29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza42 13.2.2007 14:36

Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

U zemního plynu to pro CO2 vychází mnohem lépe. Lehčí frakce =  po spálení vznikne více vody a méně CO2. Pokud si ale přečtete jak obrovské množství plynu utíkajá při jeho těžbě,( což je násobně horší skleníkový plyn než CO2), tak můžete dojít k závěru, že je plyn ještě horším palivem než ropa.

Emp 13.2.2007 9:33

Carsharing

Tak jsem si v pátek vyslechl novou zelenou ideu zřídit v Praze službu "carsharing". O co se jedná? Jedná se o to, že se vytvoří jakési "družstvo majitelů aut (majitelů, podílníků, nájemců)", to bude disponovat sítí parkovišť a zaručí, že pokud budu platit roční paušál, tedy stanu se jedním z "členů" mohu využívat služby zapůjčení vozu, přednostního parkování na vyhrazených místech. A že mi bude zkrátka automobil k dispozici kdykoli a kdekoli "za jeden telefonát".

Myšlenka na první pohled zajímavá, ale jen na první pohled. Argumenty zelených jsou v tomhle ohledu klasické - Sníží se doprava ve městě, vyrobí se méně CO2, auta budou pod dohledem, načež dávají příklady z Německa a Švýcarska. Ale jako vždy jen příklady polopravd.

Průměrný uživatel Carsharingu je člověk, který auto nevlastní a nechce si ho zpravidla pořizovat. Či vlastní, avšak nevhodné kategorie pro momentální potřebu. Do práce jezdí MHD a vše nezbytné zařizuje veřejnou dopravou výjimečně využije služeb autopujčovny či auta známých. Vzhledem k tomu, že "členství" bude za paušál, tedy zřejmě jednorázový roční poplatek, který se může pohybovat v řádu 10tisíců Kč, bude se přirozeně snažit tuto svou investici využívat. Obecně lze říci - čím nižší poplatek, tím vyšší počet klientů a z toho vyplývá vyšší počet aut, přičemž využívání služby tuto úměru nemá. Zkrátka - když za něco platím, chci to využívat maximálně, je mi jedno, zda platím 100Kč či 10tisíc. Výsledkem tedy bude, a v Německu se to potvrdilo, že počet řidičů naroste, neboť začnou jezdit i Ti, kteří investovat do vlastrního auta nechtějí. Vlastníci aut budou jezdit ve stejné míře, a těm, co auto vlastní a jezdí málo (zpravidla majitelé starších aut) bude připadat paušál příliš vysoký a budou žít z ojetin.  

Emp 13.2.2007 9:43

Re: Carsharing

Jinak pro přiblížení ceny v Německu (kde není tarif)

Denní využívání auta nízké třídy stojí 30- 40 Euro (300km zdarma... při vyšším čerpání km příplatek)

Ve Švýcarsku jsou ceny při autě "Combi" - 1hodina 3CHF + 1km 0,7CHF

zkrátka jde o obyčejnou půjčovnu, která je jen přebarvena na zeleno. A čerpá výhody parkovacích míst, nebot je podporována radnicemi.

Ladislav N. 13.2.2007 11:24

Re: Re: Carsharing

Podobná služba (asi nebude levná) funguje i v ČR (Eurocar?) pro klienty některých hotelů. Auta jsou připravena, po splnění jistých podmínek můžete odjet a zaparkovat (předat auto) třeba na druhém konci republiky. Jak je to výhodné pro obyč. smrtelníka, to nevím.

Tomáš 13.2.2007 15:30

Re: Carsharing

Tohle v Čechách fungovat nebude, dokud se bude národ řídit heslem "Z cizího krev neteče". Když se podívám na stav služebních vozidel v práci, tak nechápu jak lze v tak krátké době auto téměř zlikvidovat. To je stejné jako péče o sicialistický majetek. Patří všem = nestará se nikdo.

Coppola 13.2.2007 9:29

Zelená totalita

Já jsem naprosto přesvědčen o tom, že myšlení některých členů Strany zelených je totalitní. Zelená totalita by nebyla o nic méně hrůzná, než byla totalita rudá. V jistých rysech by byla dokonce horší.... Bursík sám je jenom kariérista, avšak škody, které stihne napáchat, budou značné... Začíná to daněmi na uhlí, pokračovat budem třeba daněmi z masa - jíst ho je přece tak nezdravé. Další kroky budou následovat ....

I.L. 13.2.2007 9:14

Zdenko, kde jsi?

Me tenhle pan odbornik, na ekologii v (Rudem) Pravu  taky vzdy dost stval...  je ale fakt

ted mame spolecneho protivnika - stranu Zelenych

I.L. 13.2.2007 11:53

Re: Zdenko, kde jsi?

