3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Evropan (original) 18.5.2007 15:25

Re: Re: Re: Hm, oakmane,

Ale panove, ja nehodlam nikoho zamestnavat, nemam rad jakekoliv zavislosti, nicmene pro ucelove spojeni za konkretnim cilem, proc ne ? ;-)

Šedovous 18.5.2007 15:24

No já jen poznámku,

slovo pacient je od základu trpěti nebo být trpělivý !? Hádejte.

Jinak tady jde o profesionální přístup, pokud chtějí být čeští lékaři placeni na úrovni evropských profesionálů musejí se taky tak chovat. Laskavý přístup i k tomu nejprotivnějšímu pacientovi je základem. Pacient je ten koho něco bolí.

Evropan (original) 18.5.2007 15:21

Re: Hulvatsti pacienti

A ja porad kvuli komu se nekteri doktori chovaji spatne a ono je to kvuli Vam ! Vas asi mlatili malo ;-)

šimon klein 18.5.2007 15:07

Re: Re: Hm, oakmane,

Evropane, nezkoušejte ho zaměstnávat !! - rozhlasoví pisálkové jsou nevychovatelní....

šimon klein 18.5.2007 15:06

ten chytrý a arogantní doktor vám zachrání život, ten vlídný vám někdy jen usnadní zbytečnou smrt

chci doufat, že je to nejen přehnaně, ale i blbě řečeno: je mnoho profesí, které pracují v evidentně horších podmínkách, než lékaři (horší pracovní a finanční podmínky, shodný stress a mnohdy i vyšší zodpovědnost za více životů) a přitom velká část těchto lidí je nejen odborně vzdělaná ale ovládá i  minimum znalostí slušného chování. Opravdu nevidím nutnost být současně hulvátem na pacienty a současně odborníkem na tytéž - alespoň to hulvátství lze potlačit a naučit se slušnosti. Nevšiml jsme si někde argumentace, že např. řidič autobusu, který umí se s cestujícími nevybourat, smí být na ně arogantní, proč bych to měl lékařům tolerovat ????

 Takže: dost bolo doktorov Hauseov !

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 15:04

Re: Forman

Milý Juro Juraxi,

dotejkavej nejsem. Tedy aspoň se tak necítím. Já jsem se tu postavil proti nepatřičnému zobecňování a to i v zájmu tom, aby nebyla zbytečně narušována důvěra mezi lidmi,  přirozené to pouto lidské pospolitosti, pro vztah lékař-paciuent nesmírně důležité. Něco jiného je říci konkretně žže stalo se to nebo ono, něco jiného je říkat, že lékaři jsou špatní. Pro člověka s takovým povědomím je to pak podmínkou zbytečné a nežádoucí úzkosti ve chvíli, kdy se obrací pro pomoc.  Jestli mi tu někdo za to spílá do SS a určuje mi výhazov z práce, jeho věc, mne to nějak neuráží, ani netrápí.

Nazývat věci pravými jmény mám za správné. Nemám za správné, když si někdo vymýšlí jen proto, aby mohl dát průchod nenávisti obecné nebo zaměřené nebo jiným emocím. 

Nepřijde mi jako správné, že po objevení dvou zdravotníků, kteří se v dané chvíli nepatřičně zachovali,  objeví se spousta statí o tom, jak je lékařský stav zkažený a špatný a že v diskusích k mírumilovné stati o nepatřičnosti zobecění takové zkušenosti se lidé dovedou tak zle a ve zlém úmyslu vyjádřit.   Nemám to za správné, ale necítím se tím nějak dotejkavej, jak píšete.

Psí vrah Čumil 18.5.2007 15:01

Re: Re: Hm, oakmane,

Třeba by rozuměl vyýchově psů. Zkuste ho zaměstnat...:-)

Šarda 18.5.2007 14:54

Re: Re: Pane doktore - co třeba tohle?

No tedy pane doktore, tu odpověď  Zdeně myslíte vážně??? Co myslíte, že by vám řekla druhá strana? Nejspíš to, že jim tam nějaká ženská nechtěla normálně projít čekárnou, přestože oni nahoře přece nemají šatnu!!! Baba jedna stydlivá! Normálně to nikomu nevadí a téhle se to nelíbí... 

Vážně si myslíte, že člověk má zapomenout na vlastní důstojnost a smířit se s vysvětlením, že zdravotníci mohou těžko zajišťovat prostory a vybavení? Nebylo by v takovém případě NORMÁLNÍ, prostě pro nějaký ten župan pacientovi dojít?

