29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emp 13.2.2007 17:08

Re: Re: Re: Re: Znevýhodnění konkurence

první část nikdo nepopírá... ale u druhé... Známou praxí je to, že když nasadíte restrikce ve formě cla či zákazů dovozu, protistrana prijme obdobné opatření. Ve skutečnosti to tedy vypadá tak, že žádné auto sice nedovezete, ale žádné ani nevyvezete, přičemž svět není jen Evropa. a ten okolní neevropský svět si tržně dokáže dobře poradit... problém je ten, že EU takto soběstačná není

Lukáš KUČA 13.2.2007 19:13

Re: Re: Re: Re: Re: Znevýhodnění konkurence

Pokud bude cena díky složitější konstrukci výrazně vyšší než u aut vyrobených mimo EU, nebude "opatření protistrany" vůbec nutné, stejně vývoz spontánně o dost poklesne.

Emp 13.2.2007 19:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znevýhodnění konkurence

to máte pravdu, nicméně protiopatření se nemusí vztahovat na auta... mohou to být cla za technologie, nebo třeba jen to, že státy EU nebudou dostávat zakázky mimo EU. Nakonec - stejnou nabídku služeb jako EU může nabídnout USA nebo Japonsko

chetgar 13.2.2007 17:48

Re: Znevýhodnění konkurence

to je ovšem zcela zcestné, stačilo před pár lety nepustit Čínu do WTO...

takto by se jen betonovala díra, kterou jsme sami prokopli...

Sch.nekorektní 13.2.2007 13:12

A co jiného to je než plíživá totalizace ?

:-/

Niky 13.2.2007 11:43

Promluvil jste mi z duše

Přesně tak to cítím. Když vidím zelené, tak dostávám kopřivku. Ve svém uvažování předčí i komunisty!!

tomcat 13.2.2007 14:32

Re: Promluvil jste mi z duše

Nezbývá než s autorem článku souhlasit, bohužel i s vámi Niky:-(

Ivan Nový 13.2.2007 11:25

Výborně!

Zvláště ty peníze na příděl!

bd 13.2.2007 10:48

1 s * a 2x podtržená

a ještě bych k tomu dodal, že tohle opatření EU může vést k celkově větší spotřebě PHM (a tedy produkci CO2) i z jiných důvodů, než autor uvádí. Když budou mít lidé k dispozici auta s nižší spotřebou a cena PHM přitom zůstane stejná, tak prostě budou víc jezdit. A to klidně o tolik víc, že jejich celková spotřeba bude vyšší než předtím. Nebo pod dojmem že mají ten úsporný vůz, změní styl jízdy na méně úsporný.

Zvýšení spotřební daně je skutečně jediný smysluplný prostředek ke snížení celkové spotřeby PHM, hlavní problém spotřební daně v EU ale vidím v jejím užití, kdy se zcela nekontrolovaně rozpouští ve státním rozpočtu. Lidi by možná snesli její zvýšení, pokud by viděli její smysluplné využití, třeba investice do výzkumu a vývoje alternativních technologií. Mě osobně by se kupříkladu líbilo, kdyby spotřební daň z PHM vybraná v EU cíleně směřovala do výzkumu a vývoje jaderné energetiky, zvláště pak fúze.

fojt 13.2.2007 10:42

Lidi,

umí někdo odpovědět na otázku, proč lidi ty zelené kretény volí?

... 13.2.2007 10:58

Re: Lidi,

Protože se rozhlídne po modrých kreténech, oranžových kreténech, černých kreténech (nemluvíc o rudých kreténech) a něco si vybrat prostě musí...

Ladislav N. 13.2.2007 11:16

Re: Re: Lidi,

No, ono je to jedno. Blbci přece nebudou volit chytré a vzdělané lidi, to by podporovali konkurenci! Zvolí si zase blbce... na barvě nezáleží.

