3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
oakman 18.5.2007 10:43

Re: Re: Omyl pane!!

Ta se zejména hodí tam, kde lidé tyto vlastnosti nemají za přirozené. To se hodí všude ve službách, tedy i ve zdravotníctvích.

Martin Helebrant 18.5.2007 10:41

Re: Re: A je to tady opět

Tohle je otázka. Pokud bychom se tak začali chovat všichni, máme prvního kandidáta na ty schody u kostela. Mimochodem, jsem u soukromého zubaře, platím mu a zatím se mi nestalo, že by se ke mě choval hulvátsky. Dokonce i chybu uznal, vysvětlí, co s mým chrupem hodlá provést. Když zaplombovaný zub v horizontu cca 1/2 roku začal znovu zlobit, přeplomboval za cenu materiálu se slovy, že jeho původní práce asi nebyla taková, jaká měla být.

Navíc, na rozdíl od většiny jiných lékařů, když se dohodnu na 8:30 ráno tak nejdéle v 8:40 jdu na křeslo. Pokud to nejde, většinou vyjde ven sestřička a omluví se. Pkud nevyjde, vyšel několikrát i sám pan doktor. Je to v lidech.

A to už vůbec nechci mluvit o neuvěřitelně mizerné organizaci práce v nemocnicích. Zářným příkladem budiž například FN Motol, kterou znám celkem dobře.

Lída 18.5.2007 10:38

Re: A je to tady opět

Nápad, že by měl pacient měl podepsat souhlas léčbou, je docela rozumný. Nebo podepsat, že danou léčbu nechce. Ale jak to myslíte s tím snížením platby? To je jako byste si u v obchodě to pečivo vzal a zaplatil jen půlku, protože na vás byla protivná prodavačka? To by vám asi v tom obchodě těžko prošlo.

Psí vrah Čumil 18.5.2007 10:37

Jak je vidět, pane doktore, na těchto stránkách neuspějete -

napsala to MFDnes a kdekdo kamarádí s patology, takže tomu rozumí. Kdekdo zažil ve zdravotnictví něco, co zažít neměl - názor jest tedy předem hotov. Dobře chápu, že vás irituje generalizace těchto případů, ale zdejší psí veřejnost už taková holt je. Ta úvaha je pořád stejná: kdekdo se setkal se špatnou prací řemeslníka - ergo VŠICHNI ŘEMESLNÍCI JSOU ŠPATNÍ. Měl jsem jednu špatnou zkušenost se svou praktickou lékařkou, když se zmýlila v diagnóze - naštěstí jiní lékaři její chybu napravili, byť to byl dost nepříjemný zážitek. Co chci říci - vaše obrana stavu lékařského je sice pochopitelná, ale možná by měl váš stav také trochu víc tlačit na ty z vás, kteří na výši prostě nejsou. Jako laik si myslím, že to by měl být také jeden z klíčových úkolů vaší profesní komory, stejně jako pánů ředitelů novinářskou pohromou navštívených nemocnic. Ledasco se opravdu dít nemusí. Tož tak.

jachtík 18.5.2007 10:37

Re: Re: Pane doktore - co třeba tohle?

milý pane doktore, tady nešlo o to, kde mají nebo nemají jakou šatnu. tady šlo o přezíravé chování k pacientce, o ponižování její důstojnosti. když už jim nestojí za to, aby zřídili šatničku přímo na oddělení, proč nikoho nenapadne poskytnout pacience alespoň oděv, který by ji zakryl? to se musel župan shánět až po konfliktu? nebo vy schvalujete léčbu pacientů pomocí urážek, ponižování a jedovatých posměšků vůči oprávněným potřebám pacienta? jako lékař byste měl vědět, že psychika pacienta je velmi důležitá pro léčbu. proč se tedy jako profesionál o tuto psychiku nedokážete postarat a ještě se ohrazujete, když vás na to někdo upozorní?

Martin Helebrant 18.5.2007 10:33

Re: Re: A je to tady opět

Je to možné, nemám patent na rozum. V takovém případě ale prosím o vysvětlení.

jirka.s. 18.5.2007 10:26

Re: A je to tady opět

V obecném smyslu naprosto souhlasím! Ale zkuste se například podepsat na fakturu, kde byste navrhoval snížení platby zubaři, který se k Vám momentálně zachoval hulvátsky! Myslím, že byste v okolí následně sehnal spíše kováře než zubaře!

