2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I.L. 26.1.2007 11:40

Re: Re: Milí eko - klimatologové

Ten vtip ma pokracovani. Nepravil to  padajici muz  ale klimaskeptik,

sedici vedle v okne a koukajici  ven. Cely ten vyjev  se ale to tomu muzi padajicimu z 10 patra  (byl povolanim klimatolog) pravdepodobne jen zdal :-)

Sýček 26.1.2007 13:43

Re: Re: Milí eko - klimatologové

Ad záplavy - proč jich bylo v Českých zemích ve dvacátém století, zejména v jeho druhé polovině tak málo? Proč velkomoravská sídliště nebyla posledními záplavami zasažena?

Hypotéza ještě není teorie.

Hypotézu si jako dogma už politici vzali a to nejen tu o globálním oteplování, ale třeba eugeniku, ekonomické a sociologické hypotézy. Pravidelně to končilo miliony mrtvých.

Mimochodem viděli jste "Kupředu levá, kupředu pravá"? Škoda, že tam autor vynechal "Kupředu zelená". Proudy v zeleném hnutí zahrnují z největší části blouznivce (až náboženského ražení - "Gaja") a sociální inženýry (příznivce komunisticko - fašistických řešení - Keller) a zdaleka nejméně racionální proud ochrany životního prostředí.

Vlastimil 26.1.2007 11:56

Re: A co ozonová díra

nad zemskými póly? To je také změna klimatu. Opravdu si myslíte, že její vznik nezpůsobily freony? Proč teda byly freony zakázány a proč po jejich zákazu přestaly ozónové díry růst?

Lidstvo je dnes příliš přemnožené a průmysl natolik výkonný, že začínají být oprávněné obavy, že to může vyvolat  globální klimatické změny. Lokální ekologické katastrofy vyvolává lidstvo už od starověku - viz Blízký východ a Středomoří, kde vykácení lesů a intenzivní pastevectví zdevastovalo celá rozsáhlá území. Dnes je lidstvo natolik silné, že hrozí nebezpečí globálních ekologických katastrof a globálních změn klimatu. 

Mirek Šejna 26.1.2007 12:38

Vlastimile,

paradoxní je, že ozon je velice silný skleníkový plyn. Jeho úbytek póly ochlazuje a tak trochu zpomaluje globální oteplení.

Skepticus Maximus 26.1.2007 12:49

Vlastimile,

odpověď na ty otázky nikdo nezná a můžeme jen spekulovat.

Na Blízkém východě rozhodně nezdevastovalo rozsáhlá území pastevectví a kácení lesů, ale právě změna klimatu.

oakman 26.1.2007 11:14

P.S.

Někdo by vám, Brezino už měl pořádně rozbít hubu, aby jste poznal, jak nás bolí vaše hloupost, vše pomluvy, vaše blasfémie.

Ivan Brezina 26.1.2007 11:18

Re: P.S.

:-))

...rekl zeleny milovnik pravdy a lasky, co je hodny na zviratka.

JARYN 26.1.2007 12:26

Re: Re: P.S.

Tak to sedí R^

hodne neRath 26.1.2007 11:20

Re: P.S.

dubovy muzicku, stydte se... co takhle nejaky argument, odkaz, matematicky model? nic?

Vlado 26.1.2007 13:48

Re: P.S.

blasfémie = urážení, zesměšňování, rouháníTakže pozor, na rouhače by se z principu nemělo útočit! Diskutovat s nimi, nesouhlasit a vyvracet jejich názory, jistě prosím račtě, ale upalovat je? 

oakman 26.1.2007 11:11

Jakl a Brezina

Jste se zase sešli, dva truhlíci! Pane Brezina, kdo je kým placen je irelevantní, to bychom se museli zeptat, kolik vám lepí ČEZ za vaše výlevy. S jistotou bolševika tu napadáte nositele názoru, protože názor sám argumentací vyvrátit neumíte. Tak tu zase máme ty přisluhovače cizích centrál. Věda, na rozdíl od pseudožurnalistiky vašeho druhu má svá pravidla, technologie, má i zpětnou vazbu. To jsou ovšem věci, které politikářským mazalům chybí. Zalezte někam vy diletantský nedouku a styďte se, protože tady argumentujete jako Paroubek - když něco nevim, napadnu za to opozici. Je vidět, že bolševik vám v mozku mnoho nenechal. Tato forma mediálního sprosťáctví nepatří do slušné společnosti, tam ovšem nepatříte ani vy sám, řečeno vaším slovníkem, korytář napadající za úplatu. To samé je Jakl - blbec na večeři.....

Ivan Brezina 26.1.2007 11:16

Re: Jakl a Brezina

Mate pravdu ze tato forma medialniho sprostactvi nepatri do slusne spolecnosti.

Jen nechapu, pros s ni do slusne spolecnosti lezete:-))

Ale co chtit od cloveka ktery se zbabele schovava za nick...

IS 26.1.2007 11:17

Re: oakmane , vy také reagujete osobními výpady

Brezina je vystudovaný ekolog. Uvádím argument modelu bílé Země, máte možnost reagovat.

