28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LM 26.1.2007 9:39

Re: Re: Re: Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

MFDnes 13.1., reagoval na článek dr.Hutha rovněž v MFDnes z 12.1. Najdete to v archivu  MFDnes.

Semiramis 26.1.2007 9:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

Díky, přečtu si!

Lájoš B. 26.1.2007 8:23

Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

Jakl a Klaus jsou v klimatologii stejní odborníci, jako já v chirurgii. Přidete si ke mě nechat něco operovat ? Pokud ne, nedivte se, že těm pánům ty jejich pravdy taky málokdo baští i s navijákem.

Semiramis 26.1.2007 9:23

Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

Prosím vás, proč do toho zase taháte Klause, copak on se někdy nějak vyjadřoval ke klimatologii? Tady napsal svůj názor pan Jakl, takže pokud chcete a máte na to, polemizujte s panem Jaklem a  dokažte, že nemá pravdu.

LM 26.1.2007 9:25

Re: Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

Faktů, ukazujících, že nemá pravdu, je dost v odborné literatuře. Odkazy jsem uváděl v článku.

Semiramis 26.1.2007 9:29

Re: Re: Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

Nejsem odborník v klimatologii, proto se o tomhle s vámi nepřu, jen vím, že část vědců považuje ovlivnění klimatu činností člověka za prokázanou a druhá polovina zastává stanovisko právě opačné. A pak si (jako laik) vyberte!

V mém komentáři mi nešlo o to, kdo má či nemá pravdu ( to se nedá jednoznačně říci), ale jak se argumentuje.

LM 26.1.2007 9:33

Re: Re: Re: Re: Re: Další levičácký pošuk kterému se otepluje v hlavě a rád si kopne do Klause.

No právě. Pan Jakl neuvedl ani jediný odborný argument. Já jsem se snažil aspoň trochu (nemůžu to tady zaflákat odkazy na stovky a tisíce článků)...

IS 26.1.2007 1:14

Občan má zkušenost s předpovědí počasí

Je celkem známo, že ani počítače s největší kapacitou nejsou schopny spočítat vývoj počasí na několik dnů dopředu. I drobné odchylky ve vstupních datech vedou ke značným  rozdílům ve výsledcích výpočtů. Spočítat předpověď na nakolik měsíců nebo i let je zatím nemožné. A teď má občan uvěřit, že klimatologové, jsou schopni určit vývoj klimatu (což je sice o něčem jiném než počasí) na desítky let dopředu a určitě zachytit všechny vlivy. Nemožnost spočítat delší vývoj počasí je podle fyziků dána nelinearitou systému, která jistě nezmizí při posuzování vývoje klimatu.

LM 26.1.2007 8:17

Re: Občan má zkušenost s předpovědí počasí

Á, Lorentzův model. Víte, mě už fakt nebaví pořád dokola opakovat, jaký je rozdíl mezi meteorologickým a klimatologickým modelováním. Už jsem na tuhle otázku odpovídal mockrát, ale tahle blbá otázka se pořád vrací.

takže: meteorologie předpovídá budoucnost v rámci jedné (té skutečné) realizace vývoje klimatického systému, zatímci klimatologie se snaží odhadnout statistické charakteristiky celého souboru (fyzikálně) možných realizací.

IS 26.1.2007 10:46

Re: Re: Občan má zkušenost s předpovědí počasí

Vám je to jasné, ale průměrnému občanovi asi ne, všeho znalým novinářům také ne. Proč by měl občan věřit, jestliže v závěru zazní "a musí se zdražit" energie. Pamatuji si na  přednášku, kdy jeden z poslucahčů pronesl: "Máte v tom chaos a já mám za ten bordel zaplatit".  Vypadá to směšně, ale znát teorii znamená ji také umět vyložit laikům. Navíc i klimatologie zachází s nelinearitami , což znamená, že uvnitř obsahuje chaos, takže i její předpovědi mají týž ráz . Znáte úvahy o bílé Zemi ? Máte na mysli asi Lorenze, Lorentz je překlep nebo existuje vztah k teorii relativity?

pepe 26.1.2007 1:08

Globalni ochlazeni

Prectete si clanek z Newsweek z  28. dubna 1975, kde nas stejni experti varuji pred katastrofickym ochlazenim a vsemi nasledujicimi dusledky www.denisdutton.com .

