20.2.2020 | Svátek má Oldřich


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 244, poslední: 11.5. 2007 14:48, přehled diskusí

10.5.2007 13:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: na strankach kliniky GHC jsem se docetl :

Já Vám nerozumím. Co neumožňuje česká legislativa ?

10.5.2007 14:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na strankach kliniky GHC jsem se docetl :

V ČR bohužel legislativa neumožňuje propojit tzv. standardní péči s péčí přímo placenou (tzv. nadstandardní,

10.5.2007 14:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na strankach kliniky GHC jsem se docetl :

§ fišerové

10.5.2007 14:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na strankach kliniky GHC jsem se docetl :

Nota bene není definovaná standardní péče, ani není nefinovaná zdravotní péče.

10.5.2007 13:17

Já jsem zákazník

Vážený páni doktoři,

snad by bylo na čase si uvědomit, že bez ohledu na váš názor jsem to já, kdo je zákazník a kdo vás živí. Že vaši výplatu hradí stát z mých peněz. Američané říkají: Money talks - peníze hovoří. To znamená, že pokud si službu platím, pak jsem to já, kdo definuje službu. Doktor je tu od toho, aby do problému vnesl mě absentující odbornou medicinální znalost. Jeho informační převaha ale je směrem toku peněz zcela anulována a pokud chce moje peníze,  nechť se chová slušně. On i jiný personál. Hulvátství, aroganci a nadřazenost jsem bohužel zažil v našem zdravotnictví příliš často, mám postižené dítě. Přístup nejednoho lékaře k němu ve mě budil jen velmi těžko potlačitelnou chuť spáchat násilný trestný. Nehorší je prostý nezájem a ignorance. Přitom z vlastní zkušenosti vím, že je-li vůle, ledascos jde.

K odstranění problémů v oblasti chování lékaře (a zdravotnickéh personálu vůbec) k pacientům v českém zdravotnictví by stačilo velmi maloučko. Pacient by musel dát lékaři souhlas s fakturací za poskytnuté léčení. Případně by měl právo úhradu krátit v rozsahu do cca 30% procent (protože doktor léčí, ale pánbůh uzdravuje) za hulvátství, nezájem, zbytečné prudění, buzeraci a pod. Myslím, že bychom měli rázem tak slušné lékaře, až bychom se nestačili divit.

Na závěr mi dopřejte také jeden mírně upravený latinský citát - Quod usque tandem doctorae abutere patientia nostra? Pokud by snad p. Kilián uměl jen svoje vybrané citáty, (a pro nás ostatní také) tak citát znamená : Jak dlouho ještě, lékaři, budete pokoušet naši trpělivost?

10.5.2007 13:20

Re: Já jsem zákazník

...no oni prave vidi tu "patientiu nostru"... pacient = clovek ktery ma s nimi trpelivost.

10.5.2007 13:24

Re: Já jsem zákazník

Viz nize a souhlas - Money talks... Az to bude fungovat jak u veterinare, pak se pacient dockaji patricneho chovani (i patricneho uctu).

10.5.2007 13:34

Re: Re: Já jsem zákazník

Stále ještě jste nevzal na vědomí, že systém povinného zdravotního pojištění pacientů není žádná schválnost, kterou si sami usmysleli. A co je horší - myslíte si, že Vás tento systém opravňuje se k nim špatně chovat.

10.5.2007 13:51

Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Nechovaji se vsichni spatne, ale pokud by mel zdrav.personal dost casu a mel pocit, ze pacient je clovek, ktery mu prinasi penize ( a ne, ze je uz nad limit pojistovny a tudis vede ke ztrate) - napr., verte, ze by to procento nevlidnych znacne pokleslo.

10.5.2007 13:55

Re: Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Všichni ne - to máte pravdu. Někteří lékaři chápou, že pacienti za situaci nemůžou a nevylévají si na nich vztek.

Ale jak to, že se na druhé straně špatně chovali i k redaktorce MFD, která chtěla platit v hotovosti?

10.5.2007 14:02

Re: Re: Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Takovy je jeden z tisice. Nehelede na to, ze z toho ma zrizovatel (nebo majitel-viz Stredicesky kraj) neco a personal nic. jiste je to neopravnuje, chovat se nevlidne. Je otazka, nakolik to redaktorka objektivne zhodnotila- nehodi se do kramu novinarum, kdyz neco je v poradku-to nikoho, ctenare obzvlast-nezajima..

10.5.2007 13:33

Re: Já jsem zákazník

Milý Martine Helebrante,

kdyby existoval v té věci nějaký opravník obecně oblíbených omylů, určitě by obsahoval vysvětlení, že naprostá většina zdravotnických zařízení jsou nestátní a že stát nehradí výplaty většiny lékařů. Také by Vám dal tu informaci, že platíte zdravotní pojišťovně, nikoli lékaři nebo poskytovateli zdravotní péče vůbec. Money talks to  other place, here are silent. 

