26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Halladin 5.3.2006 17:25

Re: Re: In kdyz jsem se zarekl,

Já bych to upravil obě varianty, ale spíš a víc tu druhou: Na druhé straně jsou ti, kteří vidí ještě další výhodně privatizovatelný majetek za pěkných pár miliard, ke kterému by se dalo lacino dostat.
abc 5.3.2006 18:36

Re: Re: Re: In kdyz jsem se zarekl,

pokud si dobře pamatuji,tak to byla ČSSD kdo ohromný majetek ve formě nemocnic předal krajům zadarmo,aby si s nimi nakládal po svém a kdo z lékařů protestoval?
Halladin 5.3.2006 19:34

Re: Re: Re: Re: In kdyz jsem se zarekl,

Ovšem ČSSD předpokládala, že je kraje budou na místě řídit efektivněji než z Prahy, a rozhodně neměla namysli, aby je rozprodal kraj. Prodat to mohli sami, a peníze taky by byli schopni upotřebit.
MUDr Jiří Kilian 5.3.2006 17:41

Re: Re: In kdyz jsem se zarekl,

Milý abc,
 
to je docela povrchní vidění, které popisujete. Ani dílčí zájmy, o kterých píšete, nejsou tak vyhraněné.  Když píšete o nemocnicích, měl byste mít na zřeteli, že jsou tu jednak státní a jednak nestátní zdravotnická zařízení.   
 
Reforma je věc zásadní důležitosti. Systém zdravotní péče a jejího financování je od svého zrodu principiálně špatný v mnoha ohledech. Je příčinou vleklé krise , utajované poitiky po dlouhou dobu. Nyní vyplula na povrch část jeho hrůz a pokud nebude změněn principiálně, přijdou hrůzy další.
 
Sám bych řekl, že se diskuse a vůbec veškeré všelijak vyjádřené postoje dostaly od věci přílliš daleko ke stranickým přístupům a k nástroji volební agitace.  To je pro samotné zdravotnictví a pro systém zdravotní péče a jejího financování velice nedobrá věc.
 
Zdravotnictví je významné politiku a má nepochybně výraznou sociální rovinu. Ponechávat dále starý systém je špatné a pokuy konstruovat nový by byly příliš zdlouhavé, než by k něčemu vedly. Proto mám za jediné možné zásadní řešení převzetí nějakého fungujícího systému odjinud, už i s ohledem na sjednocovací evropský trend.  Sám bych měl za správné převzít systém rakouský, protože tato země je s námi historicky spojena a sociální cítění je tam podobné našemu.
Zcela jednoznačně mám pokusy o různé pseudoprivatisační řešení za špatné už proto, že nejsou vyzkoušené. Stát má povinnost garantovat dostupnost  péče, musí tedy definovat co je to zdraotní péče a co je to dostupnost. K toho garanci apk má mít své nástroje. Vedle tohoto ryze státního systému pak mohou existovat všemožná privátní  zařízení, která splní podmínky pro poskytování péče.
  Celá věc je docela složitá. Obecné rozhodnutí je vždy politické a jako takové v případě zdravotnictví by mělo jít napříč politickými stranami a ne od pankejtu k pankejtu.  Není
MUDr Jiří Kilian 5.3.2006 18:27

Re: In kdyz jsem se zarekl,

Milý Evropane,
 
věřit je třeba ve vlastní rozum, uvážlivost nebo v ty, které jako takové znáte. Kdyby doktoři byli mrchy bezohledné, udělli by jednu věc: začali by dodržovat všechna pravidla, která jsou stanovena a špitály by se zastavily za 5 minut od té chvíle. 
 
Volání po reformách je na místě. Ale žádné odstavení ministra, žádné privatisace nemocnic, žádná dilčí opatření nemohou odtranit krisi systému, který je principiálně špatný. Ten systém je dílem politků.Když hovymýšleli, sjezdili světa kraj od Singapuru po kanadu a každý dovezl kousek něčeho dobrého. Kočička s pejskem vařili dort.
 
Tragedií systému je principiální idea, že vše je dostaupné za určenou cenu.  Tragedií systému je absence definic postavení jeho účastníků, absence definic základních pojmů. Kdokoli si kdykoli bude interpretovat cokoli podle libosti, platit bude ta interpretace, kterou podá mocný.
 
