17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jasan 6.2.2007 22:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

tak uhlovodiky... jezisikriste...

občan z kraje města 6.2.2007 22:05

pěkný článek

Ekologisti obvińují lidstvo s nedostatku respektu k přírodě, ale sami význam konání člověka značně přeceňují. V evolučním období život na zemi prodělal pár dob ledových a bez ohledu na snahy člověka je budou další následovat. Evoluce zvládá vše, násobně více rostliných a živočišných druhů v průběhu evoluce vyhynulo a určitě ještě vyhyne navzdory snahám útlocitných ekologistů. Kdybychom, to tu náhodou celé radioaktivně zamořili (třeba nějaký konfliktík naše přemnožení trochu zredukuje;-)), není to pro přírodu taky žádný problém, prostě se ekosystém bude vyvíjet jiným směrem. Pro Vesmírné jevy jsme méně než nějací červíčci. Takový výbuch supernovy v naší blízkosti může v klidu nastat kdykoliv a vše může začít znovu, vedle toho takové srážka s asteroidem může jen udělat místo pro rozvoj jiných tvorů.

Petar Dvorský 6.2.2007 21:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

on pan kolega asi nikdy neslyšel o hydroponii. nemějte mu to za zlé.

Honza42 6.2.2007 21:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Pokud by vám ani toto nesatčilo, pak vězte, že po spálení dřeva zbývá méně než 1 % popela. A to jsou ty nerostné látky a stopové prvky, bez kterých se rostliny neobejdou. Ostatní jsou spalné uhlovodíky.

Honza42 6.2.2007 21:30

Re: Re: Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

pokus provedl B. van Helmont (1577-1644). Tím naprosto vyvrátil Aristotelovy představy o tom, že rostliny rostou z půdy.

Honza42 6.2.2007 21:27

Re: Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Pokus z roku cca 1600:

2,5kg vrba + 100kg zeminy, po 5 letech zalévání dešťovou vodou měla vrba 87,5 kg a 99,94 kg zeminy. Rostliny jsou z uhlovodíků.  Pokud je z nás dvou někdo vůl, tak jste to vy a ještě k tomu ze středověku.

Honza42 6.2.2007 21:25

Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Na roční  vytápění většího rod.domku mně postačí cca 20 litrů benzinu a 5 litrů nafty. Plus moje práce v lese. Kdybych měl topit jen naftou tak by to bylo nejmíň 4000 litrů. Takže s biomasou jsem na tom cca 15x lépe. Nesmíte taky všemu co se píše věřit. Energie na polní práce je potřeba poměrně málo, ve srovnání s tím co tam vyroste.

Sýček 6.2.2007 21:23

Re: Věc je naprosto jasná,

Není-li to tím, že taková povodeň přichází po tisící letech? A s tím další klimatické nenormality... Kdypak byla před rokem 2000 tisíciletá povodeň. Před tisíci lety? Nebo ještě dýl? To chce klid a nohy... kde ve vodě nebo na sluníčku... nějak si nemohu vzpomenout....

hulda 6.2.2007 21:21

Re: Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Biolog skutecne nejste. Jinak byste vedel, ze bez hnojiva je vam voda i CO2 jaksi na nic, protoze potrebujete DUSIK a FOSFOR a DRASLIK a dalsi a dalsi nerostne latky, aby se vam ta voda s CO2 sama zorganizovala do kytek. Polovzdelanec horsi blba, znate to prislovi ?

honzak 6.2.2007 21:18

Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

výkřiky rudozelených nepraktů jsou neuvěřitelné. Zde např. geniální tvrzení, že biomasa vzniká jako odpad. Ano, vzniká. Ale jen někde. Energeticky významně pouze na pilách a někdy v ZZN, když se nepodaří prodat uskladněné obilí. Jinak na vhodných místech a množství NEVZNIKÁ. Musí se např jako sláma z polí ODVÁŽET,  v místě využití SKLADOVAT. Ona proslavená ŠTĚPKA se kromě transportování musí SUŠIT

Shrnuto - tam kde je k dispozici trvale využitelné množství dostatečně suché a výhřevné biomasy (např. piliny) by byl hřích ji nevyužít. A tam, kde nic není ( a musí se to dovážet) ani čert nebere, i kdyby se ukuchtění bursíci postavili na hlavu.

