29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emp 13.2.2007 21:08

Re: Re: Vaše katastrofické představy jsou úplně mimo

co se týče energie z jádra.. Vždyt po přepracování toho odpdu moc není... z 1 tuny odpadu zůstane 40kg a dá se dál tranmutovat.

Otázka.. jak chcete snížit podstatně energii, aby to nebolelo? .. O zateplování a solárních panelech nemluvte, ušetří se minimum, navíc spousta energie padne na výrobu.

Jan Matěna 13.2.2007 20:45

Re: kde je zrada

Článek schválně ponechává tento důvod stranou, aby diskuze nebyla bezbřehá. Tím, že uznávám nutnost zdanění PHM, a dokonce i navýšení této daně, se rozhodně nestavím k zarytým popíračům nebezpečí glob. oteplování. Věřte,  že velmi nerad koriguji svůj jinak liberální přístup ke světu a víc ode mne nečekejte. Můj článek se vyjadřuje pouze KE ZPŮSOBU ŘEŠENÍ PROBLÉMU, který já osobně považuji za šílený a kontraproduktivní.

pavlik 13.2.2007 21:02

Re: Re: kde je zrada

Předpokládám, že to vědí i v Bruselu. Co uděláte když někdo spí a nemůžete ho probudit? Dáte mu facku. Bruselští úředníci se odvážili sáhnout na největší modlu současné konzumní civilizace a: nadupaný automobil vážící 2,5 tuny s kterým na cestě každého převálcujete (takové Aygo když se s ním srazíte setřete stěrači a jedete dál). Předpokládám že je to záměrná provokace.

Emp 13.2.2007 21:12

Re: Re: Re: kde je zrada

moment pavlíku, "Vědí to v Bruselu?" To skutečně víte? Já mám pocit, že se tam neví skoro nic. Jinak tady nikdo nemluví o nadupaných autech 2,5tunových.. Víte kolik CO2 produkuje malé auto vw polo (obdobné fabii) o obsahu motoru 1,2l a 40kW? .. Tedy auto, které nemá žáddné nadstandardní parametry a spotřebu 6,0 litru na 100km?

jasan 13.2.2007 21:19

Re: Re: Re: Re: kde je zrada

drive vedeli v Moskve, ted vedi v Bruseli...

Emp 13.2.2007 21:22

Re: Re: Re: Re: Re: kde je zrada

jj s tim at jdou do  Brusele...

bd 13.2.2007 21:16

Re: Re: Re: kde je zrada

Že by bod 1)?

křovas 13.2.2007 18:02

znova:

 zelení jsou jen převlečení komunisti a u nás je to v pérdeli, protože tu bolševici pořád vyhrávají volby

LV 13.2.2007 18:02

skvělé a trefné

souhlasím do puntíku. Eurohujerům pak připomínám, kdože to nejvíce bojuje za Evropu, evropskou integraci a ústavu?? Nu ano, jsou to levičáci všech odstínů. Dávno už odhalili, že to, co jsme dveřmi vyhodili by nám mohli znovu nacpat oknem pod hlavičkou Euro..cokoli!

pavlik 13.2.2007 19:59

všechno je jinak

Opravdu tomu tak není. Čistý vzduch a snesitelné klima potřebujeme ke svému životu bez rozdílu všichni - ať už jsou naše názory levicové nebo pravicové. Existuje jedna výborná metoda řešení problémů: totiž řešit. I nepříliš dobré úřednické řešení je lepší než nic.

Podívejte, Japonci mají vynikající přehled o tom co se děje ve světě a proto intenzivně pracují na snižování spotřeby, zatímco Evropské automobilky spí, je opravdu načase aby je z toho někdo probudil. Toyota dělá sériově hybridy snad už 10 let. Přední Evropský odborník v oblasti elektrických pohonů Werner Leonhard navrhoval už v roce 1994 koncepci elektromobilu poháněného plynovou turbínou, kde může být účinnost přes 50% proti současným 30. Hádejte co na to automobilky? NIC. A to je chyba ...

Emp 13.2.2007 20:18

Re: všechno je jinak

Japonsko nevyrábí hybridy 10 let kvůli skleníkovým plynům, ale z toho důvodu, že je japonsko nuceno dovážet drahou ropu, samo nemá žádné energetické suroviny. Z toho vznikla potřeba šetřit.