Váš návrh na bonusy a malusy, udělované pacientem lékaři za účelem fakturace, není špatný. Dokonce je dnes realisovatelný mnohem radikálněji, a to skrze svobodnou volbu lékaře a zdravotnického zařízení.  Problémy handicapovaných dětí jsem se zabýval plně 5 let,  bylo to i thema  atestační práce, kterou jsem obhájil, byly i předmětem programu komplexní péče o děti s poruchou hybnosti, který jsem realisoval v okrese.

Parafráze, kterou jste užil, ma drobnou gramatickou a poněkud větší obsahovou chybičku.

10.5.2007 15:07

Re: Re: Já jsem zákazník

Pane Kiliane,

nečekal jsem reakci, o to více mě potěšila. Jsem otcem autistického chlapce a před nedávnem jsem přišel do styku s naším státním zdravotnictvím (snad státním, když mi něco chybí, nezkoumám, komu firma patří, jdu aby mi pomohli) i jinak. Taky nechci říkat, že moje zkušenost je statisticky průkazný vzorek (lidská paměť má navíc tu vlastnost, že si lépe a déle pamatuje negativní zkušenost). Faktem ale zůstává, že zdrcující většina mých zkušeností se zdravotnictvím by se dala charakterizovat  slovy "odborně (snad, ono se to laikovi blbě posuzuje) vysoce zdatní, ale jinak hovada".  Což byla vize ideálního strojaře ředitele strojní průmyslovky, kterou  jsem v 70. letech v Praze vystudoval. S tímto poukazem odmítal naše snahy o  sponsorované kulturní vyžití a kulturní vyžití vůbec. Dodnes s ním hluboce nesouhlasím. Koneckonců, i tu latinu jsem se nakonec sice mizerně, ale přece jen aspoň trošíčku ze zájmu naučil.

Prosím, pochopte prostou pravdu, která platí všude v situaci s existujícími finančními vztahy  a rovným přístupem k službě- není důležité, co si myslíte vy. Důležité je, co si myslí zákazník. Pokud má pocit, že jste selhal, příště vám svoje peníze nedá. Pokud říkáte, že moje peníze u vás  mlčí, pak je to váš problém - proč trpíte, aby VZP (u které jsem pojištěn) brala moje peníze a vám dávala jen tolik, kolik uzná za vhodné.

Závěrem jen tolik: čím menší a skromější ordinace, čím jednodušší a méně slavný ústav, tím víc lidskosti u lékaře. Venkovský dětský lékař, který přijede večer k nám na chalupu když je tomu menšímu mláděti špatně ve srovnání s docentem (hovadem?) ve službě, který se na dítě, se kterým je viditelně zle, ani nepodívá a pošle vás pryč, že musí připravovat referát či co? V té situaci jsem měl opravdu strašně silnou chuť použít násilí.

Vím, že se teď dopouštím nespravedlivé generalizace, ale říkám: Na české zdravotnictví francouzskou hůl. A dokud neuvidím prvního doktora, jak před Májem žebrá na ulici, do té doby nebude lépe.

10.5.2007 15:56

Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Milý Martine Helebrante,

já reaguji na stati slušné, z nichž je poznat opravdový zájem. Vaše zmínka o postižení Vašeho dítěte, které jste nyní upřesnil,  mi dala sama o sobě impuls k reakci.  Oddělme však nyní  pro diskusi o penězích onen handicap, který jistě přináší všechny jeho průvodné jevy zejména i proto, že není až tak častý a až tak dobře na první pohled poznatelný.  Pokuste se představit si, o jaké finanční vztahy se jedná a o jaké zákaznictví, když už tak nešetrně přiřazujeme zdravotní péči do trhu. Váš vztah finanční je ke zdravotní pojišťovně, nikoli k poskytovateli. Vy nejste přímým zákazníkem v pravém slova smyslu ze mnoha důvodů. Ale já bych velice nerad řešil finanční záležitosti a vztahy v té věci.  Nicméně jaké jsou finanční toky, to není o nic větším mým než Vašim problémem. Ale opravdu to není zrovna problém, který by měl limitovat péči o dítě a který by měl přímo řešit občan. Od toho má přeci vládu svých věcí.