68 26.1.2007 1:23

Re: Globalni ochlazeni

Jo, bylo to tekrát hrozné. Snad ještě horší než dnes. Ale už je to tak dávno! 

Lájoš B. 26.1.2007 8:40

Re: Globalni ochlazeni

A ještě před delší dobou vědci tvrdili, že člověk nemůže přežít rychlost 100 km/h a ještě před tím se točilo slunce kolem země....  Čím to asi bylo. Že on v tom hrál roli stupeň vědeckého poznání a možností ? Váš argument je z pohledu -32 let blbý.

Chris Kelvin 26.1.2007 0:45

Klimaskeptiku I.L., ve včerejší debatě.....

....jste se mě na něco ptal, a já se přiznám, že jsem nepochopil na co. Nemohl byste svou otázku upřesnit? Případně si znovu přečíst diskusi a zamyslet se, jestli už náhodou nebyla plně zodpovězena.....? Ale chce to znát tu fyziku - nejen tu ze základní školy ;-)

I.L. 26.1.2007 0:47

Re: Klimaskeptiku I.L., ve včerejší debatě.....

Zodpovezena nebyla, viz vcerejsi debatu

Chris Kelvin 26.1.2007 0:50

Re: Re: Klimaskeptiku I.L., ve včerejší debatě.....

Byla. Vaše znalosti fyziky na to však asi nestačily.....

I.L. 26.1.2007 0:54

Re: Re: Re: Klimaskeptiku I.L., ve včerejší debatě.....

To necht si  kazdy posoudi sam

A.S. Pergill 26.1.2007 0:41

Jsou schopni klimatologové doložit,

nakolik se na hodnotách časové řady měření teploty v Klementinu (jedné z nejstarších na světě) podílí reálné změny klimatu a nakolik vlivy typu regulace břehů Vltavy, vypouštění spodní (tudíž teplejší) vody z vltavské kaskády a zejména růst Prahy, a tím stále větší vzdalování bodu měření od volné přírody ("asfaltobetonová poušť s extrémním mikroklimatem" kolem Klementina stále roste).

A posléze se můžeme bavit o tom, zda jste vůbec schopni samotné oteplování kvantifikovat.

Vzhledem k doloženému a na astronomických webech snadno dohledatelnému oteplování dalších planet ve Sluneční soustavě (minimálně pro Mars a Jupiter jsou dost podrobná data), je asi pravděpodobnější, že pokud vůbec nějaké změny klimatu dokážete, tak nebudou souviset s příčinami uplacírovanými na Zemi.

A doloženy jsou daleko vyšší teploty, paralelně u nás i ve světě (včetně severní a jižní Ameriky a Afriky). Z dob před "malou dobou ledovou" existují už docela slušné prameny o úrodách (i ty melouny z polabí jsou doloženy v dokladech královského dvora), době nepřetržitého ležení sněhové pokrývky, kvetení stromů (za krále Vladislava byl jeden "rok bez zimy", kdy po počasí jako letos v první polovině ledna se začalo oteplovat a v únoru už rozkvetly - a úspěšně, nebyly zničeny mrazem - jabloně) apod.

"Globální oteplování způsobené člověkem" není nic jiného než iracionální víra, nepodložená prakticky žádnými fakty (maximálně takovými, které připouštějí dvojí a vícerý výklad). Dělat na základě něčeho takového seriózní ekonomická opatření je prostě pitomost.

Chris Kelvin 26.1.2007 0:49

Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

Opakujete stejné nesmysly jako předevčírem. Klementinum určitě nikdo seriózní nebere vážně, kromě zpravodajství TV Nova. Jestli chcete něco echt českého, zkuste radši Milešovku. Ale vzhledem k počtu měřících stanic vybudovaných ve dvacátém století a modernímu statistickému zpracování dat existují i přesnější údaje.

P.S. Tem meloun bych chtěl tak vidět ;-D

I.L. 26.1.2007 0:57

Re: Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

Myslite ten  "echt cesky" Donnersberg, kde risska meteo sluzba premistila

roku 1942 meteo budku o 5 metru vedle  a pak se jeste o 15 let pozdeji psaly odborne

klimatologicke prace na tema, jak  se tim denni prumery (hlavne tedy kvuli

rannim teplotam) zmenily az o jeden stupen?  Knizky o Milesovce jsem

si ve vyprodeji koupil hned 3 a obdaroval jim i me zname :-)

L 26.1.2007 7:26

Re: Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

Vy opravdu nevíte, že i teď se v Čechách pěstují melouny volně na poli. Některé roky jsou menší, některé roky veliké. Tak bych prosil nepoužívejte pseudonym Kelvin.

