18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alexander Ač 7.6.2007 9:25

Re: zase informační spin

ja to, ze oteplovani neni prokazano? No, kdyz ono ta Ladovska zima... :-D (tezko uz asi nekomu vysvetlovat, ze hodne snehu je taky spojovano s oteplovanim...)

nebojte, ono bude zadouci az CR budou pravidelne postihovat sucha a zaplavy... budte si jisty;-)

Stanislav 7.6.2007 10:48

Re: Re: zase informační spin

Máte vy to vymakaný, když je zima, může za to oteplení, když je horko, mlže za to oteplení, když je sucho, může za to oteplení a hádejte, co může za to, když je deštivo? ;-)

Alexander Ac 7.6.2007 11:04

Re: Re: Re: zase informační spin

ono je to tak.... chladnejsi vzduch udrzi min vlhkosti. Kdyz je zima teplejsi nezli obvykle, tak i snezi vic... je to jasnejsi?

toz je i duvod proc je letni boure intenzivnejsi po tropickych dnech... samozrejme do hry vstupuje jeste daleko vic faktoru, tyhle jsou ale zakladni.... 

Ivan Nový 7.6.2007 11:17

Alexandre Ači,

nasypte součástky automobilu do pytle a zatřeste jím, podle vašich představ vznikne automobil. Tak pracují klimatologové, izolované jevy nasypou do pytle modelu ......

jakovy 7.6.2007 14:51

Pane AA Re: Re: Re: Re: zase informační spin

...chladnejsi vzduch udrzi min vlhkosti. Kdyz je zima teplejsi nezli obvykle, tak i snezi vic... je to jasnejsi? A, prosím Vás, proč ta ladovská zima měla teploty jak na Sibiři ( Pendolinu zamrzly CD-ROMy)?  Asi zas GO, že ?

LM 7.6.2007 14:52

Re: Pane AA Re: Re: Re: Re: zase informační spin

No, sněhu bylo dost, ale teplotně zase ta zima tak extra studená nebyla...

Vojta 7.6.2007 7:17

Jen k úvaze

V dějinách Země, kdy ještě lidé asi nebyli, nebo mohli mít zcela zanedbatelný vliv na klima se děly z tohoto pohledu výrazně horší změny. Kdo za to mohl?

Alexander Ač 7.6.2007 9:26

Re: Jen k úvaze

hmmm, zeby prirozene faktory?

zkuste treba Slunce, sopky, pohyby kontinentu, zmeny v obezne draze Zeme, dopady asteroidu... je toho docela hodne...;-P

gill 7.6.2007 7:04

naprosto nic nechápou

Jako u malejch na rynečku. Grónsko, melouny, hokejková křivka... Tady přece nejde o oteplování, tady jde o změny v klimatu! A to změny patologického charakteru: výkyvy počasí, prudké střídání teplotních období, prudší přesuny vzduchových vrstev (je více větrno, dochází k častějším a prudším bouřím), ubývání spodních vod, k tomu navíc kontaminace životního prostředí, která se projevuje i změnami půdní struktury.

Pomyslel někdo z ohnivých oponentů "oteplování", že v Čechách existuje už šestý rok - vlastně ted už sedmý! - deficit vodních zásob (méně strážek, pokles hladiny spodních vod, vysychání půdy) ? A to je oficiální informace.

Ivan Nový 7.6.2007 7:39

gille,

no a? Klima nikdy nebylo takové, jaké bych si představoval. Třeba o víkendech prší častěji než během týdne. Na člověku je, aby se změnám přizpůsobil a ne aby se snažil změnám zabránit. Socialismus nefunguje. Socialisté chtěli přizpůsobování se trhu nahradit tím, že trh nahradí plánem a tím pádem přizpůsobování se a rizika s tím spojená odpadnou. Jak to dopadlo víme. Lidstvo nemá právo měnit sebe. Takový systém nemůže fungovat. Je to jako byste se chtěl z močálu vytáhnout za vlastní vlasy :-))))))

krtik 7.6.2007 10:45

Re: Ivane Nový

správně, plzeňského je stále dost (a že je dražší - no protože se musí pumpovat voda z větší hloubky, ale to nám antiekologistům nevadí)

Ivan Nový 7.6.2007 11:20

krtiku,

ne, to nám opravdu nevadí. To je ta adaptace a cena adaptace měřená a regulovaná trhem. Když totiž bude voda dražší, přestane se vařit pivo. Když ovšem ekologisté uznají pivo za svaté, bude se vařit i tehdy, když už nebude voda pro běžnou spotřebu. Tak funguje socialismus. Vede k autodestrukci.