Tragedií systému je, ž stát garantuje dostuonost péče a nesdělí, co je to zdravotní péče a co je to její dostupnost - časová, prostorová, ekonomická.  Součková v Kotli pak klidně řekně,  že doktor je u pac. do 20 minut. Jo. Ať přijde sem a zajde na paseky. nevědí, o čem mlví a ani to vědět nechtějí, aby mohli říkat , co se hodí. Politikové. To je právě počátek špatnosti - jejich stranické přístupy.  Kdyby takto jednali s armádou, tak ná dávno vyrazili z NATO.
 
       
baci 5.3.2006 14:37

ad abc

abc píše:"
1.zdravotnictví patří doktorům a do toho si nenecháme mluvit (socialismus jak vyšitý)
2.hlavní ekonomický ukazatel řízení je výplatní páska a ostatní nás nezajímá
3.lékaře může řídit pouze lékař,protože ostatní jsou laici
4.pacient je to koleno na čtyřce a ne klient a mohl bych pokračovat. ".
Ač jsem povoláním felčar ve všech bodech s Vámi souhlasím na
http://mediblog.cz/summary.php pod heslem zdravotnictví najdete mé názory,které jsou s Vámi ve shodě.Opakovaně píši,že centrem veškerého dění ve zdravotnictví "MUSÍ BÝT PACIENT"
to je heslo prvního ředitele Batovy nemocnice a je v souladu s moderním"PATIENT ORIENTED MEDICINE.Nemocnice mají stejném ekonomické postavení jako jakýkoliv podnik a nebo Vaše domácnost"/prof.Samuelson:Ekonomie/.Jejich řízení by mělo býti svěřeno řditeli managerovi
nelékaři.
To,že v nemocnicích vládné hluboký socialismus je tvrzení pravdivé.
Lékaři mají stále patriarchální vztah k pacientovi jen,v dnešním době necharkterisuje paceinta diagnosa ale spousty speciálních vyšetření za,kterými je pacient lehce přehlednutý. Kámen úhelný jakékoliv koncepce zdravotnictví musí být zcela rovnopravný vztah PACIENT-POSKYTOVATEL PÉČE-POJIŠTOVNY. My lékaři si musíme uvědomit,že jsme skutečně jen služby se vším všudy a naším heslem by mělo být "NÁŠ ZÁKAZNÍK NÁŠ PÁN"
Doktor 5.3.2006 14:36

Ad lokki - body 2,5,7,8

Řekněte to natvrdo.
1. Nechci aby se zvyšovala životní úroveň, pokud se to netýká jen mě.
2. Je mi úplně jedno, jestli mají důchodci zaručen aspoň trochu důstojný život, pokud se to mě osobně jakýmkoliv způsobem dotkne.
3. Nechci růst HDP, nechci zahraniční investory. Chci aby byla Česká republika ekonomicky izolována od ostatních zemí.
4. Nemocní lidé jsou mi zcela ukradení. Já sám jsem zdravý.
Podepíšete se pod to?
Halladin 5.3.2006 14:45

Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

A lokkí, protože se zřejmě chystáte volit ODS, zřejmě od ní očekáváte: 1.Životní úroveň zaměstnanců se zvyšovat nebude, 2. Důchody budou malé. 3. Zarazíte příchod investorů, protože Vás nutí platit vyšší platy. 4.Kdo nemá na léčení je to jeho problém. Myslím, že až takhle Vám nevyjde vstříc ani ODS.
lokki 5.3.2006 15:02

Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

no a to je přesně v tom, v čem se lišíme.
1. Já si myslím, že se životní úroven dá zvyšovat i jinak než státní direktivou.
2. Že důchodovej systém se dá řešit i jinak, než že seberete peníze těm, kteří vytvářejí primární hodnoty, důchodcům řeknete, že jich ty první schválně vytvářej málo a že je třeba je za to trestat a většinu peněz rozdělíte ne důchodcům ale těm, který vás zase budou volit.  Víte já narozdíl od vás docela dosti lidem ten důstojnej důchod pomáhám zabezpečit, ze svého a dobrovolně. Ty kydy o tom jak to skvěle za moje peníze dělá stát mám už dávno za sebou...takže používáme unijní zdroje, zdroje z privátního sektoru, nějký vlastní prachy a spoustu svýho volnýho času.
3. růst HDP musí bejt podloženej realitou, to že vezmu peníze vlastním občanům, dám je zahraničnímu investorovy a když on jich laskavě část utratí u nás řeknu hle růst a sám se za to pochválím není postup, kterej bych považoval za ideální.. Boing musel bejt štěstím bez sebe, když dostal vlastního konkurenta do správy zadarmo s podmínkou, že jestli nebude vydělávat tak mu 10mega ještě přidáme....asi nemohli věřit tomu, jaký štěstí je potkalo..
4.Bohužel ne každému je dáno mít tolik štěstí jako Vám. Jsem trvale pod lékama a vzhledem k tomu, že ten tolik diskutovaný lék zdarma mi způsobuje těžké žaludeční nevolnosti, musím využívat tu radost léků hrazených pacientem...Kdybych se měl podepsat pod to, co ste tu vyprodukoval, myslíte si že bych si tu ještě třepil hubu? Ke všem těm čtyřem bodům přece směřujeme mílovými kroky....
Halladin 5.3.2006 15:06