10.5.2007 15:57

Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Píšete, že zdrcující většina jsou " jinak hovada ". Záhy píšete o dětském lékaři, který Vás navštíví, když je potřeba. Není to snad právě on, kdo se nejvíce stará o Vaše dítě ?  Já docela chápu a dovedu se vcítit do Vašich pocitů a i do generalisací, jak je sám naznačujete. To není nic apriorně zlé a vskutku to i tak  můžete vnímat a je dobře, že jste si toho vědom.  Nikdo není tak silný, aby zvládl každou potíž a svízel.  Obávejte se pomstychtivosti,  jak o ní píšete v poslední větě. První doktor před Májem může žebrat třeba proto, že ho postihlo jiné neštěstí a neměl pranic společného s Vašimi věcmi.

Medicína mnohé nedokáže. Autismus je pro ni neřešitelný problém, ale má už nástroje, jimiž aspoň trochu pomůže. Stejně tak je to s mnoha dalšími zlými chorobami. Zatím. Přijde čas, kdy si i s tímto poradí a přinese úlevu, tak jak zbavila lidi neštovic, záškrtu,  dětské obrny, jak pomáhá dětským diabetikům žít skoro normálním životem, že ještě před 50 lety nedožívali dospělosti, etc., etc. včetně možností léčby leukémie a nádorových onemocnění vůbec. Moc Vám přeji, aby to bylo co nejdříve a abyste do té doby zvládali úděl osudu v klidu a mírumilovnosti,  měli k tomu dosti sil a prostředků a samozřejmě patřičné pomoci.

11.5.2007 10:56

Re: Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Vážený pane Kiliane,

asi jsem se nevyjádřil úplně jasně. A) S autismem svého staršího syna jsem se smířil, ostatně je mu už 18 let. Že je to pro medicínu neřešitelný problém? I medicínu dělají pouze lidé, není tedy všemocná. Navíc, když se vám taková věc stane, naučí to i takového rafana jako jsem já pokoře a přijímání osudu. Což není pro život špatné. Odmítnutí oním "panem docentem" (?) jsem se dočkal právě v případě, kdy jsem potřeboval pomoc pro autistického syna, bylo to ve FN Motol. O extrémě mizerné organizaci práce, se kterou jsem v mnoha českých zdravotnických zařízeních, nai nechci mluvit. B) Ten vesnický doktor přijel ke mě na chalupu, když mi onemocněl o prázdninách druhý syn (cca 4 roky). Pod příslušného doktora nespadal, doktor přijel o svém vlastním rozhodnutí v 20:00 a ještě mi dal první dávku prášků pro mrňouse. Projevil skutečný zájem a osobně si m yslím, že ten přístup výrazně pomohl k rychlému uzdravení malého. Byl diametrálně odlišný od přístupu našeho "obvoďáka". Ten se bohužel staví po bok Motola a dalších podobných institucí.

C) Nejsem pomstychtivý, ale dokud si první český doktor neochutná, že pokud se nechová k pacientovi jako k člověku a ZÁKAZNÍKOVI a neskončí "na ulici před Májem", do té doby bude mít podle mě české zdravotnictví pocit, že bílý plášť a diplom jsou garance na židli a práci. A to je podle mě chyba. Jedinou garancí je kvalitní služba. A kvalitu definuji jako zákazník já. Protože jsem to já, kdo službu v konečné instanci platí.

Je to na delší povídání a pokud máte zájem, zavolejte mi moje číslo 602 578 225, rád své postoje zkusím obhájit.

Hezký den přeji

11.5.2007 9:09

Re: Re: Já jsem zákazník

Nevím pane doktore, jestli má cenu vám to opakovaně vysvětlovat. Obecně pojištění platím proto, aby  za mne v případě pojistné události náhlý vysoký náklad uhradila pojišťovna. Určitě by pro vás bylo překvapením, kdyby vám autoopravář po nehodě dával na vědomí, že ho obtěžujete, protože opravu neplatíte vy, ale pojišťovna.

Takže: Vás platím . A to dost vysokou sumou. Že platím prostřednictvím pojišťovny není z hlediska toho, kdo platí rozhodné. Poučení pro vás: pojišťovna si peníze, kterými platí netiskne.

10.5.2007 13:35

Ameriku srovnávat s námi? A zákazník, vy si platíte lékaře?

U nás jde na léčení jednoho občana ročně asi 650 Euro ( 190 mld Kč celkem) a je 9% spoluúčast( nejmenší v EU), v tý Americe je to  asi 3800 USD, např. v Německu je to 2500 Euro a je tam 25% spoluúčast. Je možné, že platíte zdravotní daň dosti vysokou, ale vězte, že existuje tzv. solidarita.Při průměrném platu v zemi- 20tis Kč jde na zdravotní pojištění cca2000 Kč( spolu s platbami zaměstnavatele) Ale u nás jsou tzv státní pojištěnci - přes 3 mil důchodců, 500 tis nezaměstnaných 25 tis vězňů, pak děti, studenti do 25 let, ženy na mateřské, za která "platí" stát nyní 636 Kč měsíčně, v roce 1993 to bylo 193 Kč. Od zač. roku 1993 do konce roku 2006 zaplatil stát za "svého" pojištěnce celkem 65 tis Kč- to je směšná částka. Když srovnáme, že nabízí naše medicína pacientům to samé, jako v tom Německu, z toho plyne, že náš pacient se vozí v Mercedesu za peníze na Trabanta.

