6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kdokoli 7.6.2007 17:12

Re: Vážení..

zdravíme dozor ;-)

I.L. 7.6.2007 17:08

Re: Re: Re: Problém s Lumem spočívá v tom, že tento talentovaný matematický fyzik je zároveň

Problem Lubose Motla je  v tom, ze mnoho jeho byvalych spoluzaku a   kolegu mu dodnes nedokaze zapomenout  (a odpustit) o kolik je/byl  LM chytrejsi.  Takze  je  treba osobu, jejiz intelektualni kapacite nestacim, nejak demonizovat (zvlast kdyz LM si ne vzdy bere servitky resp.  roubik do ust :-)

I.L. 7.6.2007 17:03

Re: Co se špagetama

Jaka ze "teorie" odvazne tvrdi, co jste napsal? To si tedy  fakt rad prectu  (a verte, ze tu odpoved predam skutecnym statistikum, at se taky zasmeji...) Tak s chuti do toho !

Pavel 7.6.2007 17:00

Re: Nebudu

Ano, dal jsem to číst mé tetě a ta  říká, že je to jasné a  že máte pravdu a hrozně vám fandí. Jen neví, co s tím referenčním článkem máte co dělat vy. :-):-):-) Když jsem jí vysvětlil, co je to papouškování, řekla, že to je přece v tisku běžné. Na její obranu je třeba říct, že nerozlišuje politiku od vědy a neví, že vědecké hyptézy se nemají papouškovat, ale buď zpochyňovat, nebo dokazovat. Nejlépe vlastními pokusy.

balthasar 7.6.2007 16:53

Co se špagetama

dělaj klimatologové nevim, ale v metrologii (nikoli předpovídání počasí, ale nauka o měření) se s nima naloží obvykle tak, že se zprůměrujou .. kor když podle některých hran a píků docela dobře na časové ose korelujou. Teorie dokonce odvážně tvrdí, že z deseti rekonstrukcí s rozptylem cca 0,5 °C takto dostanu průběh se střední směrodatnou odchylkou cca 0,15°C a to už ani váš teploměr v ledničce neumí. Ovšem pan IL statistice nevěří .. nebo to možná fakt funguje jen v elektice a strojařině ;-)

Ivan Nový 7.6.2007 16:53

loizi,

možná ano, možná ne.

Pavel 7.6.2007 16:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorova paleoklimatická fikce

No zdá se mi, jako by to pan Ač napsal po dohodě s vámi:-):-):-)

Ivan Nový 7.6.2007 16:44

LM,

jaký motiv měl pan Mann, aby si upravil údaje? Nápad, že by se strašením lidí mohly snadněji získávat granty, no a odtud je už jen krok k ideologii. Úspěšná strategie je vědomě či nevědomě kopírována až do kolektivního bludu. Vědci nemají mít ambice měnit lidstvo, ovšem mají mít ambice hledat pravdu. Každý má mít svobodu jak s tou informací naloží, někdo se podle ní zařídí, jiný ji bude ignorovat. Zajistí to potřebnou "biodiverzitu" adaptace.

Pavel 7.6.2007 16:43

Re: Re: Problém s Lumem spočívá v tom, že tento talentovaný matematický fyzik je zároveň

Je zajímavé, že celý příspěvek Cikána-Sudeťaka (sakra, není už tohle  jméno také  ad hominem?) je vlastně jen ad hominem. Přitom to sudeťáček nazývá barbarské, že už by nadával i sobě?

David S 7.6.2007 16:42

Re: Re: 'skepticka' argumentace?

ps: ano, sbirku si delam - sbirku podobnych prispevku z ruznych serveru jako novinky-cz anebo NP. Slova jsou sice jina (protoze haji trochu jinou ideologii), ale jinak je to neuveritelne podobne. A v takovem zoo lze pak nalezt zajimave exemplare, jejichz vykriky stoji za zaznamenani ...

Alexander Ač 7.6.2007 16:41

Nebudu

vyvracet nesmysly, kdyz to uz nekdo udelal za mne. Ja sem vam poslal odkaz. Tak si ho aspon prectete ;-)

I.L. 7.6.2007 16:39

Re: Re: Re: Re: Pane Aci a Metelko,

Jsou papousci skeptici (naucili se jen to skrehotani  "Blbec, blbec,..."  nic jineho neumi)

a papousci  hujeri  ("RRRRRozumime vsemu, zvlaste vetru, desti")  Hrozi Vam ta druha kategorie,  coz je IMHO jeste o stupen horsi  nez to prvni ;-P

balthasar 7.6.2007 16:38

Re: Re: Re: Re: Re: Autorova paleoklimatická fikce

Špagety nejlépe s boloňskou omáčkou -- ;-)

Pavel 7.6.2007 16:38

Re: Re: Ještě k hokejce

Vya ni nevíte, že ho bude UN opravovat?

Alexander Ač 7.6.2007 16:37

Surfere

tak k tomuhle se este vyjadrim pozdeji... i kdyz samotny nazev linku hovori sam za sebeR^

Pavel 7.6.2007 16:36

Re: teploty se nerekonstruuji

Já vím, ono se to dělá halvně z letokruhů zkamenělých stromů, ale já to nevidím jako moc přesné :-):-):-)

Ivan Nový 7.6.2007 16:35

LM,

na přívalové srážky se zemědělci lehce aklimatizují, místo obilí budou pěstovat rýži, jako v Asii.

David S 7.6.2007 16:34

Re: Re: 'skepticka' argumentace?

Ad Honzak - aha, takze reci o svobode a demokracii byly jen kecy. Proc vlastne neprat smrt cloveku, ktereho jsem nikdy nevidel, osobne ho neznam a jedine co me vede je ideologicka nenavist ... dobre vas ti komunisti vychovali!