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 10:22

Re: A je to tady opět

Profesora Pafka jste nepochopil ani trochu. To je docela škoda.

jirka.s. 18.5.2007 10:21

Re: ...Povinné členství v LK?

Povinné členství v LK pokládám já, v medicíně naprosto laik- důchodce, něco jako za totáče členství v odborech! Z mého pohledu by měla být naopak LK vysoce výběrová organizace a každý lékař by si členství v ní musel zasloužit nejen svými odbornými znalostmi, ale i etickým přístupem k pacientovi. Pokud bych přišel do čekárny k lékaři, který by měl na dveřích oznámení, že je členem lékařské komory, mělo by to být pro mne ujištěním, že jsem na správném místě a že se tam dočkám komlexního ošetření, včetně slušného chování a přístupu. Bohužel, nejsem schopen navrhnout, jak celou tuto záležitost, tedy výběrové členství v komoře, realizovat, obzvláště jak vybřednout z onoho marastu, který v LK zavedl onen hnusný narcistický skřet dráth! Ale to, bohužel, není má záležitost a není to ani v mých schpnostech zařídit nápravu. V tom si budou muset udělat páni doktoři jasno úplně sami. Ale každopádně, a to ať se na mne pan doktor Kilián zlobí či ne, zřejmě bude v cechu lékařském něco nezdravého, když si za svého představitele sami vybrali něco takového, jako byl dráth nebo případně jeho nynější pokračovatel Kubek!

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 10:21

Re: Re: Re: Re: Re: slušně jednající lékaři

špatně jste četl, co jsem napsal. Já hájím stav jako celek.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 10:19

Re: Omyl pane!!

Má duše ale nevelí ke slušnosti proto, že přede mnou je zákazník, nýbrž proto, že je přede mnou člověk, který nadto potřebuje pomoc. Customer care je možná dobrá do obchodu.

Martin Helebrant 18.5.2007 10:12

A je to tady opět

Mám nepříjemný dojem, že si nepomůžeme. Četl jsem rozhovor s MUDr. Pafkem (pokud se píše jinak, omlouvám se) v MFD. Opět volání po paternalistickém přístupu. Opět z toho čiší pocit: M8m víc znalostí než pacient, kterého mám léčit. Já mám navrch (odborně se tomu říká informační převaha nebo asymetrie) a pacient ať mi do toho nekecá. Možná slyším trávu růst. Ale zažil jsem to na vlastní kůži již několikrát. Diskutoval jsem o tom s p. Kiliánem na stránkách NP několikrát a i nadále budu hájit prosté řešení:

1) pacient musí projevit souhlas s navrhovanou léčbou. To bych doporučoval činit formou podpisu na souhlasu s fakturací zdravotní pojišťovně. Přitom by měl právo v případě nespokojenosti projevit svoji nespokojenost snížením fakturace, třeba o 30, 40 nebo 50% (určitě by tam měla nějaká platba zůstat) bez povinnosti uvést důvod. V obchodě taky nezdůvodňuji, proč již si nekupuji jejich pečivo, ale od souseda.

2) Jedině vnesení v bodě 1) popsaného finančního aspektu vyrovnává informační asymetrii lékaře vs. pacienta. Lékař - hulvát prostě dostane z mých peněz méně než lékař lidsky slušný a příjemný. Peníze v rámci lidské solidarity svěřuji  pojišťovně, která platbu realizuje za mě. Ale nevidí ani zdaleka všechny aspekty kvality služby, za kterou platí. Spojení povinného souhlasu s léčbou se souhlasem k fakturaci odstraní formálnost souhlasu a upozorní jasně lékaře, že náš vztah je komerční. Lékař dodává službu, kterou já kupuji. A mám tedy právo za svoje peníze chtít službu kvalitní, přičemž jsem to já, majitel peněz, kdo definuje, coje kvalita a co není. V okamžiku, kdy na schodech před kostelem potkám prvního žebrajícího lékaře - hulváta, který se kvůli svému hulvátství jinak neuživí a není již kryt falešnou solidaritou svého okolí, pak teprve bude v českém zdravotnictví dobře. Bojím se, že dříve ne.

oakman 18.5.2007 10:07

Omyl pane!!