Petr 7.6.2007 7:47

Re: naprosto nic nechápou

Podle mne jde hlavně o to, do jaké míry ( nebo zda vůbec nezanedbatelně ) může člověk tyto změny ovlivnit. A také o to, že si řada lidí udělala a do budoucna udělá z tohoto tématu velice výnosnou živnost.

Ladislav N. 7.6.2007 8:22

Re: v Čechách existuje už šestý rok - vlastně ted už sedmý! - deficit vodních zásob...

A suchá období se střídají s deštivými... ;-P Kdy že jsme to měli naposledy povodně? :-)

Peri 7.6.2007 10:09

Re: Re: v Čechách existuje už šestý rok - vlastně ted už sedmý! - deficit vodních zásob...

to ze v kratkem casovem obdobi naprsi hooodne vody a zpusobi povodne nemusi nahradit deficit vody, ktery je tady pres cely rok. Povodne jsou totiz povodnemi proto, ze ta voda neni v pude, ale nad ni

roz 7.6.2007 8:44

Re: naprosto nic nechápou

Co když za to, že v Čechách posledních 6 let málo prší mohou větrníky nastavěné v Německu? Mění přirozené přízemní proudění vzduchu a ovlivňují počasí odobně jako větrolamy??!

gill 7.6.2007 10:46

Re: Re: naprosto nic nechápou

Nemůžu to ani vyvrátit, ani potvrdit. Ale už delší dobu se třeba přemonožují nebo naopak hynou různé živočišné a rostlinné druhy vlivem posunů životních podmínek .

Například rybáři u břehů Japonska mají velmi výrazné problémy s přemnožením a nadměrným růstem nebezpečných medúz (vyskytují se běžně v obludných velikostech do té doby nevídaných), a to jen proto, že stoupla půměrná teplota tamního moře. Naopak u Islandu mizejí tresky, protože je tam na ně příliš teplo...

Rozumíte mi, prosím? Já se nechci hádat a nechci blbnout se zelým ekoterorismem. Jen vidím dokumentovatelné a  hmatalené důkazy probíhající změny.  Přírodní pohromy, které se v poslední době objevují stále častěji (rovněž doloženo), už nejméně dvakrát zasáhly ropný průmysl a stávající ceny (naštěstí nešly příliš nahoru), a scházelo jen málo, aby se světová ekonomika rozkymácela.

Je fuk, jestli za to může nebo nemůže člověk a jestli s tím má nebo nemá do činění CO2. Ale příroda na zemi prochází změnami, které mohou být pro lidstvo velmi nebezpečné. A každej se jen dodaduje a nikdo se opravdu nepřipravuje, to mě ;-€

 Takže v podnebí opravdu dochází ke změnám, a to ke změnám relativně rychlým.

balthasar 7.6.2007 11:50

Re: Re: Re: naprosto nic nechápou

Myslíte ty přírodní pohromy "Bush 1" a "Bush 2" ?8-o

gill 7.6.2007 13:16

Re: Re: Re: Re: naprosto nic nechápou

vida - ano, ty by se tam také měly přičíst, díky ! ;-D

BTW - řekněte mi, jak napnout síly na ono některými zdůrazňované "přizpůsobení se" = pěstování kokosových palem v Podbrdí (místo, nebo vedle radaru;-)), případně budování grotesního slučeníku nad zeměkoulí, když se vydá tolik zdrojů na zbrojení a ozborojené kolflikty... a tolik, tolik peněz se naprosto prošustruje!