Já vám řeknu můj případ z Vinohradské nemocnice v roce 2007. Byla jsem se synem objednána na sobotní ambulanci. Pan doktor chtěl logicky vidět RTG snímky, které synovi při jeho opakovaných hospitalizacích v této nemocnici dělali. Šla jsem tedy do centrální kartotéky, která ale byla, světe div se, o víkendu zavřená!!! Přítomná sestra mi pak docela arogantně vysvětlila, že po nich každé dvě minuty někdo něco v tom archívu chce a že tam nikdo není, takže mi ty snímky nemá čas hledat. Laik by řekl, že pokud je každé dvě minuty zájem o snímky z archívu, že by ten archív měl být (v tak velkém špitále) otevřený non-stop... naštěstí doktor, který šel náhodou kolem, viděl můj výraz (máme to na Vinohrady 200 km) a pro snímky mi s omluvným úsměvem došel. Napravil mi tak můj dojem z českého zdravotnictví.  

Ale já vím, nebyl jste u toho a neslyšel jste druhou stranu...

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 14:54

Re: Tak co, pane doktore

Milá Zdeno,

nemusí mne nikdo přesvědčovat, že někteří lidé si pamatují horší zážitky, je to přirozené. Ohledně nějakých čistek - nevím, jak byste chtěla takovou věc dělat, nicméně těžko chtít, aby jeden lékař nechal vyhodit druhého. To byste měla chtít po manažerech.

Každý si na něco pamatuje.  Pokud k tomu kterému lékaři nemáte důvěru,  můžete si vybrat jiného.  Jistěže si umím představit tu situaci. Přesto nemám za  správné oplácet zlo zlem.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 14:47

Re: doktore

Jestli se ptáte mne, tak nemyslím si, že je to termín špatný, přesto mám za vhodnější zůstat u pojmu pacient. 

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 14:42

Re: Re: Re: toto je dialog hluchych

Já si myslím, že v daném systému funguji nefalešně, nepovrchně a nestrojeně slušně.   Kvalitu služby vykazují výsledky.

Nevím, jak jste se dopočítal k té nadpolovině.   

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 14:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako byvaly astmatik

jsou i jiné, než velmi urgentní důvody

portwyn 18.5.2007 14:16

Re: Jako byvaly astmatik

Ježíšmarjá, pane Eropane Original, jen to ne!! Dělat doktoři práci tak kvalitně jako instalatéři, s nimiž jsem měl tu čest, tak jsem dávno mrtvý.

Jinak máte spoustu pravdy a taky Vás zdravím :-)

Obcan 18.5.2007 14:13

Hulvatsti pacienti

A copak ti nezdvorili, drzi, vse vymahajici, nikdy nespokojeni tak zvani pacienti? Pseudopacienti navykli ze socialismu vse dostat zadarmo? A to nejlepsi? Lide kteri lekare napadnou, nekdy i porani, nekdy i prizabijou? Kteri jednaji s doktory kteri se snazi jim pomoci, jako se sluzkami, sluhy, menecennymi hovady? Kteri maji vetsi platy nez lekari a pracuji mene hodin a porad to tem z/s/r/n/m/ doktorum zavidi? Kompenzuji si pocity menecennosti? Jak muze lekar vysvetli nekomu neco cemu laik nerozumi? A nechce porozumet? Jak muze takovy laik se rozhodnout pro neco o cem nevi nic? Cela ta debata tady nevede k nicemu - a dimim se doktoru Kilianovi ze se s vami tady vubec bavi!

oakman 18.5.2007 14:00

Nehorlím, je mi z toho advokáta arogance jen smutno.

Pokud se budou vdělanci chovat takhle, co lze čekat od lidu??

Petr 18.5.2007 13:59

Re: Lékaři, které kolega Killian cituje

Jako obyčejný občan Vám děkuji za tento příspěvek. Doufám, že od Vás jako od kolegy pan doktor Killian spíše příjme, že "učení jak jednat s nemocnými není nikdy dost..........." a nebude považovat kursy LK o jednání s nemocnými jako nepřímý důkaz, že i LK potvrzuje, že lékaři jsou tak neslušní, že se slušnosti musí učit. I to jsem nalezl v odpovědi p.dr.K. na svůj příspěvek.

Klaudius 18.5.2007 13:51

Re: Nesrovnatelné!!

Vy se rozhorlujete zbytečně. Napsal jsem, že slušnost a komunikace musí být v základní výbavě lékaře.To je buď vrozené nebo se musí natrénovat.Je nedílnou součásti lékařské profese. Geneticky jsou dány 4 typy chování a některé typy to bude stát velké herecké úsilí. Ale tato přetvářka je v souhlase s Vámi lepší než hulvátství. Punktum.                                                                   Na druhé straně jsou stejně determinováni i pacienti a většina z nich není v šoku,ale jsou chroničtí pacienti.. Pacienti vyrostli ve stejném komunistickém marasmu a když už diskutujeme o slušnosti, tak řada diskutujících(možná pacientů) se naplnění pojmu slušnosti značně vzdaluje.

