15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 30.5.2007 9:22

Re: Re: Mimochodem,

Ale od toho jsou tady ekonomové, aby (pokud taková situace nastene, což jisté není) zvážili, do čeho je výhodnější investovat. Zda cíleně do záchrany ohrožených lidí v postižených oblastech, nebo do plošného omezování produkce CO2 z fosilních paliv. Co myslíte vy?

vašek 30.5.2007 2:01

moc hezky vymyšleno,

pane Klausi, zdá se, že vy rozuméte všemu. Leč to je váš zásadní omyl: kdo rozumí všemu , nerozumí ničemu, vece stará lidová moudrost.

Měl byste zůstat u ekonomie, ve které máte značné mezery - i s neviditelnou rukou trhu atd.

Vaněk 30.5.2007 3:35

Re: moc hezky vymyšleno,

To jste mu to ovšem kriticky nandal. Obdivuji jak hutné fakta a argumenty jste na tak malé ploše přinesl.

Navrátil Josef 1.6.2007 12:33

Re: Re: moc hezky vymyšleno,

Pane Vaněk, někdy člověk chce říci prostě stručně krátce názor ( pouze názor ) a důkazy-fakta-argumenty vynechá…víte proč ??; občas proto, že by zabraly např. zde třeba i 50 stran. Chápete ?? Mimochodem pan Klaus také řekl v knize více názorů a méně faktů-argumentů ( a to si ještě vzal ta fakta která mu šla na ruku k jeho názorům, které chtěl/potřeboval říci ).Chápete ?

LM 30.5.2007 1:32

Jednička v prodejnosti

Modrá, nikoli zelená planeta je nyní číslo jedna na Kosmasu.

http://www.kosmas.cz/top10.asp

Gratuluji nejen panu prezidentovi, ale i všem, kteří se o knihu alespoň trochu zasloužili, což je vlastně částečně i pan Nametelka. S přáním hezkého dne, L.M.

baltahsar 30.5.2007 8:28

Re: Jednička v prodejnosti

Vy jste se asi Pomötl, že -- aby nebyla, když ty hromady zavazej v Luxoru už v průjezdě a voliči ODS to maj za povinnou četbu.

Chiliasta 30.5.2007 1:31

Má pravdu - zrovna se nacházíme v nejchladnějším období

http://www.scotese.com/climate.htm Odkaz který poskytl sám pan Metelka na historii klimatu. Graf za poslední 2 mld. let Průměrná globální teplota osciluje v řádu desítek miliónů let mezi 12-22°. Nyní se zrovna nacházíme na konci posledního studeného (12°C)období, která trvalo déle než polovinu třetihor. Teď se zřejmě se bude vracet zpět do normálu. Tyto periodické cykly se dějí po 2 mld. let, zcela bez vlivu člověka. Zřejmě vlivem astrofyzikálních faktorů (sluneční aktivity), výkyvů v zemské rotaci, neustálému přesouvání kontinentů (posunům podnebních pásem) atd. Takže, běžný koloběh, pravidelně se střídají období s ledovci na pólech a bez ledovců.

jj 30.5.2007 0:58

Přirovnání

Tak co kdyby jste se pustil takhle třeba do hokeje. Tam si můžete taky říkat co chcete. Ale vlezte na led s profesionály a maximálně se opřete o hokeku, aby jste neupadl. Takto by jsem zhodnotil vaše výpočty a anylýzy. Já vám prostě nevěřím. Jste mazaný demagog. Jednoznačně o vašich anylýzách a datech se snad dozvíme z nějakého traktátu jménem "Co nám dala, co nám vzala, privatizace a Kožený."

PetrH 30.5.2007 1:06

Re: "Já vám prostě nevěřím"

A tak to opravdu je. U vás a vám podobných je to záležitost víry, ne argumentace.

js 30.5.2007 1:21

gramatika

...o hokejku ABYSTE neupadl...

...takto BYCH zhodnotil...

