26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aida 19.5.2006 16:36

Re: Re: Re: Ještě jsem našla jeden odkaz

:-)

Jiří Zahrádka 19.5.2006 17:30

Re: Re: Re: Ještě jsem našla jeden odkaz

Ne, to jste zcela správně nepochopil. Zkuste si pročíst tuto zprávu:

http://www.europarl.europa.eu/news/public/story_page/067-8283-135-05-20-911-20060516STO08282-2006-15-05-2006/default_cs.htm

aida 19.5.2006 17:43

Re: Re: Re: Re: Ještě jsem našla jeden odkaz

On si Jonáš dělá legraci. :-) Ale já jsem smysl toho navrhovaného nařízení taky tak nějak pochopila, jako ochranu před klamavou reklamou.

Jestli budete dál debatovat k tématu, omlouvám se, ale dnes už nebudu, za chvíli (až se manžel vrátí z práce) vyrážíme na místní Muzejní noc. Pěkný večer všem.

aida 18.5.2006 17:55

Malá technická

směrnice nejsou závazné v plném znění, jen cíl - způsob provedení si každý členský stát vybere podle sebe. Závazné v plném znění jsou nařízení, ale to určitě víte.

aida 18.5.2006 17:59

Omlouvám se a beru poznámku zpět,

zrovna jsem dočetla Váš komentář, víte to. Byla jsem od cca 12,30 offline, teprve teď to narychlo dočítám.

Jedlik 18.5.2006 11:54

Kdo tohle mohl zvolit do parlamentu?

Tak tenhle způsob myšlení bude ODS stát volby. A to je dobře! Už toho přístupu "ty nemusíš nic vědět, ty máš právo akorát mlčet" mám dost!

JJ 18.5.2006 11:34

Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Mnozstvi cukru v nekterych produktech skutecne muze uskodit zdravi, zvlaste pokud jsou prodavany jako produkty denni spotreby - napriklad nealco napoje. Pokud by zde urcite omezeni prispelo k zestihleni populace, tak by mi to nevadilo.

Obdobne je do soli pridavan jod - resi to zdravotni problemy, ale "liberalove" by mohli namitat, ze to jde proto svobodnemu rozhodnuti konzumenta.

A stejne jako Vita nerozumim tomu, jak muze povinnost poskytovat info poskodit svobodu volby konzumenta (spise mi to prijde naopak).

hodne neRath 18.5.2006 11:53

Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

no, je to hezke ze Vam by nektere omezeni nevadilo... jinym pak treba nemusi zase vadit omezeni ktere bude vadit Vam - a budou ho prosazovat s uplne stejnou logikou.... kam to vede, to uz snad vime...

vita 18.5.2006 12:00

Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Omezení nebýt ovce?

Ale klidně můžete. Vždyť to nemusíte číst! K tomu vás nikdo nutit nebude. Mlůžete zůstat stejně neinformovaný, jak se vám líbí.

Ti, komu se nelíbí, ti si přečtou.

JJ 18.5.2006 12:08

Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Tady mluvi o omezeni - napriklad stanoveni maximalniho podilu rafinovaneho cukru v napojich bezne spotreby - omezeni, ktere by me osobne vubec nevadilo a pritom by podle meho nazoru melo velky dopad na obezitu.

Nicmene je mozne, ze k tomuto dojde prirozenou cestou - v posledni dobe jsem videl nekolik vyrobku, nektere dokonce nabizi rozumnou chut a 0 kalorii (bez mohutnych chemickych sladidel).

jonáš 18.5.2006 14:15

Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

No zase když si představim, jaká sofistikovaná chemie tomu asi pak dodává tu "rozumnou chuť" a konzistenci -- že by bentonit? -- tak to snad radši těch pár kalorií knkurence pudu večer vyběhat.

JJ 18.5.2006 14:37

Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Kdyz vymackate citron do cerstve vody, tak toma celkem rozumnou chut. Stejne tak u ruznych napoju na bazi pomerance podil obocne slozky stoupa ze stopoveho mnozstvi k 10 a vice %.

jonáš 18.5.2006 15:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Ale jistě, rozumnou chuť a 0 kalorií nabízí např. i pramenitá voda -- pro někoho, silnější nátury vyžadujou aspo+n aspartam a kyselinu fosforečnou ;-)

JJ 18.5.2006 15:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

R^

Mimochodem, v Japonsku se dobre prodava i horky (chut) zeleny caj (jako studeny napoj). Kdo chce drznejsi verzi tak i s mlekem a cukrem.

hodne neRath 18.5.2006 12:20

Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

jo, ale vsichni to zaplati....

JJ 18.5.2006 12:00

Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Ale ja to nikomu nevnucuji. Na druhou stranu omezujeme dostupnost alkoholu a cigaret pro mladistve, ostatni drogy uplne zakazujeme.. I treba ten jod v soli povazujete za sve omezeni?