O pardon, tahle poznamka byla minena k clanku pana Hanzlicka, omlouvam se

Honza z podhůří 13.2.2007 9:06

ekonomie ekologie

Souhlasím s autorem - nejhorší řešení jsou direktiva. K ekologickému chování je lépe se dostat přes ekonomickou výhodnost. Jako příklad může sloužit platba za vyvezení popelnice namísto ročního paušálu. Jsem motivován k tomu co nejvíce třídit odpad (bezplatný odvoz) a do (své) popelnice na komunál dávat jen to, co vytřídit nelze. Tím lze množství komunálního odpadu snížit na 10% původního množství. Jenže pak přijde nějaká chytrá hlava a vydá nařízení, že se bude platit paušál a vše funguje obráceně - většina si řekne - když platím, tak budu plnit co nejvíc a ještě abych třídil, ať se jdou .... ! Nějak podobně funguje nyní "Brusel".

Rohožka 13.2.2007 10:08

S těma popelnicema

je to bohužel tak, že ti, co do nich hodí všechno a ani ve snu je nenapadne třídit, by v případě poplatku za odvezenou popelnici, házeli všechno někam do přírody nebo (na venkově) spálili. U nás doma se třídí maximum, ale většinu sousedů to obtěžuje a tudíž to nedělají. Soudím podle obsahu domovního kontejneru. Je třeba se smířit s faktem, že velká část populace je nepřevychovatelná. To máte jako s vládou. Máme takovou, jakou si všichni dohromady zasloužíme.

AeroKarel 13.2.2007 10:29

Re: S těma popelnicema

A od čeho máme policii, strážníky etc., rohožko? Aby hlídali ty, které by to chtěli vyvézt do přírody ne? Proč trestat paušálem slušné, místo hlídání a trestání neslušných? Ostatně, tato teorie co by kdyby by byla zajímavá třeba i při vztažení k vraždám. Mohlo by se zabíjet za paušál.

Marek 13.2.2007 11:45

Re: Re: S těma popelnicema

AEROKARLE TY JSI TROŠKU NAIVNÍ. ČISTO V LESE A KOLEM SILNIC NEBUDE PROTO, ŽE ZA KAŽDÝM DRUHÝM STROMEM STOJÍ POLICISTA. TO SE PROSTĚ UHLÍDAT NEDÁ. I KDYŽ VYSOKÉ POKUTY A VĚTŠÍ VYUŽÍVÁNÍ MOBILNÍCH TELEFONŮ NESPOKOJENÝMI OBČANY PŘI SPATŘENÍ TAKOVÉHO "POPELISTY" BY NEŠKODILO...

ČISTO "DEFINITIVNĚ" BUDE AŽ KDYŽ TO BUDE "NORMOU TEDY AŽ TO VĚTŠINA LIDÍ BUDE POVAŽOVAT ZA "KULTURNÍ" A "NORMÁLNÍ"...

Emp 13.2.2007 11:53

Re: Re: Re: S těma popelnicema

starého psa novým kouskům nenaučíš. Jediná možnost, jak tomu zabránit je progreasivně zvýšit pokuty a sankce za dělání bordelu, a hlídat to. Lidé si začnou dávat pozor. Stokrát se může mluvit o normálnosti a kultůře.. dokud bude prasat 30procent populace , bude to hodně na to, aby si dalších 30procent řeklo.. když dělají bordel oni, mohu taky

Honza z podhůří 13.2.2007 12:23

Re: Re: Re: Re: S těma popelnicema

Máte pravdu - mnohdy stačí, aby se dotyčný dozvěděl, že mu to nebude tolerováno, tj. že ještě jednou a přijde výrazná pokuta. Jenže to by snad na radnicích museli sedět lidé odjinud - vždyť proč by si způsobovali problémy mezi "svými". U nás se za popelnice paušál neplatí - platí se za odvoz a popelnice na separovaný odpad (papír, sklo, kovy, plasty) máme 50 m od domu. Mám souseda, který netřídí. Donedávna pálil odpad v kotli ústředního topení - než mu po 3 letech kotel "odešel". Teď má kotel nový a odpad pálí na ohýnku na zahradě (což je ale víc vidět i cítit). Svěřil jsem se mu s tím, že jsem si donedávna myslel, že to dělají jen cikáni - od té doby se snaží ho pálit tak, abych to neviděl (tj. když nejsme doma) :-)

Emp 13.2.2007 12:58

Re: Re: Re: Re: Re: S těma popelnicema

jojo, také znám podobný případ. Horší na tom je to, že se tím poškozují "sousedské vztahy" Mohu mít stokrát pravdu a mohu "vychovávat" v dobré víře, obrátí se to proti mně, třeba jenom tím, že mi soused už nikdy nepujčí pilu na rozřezání mé biomasy či mi vrhne šutrák na mé nové solární články na střeše. Jde víc o mentalitu lidí než o ekomyšlení.. A mentalita se zas vytváří i díky nesmyslům, které hlásá vláda. (nejen tato) 

Sch.nekorektní 13.2.2007 13:14

Proč trestat paušálem slušné ?

Protože je to snazší. ;-)

orim 13.2.2007 9:04

zelený teror

Bursíkovi a spo. jde jen o to se dobře nacpat vší co tato civilizace produkuje, o přírodu jim nejde, ekologii používají jen na oblbnutí občanů a jako proštředek  jak se dostat k moci a tím pádem k penězům, podle mně platí Bursík = Gottwald

hodny clovek 13.2.2007 8:05

Vsechny celebrity

v USA vlastni Prius. Ale zadna s nim nejezdi. Proste ho kupuji jen  kvuli svemu ekologickemu image.