IS 26.1.2007 11:08

klima bílé Země

Některá triviální řešení klimatologických modelů vypadají absurdně, přestože z rovnic vycházejí a jako stabilní řešení. Je to například model Země, zcela pokrytý sněhem a ledem. Takový povrch by odrážel sluneční záření, teploty by byly podstatně nižší, ale stabilní po miliony let. Vzhledem k tendenci přírody směřovat ke stabilním řešení (viz zákony termodynamiky ) je otázkou, proč se Země dávno neochladila a došlo jen k dobám ledovým. Zdá se, že existuje vnitřní mechanismus, jetš ne zcela poznaný, který zabraňuje Zemi upadnout do "mrazivého spánku".  Jenže o takovýchzo možnostech vývoje od "nezávislých" zastánců na globální oteplování neuslyšíte ani slovo.  

LM 26.1.2007 11:53

Re: klima bílé Země

Ale jo, jenže tady se kecá každou chvíli o něčem jiném. Komplet zaledněná země je jeden z těch kvazistabilních stavů. Dalším je země komplet bez ledu. Jenže u té je problém, že je stabilní pouze pokud je kolem pólů oceán a ne pevnina. Máme ale Antarktidu, takže přechod do stavu země zcela bez ledu je velice nepravděpodobný, pokud kontinentrální drift Antarktidu neposune jinam. Ale to se bavíme minimálně o desítkách a spíše stovkách milionů let...

Mirek Šejna 26.1.2007 12:44

vážený LM,

Antarktis byla bez ledu na počátku třetihor přesto, že už ležela na jižním pólu. Dokonce tam rostl prales. Globální teplota byla tehdy o 12 stupňů nad současným normálem. Máte ale pravdu, že přítomnost pevniny poblíž pólu zvyšuje pravděpodobnost vzniku ledových dob.

hodne neRath 26.1.2007 11:02

pane Metelka....

kde jsou ty studie? docela by mne zajimala jejich propracovanost.... ocekaval bych ze z nich plyne - snizime produkci CO2 o XY a to snizi narust oteplovani o BZFN s pravdepodobnosti FF...

:-))) 26.1.2007 10:59

Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

strkat svůj rypák do věcí kterým pomalu nerozumí ani erudovaní klimatologové ...? :-/

Stredocech 26.1.2007 11:10

Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Pokud tomu nerozumí ani erudovaní klimatologové, není důvod zrujnovat kvůli tomu celou ekonomiku. A to je přesně to, co napsal pan Jakl.

Lájoš B. 26.1.2007 11:28

Re: Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Prosím o link na informace o zrujnovaných ekonomikách, které k tomu přišly tak, že snižují objem vypouštěných CO2.

hodne neRath 26.1.2007 11:46

Re: Re: Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

skuste si zjistit kolik VAS stoji rocne vetrniky....

Lájoš B. 26.1.2007 11:56

Re: Re: Re: Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

prosím ten link na zrujnované ekonomiky a ne návod, že si mám zjistit něco jiného

Stredocech 26.1.2007 12:41

Německo za rudozelené koalice. Jenže oni ty emise nijak

moc nesnížili, neboť spíše přenesli jejich tvorbu jinam, např. do ČR, takže výsledkem byla jen ekonomická krize. Že jsou na tom pořád lépe než my, je důsledek toho, že nám přes 40 let vládla jiná idiotská ideologie a aplikovala se navíc mnohem důsledněji. Samozřejmě, pokud postavíme nějakých 10 větrníků, tak povinný výkup za současné přemrštěné ceny republiku nezrujnuje.

I.L. 26.1.2007 11:29

Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Jelenova? :-) Ale naprosty souhlas!  :-)

Saša 26.1.2007 10:56

Kéž by se oteplilo!

Na světě by se žilo podstatně lépe.

Jinak doporučuji každému tento článek o holocenním klimaktickém optimu:

http://www.osel.cz/index.php?clanek=2405

Lájoš B. 26.1.2007 11:37

Re: Kéž by se oteplilo!

Tak jsem si ten článek přečetl. Dozvěděl jsem se, že v průběhu 11500 let bylo už v minulosti chaldněji i tepleji než dnes. To je fajn. Zásadní informace však chybí. Došlo v minulosti ke spontánnímu oteplení v tak krátkém časovém úseku abychom mohli zůstat v klidu z toho, co jsme schopni naměřit řekněme za posledních 200 let ?

Mirek Šejna 26.1.2007 12:48

Lájoši

najděte si na googlu odkazy na text "mladší dryas" nebo "young dryas". Budete zírat, co se nám to tehdy na Zemi událo přibližně před 12,5 tisíci lety. Kam se hrabe současné globální oteplování.

Lájoš B. 26.1.2007 14:20

Re: Lájoši

Pozorně jsem nastudoval a fakt mě to neposunulo do pozice, že se můžu vyfláknout na ochranu přírody.

Mirek Šejna 26.1.2007 15:16

Re: Re: Lájoši

na ochranu přírody nekašlete. Ale ať budete chránit přírodu jakkoli, nezabráníte tím klimatickým změnám.

franta 26.1.2007 10:50

Pane Metelko,

To, že "pan Jakl se ve svém článku evidentně pustil do problematiky, ve které se vůbec nevyzná"  je přece u něho naprosto normální a nemá smysl to komentovat. Jestli on to neodkoukal od svého šéfa ?