Ad I.L. - nepratele? :) No, takle osobni to vubec neni - jen me zajima ta spodni hranice hlouposti a demamgogie v argumentaci na okrajovych serverech jako je NP. Jste shopny vycitat nekomu 'zelene lzi' a klimatologickou nevedomost a pritom hajite Motla, jehoz spisky by se spise hodily jako ukazka manipulace, zaslepenosti a jakehosi ideologickeho boje ...

Asi nejvetsi vtip je v tom, ze krom par znudenych penzistu a zapalenych komsomolcu ala Motl tyto diskuze nikoho nezajimaji. Je to jiste zajimava sociologicko-psychologicka studie, ale to je tak vse ;-P

Alexander Ač 7.6.2007 16:33

IPCC - papouskovina?

tak potom je vam asi blizsi tvrzeni pana Motla, kteremu by klidne nevadilo zdvihnuti globalni teploty o 20C za sto let :-D. Ale jak se divam na vase pripominky, tak ani vam. Mam pravdu? Jak je videt, nekeri lide si proste z klimatologie delaji holubnik a tak potom i jejich "argumenty" vypadaji... ze my ostatni jenom...8-o8-o8-o

LM 7.6.2007 16:32

Re: balthasare,

;-D;-D;-D

Z toho jsem málem smíchy spadl ze židle. Vy jste dnes určitě obědval vtipnou kaši...;-D;-D;-D

No nic. Zatím  nashle, budu možná večer.

Pavel 7.6.2007 16:31

Re: Re: Autorova paleoklimatická fikce

Kdybyste ten Harrisův článek opravdu četl, dozvěděl byste se, že je už v penzi, vaše urážka je nejen pitomá, ale i nepřesná. Ale abych vám nekřivdil, vy jste ten článek ani nerozebral. Vyhnul jste se jeho posouzení  a místo toho jste kritizoval nějakého Cimrmana.  Dobré, ale průzračné. Ale vážně, kolik jste naměřil vy?

Ivan Nový 7.6.2007 16:31

balthasare,

logiku by to mělo, jak se klimatologie ideologizuje, tak se fušují i zprávy.

balthasar 7.6.2007 16:29

Re: tomu docela rozumim

Třeba nejen .. ale každej kdo má jinej názor. To se stává ;-)

I.L. 7.6.2007 16:29

Re: Problém s Lumem spočívá v tom, že tento talentovaný matematický fyzik je zároveň

Zkuste sledovat, kdo v techto diskusich rad pouziva argumenty ad hominem (tedy soudy o protivnikove politickych nazorech, manzelkach, udajne   ne/uspesnosti ve fyzice 6 tridy zakladni skoly apod.)  a porovnat to za oteplovaci a protioteplovaci stranu.

Zkuste se zeptat webmastera, vykriky  ktere strany (a  z jakych IP adres...)  jako  neprijatelne uz nekolikrat vymazaval. Vyroky LM to rozhodne nebyly

balthasar 7.6.2007 16:28

Re: Ještě k hokejce

Prostě report 2007 je zfušovanej, zatimco 1990 byl skvělej. Chápu ;-D

Alexander Ač 7.6.2007 16:27

Re: Re: Re: Pane Aci a Metelko,

Vazeny pane I.L,

samozrejmne, ty 2C sem si nevymyslel, a hned sem dodal, ze v tom odbornici *nejsou* zajedno. doporuciju vam praci klimatologa Jamesa Hansena, ktery se vyskumu GO venuje nekolik desetileti... jeho posledni clanek je zde:

http://www.nasa.gov/centers/goddard/news/topstory/2007/danger_point.html

aby ste nakonec jako papousek nevypadal vy ;-)

Karel Cikán Sudeťák 7.6.2007 16:26

Re: Problém s Lumem spočívá v tom, že tento talentovaný matematický fyzik je zároveň

Používání argumentů ad hominem( a to v té nejbarbarštější podobě) je ovšem na Psu běžné. V kombinaci ale s poměrně známým vědeckým jménem je to dost "facka".

Surfer 7.6.2007 16:26

Ještě k hokejce

Znalý člověk se až musí usmát, jak autor „úspěšně“ utlouká laické oponenty odkazy na  realclimate.org,  a zuřivě obhajuje „hokejku“ .  Přitom jim jednak samozřejmě nesdělí, že se jedná o „website“ dr. Manna, autora profláknuté hokejky (který ji tam „obhájil“ už nejméně 3x), a jednak se ani nezmíní o jádru argumentace „skeptiků“ proti ní – o Wegmanově zprávě. Co bychom také chtěli, přece se v domě oběšencově o špagátu nemluví, to je fuj. Pan Motl sice uvedl odkaz, ale na celou zprávu, a komu z laiků by se chtělo číst 90ti stránkovou zprávu v angličtině. Snad to trochu napravím, když uvedu odkaz na 2-stránkové summary zprávy - http://republicans.energycommerce.house.gov/108/home/07142006_Wegman_fact_sheet.pdf . Mimochodem, v celé zprávě je na str. 34 graf převzatý z IPCC Assessment Report 1990, který ukazuje, na rozdíl od houštiny „špaget“ z letošní zprávy, zvýšení teploty v letech 1200 – 1400 proti průměru asi o 0,7°C. Tolik asi o těch grafech.

LM 7.6.2007 16:24

Re: Re: Re: Re: Re: Autorova paleoklimatická fikce

Ne, mimo to, čím se zabývám.

Jinak - autor čeho?

Alexander Ač 7.6.2007 16:22

tomu docela rozumim

Proc ho ale stvou klimatologove...??? To mi neni celkem jasne:-)