20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář zdrojů 3.8.2007 9:53

šneku

Metelka napsal, že v Grónsku byl led vždycky. A rozdíly v zalednění jižního pobřeží Grónska svádí na možnost změny trajektorie Golfu. To je věc naprosto známa a píše o ní i pan Svoboda. Golf totiž při své změně může na několik desítek či stovek let změnít proudění vzdušných mas. Zkuste si zjistit průměrné teploty za posledních 100 tísíc let v Evropě a Grónsku. Zatímco Evropa zažívala klasickou acelkemstabilní dobu ledovou mezi roky 70 tisíc až 15 tisíc před Kr., v Grónsko bylo tehdy zasahováno průdkými klimatickými výkyvy, kdy se a několik stovek let výrazně oteplilo a pak zas ochladilo.

jasan 3.8.2007 9:52

Re: Kecy v kleci

jezisi Mildo.... to je prece PRACE - a vejvar skoro zadny...

Roman Šula 3.8.2007 9:50

Re: Metelka

Statistika nuda je, má však cenné údaje - kterých se dá použít jakkoliv.

Nedávno jsem mluvil s jedním dětským chirurgem, náhodným to návštěvníkem hvězdárny. Taktéž jsem si vzal na paškál globální oblbování a on na to v klídku, že novináři uvádějí a úředníci používají jako fakt, že prý o prázdninách vzroste dětská úrazovost na několikanásobek. A přitom skutečnost je taková, že dětská úrazovost v Praze je po celý rok přibližně stejná. Někdo ale záměrně vymyslel nepravdu, protože pak další někdo (asi někde na ministerstvu) může čerpat peníze EU na řešení nějaké katastrofální situace. A kdepak se berou unijní peníze? Z daní evropanů.

Podobně to asi bude s "nezávislou" studií Bursíka a Pávka o využití větrné energie v ČR. Taky jedna lež za druhou. Ale díky regulacím ve výkupních cenách elektřiny a dotacím na stavby se zeleným podařilo prosadit ekonomické perteum mobile, které ačkoliv nevyrábí elektřinu, tak vyrábí peníze. Samozřejmě se pak o to musí plošně zvedat cena elektřiny, protože někdo na to perpetuum mobile musí vydělávat.

PP 3.8.2007 9:49

Re: Ví snad geniální pan Metelka?

No tak to je argumentace jako remen ... Vite vy vlastne neco o dr. Metelkovi? Anebo nekom jinem, kdo se venuje fyzice atmosfery? Rozumite alspon trochu te fyzice?

Nedavno zde nekdo psal, ze odbornici se podobnych debat moc neucastni - copak se lze pri takove urovni diskutujicich vubec divit??

Hmmm 3.8.2007 9:49

Argumenty p.Metelky

No a tu cast ekonomickou snad nekdo krytizoval? Vzdyt oba dva rikame totez, neni to na zblazneni?

Pete Brich 3.8.2007 9:47

Pane LM,

kdepak člověk vystavěl Himaláje nebo alespoň Krkonoše. Největší kopce, které postavil jsou na mostecku. A ty nepřevýšily řád desítek metrů.

To, že někde dříve byl les, než ho člověk vypálil, aby měl pastviny a pak vzal do ruky rádlo, aby také něco zasel, uvádíte jako kulturní vložku, že?;-P

PB

Milda 3.8.2007 9:46

Kecy v kleci

Četl jsem už spousty článků pro a proti, faktů tam bylo málo a za každý fakt jsem rád, ale...Hezky se to povídá, ale... což takle začít dělat něco ne v superglobálním měřítku úžasných maxiteoriií, ale třeba vybudovat čistírnu, uklidit ulice, třídit odpad,....

druid 3.8.2007 9:45

Re: Ví snad geniální pan Metelka?

za které daňoví poplatníci musí krvavě platit a které umožňují těmto "vědcům" pohodlný život.

člověče, vy jste skvělý srandista ;-D

Honak 3.8.2007 9:44

Re: Ví snad geniální pan Metelka?