Jinak - špatné úřednické rozhodnutí JE PODSTATNE horsi, nez nedelat nic. Takto se v padesátých letech úřednicky rozhodlo o plošném používání DDT a daleko nebylo od úředního rozhodnutí o změnách toku řek v Rusku, podobné rozhodnutí dusí USA, kdy se vyplatí více koupit si SUV než klasické auto...  Tomu říkáte, že je lepší udělat něco než nic?

Emp 13.2.2007 20:26

Re: všechno je jinak

mimochodem.. víte to, že na výrobu hybridního auta se spotřebuje cca o 7MWh víc, než na klasické auto? a pokud tu elektřinu budeme brát v tepelné elektrárně spotřebujem na ní cca 4 tuny uhlí? 

Emp 13.2.2007 20:55

Re: Re: všechno je jinak

jsem se do vypoctu trochu zamotal... vychází to na 1 - 1,5 tunu uhlí

Emp 13.2.2007 21:05

Re: Re: Re: všechno je jinak

což tedy při rozvinutí této úvahy znamená, že

při spálení uhlí vznikne 0,33 t CO2 /MWh  na 7 MWh je to 2,31 tuny CO2 navíc při výrobě

hybrid má spotřebu menší než obdobné auto o cca 1,5l /100 km, což dělá rozdíl 2,33kg/100km.

znamená to, že množství CO2 , pokud zohledníme externality se vyrovná až auto najede 100.000 km.  Co k tomu dodat? Je to skutečná úspora?

I.L. 13.2.2007 17:59

Respekt

Cesko v zelene-RUDYCH rukach (kosmeticky nabarvenych na modro) ctete v Respektu http://www.zeleni.cz/3846/clanek/cesko-v-zelenych-rukach/ 

Roman jenom malé kolečko v mechanismu, který hýbe zdejší ekonomikou a

jehož prsty sahají i dál po střední a východní Evropě. Proti zájmům

téhle mocné a hmatatelně motivované lobby stojí vizionáři "nových

energetických časů", kteří se zatím neopírají o žádný rozvinutý byznys...

I.L. 13.2.2007 18:00

Re: Respekt

... a jejichž celkový rozpočet v roce, kdy proběhly trojnásobné volby, se

rovná přesně desetině roční odměny ředitele ČEZ.

Vsimnete si slova ZATIM v posledni  vete, a umneho rozdmychavani

protikapitalistickych vasni :-)

chetgar 13.2.2007 17:37

Skvělý článek

až zas v jednom nejmenovaném ekonomickém časopise budou psát další díl pravicové kuchařky, tohl by měli doporučit jako vhodné čtení.

Autor brilantně ukazuje tupost eurobyrokratů, a to tím nejprostším způsobem, zapojením selského rozumu. Kdyby jej zapojili i eurobyrokrati, bylo by argumentování pana matěny mnohem těžší a méně čtivé. Obojí názorně ukazuje, jak "kvalitní" lidé píšou eurodirektivy...

Emp 13.2.2007 17:44

Re: Skvělý článek

chetgare, ono to totiž je tak, že ti eurobyrokraté ani selský rozum používat nemohou, protože je to rozum "prostých lidí".. takže nejen že nemá žádnou váhu, ale je i neideologický. Sám jsem zvědav, jakými auty začnou tito eurobyrokraté jezdit či se snad začnou honosit, že jejich A8 jezdí na řepkový olej jako Bursíkova oktávka? Někdy by stálo zato zauvažovat, zda Brusel neizolovat... Vždyť je to jen jedna velká úřednická fabrika... nasypou se peníze a vypadnou popsaný papíry, jejichž hodnota je mnohdy rovna hodnotě starého počmáraného papíru. 

chetgar 13.2.2007 17:49

Re: Re: Skvělý článek

pak je otázka, jestli nezměnit formu dodávaného papíru na hebký třívrstvý (a klidně i recyklovaný :o))

Emp 13.2.2007 17:51

Re: Re: Re: Skvělý článek

kdepak.. recyklovaný kartonový musí stačit.. a to na všechno! :))

chetgar 13.2.2007 17:53

Re: Re: Re: Re: Skvělý článek

jestli přijdou s takovou direktivou, která mi přikáže používat kartoňák na oné místnosti,  bude to nejpádnější důvod k emigraci mimo EU, jaký si dovedu představit :o))

Emp 13.2.2007 17:58

Re: Re: Re: Re: Re: Skvělý článek

Bude hůř... kartoňák i s kvotama, resp. velikost papíru pro jednorázové použití bude vypočtena s přesností na 1mm2. Budou uděleny výjimky - státní svátky a pro případ, že bude papír použit opakovaně :-)

Karim 13.2.2007 17:37

Toto jest svata pravda, direktiva na CO2 vubec nic neresi.....

