21.2.2020 | Svátek má Lenka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 244, poslední: 11.5. 2007 14:48, přehled diskusí

10.5.2007 13:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

jo jo, jediné, co mne těší je, že stejný falešný nadhled a pohrdání funguje i mezi samotnými zdravotníky. Tohle jsem jinde nezažila. V Motole dělávala RTG laborantku paní, kterou bolševici vykopli z medicíny týden před státnicemi, kvůli rodičům. Uměla skvěle několik jazyků, medicíně docela rozuměla, přesto s ní ti hlupáci jednali jako s nějakou husou, která umí maximálně zařvat Nedýchat dýchat a možná ještě zakládat snímky do archivu.

10.5.2007 11:38

Re: Re: Re: pane doktore,

Milý Evropane (original) ,

nevím nyní, jaký postoj máte na mysli. Nevím také, proč by pacient nemohl nahlédnout do zdravotnické dokumentace, vedené k péči o něj. 

K chování kolegů : Naše nemocnice vede takový dotazník spokojenosti. Lidé v něm hodnotí známkováním jako ve škole péči, které se jim dostalo. Návratnost dotazníků uje přes 20 %. Průměrná známka pro celou emocnici se pohybuje pod hodnotou 1,5.  Je to poměrně dost vypovídající globální hodnocení, které má i markery  objekltivity.

Ke konsultaci postupů  a rozhodování : Tady nelze odpovědět universálně¨- když přivezou dítě s nedostatečností dechovou nebo v bezvědomí nebo v jiném zdravotním stavu s ohrožením nebo selháním životních funkcí, není čas na vyprávění a konsultace postupů s ním nebo s jeho rodiči , ale je třeba makat, a to tak, že dost.  Rozhodování o životě a smrti druhých není věc lékařů, pokud jde o rozhodování o péči o zdraví v případech neakutních, pak je na místě vysvětlení a doporučení. Nemám ale za správné vymáhání výkonu pacientem na lékaři, který není přesvědčen o jeho správné volbě a navíc za něj ponese odpovědnost.  Pokud máte na mysli euthanasii v té věci rozhodování o smrti, pak já ji nevnímám jako patřičnou součást lékařství a stavím se proti ní.

Ještě drobnost k té konsultaci - taková vlastní zkušenost. V naprosté většině případů když nabídnu po vysvětlení výběr, řeknou rodiče : a co my můžeme vybírat a rozhodnout, dělejte, jak Vy myslíte, co je správné.

10.5.2007 11:52

Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Pane doktore prosim Vas, oba vime, ze emergency situace je trosku neco jineho, opravdu to nemusite zduraznovat, ani nebudu resit Vase dotazniky. Podstatne tady je, ze lekar poskytuje sluzbu  a mel by ji poskytovat  kvalitne, rychle a ochotne, mel by brat pacienta jako vazeneho klienta, ktery se rozhiodl prave pro jeho sluzby z duvodu kvalifikace, zkusenosti atp atp. Zkusme se tedy zamerit na tuto oblast a zjistit proc to tak neni.

10.5.2007 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Milý Evropane (original),

myslíte si tedy, že ony dotazníky spokojenosti  svými výsledky, jak jsem o nich psal, neodráží kvalitu poskytnuté péče, jak ji vnímají pacienti ? 

10.5.2007 12:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Myslim si, ze rozhodne ne globalne.

10.5.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Milý Evropnae (original),

nevím zda jsou konány globálně podobné průzkumy, jsou ale konány ve mnoha nemocnicích a jejich výsledky si můžete zjistit na i-netové stránce té které z nich.  Já nevím, jak jinak hledat validnější náhled veřejnosti globálně.

10.5.2007 12:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Snadno, muzete mit dotazniku a pruzkumu kolik chcete, ale presto jeden clanek v novinach Vam je rozmete na prach.

10.5.2007 12:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Ale, milý Evropane (original),

" nám " je rozmete ?   Možná vyvolá nějaký dojem, ovlivní povědomí čtenářů, katalysuje zlobu těch, kteří na něco tak sensačního čekají.  Jestli chci vědět, co si lidé myslí, že děláme dobře nebo špatně, poptám se jich na to, v daném případě mám za nejlepší formu anonymní dotazník.  Novinový článek jistě může pošpinit pověst, já ale mám za to, že prvně je třeba se starat o svědomí. A tomu pomůže poznávání skutečnosti, nikoli pomluvy.