Sneku, vsiml jsem si, ze jste klasickym predstavitelem urvance, ktery arogantne ostatni osocuje, ale sam neni schopen se nejak dal vzdelat - co ty radiacni procesy absorbce zareni pomoci CO2? To jste temer naznacoval, ze je to vlastne vymysl, ale kdyz tam ostatni diskutujici uvedli odkazy na materialy, tak najednou bylo ticho po pesine ... Zvasty typu "krvave zaplacenych matematicko-fyzikalnich modelu" jsou opravdu usmevne a hodne svedci o tom, jakou logiku a argumentaci vyuzivaji popiraci klimatickych zmen. Rv

Nestačímsedivit 3.8.2007 9:43

Re: Argumenty p.Metelky

Jenomže ekonomická část je tím nejdůležitějším, co Klausova kniha obsahuje.

Roman Šula 3.8.2007 9:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Metelka,

Ano, asi to tak bude. Jinak V Evropě se za posledních 2000 let spálilo 99% původních lesů, v našich zemích nařídila opět zalesňovat až Marie Terezie. Lidstvo něco pálí už od té doby, co oheň objevilo.

Psal jsem sokromě v mailu panu Metelkovi, že se vliv CO2 v těchto téměř nulových koncentracích pravděpodobně účelově přeceňuje, v druhohorách bylo CO2 víc ne o desítky procent, ale o řád, a bylo jen o pár stupňů tepleji, za to však celá planeta díky krmení ve formě CO2 byla zelenější a kypěla životem.

čtenář zdrojů 3.8.2007 9:40

Re: geologické jevy?

a nejen CO2. I metan se nám tady v posledním století nějak "přemnožil". Opravdu by mě zajímalo, čím nám odpůrci antropogenního vlivu na objem skleníkových plynů v atmosféře vědecky vysvětlí, které geologické procesy se v posledních 100 až 200 letech tak výrazně změnily oproti předchožímu půl milionu let.

BM 3.8.2007 9:39

Re: Re: Re: Stratégia?

"anketa medzi vysokoškolskými študentami"

argument vskutku hodny meteorologa a klimatologa citajuceho 6 jazykmi ( otazka ci aj rozumejuceho je sekundarna )

Skor by som tipoval UZ DVA semestre na UK.

Nestačímsedivit 3.8.2007 9:37

Re: Zelené ovoce dozrává. Připravme se na sklizeň:

Zdražení potravin už nabývá reálné podoby - viz ohlašované zdražení mléka i kvůli rozšiřujícímu se pěstování plodin pro průmyslové zpracování do paliv...

Roman Šula 3.8.2007 9:36

Re: Re: Re: Re: ...až všechny ty fosilie spálí...

Ano, uhlíko ve formě CO2 vázaného v dolomitech a vápencích. Z těchto hornin umíme žíháním CO2 uvolnit, ale ten uhlík, to asi ne.

Šnek 3.8.2007 9:36

Ví snad geniální pan Metelka?

Proč, jak sám říká, ...lze snadno vysvětlit variabilitou v trajektorii a intenzitě Golfského proudu… ? Takových neznámých, jako zde zmíněná variabilita, jdou tisíce, ne-li statisíce. Pan Metelka a jemu podobní spasitelé, o nich neví nic a nebo málo. A o tom, jak tyto hodnoty zahrnout do tak zvaných počítačových modelů neví nikdo nic. Tyto modely jsou jen hračky klimatologů, za které daňoví poplatníci musí krvavě platit a které umožňují těmto "vědcům" pohodlný život.

Předchozí režim mluvil rád o příživnících. Teď jsou to klimatologové. Tedy ta jejich část, která věří na schopnost lidstva ovlivňovat počasí.

Petr Kiebel 3.8.2007 9:35

Re: Re: Re: Přání

Jistě,lžete,podvádějte,utajujte,jen abyste náhodou nedali zeleným nějaký argument či údaj...velmi..ehm..komunistický přístup...no nestačím se divit.

druid 3.8.2007 9:35

Re: Metelka

geniální argumentace ;-D

stepa 3.8.2007 9:32

Re: Re: Nepodceňujte předky pane Metelko

Špatně jsem to napsal. Myslel jsem explozi sopky, třeba sv Helenu, popř. větší. Ne nějaké pšouknutí.

No asi bude otázka, jak to pozorovat. Než to proudění vzduchu rovnoněrně roznese po planetě, chvilku to bude trvat. A to je CO2.