Historik 13.2.2007 12:59

No, když se Němci roku 1932 rozhlédli po kreténech různých

barev, zvolili hnědé, se kterými zatím neměli moc zkušeností.

!

I.L. 13.2.2007 11:17

Re: Lidi,

To uz je v lidske povaze, volit kreteny s libivym ksichtem a populistickymi

recmi, rezonujici navic  prislusnym temnym strankam lidske povahy...

Tedy v povaze dost podstatneho procenta populace, viz uspech

hnedych v 30 letech a rudych po www2. Bursici tohle vedi, ze jejich misto na politicke scene je proste jiz navzdy  garantovano.

Loki_F 13.2.2007 11:28

Vysvětlení je asi dosti jednoduché:

jednak: "Mimovolní touha přesvědčit se, že slepá ulička je doopravdy slepá", naneštěstí ani přesvědčení se na vlastní oči, u jisté části populace, nevede k prozření. Tato část je populace je konstantnícca 5%.

Jednou z forem takového průzkumu slepých odboček je také potvrzování pravidla, které znali již naši předkové: "Nikdy nebylo tak zle aby nemohlo být ještě hůře!" Dle podílu zelených lumíků na volebním výsledku lze odhadnout, že takových zelených sado-masochistů je kolem 2 % z populace.

No a jistá (rozhodně největší) část jsou zainteresovaní darebové a vypočítavci, kteří se nalepí na kteroukoli stranu, u níž zavětší možnost úspěšného proniknutí volené strany do parlamentního klubu. Tato část populace tvoří cca 38 % a je rozdělena rovnoměrně na již etablované strany, Z nich se jako voliči zelených lumíků profilují zejména ti, kteří nejsou dost blízko u žlabu. Včasným přesunem k jiné straně se tak lze ze zadní řady dostat do první již na druhý či třetí pokus. Viz Burizon sám, ale také například větrníkář Pávek, Papušek žako a podobné existence, které by se již jinde těžko pasírovaly do první řady....

Historik 13.2.2007 13:02

Ale, hlavním viníkem současné situace je POMĚRNÍ VOLEBNÍ SYSTÉM,

který se vinou Václava Fišera nepodařilo Zemanovi s Klausem změnit na většinový.

bd 13.2.2007 13:52

Re: Ale, hlavním viníkem současné situace je POMĚRNÍ VOLEBNÍ SYSTÉM,

Hlavním 'viníkem' jsou vždy voliči, v tomto případě tedy ti, co volili Fišera (nebo snad Fischera?).

AeroKarel 13.2.2007 10:31

Dobrá úvaha

o hloupém nápadu. Jenže co jiného může z Brusele vylézt, když úředníků je tam tolik. Všechno rozumné už je objeveno, případně nadekretováno. Teď se na nás sype ten zbytek.

vita 13.2.2007 10:08

Mám ještě jedno vysvětlení.

Nikoho z ouřadů nenapadlo, že je taková souvislost mezi spáleným palivem a CO2 - u NOx a dalších škodlivin to neplatí, takže byla potřebná direktiva.

Myslíte, že to hned napadne historika?

... 13.2.2007 11:02

Re: Mám ještě jedno vysvětlení.

Jo. Když fyzičku může zvednout ze židle výrok George W. Bushe, že NATO vzniklo jako reakce na Varšavskou smlouvu... Ano, podle mě to napadne spíš historika než většinu ouřadů.