Vilém 30.5.2007 0:39

Fanatický dogmatik Klaus

Pokud někdo předem vychází z dogmatu, že trh má přednost před vším ostatním, protože se sám zreguluje ve všech směrech včetně ekologických dopadů, debta jako taková vůbec nepřipadá v úvahu, protože dotyčný skutečně nejen "diskutuje" o jiném předmětu, ale především vůbec nediskutuje, nýbrž dosazuje porůznu sezbíraná fakta do hotového přesvědčení (na které má jistě plné právo) a neseriózně předstírá, že vychází s faktů a dochází k závěrům, ačkoli je tomu přesně opačně - závěry jsou předem hotové.

Není totiž pochyb o tom, že pan Klaus by preferoval nečinnost, i kdyby se naplnily nejčernější scénáře - ideologickou preferenci divošské volnosti před regulací přeci nelez vyvrátit fakty. Je - li nevázanost lepší, pak jsou tedy nutně také lepší všechny její výsledky. Klaus v tomto ohledu není originální, přesně takto agrumentují všichni formalisté a Hayek specielně - jen že ten aspoň uznává, že výsledky by byly hrozné a otevřeně navrhuje, aby je vláda ignorovala bez ohledu na jejich podobu.

Klaus chce ukolébat všechny povídačkami o tom, jak báječně se shoduje spravedlnost volnosti s výbornými výsledky. Tak to platí v pohádkách, a tam také patří Klausova argumentace.

Ladislav N. 30.5.2007 0:46

Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

Zajímavé, jak se na Klause sesypou jako vosy na ocumlaný monbón v první řadě komunisti, marxisté a magoři typu "Martin"... kteří zjevně postrádají jakékoli ekonomické, natož pak jiné, na přírodní vědy zaměřené vzdělání. Najdou se i tací, kteří nedokáží napsat odstavec, aniž by v něm spáchali několik hrubých pravopisných chyb.

Tak kdo bude další? ;-P

Vilém 30.5.2007 1:52

Re: Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

Na Vás si pmatuji od podzimu 2005 jako na poměrně tupého hlasatele neurčitých (a pravděpodobně také nevymezitlených) zásad, mezi něž patří nepříčetný odpor ke všemu levicovému.

Nepředstíral jsem, že mám ekonomické vzdělání ani necítím potřebu používat ekonomii při hodnocení článků VK, ty jsou v první řadě politické, ideologické, a odvozeně také ideové, ale nejde ani v nejmenším o přírodní nebo vůbec faktuální argumentaci, nýbrž o normativní upřednostnění určitých prinicipů, které VK maskuje tím, že se ohání termíny ekologie a předstírá zájem o fakta. Protože má ale závěry předem hotové, jde p nadbytečná tvrzení.

To byla podstata mého příspěvku, soudě z vaší reakce jset ji neodhalil. Pak už ani nepřekvapuje, že překlepy (příspěvky po sobě nikdy nečtu, prostě plynule píšu a soustředím se na obsah) považujete za gramatické chyby.

PetrH 30.5.2007 2:29

Re: Re: Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

Každý upřednostňujeme nějaké principy, ne? A jak vidím z vašich příspěvků, i vaše názory jsou předem hotové, a na rozdíl od Klause to nemaskujete ani předstíráním jakýchkoliv znalostí. Možná byste udělal líp, kdybyste si aspoň občas nějaký svůj příspěvek po sobě přečetl a zamyslel se nad ním.

Pavel Kořenský 30.5.2007 2:59

Re: Re: Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

No, že postrádáte ekonomické vzdělání, na to nemusíte upozorňovat. To je jasné každému, kdo si přečte libovolný Váš příspěvek, na jehož obsah se dle vlastních slov, na úkor pravopisu, soustředíte.

Horší je, že postrádáte elementární schopnost porozumět psanému textu, či v širším kontextu, vůbec chápat o co jde. Tu horší možnost, že totiž chápete o co jde a přesto hlásáte takové pyramidální nesmysly jaké hlásáte, si zatím odmítám připustit, neboť myšlenka na agresi a násilné ukončení existence jakékoli (byť sebepomatenější) lidské bytosti se mi z duše protiví.