Omlouvám se za dva velmi podobné příspěvky, první mi byl odmítnut pro reklamu,vulgaritu a rasistický podtext.Když jsem se ohradil, tak byl uvoněn.

Evropan (original) 18.5.2007 13:50

Re: Hm, oakmane,

Nahodou s oakmanem se clovek neztrati, ten vi co chce a umi to hlavne formulovat.

Evropan (original) 18.5.2007 13:49

doktore

co mate proti terminu klient ? To je neco spatne ?

Psí vrah Čumil 18.5.2007 13:46

Hm, oakmane,

vás bych opravdu doma mít nechtěl. Ani náhodou.:-)

Evropan (original) 18.5.2007 13:33

Re: Tak co, pane doktore

Pani Zdeno , malickost, mela jste rici, ze u dcery je to malicek, ale u nej by to mohla byt celist ;-D;-D Nenechat se odstrcit a jit tvrde za svym, mistni obyvatelstvo jinak nefunguje.

Jura Jurax 18.5.2007 13:25

Forman

natočil Hoří má panenko a hasičové se ohrazovali; padne-li jeden na hulváta ouředníka, instalatéra, učitele, doktora, jistě mu dojde, že by to chtělo si dělat statistiku - tisíckrát jsem byl u lékaře, na třídní schůzce, na ouřadě etc. a z toho x krát jsem padl na hulváta. Jinak mé zkoumání trpí chybou malých čísel a hodí se akorát do novin jako senzace (zvyšuje to náklad) a test - neboť, marná sláva, blbci a hulváti byli, jsou a budou, ač by samozřejmě býti neměli.

A taky mne napadá, že jeden by taky neměl být zbytečně dotejkavej.

doktor 18.5.2007 13:24

Lékaři, které kolega Killian cituje

v praktické medicině dávno nepracují. Dr Pavel Vepřek, kdysi dětský kardiolog, se stal brzy po návratu ze školení v Kanadě ředitelem nemocnice Motol, a následně soukromým podnikatelem, dnes uvolněným předsedou občanského sdružení Občan. O transformaci našeho zdravotnictví, kterou si představoval jako zrušení všeho, co bylo do roku 1990, a zavedení trhu, usiloval po celou tu dobu.Dr. Jaroslav Zvěřina, kdysi i nyní (jak to stíhá, nechápu) ředitel Sexuologického ústavu 1.LF KU v Praze, byl před lety senátorem za ODS a od roku 2004 je poslancem parlamentu EU za tutéž stranu, Dr. Jan Payne přednáší na 1.LF KU v Praze lékařskou etiku a filozofii a je za ODS v zastupitelstvu MČ Praha 2.  Z mnohaleté praxe vím, že užitečnější pro pacienty je doktor, který to umí odborně a je navíc všeobecně vzdělaný. Ze stejné praxe však také vím, že nemocní (termín klienti je zcela nepatřičný) dávají přednost doktorům, kteří se chovají (je jedno, zda vrozeně či naučeně) vlídně, dovedou naslouchat i podat informace a dovedou pacienta přesvědčit. Ideální je, když to vše je skryto v jednom člověku. Ale přehnaně řečeno: ten chytrý a arogantní doktor vám zachrání život, ten vlídný vám někdy jen usnadní zbytečnou smrt. Učení jak jednat s nemocnými není nikdy dost - ať to dělá fakulta nebo Lékařská komora. Už proto, že jako v každém jiném oboru - i tady se rok co rok vyskytují stále nové poznatky (a předpisy).

Zdena 18.5.2007 13:15

Tak co, pane doktore

přesvědčí Vás někdo - nebo celá tato diskuse - že my si jako pacienti logicky pamatujeme ty horší zážitky z poskytování zdravotnických služeb a péče? A jak známo, jeden kousek hořkého hřibu Vám zkazí celou míchanici, že...

Je to na lékařích, aby si udělali pořádek ve svých řadách, pokud jim pověst kazí pár  hulvátů (v počmáraném tričku). Já osobně si myslím,že jich není jen "pár", ale o tom se nechci hádat. I kdyby byli jen DVA - nemají tam co dělat. Stejně jako sprostý úředník,  nezdvořilý dopravní policista a neslošně se chovající kadeřník. A jiné profese.