Honza42 6.2.2007 21:14

Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

To máte pravdu, biolog nejsem, ale fotosyntéza mně něco říká. Takže pro vás bude překvapením, že naprostá většina hmoty zelených rostlin nepochází z hnojiva a půdy, ale z vody a CO2. A to nikam dodávat nemusíte, toho je všude dost.

George II 6.2.2007 21:07

http://www.rushlimbaugh.com/

http://www.rushlimbaugh.com/

je predni vedecky web v USA (jen pro narocne) - dalo by se ric ze sesterska publkace predniho SCIFI webu v CR.

George II 6.2.2007 21:03

ochlazeni pred 40 lety - ze by sopka?

http://www.rushlimbaugh.com/coolingworld.pdf - graff jasne ukazuje ze se zacatkem 70 let snizila teplota o pul stupne (jaky je asi statisticky error?) Ale to jeste nebyl objeven intelligent design a president USA nemel primou linku do nebe -

A tady dole je nejaka souvislost s znecistenym ovzdusim - jev opravdu vzacny - hlavne na severu Cech - kde slunicko zarilo od rana do vecera a zadne mlhy nebyly.

Scientists studied three historical explosive eruptions of different sizes in Indonesia--Tambora (1815), Krakatau (1883), and Agung (1963). They noted that decreases in surface temperatures after the eruptions were of similar magnitude (0.18-1.3 °C). The amount of material injected into the stratosphere, however, differed greatly. By comparing the estimated amount of ash vs. sulfur injected into the stratosphere by each eruption, it was suggested that the longer residence time of sulfate aerosols, not the ash particles which fall out within a few months of an eruption, was the paramount controlling factor (Rampino and Self, 1982).

ptakopysk 6.2.2007 20:58

Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

vy asi nebudete absolvent studia přírodních věd, že ne? Na získávání biomasy potřebujete to všechno, co jste vyjmenoval/a. Takže k přímé energii na získávání biomasy si připočtěte tohle všechno. Ledaže... ledaže zavedete nevolnictví a všechno se bude dělat ručně. Ale to půjde dost blbě. Zejména u hnojiv. Když slámu spálíte, čím doplníte humus spotřebovaný biomasou? Za jak dlouho si myslíte, že bude půda vyžilá natolik, že nebude rodit vůbec nic? Bože bože, do čehos to duši dal...

George II 6.2.2007 20:58

Nixon se vzdal úřadu v srpnu 1974

vzdal? nebo "I am not crook" byl vykopnut kongresem? Tak jako tak to pripomina dnesni valku a dnesnih "I am crook" prezidenta.

ptakopysk 6.2.2007 20:57

Re: Re: Re: Re: Re: pane Haasi, sqělé :-),

vy asi nebudete absolvent studia přírodních věd, že ne? Na získávání biomasy potřebujete to všechno, co jste vyjmenoval. Takže k přímé energii na získávání biomasy si připočtěte tohle všechno. Ledaže... ledaže zavedete nevolnictví a všechno se bude dělat ručně. Ale to půjde dost blbě. Zejména u hnojiv. Když slámu spálíte, čím doplníte humus spotřebovaný biomasou? Za jak dlouho si myslíte, že bude půda vyžilá natolik, že nebude rodit vůbec nic? Bože bože, do čehos to duši dal...

sahara 6.2.2007 20:53

Re: pan haas

Jo, a podle nálezu pana OZI došli vědci k závěru, že tam, co je hranice ledovců dnes, byla i před cca 5000 lety.

Anděla 6.2.2007 20:15

Re: Re: Re: pane Haasi, sqělé :-),

Vám přijde fotosyntéza jako perpetuum mobile? Kam jste chodil do školy?

