2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář zdrojů 2.3.2009 12:58

honzaku

to je zvláštní, jak jsou někdy klimaskeptici citliví na přesnost vyjadřování. Takže abyste byl spokojen, tak Sluneční záření na jeden metr2 plochy je na Měsíci zhruba stejný, jako na Zemi.

Atmosfera působí jako skleník, takže na Zemi je samozřejmě tepleji. Jediné, co atmosfera spolehlivě tlumí, je intenzita tvrdého UV záření.

honzak 2.3.2009 13:29

Re: honzaku

"to je zvláštní, jak jsou někdy klimaskeptici citliví na přesnost vyjadřování"  tak to je fór roku!!! A už v březnu.

"Vaše řeč budiž  ano, ano, nebo ne, ne" se praví (za přesnou citaci neručím) v jedné staré a všeobecně známé knize. Autoři z oněch dávných dob spolehlivě změny klimatu neřešili a tudíž je nejde podesírat ze sabotáže.

honzak 2.3.2009 13:32

Re: honzaku

"podezírat", že?

MarBal 2.3.2009 10:50

Neztratil se nejak puvodni smysl ekologickeho snazeni ?

Mam pocit, ze diskuze uz je uplne o jinem problemu nez byl duvod vzniku ekologickych aktivit:

Pomineme-li oteplovani nebo ochlazovani zemekoule, tak ja jsem osobne rada, ze auta maji katalyzator, ze na velke zdroje skodlivin (kominy) museji byt instalovany filtry apod. Tak proc se vsichni tolik rozciluji. Kdyby nebylo aktivistu, tak bychom uz dnes hynuli ve smogu a spine. Prece je znamo, ze bez existence limitu nejsou lide sami od sebe brat ohled na ostatni nebo na pristi generace atd. A velci a bohati podnikatele obvzlast.

Ludva 2.3.2009 11:59

Re: Neztratil se nejak puvodni smysl ekologickeho snazeni ?

Mohla byste uvést, který ekologický aktivista vymyslel katalyzátor výfukových plynů ? Nebo aspoň nějaký opravdu fungující ekologický vynález.

Phoenix 2.3.2009 12:39

Re: Neztratil se nejak puvodni smysl ekologickeho snazeni ?

Ekologisticti aktiviste, jsa placeni ropnou lobby, rvou zasadne proti jadru a podobnym ekologickym zalezitostem. Kdyby nebylo aktivistu, tak stavime vice jadernych elektraren (znate lepsi zpusob vyroby elektricke energie?) nebo vice dalnic (kde ma auto nizsi spotrebu, na dalnici nebo na silnici?). Znamy aktivista Al Gore napsal naprosto lzivou knihu a spotrebuje tolik elektriny jako dvanact prumernych domacnosti. Znamy aktivista bursik se nedavno proletel tryskacem pres pul zemekoule zmerit led. Cim to, ze se ekologisticti aktiviste zasadne nechovaji ekologicky?

Mluvite o existenci limitu, ale povolenky nejsou zadny limit. Povolenky jen rikaji, ze se mohu chovat jako prase a znecisteni pote prodam. Takze i tak se mijeji ucinkem. A jde o to, abychom za velke penize nebojovali proti necemu, na co nemame temer zadny vliv. Jen proto, aby si aktiviste namastili kapsy.

para 2.3.2009 10:48

V.K. opět vítězí....?

Naposled co za podivných okolností zvítězil tak to bylo při presidentské volbě. Těsně před ní se ještě stihl pře TV diváky vsážel, že se o GW nebude za 10 let vůbec mluvit a ubezpečil je, že se nebude chovat jak neřízená střela...... Opak je nyní pravdou. Možná proto, že si s ním před obrazovkmi nikdo neplácnul,  "plácá" dál své výroky typu "GW neexistuje" - snad aby se o tom GW na pozadí světové krize přeci jen nepozapomělo. Doufá asi, že ta krize přejde jak "chřipka" a nechce vidět, že to přerůstá spíše ve vleklou a pro mnohé fatální virozu docela jiného typu co tu ještě nikdy nebyla. Nezůstává nic dlužen také své průpovídce o neřízezené střele a namísto konstruktivních návrhů a jednotících vizí provokuje a popuzuje jen asi proto aby se o něm mluvilo.....  Takto je zřejmě vděčným tématem i ispirujícím pro Břetislava Olšera - možná pro podobné aspekty smýšlení;-).

Frank 2.3.2009 10:37

Autor má pravdu.

Kolik ti zelení pitomci, kteří se slétají, jak mochy na lejno, vypustí svinstva z letadel, kterými létají po světě? A slinta Bursík jednou letí do Afriky, pak se koukne co se děje s ledovci na Antarktidě, pindá o úsporných žárovkách a třídění odpadů a nájemníci v jeho domech ani nevědí, co to je.