Já i moje dcera si budeme do smrti pamatovat toho hulváta chirurga v Thomayerově nemocnici v Praze - bylo to v sobotu k večeru, jaro roku 1992, dcera si odpoledne při sportu zlomila malíček na levé ruce. Ledování ani klid nepomohly, tak jsme jeli k večeru na pohotovost. Když jsme se sestře ohlásili do okýnka a ona reprodukovala popis úrazu, ozvalo se zevnitř zařvání: COŽE? Malíček? Co sem leze?? To nemůžou počkat na vobvod?

Já vím, nebyl jste u toho a nevyslechl jste toho chirurga sám. Ale tuhle situaci si umíte představit? Jak by to na Vás působilo? Měl byste důvěru v léčení od takového doktora? Já osobně mu přeju, aby se mu to hnusné chování vrátilo a aby si taky užil ten pocit ponížení, který jsme zažívaly my.

Jan Hájek 18.5.2007 13:10

Re: Nevím o jiné profesi

Hehe, soudci to maj ze zákona.

Lída 18.5.2007 13:06

Re: Re: Re: slušně jednající lékaři

Nevím, já nejsem doktor medicíny, ale dost pochybuju, že doktorům ta neprůhlednost vyhovuje. Copak vám by vyhovovalo, kdybyste nevěděla, co vám zaplatí nebo kdybyste dokonce dělala s vědomím, že od teď už děláte jen ze slušnosti, protože víc stejně nedostanete? Nebo že vás můžou dokonce penalizovat, že moc léčíte? To těm veterinářům nebo na pojišťovně nezávislým lékařům nehrozí. Když mají víc zákazníků a práce, mají taky víc peněz. Když nemají zákazníky, nemají ani peníze, ale má to aspoň logiku.

Jinak já zatím žádné špatné zkušenosti s lékaři nemám. Většinou mi sami řeknou, co a jak a když ne, tak se zeptám. Nesetkávám se s tím, že by mi nebyli ochotni vysvětlit, co se mnou bude. Natož aby se mnou jednali jako s nevědomým blbem. I proto mám dojem, že se zbytečně rozdmýchává nenávist proti lékařům.

oakman 18.5.2007 13:01

A teď si představte, že tohle máte doma denně.... Got mit uns!!!

Hezký víkend!

oakman 18.5.2007 12:59

Re: Re: Re: Oakmane

Vyrazit na hodinu pana autora a podobné -možná to bude řešení pro vaší ženu i nás.

oakman 18.5.2007 12:57

Tak to rozštípnem

Z hlediska systematického jste byli vyškoleni, aby jste za úplatu konali veřejnou službu zdravotní. Společenská smlouva zní: Lékař léčí, pacient (stát) to financuje. Systém vás nevybral ani jako odborníka na PR, ani jako ekonoma nýbrž jako odborníka na konkrétní činnost. Pravidla hry tudíž neurčujete vy, lékaři, nýbrž splečnost skrze instituce k tomu určené. Pokud jsou pravidla komunikace závazná pro všechny ostatní zaměstnance státu, platí i pro vás. Zejména po zkušenostech s ošetřením cizinců u nás konstatuji, že tato vaše arogantní mafiánská nadřazenost pravildům, která tvoří kostru společnosti (úcta a respekt k bližnímu) jsou ostudou nejen lékařského stavu, ale i našeho státu, který tyto lidi živí.

Být ředitelem vašeho špitálu, tak po vašich exposé budu vážně přemítat nad vaší hodinovou výpovědí pro porušení hned několika zásad:

1. Loajalita k dobrému jménu a pověsti zaměstnavatele, kterou jste v očích pacientů zcela zpochybnil.

2. Porušení základního pravidla vstřícnosti k zákazníkovi a tím ohrožení zakázky

3. Hrubého porušení pracovní kázně tím, že nabádáte k ignoraci pravidel obecně slušného chování.Vše na principu- Jeden hulvát je schopen odradit zákzaníka a tím ohrozit výsledek práce všech dalších zaměstnanců ve firmě. Za to je padák!!! Hodinový.

BOMBON 18.5.2007 12:49

Re: Re: toto je dialog hluchych

dobra, prece jen jeste jednou:

vy si myslite jedno, ja si myslim neco jineho. pojdme se nepresvedcovat, pojdme zajistit, abyste v systemu mohl uspesne fungovat vy, nefalesny, nepovrchni, nestrojeny a veleslusny a zaroven abych ja mohl (systemove) dostat sluzbu, po ktere touzim. a me je jedno (stejne tak jako treba v autoservisu), jestli je lekar (ci automechanik) slusny povrchne, falesne a strojene, kdyz dostanu sluzbu te urovne, kterou pozaduji.

rozhodne to uvitam vic, nez nestrojene a uprimne hulvatstvi ci ignorantstvi, ktere dle mysch osobnich zkusenosti predvadi nadpolovicni vetsina lekaru.