Na druhou stranu musím uznat, že dle mého názoru je úkolem presidenta republiky něco zcela jiného než polemika s jedním umanutým klimatologem na stránkách denního tisku. Je sice fajn vědět, že president republiky je jistě krom klimatologie i znamenitý geolog, který se vyzná i želvách, ale hlava státu má jistě fůru jiných povinností. Třeba vysvětlit lidem v ČR, proč jeho nedávné jednání s Putinem v Rusku bylo zcela ostudně a neomluvitelně servilní a podlézavé.

Anděla 30.5.2007 7:10

Re: Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

Piště laskavě "v první řadě komunisté, marxisté a magoři"  když už někomu vytýkáte jazyk a pravopisné chyby. Moulo. :-)

Ladislav N. 30.5.2007 9:35

Re: Re: Re: Fanatický dogmatik Vilém IP: 89.102.231.xxx

Ale, ono napsat "komunisti" je snad pravopisná chyba? Rozlišujte použití hovorového jazyka od pravopisných chyb. Jestli vůbec chápete, že je v tom jakýsi "drobný" rozdíl. Nedávno jsem vzpomínal, že se tady kdysi používal příměr "blbej jak Anděla". Asi jste byla nějakou dobu na mateřské, no a teď už je to na spadnutí zase. A včíl mudrujte, kde je pravopisná chyba... ;-)

clay 30.5.2007 0:48

Re: Fanatický dogmatik Klaus

přečetl jsem si vaše slova pečlivě a jako fantastický dogmatik jste mi vyšel vyRv

Ladislav N. :-))) 30.5.2007 0:51

Re: Re: Fanatický dogmatik Klaus

Pravda, "fantastický" Vilém je nepochybně taky. ;-D

Martin 30.5.2007 1:02

vecnych pripominek se nedockate

1. jste sahl na neomylneho guru

2. jste se dotknul jedineho spravneho ekonomickeho smeru, ktery se nesmi kritizovat

takze ted si to s vami rozdaji na intelektualni urovni ad hominem

Ladislav N. :-))) 30.5.2007 1:15

Re: vecnych pripominek se nedockate

Od vás jsem žádnou "věcnou" ještě nečetl. Vy to vaše "homino" předvádíte každou noc... Stačí napsat "Martin" z NP a je tím řečeno vše... ;-P

Martin 30.5.2007 1:20

a zase se Ladislav N. vykadil

uprostred pokoje a ma dojem, ze vytvoril neco hodnotneho :-D

PetrH 30.5.2007 1:36

Re: a zase se Ladislav N. vykadil

Jediné, co zmínil, jste vy. Nebuďte k sobě zase tak sebekritický.;-D;-D;-D

Chiliasta 30.5.2007 1:42

Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

To už je možná takzvaná "chválokritika"...

PetrH 30.5.2007 1:45

Re: Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

Myslíte kombinaci obou výrazů? Tedy něco hovnotného?;-D

Chiliasta 30.5.2007 1:50

Re: Re: Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

Ano, je to taková paroubkovská hovnota je se zkritizovat tak, že se vlastně pochválím. Podobně jsko sebechvála i v tomto konkrétním kontextu smrdí...;-)

Martin 30.5.2007 1:53

Re: Re: Re: Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

je videt ze jste si nasli tema co vas velmi bavi, jen tak dale chlapci :-D

Chiliasta 30.5.2007 2:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

No, když už jste to tak pěkně nakous...:-)

Martin 30.5.2007 2:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

aspon ze mate konecne neco cemu rozumite :-D

Martin 30.5.2007 1:49

Re: Re: a zase se Ladislav N. vykadil

jedine co predvedl, je jeho klasicky utok ad hominem, nikdy na techto strankach nenapise nic hodnotneho pouze sve hovnotne vylevy