Re: Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

S tím Boeingem máte pravdu, ale to Aero jim prodala Tošovského vláda. Boeing navíc Aero vytuneloval... Skoro ti samí lidé podepsali výrobu v Aero pro B. za ztrátové ceny....
lokki 5.3.2006 15:16

Re: Re: Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

asi kdybych byl v Boingu udělal bych to taky - ale jako patriot mám pocit, že by účastníci z naší strany měli bejt někde dlouho veřejně vystavený a že by se to už nemělo opakovat. Ne že by na tom ODS něco vážně změnila. Jenže mnohem líp se můžu bránit jednotlivejm individualistickejm egoistům než šiku lidí bez mozku, proto letos ODS...
Doktor 5.3.2006 15:51

Re: Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

Co berete za léky? Možná existuje alternativa, akorát vám to nikdo neráčil sdělit. V těcho bech si protiřečíte - to jsou přeci body z programu ČSSD. ta si dala do programu právě, že toto nedopustí. Heleďte - stran zdravotnictví mám zcela jasno. Konečně ten šlendrián chce někdo vymést a podpořila ho právě ČSSD. Julínkovi nevěřím ani nos mezi očima, navíc znám chování exponentů ODS ve zdravotnictví. Koupili si nemocnice a provedli taková opatření, že v těch nemocnicích nyní umírají lidé, protže jim nemá kdo poskytnout péči. (nelze být konkretní, ale trestní oznámení asi již visí ve vzduchu). HDP roste a je tažen vývozem. To se dá dočíst v oficiálních statistikách (ČSÚ). Statistika je sice nejvyší úroveň lži, ale nevím jak jinak se dají data záískat. To mi příjde jako dost realitou podloženej růst. Důchody prostě někdo zaplatit musí. Reforma důchodů je věc ožehavá. Že chce Paroubek v tomto ohledu 100% shodu v parlamentu není zase až tak praštěné. Já taky zabezbečuju dva důchodce navrch, ale to mi příjde jako zcela normální.
lokki 5.3.2006 16:38

Re: Re: Re: Ad lokki - body 2,5,7,8

to vypadá, že ste ze severu - těžko se tam lidem vysvětluje, že je čssd horší varianta, když se zastupitelům z odsky povedlo rozprodat i nemocniční prádlo bez náhrady - tohle je bohužel kraj, kde ods potentovala co mohla a ještě má tendence se tím chlubit... tady na jihu je změna vlastnictví a změna koncepcí v nemocnicích hodně znát  a k lepšímu. Furt to není ono, ale pokud ten trend bude pokračovat, mám reálnou šanci, že až pudu do důchodu nebudu se muset léčit sám... Navštívit vybrané okresní nemocnice na severu čech někomu na vyléčení bohatě stačí, ani ho tam nemusí hospitalizovat.  Jenže nemám pocit, že by se to zlepšilo tím, že se z nich zase udělaj státní podniky - když už je rath takovej vymetač bordelu, proč to neudělá koncepčně? Proč jenomj zase lepí díry? Dělá to s mnohem větším křikem a menší elegancí, ale dělá prakticky to samý. O jeho jiných kvalitách nemusíme mluvit, jako doktor nevím za co stál a jako člověka ho snad ani nemá cenu komentovat, ani úplnej neandrtálec neřekne na veřejnosti o svojí kolegyni že je blbá kráva i kdyby to bylo stokrát pravda. Jinak HDP nám hlavně táhne energetika a automobilky - to není žádný trvalý štěstí, zvlášt když čssd tlačí na zelenou notu co se týče energetický koncepece a konkurenční automobilce připravuje nikoliv pobídky ale přímou podporu. Takže růst sice reálný i když nijak oslnující stojí na trochu vratkejch nožičkách a jeho budoucnost nezáleží ani tak na nás jako mnohem víc na světovejch trendech. Zabezpečovat někomu (kromě sebe) aktivně důchod by bylo normální, kdyby se vláda hrdě nekasala, že to dělá sama a na základě toho nám nesebrala peníze. Takhle je to možná běžný ale ne normální...
Halladin 5.3.2006 16:55

Proč jenom lepí díry ?