Pokud by obezita byla opravdu vaznym problemem spolecnosti, tak by bylo na miste to resit. Minimalne informacni kampani - povazuval by jste toto za sve omezeni? Kdyz to jde z dnovych penez?

hodne neRath 18.5.2006 12:23

Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

informacni kampan statu ze penize danovych poplatniku pokladam za zarny dukaz toho, ze stat ma moc penez a vymysli si pitomosti.

JJ 18.5.2006 12:30

Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Informacni kampan kolem prevence AIDS mi prisla jako velmi rozumna investice. Stejne tak obezita stoji postizene zeme velke penize (napriklad odhad nakladu obezity v US donutil americany k tomu, aby se problemem zabyvali).

hodne neRath 18.5.2006 12:41

Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

to je ten zakladni pravo - levy rozpor.

Zda se ma o sve zdravi starat jedinec ci stat.

Oba preferujeme asi neco jineho....

jinak jod mi fakt vadi - kdyz nakladate lososa pred uzenim do jodizovane soli, je pak horky.....

JJ 18.5.2006 13:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Hmm, z pohledu statu - bud mit tisice lidi s problemem se stitnou zlazou, ci mit jednoho obcana s problemem s horkym lososem (protoze si nekoupil sul bez jodu) -- tam mi prijde to rozhodnuti celkem jednoduche.

Ideologicti zaslepenci mi prijdou stejne naivni, at jde o ty vpravo ci vlevo.

hodne neRath 18.5.2006 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

no ale uz jsme u toho.... je pece o zdravi jedince veci jedince nebo statu?

jinak ten losos - to je sice fakt ale zase to neberte tak zasadne.....

JJ 18.5.2006 14:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Ja to vnimam tak, ze ve velkem rozmezi je pece o zdravi veci toho jednotlivce. Ale pokud se dany jednotlivec o sebe neumi postarat, tak to stejne zatahne stat - pro nasi spolecnost je neunosne nechat nekoho zdechnout na ulici bez pomoci - takze jde do jiste miry i o vec statu.

Co se tyce miry vlivu statu - v principu co nejmensi a pouze tam, kde ma opodstatneni a nevytvori nejake zrudne administrativni kolonky. Napriklad povinne zdravotni pojisteni mi prijde jako rozumna vec (a to i v plne komercnim prostredi).

rv 18.5.2006 15:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

A co tedy udělat povinné zdravotní pojištění povinným jenom pro nesvéprávné? Ti, kteří se cítí svéprávnými, nechť to prohlásí a svobodně si vyberou, jestli povinné zdravotní pojištění chtějí.

Vy, jako svéprávný si dobrovolně vyberete pojištění a ponesete důsledky, soused milionář se svobodně pojistí jen pro případ zdravotní tragédie a soused multimilionář nebude peníze na pojištění vyhazovat, protože to zaplatí na dřevo. Proč to nejde?

hodne neRath 18.5.2006 15:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

protoze by rozhodoval jedinec a ne stat

JJ 18.5.2006 15:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clovek dnes moc moznosti vyberu nema, zvlaste pokud nema dane informace

Protoze by stat zatahl ucet v pripade, ze by se dany clovek dostal do situace, ze by nemohl za dany zakrok zaplatit a pritom by slo a jinak relativne beznou peci (alespon pro me jde o neprijatelnou situaci - nechat nekoho zdechnout, protoze nema penize na operaci slepaku). A co se tyce multimilionare, tak mu par korun na zdravotni pojisteni rozpocet nenaboura.

U nas to prirozene nejde take proto, protoze mame zravotni dan a ne pojisteni.

AeroKarel 18.5.2006 11:34

ano,

se zábvěrem zcela souhlasím. Buzerují nás a my za to ještě musíme platit.

aida 18.5.2006 11:38

Karle, Vy jste rozumný člověk,

přečtěte si prosím ten návrh (odkaz je níž), ať víte, čeho se ten předpis doopravdy týká. Stačí tak od strany 28.

AeroKarel 18.5.2006 11:40

Re: Karle, Vy jste rozumný člověk,

Děkuji za poklonu, nicméně i rozumná směrnice v tom moři směrnic je už prostě moc.

aida 18.5.2006 11:43

Re: Re: Karle, Vy jste rozumný člověk,

Já jen, že hlavní problém je, že je to dobrovolné, nikdo nikoho k ničemu nenutí a že se to vztahuje jen na omezený počet případů, které jsou tam vyjmenované (od té strany 28). Není to žádná povinnost a je to v zájmu ochrany spotřebitelů před klamavou reklamou.

cb 18.5.2006 11:47

Re: Re: Re: Karle, Vy jste rozumný člověk,

Pokud je smernice povinna, je skodliva, pokud je dobrovolna, je zbytecna a tudiz taky skodliva.