..zatimco spravner stanovena vyse spotrebni (de facto ekologicke) dane resi ekonomickoy optimalni rovnovahu mezi spotrebou a skodami na zivotnim prostredi.  Toto bylo v roce 1960 vysvetlenoi Ronaldem Coasem, ktery za to pozdeji dostal Nobelovku.

 Dukazem toho je, ze u nas je podstatne mene lidi nez v USA., kteri by jezdili 3 litrovym SUV pro rohliky.

V USA maji dosti neroumne nizkou spotrebni dan z benzinu, na druhe strane maji dosti prisne limity spotreby pro osobni auta. Vysledkem je, ze znacna cast USA si kupuje misto osobnnich aut male nakladaky - kam je vetsina SUV a pickupu zarazena, aby se te nesmyslne norme vyhnuli.

Zvyseni zdaneni benzinu v USA by prineslo obrovske uspory paliva a snizeni dovozu ze stredniho vychodu.  Zprosneni limitu na spotrebu paliva neprineslo v USA vubec nic.  Bruselksy navrh je totalne ignorantsky.

Jurgen 13.2.2007 18:28

Re: Toto jest svata pravda, direktiva na CO2 vubec nic neresi.....

3 litrovy SUV?? Zkus si dohledat jak to je ve skutecnosti - treba Expedition ma 5.4l. Motor s 3l tu ma tak kombik. ;-P

Jan Matěna 13.2.2007 19:06

Re: Toto jest svata pravda, direktiva na CO2 vubec nic neresi.....

Pokud máte pravdu, tak jste mne VELMI  potěšil. A já hlupák se už v diskuze někde hodně vzadu omluvil, že to nemám podložené. Teď už konečně vím, proč na záběrech z Ameriky jezdí dodávky a mají prázdnou korbu. Pořád jsem si říkal co na tom  vozí a oni přitom opravdu nevozí nic. No v tom případě mají automobilky už dnes jasno v tom, co budou vyrábět v roce 2012 .

Emp 13.2.2007 19:13

Re: Re: Toto jest svata pravda, direktiva na CO2 vubec nic neresi.....

v roce 2012 budou vyrábět toto SUV http://www.wayodd.com/funny-pictures2/funny-pictures-mexican-suv-jRD.jpg , nebot spotřební dan zustane vysoká

navsteva 13.2.2007 16:24

Zde je skoda slov

ABSOLUTNI PRAVDA

Hans 13.2.2007 15:28

Hlavně se nezadýchat

Uměl by někdo spočítat, kolik CO2 přispívá lidstvo svým, směrnicemi neregulovaným, dýcháním?;-P

MS 13.2.2007 15:42

Re: Hlavně se nezadýchat

Dá se to docela přesně spočítat, jenomže to je zbytečné. Uvádí se, že vydechovaný CO2 je v rovnováze se spořebou CO2 při vegetaci rostlin, které my nebo zvířata jejichž maso jíme konzumují a po chemické přeměně zase vydechují.

tmoravec 13.2.2007 15:54

Re: Hlavně se nezadýchat

udelal jsem si vypocet zalozeny na doporucenem kalorickem prijmu 2000kcal/den zabezpecenem z 25% tuky, zbytek  sacharidy. Bilkoviny jsem zanedbal, snad se to na vysledku moc neprojevi. Vyslo mi cislo okolo 700 g CO2/den/clovek, tj. 255 kg CO2/rok, to je zhruba tolik co vznikne spalenim 92 kg benzinu, tj neco okolo 120  litru benzinu. Otazka se mi ale zda irelevatni. Tim zda budeme vice nebo mene jist, celkove mnozstvi uhliku v biosfere nijak neovlivnime. Problem vznika tehdy, kdyz jsme behem 100 let uvolnili  do atmosfery stovky miliard tun fosilniho uhliku, ktery se predtim po dobu desitek milionu let po malych casteckach z uhlikoveho cyklu ukladal pod zem. To proste ten system neni schopen prijmout a dela to co vidime.