Protože vždy je třeba nejdřív zalepit díry, A až pak se dá dělat nějaká koncepce. Na změnu koncepce navíc není čas- je pár měsíců do voleb, a legislativní proces trvá přibližně rok. Co nebude do voleb schváleno, spadne pod stůl, a bude muset proběhnout znovu.
lokki 5.3.2006 18:14

Re: Proč jenom lepí díry ?

měl dostatečnou podporu na to, aby prosadil některý změny i přes obecný odpor. Místo toho potenciál vyčerpal urážkama a provedl akorát kosmetické úpravy. Peníze by se tak jako tak musely do sytému nalejt i bez něj, nebo s kýmkoliv jiným. Koncepci už mají mít všechny strany hotovou a připravenou - kdyby se měl ministr po uvedení do funkce zaobírat získáváním údajů o tom, jak to všechno vlastně funguje, těžko by mohl dělat skutečnou práci ministra...obávám se, že jedinej způsob, jak se dobrat k fungujícímu sociálnímu systému je evoluce politických elit (nikoliv revoluce). A tu dosáhneme jenom střídáním.
H.K. 5.3.2006 17:20

Re: Doktor

Pane doktore tento systém, který ˇbuduje ČSSD je pokračováním systému, který tady byl před rokem 1989. Je to systém socialistický t.j. dirigistický, který chce lidem organizovat život od kolébky do hrobu. Oni jsou přesvědčeni, že ví nejlépe co kdo potřebuje. Jinak řečeno dejte nám vaše peníze a my vám něco vrátíme když budete hodní. O životní úrovni důchodců nemluvte. Kupní síla důchodu se oproti roku 1996 snížila. Růst HDP není totéž jako růst životní úrovně. Pokud budou mít zahraniční investoři jiné podmínky jak domácí tak jenom poroste nezaměstnanost a oni se vytratí hned jak přestanou výhody platit. Pokud se pobídky budou mrhat tak jak na zastaralé televizní obrazovky tak nevím kde to dojde. O solidaritě mezi mladším a starším, zdravým a nemocným není nikde žádný rozpor. Je otázka jak a kolik. Já jsem dostal důchodový výměr ale na štěstí mohu ještě pracovat. Užívám dlouhodobě léka a měsíčně zaplatím 1450 Kč na doplatcích.
Tento systém je socialistický, ale je asociální. Chudobnějším bere a bohatým dává. Složená daň je asi 50%. Tyto peníze jdou do státního rozpočtu. Z tohoto peníze odčerpávají ve formě dotací, nejlépe přídělových, kamarádíčci ministrů a jiných státních úředníků. Lobistické skupiny si přes státní aparát prosazují své zájmy. Rozdělují si různé podpůrné fondy, samožřejmě těm, kteří mají informace. Na př. právník vystuduje za peníze lidí, kteří nikdy nestudovali a nikdy studovat nebudou a při dědickém řízení je bezohledně odere.
Nevím, D ale já to za spravedlnost nepovažuji.
Pokud
Halladin 5.3.2006 18:34

Re: Re: Doktor

S tou kupní sílou důchodců nemáte pravdu. ˇUrovně kupní síly důchodců z roku 1989 se dosáhlo až v roce tuším 04/05, takže od roku 96 nemohla klesnout. Bavili se o tom V TV Sobotka s Tlustým, oba to tehdy potvrdili, takže to asi bude pravda.
abc 5.3.2006 12:53

příspěvek do diskuse

kdyby takto fugovaly všechny podniky jako zdravotnictví,tak musí republika zkrachovat.V každém podniku je nejsledovanější ukazatel podíl mezd na celkových nákladech. V našich státních nemocnicích dosahuje až 70%,a proto po přechodu na a.s. bylo nutno tento ukazatel snížit alespoň na 50%,aby se nedostali do bankrotu. Kolik zahraničních podniků by k nám převedlo výrobu kdyby mzdové náklady byly jako v nemocnicích? Ani jeden!
Halladin 5.3.2006 13:15

Re: příspěvek do diskuse

Milý abc, dávat do korelace mzdové náklady nějakého výrobního podniku s nemocnicí, kde proti tomu podniku je vysoce nadstadartní procento VŠ pracovníků je nesmysl. Spíš odpovídající, i když určitě taky ne úplně přesné by bylo srovnání s osobními náklady třeba softwarové firmy. V nemocnicích nemáte 70% dělnických zaměstnanců s výučním listem, ale většinou vysoce kvalifikované VŠ a SŠ pracovní síly. A ostatně i tak si myslím že výrazně podceňujete náklady na léky, a drahé přístroje.
Halladin 5.3.2006 13:17