Lukas B. 13.2.2007 9:38

rychlost ve verstách za šest neděl

aneb proč nepoužívat jednotky obvyklé a běžnémufrantoviuživateli srozumitelné?

kde si ty hlavy pomazané vycucali z prstu to číslo 130g CO2 na km (ještě dodávají, že dnes je to průměrně 161 g/km)? výpočet zvládne i šimpanz vybavený chémií ze základní školy a příručním slovníkem naučným z 70tých let. stačí mu pár zjednodušení:

1. relativní atomové hmotnosti: vodík 1, kyslík 16, uhlík 12

2. benzín berme pro jednoduchost jako izooktan neboli 2,2,4-trimetylpentan, součtový vzorec C8H16 (podobně můžeme přepočítat pro naftu ujako cetan C16H34, tedy vzhledem k poměru relativní atomové hmotnosti prašť jako uhoď), hustotu iooktanu berme dle encyklopédií 700 kg/m3

trojčlenkou spočítáme, kolik že na 130 g CO2 spotřebujeme izooktanu, a po vydělení hustotou nám najednou vyskočí podezřele kulaté číslo 6,00 litru na 100 km. provedeme-li podobný výpočet pro 161g CO2/km, opět překvapení - spotřeba 7,50 litru/100 km. (plusmínus nějaký to promilíčko, páč v nádrži samozřejmě není jen izooktan, ale je to pokaždý jiná směs. pro izooktan to ale podezřele přesně vychází, a tak tvrdím, že tajemných 130g/km vzniklo právě takto)

dlab 13.2.2007 10:27

Re: rychlost ve verstách za šest neděl

Bože tak jednoduché? Je to geniální vysvětlení. Myslím ani Cimrman by to lépe neodůvodnil. Jak jsem bez této vědomosti mohl tak dlouho žít?!;-D

Pája 13.2.2007 12:51

Re: rychlost ve verstách za šest neděl

Pěkné. Ještě by mne zajímalo, v čom spočívá ekologičnost např. dnes ve všech pádech skloňovaného CNG? Dá se to obdobným názorným způsobem říct?

Emp 13.2.2007 13:03

Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

máte to obdobné... pokud budu brát zemní plyn jako čistý "propan" mám vstup C3H8... výpočet bude analogický. "Ekologičnost" je identická 

bd 13.2.2007 13:56

Re: Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

Jiný poměr C a H, méně CO2, více H2O. Ale svět to samozřejmě nespasí.

Emp 13.2.2007 14:18

Re: Re: Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

s tím menším množství CO2 máte samozřejmě pravdu... otázka je, jak je to s CO2 s ohledem na externality (stlačování/zkapal'nování) zemního plynu. 

bd 13.2.2007 14:44

Re: Re: Re: Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

No jasně, a navíc vodní pára je taky skleníkový plyn, a jaký!

Jinak jsem nahoře cosi přehlédl:  Zemní plyn není téměř čistý propan, ale téměř čistý metan, tedy CH4, tedy poměr C a H zase někde jinde.

Hlavní smysl použítí zemního plynu vidím ale v jeho mnohem větších energetických zásobách na Zemi (zejména v hydrátech zemního plynu), než všech ostatních fosilních paliv (prý asi 2x). Takže do budoucna může pokrýt naši energetickou potřebu (pokud se podaří zvládnout těžbu hydrátů).

Emp 13.2.2007 15:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rychlost ve verstách za šest neděl

jojo, s methanem máte pravdu, je ho tam asi 90%

Stredocech 13.2.2007 16:16

Pozor, propan butan NENÍ zemní plyn, zemní plyn je methan

Propan i butan se za běžné teploty dají stlačením zkapalnit, methan NE a proto musí být v autě v bombě stlačený na vysoký tlak.

Honza42 13.2.2007 14:30

Re: rychlost ve verstách za šest neděl

Myslím, že je to ještě jinak. Protože jsem již chemii totálně zapomněl, šel jsem na to od lesa a z technických údajů vozidel jsem z  kombispotřeby a produkce CO2 spočítal že 1 litr benzínu = 2400 g CO2 a 1 nafty = 2700g CO2. To znamená, že na 130 g CO2/km musíte mít kombinovanou spotřebu jen 5,4 l/100km u benzínu a  jen  4,8 l/100km u nafty .

Jinak Váš přístup je asi správnější, ale potíž je v tom, že neznáme přesně zastoupení jednotlivých uhlovodíků.