

Re: Néé, z lakovny !

PRUHATEJ WEB

kritik 6.2.2007 11:27

Re: Vážený pane Haasi

Panek Hrbku, myslíte si, že klima v Pražské kotlince se dá vzhledem ke rozvoji za posledních stopadesát let použít jako směrodatné?

Jen jedna živá osoba prý vyzařuje 150 W (a průmysl i byty jsou několikanásobkem stavu z předminulého století)!

jkotek 6.2.2007 11:44

Re: Re: Vážený pane Haasi

IMHO mnohem vetsi vliv na prazske mikroklima nez (hola) existence lidskych bytosi ma ustredni monstrtopeni postavene v polovine 20. stoleti - Vltavska kaskada. Toto vodni dilo nepretrzite dodava Praze v zime predehratou a v lete ochlazenou vodu ze spodnich vrstev vodnich nadrzi. Proto v zime Vltava nezamrza a pri jejim prutoku (dnes 166 m3/s) to je nejake tepelne energie.

Plus desetitisice spalovacich motoru s horkymi vyfukovymi plyny...

Antonín Hrbek 6.2.2007 11:44

Re: Re: Vážený pane Haasi

V mém příspěvku jsem předpokládal, že někdo napadne Klementinum jako nevěrohodné a uvedl jsem, že tento zákůadní trend lze pozorovat i na jiných stanicích. Ale když už je řeč - pokud na vrchu Klementina stoupá lokální teplota je to jen vlivem přírody nebo i lidí? A jak stoupá teplota nad New Yorkem a dalšími velkými městy?

Uvědomme si jednu základní věc - Převážná část vyrobené energie se konec konců promění v teplo jakožto její degenerovanou formu.

Vojta 6.2.2007 11:39

Re: Vážený pane Haasi

Nezlobte se, ale Vaše reakce na článek není příliš relevantní. Teploty se v krátkém, několikasetletém měřeními doloženém  období, i z hlediska vývoje naší planety zanedbatelném, pohybovaly v dosti "divokých" rozmezích. Když si zkusíte přečíst některé knihy, naše babičky a dědečkové zaznamenali za dob, kdy zdaleka neexistovaly nějaké továrny a pod, na které by to Bursíci a spol. mohli svádět, zaznamenali  výskyt mnohch horkých a suchých let, zaznamenali též chladné a deštivé roky a v KLementinu se neměřilo. Podstatu poznatků svých i předků vložili i do pranostik. Nebyli zas tak blbí, aby nevěděli, že většinou fouká víc na kopci než v údolí, věděli co je asi tak může čekat a hlavně tenkrát do Paříže byla obtížná cesta .

milan 6.2.2007 9:11

KDO KOMU CEMU VERI....

POSLEDNI ORGANISACE NA SVETE KTERE DUVERUJI JE OSN....COKOLIV SE KONA POD ZASTITOU CI JE ZVEREJNENO  OD OSN  JE LEZ ,KLAM  A PRETVARKA ...JE TO ORGANISACE KDE POSLEDNI SEKRETARKA VYDELAVA VICE NEZ 10 000 $ MESICNE,PROTO SE TOHO TAK VSICHNI DRZI ,A VYMYSLI NOVE  A NOVE NESMYSLY A PROBLEMY ,ABY BYLO Z CEHO TYT....

Vlad 6.2.2007 9:34

Re: KDO KOMU CEMU VERI....

A kde jste na ty platy přišel? 120 000 USD ročně? V Paláci národů vejděte tím vchodem do haly, kde je pošta. Dejte se doleva jako ke kantýně. Tam je poblíž místnosti pro novináře vývěska volných míst. Těch deset tisíc byste tam hledal marně.

Mablung 6.2.2007 12:07

Re: Re: KDO KOMU CEMU VERI....

K čemu máte internet? Volná místa jsou i na netu ...

křovas 6.2.2007 9:05

Tomaši Hassi,

odsuzuji Vás k trestu smrti za svévolné vtipkování na adresu panelu na stránkách Neviditelného psa. Popel popelu, prach prachu;-)

Honza 6.2.2007 10:53

Zásadně nesouhlasím, milý Křovasi,

za něco tak nactiutrhačského je nutno odsoudit toto odporné individuum k cyklickému stahování z kůže, do které by se pak následně vázaly panelové sborníky .

Loki_F 6.2.2007 9:05

Pane Kuneši, pokud jde o roli "klimatologů" z pařížského koncilu,

nemusel se pan Haas vůbec namáhat - vystačí si sami.

Sháníte-li se po citacích, obraťte se s důvěrou na entitu vystupující pod nickem "pf" - jistě Vám spoustu citací dodá, je totiž vševědná... };D)

Zdeněk 6.2.2007 9:03

Jsem zvědav

jak vědci přesvědčí Čínu, Indii, Rusko, asijské tygry a rozvojové

státy, že už nemají jejich obyvatelé bohatnout a jejich životní úroveň

musí zůstat zakonzervovaná na současném stavu, aby se tolik globálně

neoteplovalo. Já si myslím, že je pošlou do pr..le i se všemi závěry

Pařížského rokování moudrých. (Y)

J Kunes 6.2.2007 8:54

reference

Pane Hassi,

pred 30 lety jsem jeste nesledoval verejne deni a proto si zpravy o globalnim ochlazovani nemohu pamatovat. Vase tvrzeni je velmi zavazne, stavi klimatology do role sasku. Proto si takove tvrzeni zaslouzi dolozit, jak jinak nez citacemi praci v prednich casopisech (jiste se najde nejaky clanek v Nature nebo Science). Jinak nepochybuji, ze se pred 30 lety v ruznych publikacich spekulovalo o vsemoznych katastrofach. Naopak pochybuji, ze se takove spekulace daly povazovat za seriozni vedu a prave proto bych prosil ty citace.

vita 6.2.2007 9:29

Re: reference

U článku máte fotokopie ze Science.

Ostatně, pokud vám to za to stojí, hledejte v Nature a podobných časopisech z let 70. Club Rome je dobré východiště.Bude-li vás to zajímat ještě zítra, mohu doma prohrabat hlubší vrstvy svého archivu.

vita 6.2.2007 9:36

Re: Re: reference

Ostatně, zadejte si do googlu "meadows Club Rome" a najdete citací vyše hlavy...

Zejména Meze růstu jsou velmi výživné. Byly tak výživné, že v ČSSR kolovaly pouze co samizdat - neshodovaly se s oficiálním optimismem. Protentokrát se cenzura trefila...

macecha zlá 6.2.2007 10:41

Science je název rubriky

ale otisk to Newsweek, to je takovej americkej Týden ..seriozní zdroj. Samo nazvánije .. máte to tam vpravo dole ;-)

JAB 6.2.2007 11:00

Re: reference

Nejde o tvrzení !!!!!!Dokument přiložen.