Wotan 2.3.2009 11:48

Re: Autor má pravdu.

Problém mnohých lidí: Myslí jen ti mozečkem maličkým:-D

žaba(k) na prameni 2.3.2009 9:56

V diskusi mi chybí význačný klimatologický diskutátor (podle vzoru imaginátor)

Pan Metelka ( tuším doktor, bych jej neurazil) ???

Nepracuje náhodou na zbrusu nové hokejce ????

Ale brčálový Buzík je stejně nejlepší !! Odjel měřit, jak se ztenčuje led v Antarktidě.

V době vrcholícího léta na jižní pologuli !!! Genitální měřitel je ten náš Buzík !!! Taky doktor....

Vot éto naš gerój s čudomašínoj....

wbgarden 2.3.2009 8:56

Budu neustále opakovat

že zelené vnímám jako stranu, která cílevědomě rozbíjí dopravní, energetickou, potravinovou a obrannou situaci tohoto státu - zakázat auta, topit hnojem a okamžitě vyhlásit válku Americe - úžasný program. Destabilizovat, destabilizovat, destabilizovat a kdo to platí ten jejich internacionalismus. Družit se prostě musí nadnárodně, protože v jednotlivých zemích jsou už profláknutí a k smíchu. Salonní mičurinci. Navíc brčálníci zneužívají zelenou, a většina z nich nerozezná jedli od smrku, a že o tom něco vím:text Jab by to taky mohlo dopadnout, kdybychom ekopošukům dali opravdu zelenou: text Další zeljonyj komandír: text A o sluníčku dávno před japonci i klausem zde: text

Wotan 2.3.2009 11:52

Re: Budu neustále opakovat

Pan profesor by se měl vice  věnovat SEXU, ten člověka donutí dělat a nemyslet  na Blbiny;-D;-D

berka2 2.3.2009 8:45

Bordel v bytě

Když máte bordel v bytě, tak se snad vykoupíte tím, že nakoupíte bordelenky od čistotného spoluobčana a ne naopak?

cipísek 2.3.2009 9:01

Re: Bordel v bytě

Dobrý postřeh,taky mě to ťuklo.:-D

Vašek 2.3.2009 9:02

Re: Bordel v bytě

Kdo ví???????

michal 2.3.2009 9:47

Re: Bordel v bytě

kdepak, v tom je prave ta finta - vy je prodate a vydelate 2x !

žaba(k) na prameni 2.3.2009 9:58

Re: Bordel v bytě

No jo, ale jak donutit naše nepřizpůsobivé, aby si ty bordelenky koupili??

Petr Kiebel 2.3.2009 8:30

článek

Tento článek je stejně stupidní a zjednodušující, jako by ho napsal nějaký militantní oteplovač. Jen má opačné známenko. A většina tu hýká blahem, jak to těm oteplovačům nandal...

ciric 2.3.2009 8:44

Re: článek

Vy vůbec nic nechápete. Tady a teď se hraje o budoucnost zeměkoule a né o nějaké popírání oteplovacích klimatologů. |Nesmyslné obchodování s emisními povolenkami dopadlo krachem, nic nepřineslo jen zatížilo živ.prostředí vlivem větší potřeby papíru a inkoustu. Daňová zátež obyvatel EU se zdvihla ale nikdo moc neřval. Kdy by to byly daně z příjmu tak se všichni po..rou!

Oteplování prostě je přírodním procesem a člověk ma na ěnj minimální vliv.

Jiří Chýla 2.3.2009 8:11

Dvě otázky a jedno doporučení

Pane Olšere, tvrdíte. že

"Pseudoklimatologové nereagují ani na základní fyzikální zákony, jež se týkají přenosu tepla, jehož zdrojem, stejně jako veškeré tepelné energie, je Slunce, z něhož se teplo přenáší sáláním na povrch zeměkoule podle zákona Stefan-Bolzmannova."

Víte vůbec, co ten zákon říká? A pokud ano, v čem ho podle Vás "Pseudoklimatologové" ignorují?

Možná, že byste měl o názoru svého "pravidelného konzultanta" pane Ing. Karel Obroučka, CSc., o tom,že “Klimatologové jsou šamani a pro dobro lidstva je třeba se jim s Klausem v čele postavit.” informovat Stevena Chu, minstra energetiky USA, Laureáta Nobelovy ceny za fyziku a do nedávna ředitele Lawrence Berkeley National Laboratory. Ten to totiž evidentně neví.

Honza42 2.3.2009 8:36

Od jisté doby je Nobelova cena ostudou.