falešná povrchní strojená slušnost - ve světě se tomu říká Customer Care. Je základem jednání každého dodavatele s odběratelem, zákazníkem. Milý úsměv a vlídné slovo očekáváte na úřadě, v obchodu, jednodušše ve službách. Veterinář sice zachraňuje životy bližních a nejbližších, ale jsou to "jen" psi atd. Musí se chovat vzorně nejen k pacientovi, kterého když naštve, tak je kousnut, ale i k pánovi, který naštván odchází bez placení. Pán se totiž pana doktora nebojí, o jeho život nejde. Holt paradox doby, o psy je pečováno lépe než o lidi, protože zákazník ani druhá strana nepochybují o svých právech a povinnostech. Nikdo ze zmněných není placen za úsměv, všichni jsou závislí na výkonu. To je o lidské duši a mnohdy o tom, že pokud nemám zrovna MUDr na mantlu, nejsem jen ordinerní hlupák s husou v podpaždí.

jirka.s. 18.5.2007 10:01

Re: Re: Dobrá zpráva, halamo!

Na tvém doporučení závisí na štěstí maximálně tak výběr tématu, o kterém dneska uspořádá Benito tiskovou konferenci!

oakman 18.5.2007 9:59

Abych to shrnul

Trochu mi ta vaše snaha přijde směšná v kontextu s geniálním popisem duše mladého českého lékaře od pana Kundery. Ta vaše "Nesnesitelná lehkost bytí", je občas poněkud k zblití.

Jste si jist? 18.5.2007 9:57

Re: Re: Re: Re: slušně jednající lékaři

Vámi zmiňované pomluvy mají oporou v denodenní praxi a osobních zkušenostech. Konkrétní případy zasluhující konkrétní kritiku a především konkrétní trest až na vyjímky doposud vyznívaly do ztracena právě v duchu Vámi hájeného nekálení do vlastního hnízda.

oakman 18.5.2007 9:54

...

O to jde mnohým lékařům, zejména Ráthovcům. Mohu vás ujistit, že vaši zálibu ve vední ČLK veřejnost nesdílí a je vám prd platné ne to mít názor. Jde o to, že když bude financování zdravotnictví LEGÁLNĚ hrazeno, dostane instituce (špitál) - ne lékař. Podobně, když bude nemocnice vlastněna konkrétně, bude majitel usilovat o přízeň pacientů tím, že vlídnou péčí přetáhne pacienty z okolí. Jedni zbohatnou, jiný zkrachují. To se lékařům za plat nelíbí. Dojde totiž k podobné "banalizaci" oboru jako u pilotů (před sto lety hrdinové, dnes řidiči). Bourá to ten společenský soklík a to bolí. Vítejte v moderní společnosti, doktore.

jirka.s. 18.5.2007 9:53

Re: Marně vzpomínám, kdy jsem se v životě setkal s ochotným a vstřícným lékařem

Ale nelži, septiku! Vždyť o tobě musí vědět snad všichni psychiatři v Čechách! Dokonce si tě zřejmě zvou coby výukový exemplář na tu tvou univerzitu!

oakman 18.5.2007 9:52

...

To co tu napadáte není ojedinělý případ, nýbrž v jistých špitálech norma. To není žádný "holokaust" lékařů, to je konstatování, že sféra živena státem je plná darebáků, kteří státní zdroje zneužívají ke svým záměrům. Váš resort je vlajkovou lodí toho, čemu se dá říci "spiknutí zainteresovaných hmotně proti těm, kteří jsou zainteresováni věcně. Zdravotnictví řídí lékaři - jsou na ministerstvu, VZP, prostě všude kde se rozhoduje o finančních tocích, které jsou naprosto neprůhledné, veškerá pravidla zdravotnictví, včetně přístupu k zákazníkovi, to vše je obrazem bídy vašich duší.