Ladislav N. :-))) 13.2.2007 8:23

Re: Vsechny celebrity

"...V České Republice je Prius v prodeji za 809.900,-Kč, lépe vybavená verze Plus stojí 939.900,-Kč. ..." Hybridní pohon...

O "ekologický image" jde i Bursíkovi a jeho melounům. Snad si nemyslíte, že tihle exoti jsou schopni něco změnit na současném vývoji klimatu? ;-P

Jan Hájek 13.2.2007 9:39

Re: Vsechny celebrity

Spočetl si někdo jaké ekologické škody vzniknou z výroby a likvidace NIMH akumulátorů v Priusu použitých - jiné baterie by byly příliš těžké a rozměrné při minimální potřebné kapacitě - a kolik bude stát provoz díky nutné výměně akumulátorů? To bude skoro stejná "úspora" jako u "větráků".

dlab 13.2.2007 7:45

Vlastním 1.9 TD z donucení.

Potřeboval jsem nutně auto kvůli práci a obsah 1.9 diesl byl levnější než rezavé favority. Teď už vím proč. Náklady na provoz jsou příšerné. Autor má pravdu. Až Brusel uskuteční své záměry, každý chudší čech si bude muset kupovat ojetiny s nejvyšší spotřebou, protože jednoduše na nové s nízkou spotřebou nebude mít. Takže paradoxně bohatí budou jezdit několika levnými auty a chudí (těch je mnohem víc) budou skupovat ojeté vysokonákladové auta, protože jednoduše nemají k šetření vstupní kapitál. Každý živnostník pak bude jezdit v minivozítkách a dělnictvo bude dřít na své vysokonákladové fára, aby se vůbec dostali do práce včas. Zní to jako sranda? Už teď je to realita, jen to není tak markantní.

eTony 13.2.2007 8:00

Re: Vlastním 1.9 TD z donucení.

dlabe, těm chudším zas tak "nefanděte", protože zelení magoři s neobolševiky se budou snažit zavés  r e g u l a c e  trhu s ojetými vozidly, čili zevzácnění zboží pro nejširší skupiny spotřebitelů, popření trhu. O nic jiného neobolševikovi ani nejde. V tomto duchu si s dojetím "padli do náruče" ekosocialista Bursík a neobolševik, vulgo "ozubená pleš", Sobotka v  přímém přenosu kamer ČT 1.

dlab 13.2.2007 8:17

Re: Re: Vlastním 1.9 TD z donucení.

Jistě! Díky ekologostické "víře" se budeme muset zříct aut, neseženeme u nás "na venkově" práci, staneme se nezaměstnanými, budeme na podporách a budeme nuceni volit ty, co nám dají větší dávky(slíbí). Pak opět se začne razit heslo - proletáři všech zemí spojte se! A konečně zase bude socialistický ráj(bordel) na zemi.:-D

Ladislav N. 13.2.2007 8:25

Re: Re: Re: Vlastním 1.9 TD z donucení.

Ale o to přece zelené ekologistické církvi jde! Buzerovat lidi, až se přestanou množit.

Jenda 13.2.2007 15:32

Re: Re: Re: Re: Vlastním 1.9 TD z donucení.

Mam pocit, ze zrovna tohle nefunguje. Kdyz se nedostanou do prace a cely dni budou doma ... copak tam asi budou delat? Podivejte se do rozvojovych zemi.

Anděla 13.2.2007 7:05

Jen tak namátkou

"Místo použití rodinného MPV se 170 g CO2/km se vyplatí jet dvěma vozidly s produkcí 2x 120 g CO2/km = 240 g CO2/km."  ----- proč by toto mělo nastat?

Jack 13.2.2007 7:22

Re: Jen tak namátkou

Že by třeba proto, že si rodina to MPV už nebude moci dovolit?

Bubik 13.2.2007 9:41

Už jste Andělo zkusila naložit čtyřčlennou rodinu na dovolenou

do jednoho Sharana? Šlo to? A do Ayga? Nešlo? Že by se tam všichni nevešli?;-D

Mard 13.2.2007 13:11

Re: Jen tak namátkou

Zcela jednoduše. Velký vůz se slabým motorem je velkým problémem. Nejde s mím předjíždět, je to dost nebezpečná hračka. Sám mám zkušenost když jsem jednou musel jet s Oktávií 1.4. Proto raději se koupí více aut menších a tím lehčíh a pojede se svižně a bezpečně. U nás doma to už tak funguje místo jednoho auta, co jsme měl dřív 2,4 litru, povinné ručení bylo 8 tis. Kč, teď máme 2 auta  1.3 + 1.4 litru a jezdíme každý v jednom autě. Je to pohodlnější a dokonce ušetříme na pojištění, které dohromady stojí 7.6 tis. Kč.

Anděla 13.2.2007 13:50

Re: Re: Jen tak namátkou

Takže pojištění hraje roli? Nikoliv nějaké produkce CO2?