Re: Re: příspěvek do diskuse

A navíc nejsledovanější údaj v podniku je zisk nebo ztráta. Nikoli osobní náklady samy o sobě.
lokki 5.3.2006 13:33

Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

svatá pravda, jen to vypadá, že se to lékařů netýká (ale to nakonec bude jenom můj subjektivní dojem, vždyt třeba rozepisování jednoho sono vyšetření párového orgánu na dvě je vlastně taky ekonomický chování, stejně jako příjmový rtg nebo ct vyšetření na zařízení který nemá dostatečnou rozlišovací schopnost, takže se musí později udělat znova a jinde...)
abc 5.3.2006 13:48

Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

pane,zisk nebo ztráta souhrn všech nákladových a příjmových ukazatelů.Samozřejmě můžete vykázat zisk při 70% mzdových podílech,ale musíte snížit náklady jiné, třeba v nemocnicích léky ,které tvoří v normální nemocnici cca 30% nákladů. Státní nemocnice tudíž neplatí za léky,aby udržely mzdy a v a.s.snížily mzdy,aby mohly platit za léky. A proto ten boj za neziskové nemocnice.
Halladin 5.3.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Nikoliv aby mohly platit léky, ale aby se dal zisk vytáhnout ze zdravotnictví.
abc 5.3.2006 15:45

Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

dá se diskutovat s dogmatikem? Jak vidím nedá.Abych mohl platit léky musím mít peníze. A když je státní nemocnice utratily na mzdy,tak je nemají na léky.Nebo mají? Tak proč neplatí a čekají až jim zase stát přisype? A pořád dokolečka,protože stát je od toho aby platil.Toť stanovisko lékařů v nemocnicích. Kontrolní otázka. Proč tedy za léky platí a.s.
Halladin 5.3.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Jste si jistý, že ceny léčby jsou nastaveny tak, aby byla možnost mít zisk ? A jak víte , že ty akciovky nejsou zadlužené ? Dluhy mají skoro všechny nemocnice, bez ohledu na formu. I pár příspěvkových nemocnic se najde v plusu. A fakt je, že je tendence k snižování dluhů- pomalá, ale je. Zase bez ohledu na formu.
abc 5.3.2006 16:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

no konečně názor,že právní forma není to rozhodující,jak nám chce vnutit Rath.A cena léčby by právě měla být součástí ucelené reformy a ne řešením ad hoc,jak ná předvádí ČSSD.
Halladin 5.3.2006 18:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Problém je v tom, že to přetvoření na akciovky mělo být poze předstupněm k prodeji nebo pronájmu těchto nemocnic.
Doktor 5.3.2006 16:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Nesumarizujte. Přímo ministerstvem řízených nemocnic a ústavů je 16 a tohle se týkalo 3. Ostatní mají jistě také dluhy, ale asi je splácejí lépe. Jak si můžete být jist, že všechny nemocnice a.s. platí v termínu? Nebo máte úpřesné údaje o jejich hospodaření? Navzdory ustanovením Obchodního zákoníku?
Halladin 5.3.2006 16:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Narazil jsem při googlování na zajímavý údaj- největší dluhy mají nemocnice, které mají největší procento outsourcingu. Přesto, jak uvedeno výše, potvrzuje se, že čím vyšší objem nakupovaných služeb, tím vyšší zadluženost nemocnic. Z tabulky jednoznačně vyplývá, že pokud procento nakupovaných služeb je nízké (FN HK) a služby jsou vykonávány vlastními zaměstnanci, pak se nemocnice do enormních dluhu nepropadají. Zadluženost se prohlubuje u těch nemocnic (FTN, FN Motol, sv. Anna), kde je vykazované vysoké procento outsorcingu.
IS 5.3.2006 23:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek do diskuse

Halladine, outsourcing někdy skrývá obyčejné pijavice, odborně řečeno klientelismus. Že vyjde pak dráže, než si zajišťovat služby vlastními prostředky, poznaly už i mnohé obce, které  s jásotem svěřily provozování různých činností soukromým firmám (náhodou příbuzných zastupitelů). Outsourcing je docela dobrá věc, v korupčním prostředí však představuje něco na způsob ekonomické sebevraždy. Tím nemíním, že by se to muselo týkalo  zmíněných nemocnic, o nich bližší údaje nemám.