Co se týče tématu, lékaři neví, že jejich klientem není ani Krajský zdravotní rada, ani pojišťovna a už vůbec ne Zentiva, nýbrž pacient. On totiž celý cirkus financuje. Pojišťovna je takový advokát, který najme vaše kolegy a zadá jim vaší kontrolu - vše jménem a za peníze pacienta. Jenže když jsou na všech stranách lékaři, vzniká prostředí, které na pacienta kašle.

takže pacient dělá to, co lékař "potřebuje" a jak to lékař "potřebuje", protože má státní veřejný zdravotnický monopol. Až jednou pojišťovna ukončí s nějakou nemocnicí smlouvu, protože prostě klient si to přeje - není spokojen, budete čelit poznání, že toto není kampaň, ale novinářský poznatek, že je to citlivé téma. Nebo máte pocit, že se všichni ti další odpadlíci od víry bílé a tisíce historek, které všichni zažíváme si jen vymýšlí??

V LDN Motol platí každý inkontinentní pacient zřízenci Kč 20 za každé přebalení, posazení, donesení čehokoliv. Díky systému nemohou pacienti zaplatit "nájemné" a tyto služby vyžadovat. Mohou jen uplácet a korumpovat.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 9:45

Re: Re: Re: Pane doktore - co třeba tohle?

vytrhla jste hodně z kontextu celého příspěvku.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 9:44

Re: Je to o PŘÍSTUPU

Já mám za to, že není třeba nějakého extr avzdělávání, že stačí přirozená lidská slušnost. Práci můžete organisovat ¨jen v rámci  podmínëk, které jsou dány¨, v daném případě tím zdravotnickým tím kterým zdravotnickým zařízením.

To ale pořád není důvod říkat, že lékaři  nebo zdravotníci vůbec jsou špatní. Myslet si může každý cokoli a může to i volně sdělovat, byť se to neshoduje s náhledem jiných.

Pavla B. 18.5.2007 9:42

Re: Re: Pane doktore - co třeba tohle?

Neslyšel jsem druhou stranu, nebyl jsem u toho-  to je váš oblíbený refrén. Jenže různých stížností na lékaře se objevuje tolik, že těžko mohou být všechny vymyšlené pacienty-kverulanty.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 9:40

Re: Re: Re: slušně jednající lékaři

jistě, a proto je chybné činit z numismatiků neslušné. Kritika je na místě, pokud má atributy kritiky a ne povšechných pomluv.

Hic ego qui iaceo tenerorum lusor amorum,

ingenio perii Naso poeta meo.

At tibi, qui transis, ne sit grave, quisquis amasti,

dicere: Nasonis molliter ossa cubent.

oakman 18.5.2007 9:37

Praktické cvičení z lékařské licoměrnosti

S panem doktorem se pokouším diskutovat již déle. Jsem spratek z rodiny, která je ze třetiny naplněna lékaři - onkology v USA, patology u nás. Vyrůstal jsem mezi lékaři a jejich dětmi, za studií na UK kamarádil a dodnes kamarádím se spoustou doktorů, farmaceutů a lidí, kteří s tím vším obchodují. Když jsem mluvil obecně, chtěl pan doktor důkaz. Když jsem jmenoval, nechal to smazat. To je důkaz sám o sobě. V očích pana doktora jsem renegát, který porušuje omertu a dopouští se blasfemie do vlastního hnízda, pokud tvrdím, že mezi lékaři jsou i bezpáteřní darebáci, flinkové "plemenného" původu a spousta vexláků s lidským zdravím. Ne, doktore, jsem pacient - nepřítel a kořist!!

Pane Kilián, maně sebe i nás usvědčujete z toho, co tu říkáme už dlouho. Ve zdravotníctví pracují lidé jako vy, lidé čestní, zodpovědní, kteří si váží své práce a nepochybují o vyšším poslání lékaře. Odvoláváte se na popularitu a společenskou prestiž z průzkumů toho samého veřejného mínění, kterým současně polticky pohrdáte pro levicovost. Nemůžete pohrdat lidmi, kteří sochají ten soklík, ze kterého na nás pacoše shlížíte.

Paternalistický přístup lékaře k pacientovi je jen obdobou paternalistického přístupu "starších a zkušenějších" k " mladým a hloupým" ve všech ostatních sférách státu, kde prebendy a posice přicházejí s věkem, je třeba se jich dožít, v oboru jsou mezi lidmi uplatněna pravidla paramilitární organizace vyžadující totální loajalitu ne instituci, ale šéfovi.

AndyO 18.5.2007 9:31

Re: Re: slušně jednající lékaři

numismatici jsou velmi solidní lidé,zpravidla výborně vychovaní. Jejich koníček či záliba je kultivuje, nikoliv degraduje.