Helax 26.1.2007 1:00

Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

Tak dyť církev taky dlouho tvrdila, že země je středem vesmíru ...

david 26.1.2007 6:29

Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

To o Milešovce je velcé pěkné.Za mých mladých let se na základní škole učilo, že denní průměrná teplota se počítá ze 3 nebo 4 odečtů z teploměru v takové té bílé meteorologické budce (pamatuji si že jeden odečet se dělal ve 14:00).

Zajímalo by mě:

Jak se průměrná teplota počítá dnes?

Jak se ve výpočtech dlouhodobých trendů zahrnuje zvyšující se přesnost měřících přístrojů?

Jak se zohledňuje hustota měřících bodů? (ta Milešovka je ale příklad)

LM 26.1.2007 8:22

Re: Jsou schopni klimatologové doložit,

Klementinum: Často je klimatologům vytýkáno, že výpočty globální průměrné teploty jsou ovlivněny tím, že některé stanice jsou ve městech a městských aglomeracích. Proto existují stanice jako Klementinum, aby bylo možné "tepelný ostrov města" kvantifikovat a ve výpočtech eliminovat (pokud se ovšem taková stanice ve výpočtech vůbec použije). Kolik to dělá - to stačí vzít Klementinum a několik dalších stanic v okolí Prahy (mimo města) a porovnat časový vývoj teplot.

Oteplování planet: prosím odkaz do odborné literatury.

I.L. 26.1.2007 0:32

0.6

O cem tahle zuriva debata je? O zvyseni prumerne hodnoty spodni troposfery o 0.6 stupnu za stoleti. Nemyslim, ze klimaskeptici tech 0.6 stupnu popiraji, spis argumentuji ze v situaci. kdy pristi tyden muze byt o 20 stupnu chladnejsi nez tyden predminuly jde o pomerne malou, byt tedy systematicky pritomnou hodnotu. Debata zacina v momente, kdy se zacina extrapolovat ne na 10 let, tam se na tom rustu o 0.06 stupne (mozna o vic, jak to ale vyextrahovat pri tech obrich fluktuacich, jinou zemekouli pro srovnani nemame a dokonalost  klimatickych modelu neni pro oponenty zjevenou pravdou, o niz se nediskutuje:-)  vsichni shodnou. Jde li o vzdalenejsi budoucnost, zacinaji spory

I.L. 26.1.2007 0:37

Re: 0.6

Klimaskeptici (k nimz se pocitam tez :-) si mysli, ze argumenty "oteplovacu" jsou tak chatrne a realita tak slozita, ze o vzdalenejsi budoucnosti se proste neda rict vcelku  nic. Zvlast v situaci, kdy nemuzeme zrusit lidstvo, ba ani vyrobu energie apod. a rici si " No dobre, my jsme z obliga, udelali jsme  co jsme  mohli a pokud se presto katastroficky otepli, je to vylucne vina Svateho Petra"

Lájoš B. 26.1.2007 8:48

Re: Re: 0.6

Výrobu energie zrušit nemůžeme, souhlas, ale zeptám se i Vás. Můžeme se při její výrobě snažit být ohleduplní k ekologii ? A kde je hranice, kerá je podle Vás už drancování přírody ?

ctenar 26.1.2007 9:08

Re: Re: Re: 0.6

Naprosto souhlasim. Az klimatologie odejde tam kam odesly jine "ologie", tak tu porad bude problem o kterem mluvite.

I.L. 26.1.2007 10:19

Re: Re: Re: 0.6

Ale to je prece na uplne jinou debatu

Coppola 26.1.2007 0:30

Ano, ano

Taky jsem na ten Jaklův článek zíral a nevěřícně kroutil hlavou....a to prosím nejsem žádný Zelený či podobný "fanatik".   Tento článek je napsán fundovaně a z textu je poznat, že autor má o dané problematice přehled, je v ní vzdělán ...na rozdíl od pana Jakla.  Pane Jakl...někdy...mlčeti zlato ...