Co ten zbytek? Prachové částice, další plyny? Vliv na oblačnost přes kondenzační jádra?

zak 3.8.2007 9:32

Re: Re: Re: Argumenty p.Metelky

Mě zase udivuje, že když se měnilo klima i bez vlivu člověka, jak je možné, že nyní z 90 % pravděpodobností způsobil změnu člověk ? Není Vám to nápadně divné ? Nehrajete si tak trochu na Boha, který řídí počasí ?

Roman Šula 3.8.2007 9:32

Re: Re: Otevřu konzervu a v ní...

Ono vůbec nejde o to, zda se bude oteplovat nebo ochlazovat, teplotní tendenci do budoucna nikdo nedokáže předpovědět, prostě to nejde. Ale každý náboženský vůdce přece musí vědět všechno.

Roman Šula 3.8.2007 9:30

Re: Re: Re: ajo, grónsko

To ano, ale problém byl v tom, že Island už byl na tehdejší zdroje přelidněný. Tehdy na něm sice rostly stromy, ale nebylo jich tolik, aby tam mohla být hostata asídlení jako třeba v Irsku nebo Anglii.

Nikola 3.8.2007 9:27

Re: Zelené ovoce dozrává. Připravme se na sklizeň:

Jasne, tohle je dost pesimisticky vyhled - na druhou stranu to nema nic spolecneho ani s fyzikou atmosfery ani s clankem ...

Honak 3.8.2007 9:23

Re: Metelka

Aha, tak tohle je ta povestna racionalne-kriticka argumentace popiracu klimatickych zmen .... A jinak hloupost z toho cpi na sto honu! ;-)

Nestačímsedivit 3.8.2007 9:20

Re: Re: Re: Stratégia?

Modelujte si, modelujte.... Od okamžiku, kdy "krmíte" zelené magory "municí" pro zavádění různých "ekologických" daní a dalších na hlavu postavených opatření, a nijak proti takovému zneužívání neprotestujete, se nesmíte divit, když jsoou klimatologové "oteplovači" házeni do stejného pytle jako jejich političtí sponzoři....

Pete Brich 3.8.2007 9:20

Zelené ovoce dozrává. Připravme se na sklizeň:

Benzin zdraží, protože se do něj bude přidávat líh vyráběný z/místo potravin.

Potraviny zdraží, protože z/místo nich se bude vyrábět líh do benzinu.

Elektřina zdraží, protože místo "jádra" se budou budovat větrníky a podobné dotované rarity. Atd.

A na rtech s písní "Teď, když máme, co jsme chtěli ..." v semknutých šicích pod vlajícími prapory vyrazíme zachraňovat planetu, která údajně má zvýšenou teplotu.

PB

Taxator 3.8.2007 9:19

Statistika......

...je velice exaktní leč bohužel také ohebná metoda získání reálného názoru na  věc. Víte jaký je rozdíl mezi podprsenkou a statistikou? - Žádný. Obě zkreslují realitu. Statistik neoplývající selským rozumem může aplikovat na problém jeden z mnoha testů, který zcela tendenčně vyjde jako cochcárna.

Druhak pak zelení zapomínají na zelené "kytstvo", které díky chlorofylu generuje za světla kyslík, za tmy pak ten nebezpečný kysličník uhličitý. Domnívám se, že by se zeleň měla vykácet, vysekat a vytrhat.;-)

Kolísání teplotních průměrů je záležitostí nejen biologickou, ale i astronomickou - geomechanickou (precese zemské osy). Těchto poznatků využívali k oblbování lidí a upevnění politické moci již staří egypťané předpověďmi zatmění slunce.

qwerty 3.8.2007 9:14

Metelka

BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA... to by bylo k obsahu.  A jinak sebestřednost z toho čpí na sto honů.

Bob 3.8.2007 9:13

Re: Re: Stratégia?

To som uviedol iba jeden príklad, druhým by bol citačný ohlas na WOS, ďalším anketa medzi vysokoškolskými študentami atď. Klimatológovia nenavrhujú ekologickú daň, iba vedecky analyzujú príčiny GW a modelujú scenáre možného vývoja GW v budúcnosti za predpokladu splnenia scenárov socio-ekonomického rozvoja, ktoré preberajú od iných odborníkov.

hmmmm 3.8.2007 9:12

Argumenty p.Metelky

Reakce na modrou planetu byla jen na tu cast, kde pan Klaus zabrousil do klimatologie. Ekonomickou cast nikdo nekritizoval.