Jinak souhlasím, že kursy nepomůžou. Dobří lékaři ví sami, jak se mají chovat a arogantní hlupáci by spíš potřeboali hospitalizaci. Doktoři jsou pořád stejní, jen pacienti a příbuzní si holt odvykli na držkaté báby za šaltrem na poště, sprosté automechaniky a nevycválané sekretářky, tak ten skansen nevychovanosti, co na něj člověk občas narazí ve zdravotnickém zařízení kritizují.

Ego ego, tvé jméno je Kilian.

Zdena 18.5.2007 9:28

Je to o PŘÍSTUPU

o přístupu k problému, o přístupu k pocitům pacienta. A tím pádem o organizaci práce. O tom, že pacient má právo zůstat člověkem i v mašinerii našeho zdravotnictví a nesmí se změnit na "slinivku o okna".  To, myslím, není o penězích.

Prodavačka v obuvi Vám taky může naházet na pult krabice s botami a nezajímat se o Vás dál, ale také se může ptát na to, co chcete a podle toho Vám pomoci boty vybrat. Jenže zdraví nejsou boty a lékař je více vzdělán než ta prodavačka v té obuvi. A chybí-li lékaři vzdělání o přístupu k pacientovi, není odborník.

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 9:17

Re: slušně jednající lékaři

Milá ajrin,

pokud by to mělo být penězi, bylo by to falešná povrchní strojená slušnost.

Já přeci nestavímn hradby nedotknutelnosti, chci jen spravedlivé posouzení. Jestli se ten který lékař provinil, nechť je to řečeno a řešeno. Ale není spravedlivé psát, že lékaři jsou tak a tak špatní a činit z celého stavu lékařského spolek numismatiků, který nemá vychování.

ajrin 18.5.2007 9:13

slušně jednající lékaři

Jsem na světě již pár let , a protože jsem dloholetou chovatelkou psů, mám kromě lékařů lidských zkušenosti i s lékaři veterinárními. Ubezpečuji vás, že s nimi nemám nejmenší problém, ať už se jedná o normální lidskou slušnost nebo o objasnění postupu při léčbě zvířete (taky pacienta). Proč to u jedněch lékařů jde a u druhých nikoliv? Proč se i autor článku, na který zde reagujeme, stále zahaluje jakousi hradbou nedotknutelnosti lékařské profese, falešnou profesní kolegialitou apod. Proč veterináři jednají diametrálně jinak?

Je to následek toho, že po ošetření zvířete u veterináře zazvoní peníz na stole?

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 9:04

Re: Pane doktore - co třeba tohle?

Napíšu to takto : Prvně nebudu hodnotit co a jak se Vám stalo. Nebyl jsem u toho, neslyšel jsem druhou stranu. Neříkám, že lžete. Říkám jen, že nejsem kompetentní hodnotit.  Abychom ten Váš zážitek nepřešli,  zkusím si představit, že obecně k takové situaci, jakou popisujete, může dojít.  Zdravotníci by takovou situaci měli řešit jinak - tedy ve věci vysvětlení. Těžko mohou zajišťovat prostory a vybavení, to je jim dáno stejně jako Vám. Standard bude takový, jaký ho určí stát skrze zdravotní pojišťovny a vybavení a prostorové zajištění bude takové, na jaké budou mít nemocnice prostředky a jak s nimi budou hospodařit.

Možná se nemám proč divit, přesto Vám povím, že zlé pocity z jedné episody by Vám neměly zavdávat obecnou aversi. To se sle lehce říká, že.  Já přesto věřím v převahu dobra.

 

MUDr Jiří Kilian 18.5.2007 8:53

Re: Re: Re: Re: Re: Obskurní testy

Pro účel, který si zvolila, asi jinou možnmost neměla. Sporné pak je, zda má novinář až takové kompetence, aby mohl porušovat právní normy, byť za líbivým, třeba i dobře míněným cílem.

Myslím si, že se lidem vysvětlovat má. Nejde mi v daném případě ani tak o ochranu lékařského stavu v ohledu na samotnou váženost, ale o ohled na ten vztah lékař-pacient, který utrpí právě tím vezvšeobecněním -  z celé té " aférky " zůstane v povědomí přesvědčení, že holt ti zdravotníci a lékaři zejména jsou špatní.