10.5.2007 13:42

Re: Já jsem zákazník

odpověď na zkomoleného Catilina: Když tedy čeští lékaři pokoušejí trpělivost našich pacientů, tak může nás pacient jet se léčit za kopečky. Lepší by bylo, kdyby to vyznělo- Jak dlouho čeští politici budete pokoušet trpělivost  našich lékařů? Je 18 let po revoluci, socialismus ve zdravotnictví přetrvává, lékaři jsou na.raní, demotivováni a odjíždějí houfně do zahraničí. Chce to český pacient?

10.5.2007 19:33

Re: Re: Já jsem zákazník

První řeč Ciceronova proti Catilinovi :-)

10.5.2007 18:38

Pane Helebrante:

naprosty souhlas. Ale za podminek obcanskeho zakoniku a neregulovanych cen. Tedy pokud pacient potrebuje sluzbu, tak podle ceniku navrzeneho zdravotnickym zarizenim nebo lekarem, platit hotove nebo kreditni kartou, priplatky za stejnou sluzbu provadenou v noci nebo o vikendech, pravo odmitat pacienta bez udani duvodu. Jste pro? 

10.5.2007 12:57

Uvedu maly priklad,

jak je tady vseobecne znamo, chovame pejsky a nase fenecka zacala rodit, porod byl slozity a posledni stenatko slo vyprostit jen cisarskym rezem, pan veterinar si na nas udelal cas i pozde v noci, dokonce si privedl i kolegu. Vime, ze i kdyz mu zavolame v noci, muzeme se spolehnout na kvalitu a ochotu. Kazdy zakrok s nami konzultuje  apodrobne nam ho vysvetli.

Tak a to je presne to, co bych pozadoval minimalne od rodinneho lekare. A ted mi prosim reknete, co mohu udelat pro to abych takovouto sluzbu dostal. Dekuji.

10.5.2007 13:00

Re: Uvedu maly priklad,

Je to jednoduché,řádně lékaře zaplatit a netvářit se na něj jako že je sluha,který musí sloužit kdykoliv a to pokud možno zadarmo.

10.5.2007 13:02

Re: Re: Uvedu maly priklad,

Jak zadarmo? Myslíte, že neplatíme zdravotní pojištění?

10.5.2007 13:05

Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

Ha ha ha...

10.5.2007 13:08

Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

Mně tedy skutečnost, že platím ročně desetitisíce na zdravotním pojištění a doktor má přitom dojem, že chci po něm léčení zadarmo, směšná nepřipadá8-o

10.5.2007 13:15

Re: Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

Je to pojisteni-prispivate potrebnejsim. Az to vse bude fungovat jako u veterinare, budete si platit vse sama, pak to bude jako u veterinare. Moje dcera nasoupila po VS do prace se zakl.platem o 5 tis.vyssim nez jsem mel v te dobe ja po 22 letech praxe lekare spacialisty.

 Ted pracuji v zahranici, plat mam podstatne vyssi a pracovni dobu i se sluzbami 40 hodin tydne. Snazil jsem se vzdy byt k pacientum privetivy, ted se k tomu ani nemusim nutit. A nechodte na mne s nejakou prisahou.

 

10.5.2007 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

a nasla si uz vase dcera jine zamestnani kdyz potrebuje vice penez ? treba ve skodovce se budou zvedat platy a praci u pasu jiste zvladne, kdyz potrebuje ty prachy...

10.5.2007 13:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

Dcera nepotrebuje vice penez. Na zacatek ji to rozhodne staci.

10.5.2007 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

Takže kvůli tomu, že u nás funguje systém povinného zdravotního pojištění, který si pacienti nevymysleli, mají nespokojení lékaři právo být na ně sprostí?8-o

Kromě toho jako u veterináře to ve zdravotnictví doufám nebude fungovat nikdy, leč na pincipu dobrovolného komerčního pojištění.... Můžu se zeptat, v které zemi světa neexistuje žádné zdravotní pojištění a pacienti si platí všechny, i velmi drahé, zákroky ze svého? A pokud tomu tak není, jaký je v principu rozdíl mezi pacentem pojištěným povinně a paceintem pojištěným dobrovolně?