Jakmile nebude dost volných zdrojů na adaptační kroky, tak nás (lidskou civilizaci) prostě globální změny pohltí, ať už  je působí cokoliv.  Diskuse nic nevyřeší, ale někdo je prostě "nepřekecatelný".

gill 7.6.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: naprosto nic nechápou

pardon - mělo ta, být "groteskního slunečníku" 

Ivan Nový 7.6.2007 6:48

Pane Ači,

pokud nebudete mít klimatologický model, který by fungoval na klima do 19. století a věrohodně by vysvětloval střídání dob ledových a pak by se s naměřenými hodnotami po roce 1800 rozcházel, jen těžko můžete hovořit o vlivu člověka. I kdyby byl trend ještě strmější, neznamená to, že v reálném světě nemůže dojít k obrácení toho trendu velice rychle, a jen jako důsledek přirozeného vývoje.

Alexander Ač 7.6.2007 9:28

Re: Pane Ači,

klimaticke modely reprodukuji *globalni* teplotu velmi dobre. Horsi je to s regionalnimi predpovedi, na kterych si intenzivne pracuje.

Nebojte se, klimatologove by se neodvazili predpovidat z kristalove koule 8-o

honzak 7.6.2007 6:35

zlatá slova

autorova "rovněž si nemyslím, že lidstvo může vypouštět skleníkové plyny v takovém rozsahu ještě několik desetiletí nebo dokonce století." Zdůraznil bych to LIDSTVO. Snaha eurosoudruhů o zřízení nových penězovodů do vlastních kapes, neuměle maskovaná snižováním emisí CO2 je více než trapná. Čínský a indický průmysl euroúspory v řádu jednotek procent (draze vykoupené) hravě přebije. Šílená Anděla dělá z lidí blbce stejně, jako dříve jiní soudruzi z NDR.

Luboš Motl 7.6.2007 3:27

Díky

Milý Alexandře, smekám před Tvou celkem dobrou češtinou. Kdyby býval Bernolák a Štúr věděli, jak se to dokážeš dobře naučit, nemuseli uzákoňovat to pokroucené, ale jinak hezky měkoučké nářečí.

Těší mě, že jsi zopakovat odkazy na Velký švindl i na konspirační teorie Williama Connolleyho, kterého jistě budou čeští čtenáři považovat za velkou hvězdu, o tom, jak všichni začali v roce 1998 překrucovat své grafy, aby se zalíbili hokejovému soudruhu Mannovi - a díky také za otisknutí špagetového grafu, na němž není nic až tak ohromujícího.

Zapomněl jsi říct, že Tvé názory jsou nestranné a nezaujaté, protože jsi placen za výzkum vlivu cvrkání cvrčků na horských loukách na globální oteplování způsobené tokem uhlíku ;-D

http://www.usbe.cas.cz/index.php?changeLanguage&language=cz&node=411

loiz 7.6.2007 4:09

Lubosi, takze krome trapneho pokusu o ad hominem argumentaci

nedokazete argumentovat? Nedokazete vysvetlit, proc jste pouzil zastarala data, kdyz o existenci aktualnich mereni jiste vite?

Misto toho zpochybnujete kvalifikaci autora, protoze se pohybuje - na rozdil od Vas - v pribuznem oboru. To mi nepripada seriozni. Navic zkoumani toku energii a latek v horskych lucnich ekosystemech je standardni zakladni vyzkum, primo nesouvisejici s globalnimy zmenami klimatu. Nebo si snad myslite, ze kazdy vyzkum v ekologii je financovan diky "spiknuti alarmistu"?

Luboš Motl 7.6.2007 14:28

Re: Lubosi, takze krome trapneho pokusu o ad hominem argumentaci

Pokud jsem kdy použil starší data, tak proto, že novější data se ukázala být chybná nebo přímo podvod. Všechno jsem vysvětlil v předcházejících textech, není k tomu co dodávat.

M 7.6.2007 5:45

Jste trapny pane Motl

Anděla 7.6.2007 6:54

Re: Díky

Cimrman by vám řekl: "Pozor na šle!"

Marus 7.6.2007 7:41

Aha :)

Takze takle vypada ona racionalne-skepticka diskuze, o ktere tady casto plka vas zhrzeny pritel I.L. ;-P

Ivan Nový 7.6.2007 7:44

Marusi,

znamená to, že totalitní tlak ve vědeckých kruzích je silný. Zdravý rozum si zachovali jen lidé mimo vědu.