Takže argumentujete docela dobře. Pozor, má nobelovku!!! Bacha na něj, bude někde dobře zaháčkovanej!!!

Stejně maj ty zelený pech, nejdřív založí svou existenci na nenávisti k jádru a jsou tím už jen pro smích. Pak se vrhnou na CO2 a teď zas tohle: http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jz-globalni-oteplovani-ochlazovani

Jsem zvědavej co si vymyslí za dva - tři roky. Podle Bursíka vzato to vypadá na nějakou revoluci v obalové technice. Že bychom balili maso do "Zeleného Práva"??

obr 2.3.2009 10:36

Re: Dvě otázky a jedno doporučení

Milý pane Chýlo, najak se Vám pero vychýlilo... Energie záření vyzařovaného povrchem se zvyšuje podle zákona Stefan-Bolzmannova, dokud nevykompenzuje pohlcování atmosférou a neustaví se nová rovnováha teploty. Jakákoliv změna složení zemské atmosféry, která brání nebo podpoří přenos dlouhovlnného infračerveného záření naruší tuto rovnováhu a zemský povrch se bude zahřívat nebo ochlazovat, dokud se nedosáhne nové teplotní rovnováhy... Pozdravujte pana Stevena Chu, možná by se měl zamyslet, jestli nemá tu Nobelovku vrátit...

karel 2.3.2009 8:08

Pravda

Přestože pana Olšera nemám příliš v lásce, tak tentokrát jsem jeho článek dočetl celý.A musím mu napsat jednotku s hvězdičkou.

liberal shark 2.3.2009 8:02

religionistická

Není ona ta teorie antropogeního oteplování nějakou variací na téma prvotního hříchu ? ;-D

Fišta 2.3.2009 11:05

Re: religionistická

Lidi se přestali bát pekla, bylo třeba vymyslet nové náboženství.

Magor Milda 2.3.2009 7:47

Klaus vidí totéž, co většina z nás, některý rok teplejší, jiný studený

a přičítat vše hned lidem je sice zajímavé, ale vedle. Ta dvě procenta skleníkových plynů jsou ve srovnání s celkovou produkcí přírody samé zcela nepodstatný podíl, když uvážíme produkci metanu zvířaty, fotosyntézu rostlin atd. Z toho celého ekologického alarmu je jediná věc opravdu závažná- je třeba snížit spotřebu fosilní energie a zamezit kácení tropických lesů, které vede k devastaci velkých území. To ovšem s ekologií souvisí pouze na okraji, jsou to obecné zásady hospodaření a dělat na to za milióny konference je zcela zbytečné. Totéž se týká jaderné energie, zde je také možnost, jak šetřit zásoby tím, že je využijeme efektivněji, čili IV. generace jaderných reaktorů je na obzoru.

Zřejmě má politika příliš mnoho prostředků, protože si je sama může přidělit zvyšováním daní, to svádí k plýtvání. Snížení daní a různých povinných pojištění, jak se tyto vedlejší daně nazývají, by vedlo k větší disciplině a lepšímu hospodaření. Zde by měla být stanovena horní hranice daňové zátěže, čili t.zv. státní kvóty, vycházet lze ze starověké zásady- desátek státu, desátek církvi. Čili dvacet procent z příjmu je přiměřená daňová zátěž, co je navíc, je už vyděračstvím.

Snížením daní bychom omezili i přebujelé organizační struktury a snížili vměšování všemožných vládních a mezinárodních činitelů do života občanů.

honzak 2.3.2009 7:32

pro obveselení -

Kazašské poupě Džamila kandiduje do EP na čísle 8 melounistické kandidátky! Asi jich moc není, když takovou profláklou osobu musí nasadit.

S.P.Q.B 2.3.2009 11:45

Re: pro obveselení -

kandidovat může třeba na č.1.Budou-li voliči rozumní,bude jí to "plat prtný"  :-D

Drobek 2.3.2009 7:21

NAPROSTÝ SOUHLAS!

Podívejte se na lidi co si říkají ZELENÍ a stranu zelených! Bursík se nechytl jinde tak šel do SZ. Ostatní zelení jsou na tom stejně! Navíc se z toho udělal výnosný byznys, aféry ala větrné elektrárny a podobné (v naší zeměpisné poloze) nesmysly tu byly a jsou z jediného důvodu - vypumpovat peníze! O nic jiného Zeleným nejde! Navíc zneužívjí různých snadno manipulovatelných skupin lidí...

michal 2.3.2009 9:50

Re: NAPROSTÝ SOUHLAS!

zadny skutecny "zeleny" nemuze volit ceskou SZ pod sefovanim p. Bursika, to je snad jasne...