Venkovan 6.2.2007 20:14

Re: Re: Re: Věc je naprosto jasná,

Světlonoš to komentoval velmi zasvěceně.

Petar Dvorský 6.2.2007 19:57

Tak proč

nenavrtáme rovnou slunce?  Tam je ta energie nejkoncentrovanejsí.

Ach jo

EmillXX 6.2.2007 19:46

Nicméně, v oblasti dnešního Tuniska kvetlo ještě za

Římanů zemědělství, zaměřené na export. Jinak souhlas.

EmillXX 6.2.2007 19:39

Re: Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Je to ještě horší. Na naší vymrskané půdě bychom bez hnojiv nesklidili ani to, co naši předkové. K výrobě potravin se spotřebuje čtyřikrát více energie, než tato potrava může poskytnout. Pálením slámy po dánském vzoru připravíte půdu o humus.

Takže kromě větví z poražených stromů a pilin je to nula. A ani veškeré dřevo, které u nás vyroste by zdaleka nenahradilo fosilní paliva a jadernou energii.

Ostap Bender 6.2.2007 19:34

Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Pro zajímavost:

http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2007020601

exulant 6.2.2007 19:15

Re: Re: Re: Vážený pane Haasi

Jenze na ty teploty v Klementinu musite dat dva koeficienty - celkove otepleni reky Vltavy kuliva prehradam a tim ovlivneni mistniho mikroklimatu, a pak otepleni diky  zateplovani v mestske aglomeraci vsech kancelari, obchodu a bytu. Nehlede k doprave a prumyslu.

macecha zlá 6.2.2007 18:57

Re: Sakra, to jsem rád

Nojo, je to hezký zjistit, že novináři nekecaj jen v česku, ale i před třicíti lety v umerice. Ovšem co z toho plyne pro klimatologii, to ti trouba nepoví, Kadle.

AeroKarel 6.2.2007 18:53

Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Jo, a toho jídla zde je dost ne díky bohu, ale díky hnojení a moderním technologiím. Tam kde to není je místy dost hlad.

AeroKarel 6.2.2007 18:52

Re: Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

No asi proto, že v tom uhlí, ropě, uranu etc. je ta energie jaksi koncentrovanější, takže se to vyplácí. U biomasy ještě tak, když spalujete někde nahromaděný odpad, nebo když si zajdete na šišky a spojíte to s procházkou a sběrem hub a borůvek. Jináč nejspíš (bez dotací) nula od nuly pojde.

lala 6.2.2007 18:44

Pro pochybovače o smyslu produkce biomasy

Něktří chytráci myslí, že pěstovat biomasu nemá smysl, protože je při tom stejně třeba fosilních paliv - k vypěstování a zpracování - tak pro ně:

jo - a uhlí se těží samo, plyn taky, plyno a ropovody se stavěj a opravujou taky samy - mysli! Dřevo a jídlo potřebujeme stejně a biomasa vzniká také jako odpad. Taktéž nechceme žít v pralese, takže abychom měli kulturní krajinu musíme pole stejně obdělávat - tak proč tam nepěstovat biomasu, když jídla je tu (zatím- díky Bohu) dostatek?

lala 6.2.2007 18:39

Re: Re: Re: Re: pane Haasi, sqělé :-),

jo - a uhlí se těží samo, plyn taky, plyno a ropovody se stavěj taky samy - mysli! Dřevo a jídlo potřebujeme stejně a biomasa vzniká také jako odpad. Taktéž nechceme žít v pralese, takže abychom měli kulturní krajinu musíme pole stejně obdělávat - tak proč tam nepěstovat biomasu, když jídla je tu (zatím- díky Bohu) dostatek?

I.L. 6.2.2007 18:12

Re: Re: ledovce v Alpach

Rozmrzly, malem jeste s certvym masem  3000 let stary Otzi a rozmrzly mamut u Indigirky stary 6 000 let  jisteze vypovidaji o klimatu  mezidobi po smrti dotycnych. Na tohle tema bych si rad precetl nazor experta :-)