Když teda Vaší nespokojenosti s validitou dotazníku přidám, že jiné výzkumy veřejného mínění kladou lékařské povolání na nejvyšší místo prestižního žebříčku, bude to možná "globálnější "pohled.

Není článek jako článek. Ten zmíněný v MF DNES je principiálně špatný, stejně jako špatný je postup onoho výzkumu, nota bene za prokazatelně dodoržených podmínek, které si průzkumníci sami stanovili. Pomíjím proto i skutečnost, že z pěti nemocnic průzkumníci seznali za špatně dvě a hned to kdevšade znamená, že všichni doktoři jsou vesrkze špatní,  titulem počínaje a vyjadřováním konče.  

10.5.2007 12:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Krome toho neutikejte od tematu, proc neni pacient globalne vniman jako klient ?

10.5.2007 12:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

Milý Evropane (original),

thema pacient - klient tady naneseno nebylo, netuším, že bych z něj utíkal, před časem jsem        k tomu napsal své mínění, pokud mi dáte e-mail adresu, pošu Vám text.  Trochu mi dělá potíž pochopit obsah pojmu " globálně " v souvislostech, v nichž h užíváte. 

10.5.2007 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pane doktore,

globalne myslim napriklad celorepublikove

10.5.2007 12:43

Klient - pacient

vemte jiná povolání, kde se používá výraz klient- u advokáta, v bance, v autoservisu a hned Vám dojde, proč pacient nemůže být klientem. Až bude pokladenský systém- t.j. smlouvu se zdravotní pojišťovnou bude mít pacient a ne lékař, když bude pacient platit za své léčení v hotovosti a pak mu jeho pojišťovna garanční peníze vrátí, pak se bude moci mluvit o klientovi.

10.5.2007 9:56

Nic nového pod sluncem

Potrefené husy kejhají. Na celou náves vždy ty, které jsou potrefeny nejvíce.    Zpupnost autorova z článku (ale i z jeho jiných, zde uveřejněných článků) přímo čiší.

10.5.2007 9:51

Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

odchodu od pacienta se s ním rozloučit. Nejnovější zkušenost mám z letošních vánoc, kdy jsem byla nucena navštívit Thomayerovu nemocnici se svou 84letou matkou, přičemž při odchodu lékařka neřekla ani slovo a já si dobrých pět minut myslela, že ještě něco bude, než mi došlo, že prostě máme s matkou odejít. Já vím, že byly vánoce, ani mne tahle záležitost nedělala radost, ale když chci být lékařkou, musím počítat s tím, že budu sloužit i o vánocích, a že mne tedy občas nějaký pacient vyruší. Jinak by snad bylo lepší, kdyby si dotyčná zvolila jiné zaměstnání. Bohužel s tím, že lékaři a sestry neumí pozdravit se setkávám téměř pravidelně, ale o těch vánocích se mne to přece jen více dotklo.

10.5.2007 10:56

Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

Pravidlem mnohých společenských norem je, že kdo přichází zdraví, stejně jako ten, kdo odchází a že  pozdravit je slušnost, odpovědět na podzrav povinnost. 

10.5.2007 12:09

Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

Ale vy nejste klientem, vy jste pacošem, z Vás ten lékař nic nemá. Jen se neohánějte Hippokratovou přísahou... a když radíte,aby šla dělat něco jiného, tak příště až tam půjdete, tak tam třeba už žádný lékař nebude- možná se bude vlídněji chovat tato lékařka ke svým pacientům někde v Německu, nebo Anglii. Ale nestěžujte si, Vy neznáte stav vyhoření, nebo že sklenice už přetekla?Poděkujte za to politikům.

10.5.2007 12:34

Re: Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

No jo, vy jste si ještě nevšiml(a), že pacienti jsou plátci zdravotního pojištění, že nejsou žebráci, kteří by chtěli ošetření zadarmo... z pacientů lékař nic nemá.... to je fakt perla:-/

10.5.2007 23:22

Re: Re: Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

Velmi se bohužel mýlíte. Plátci zdravotního pojištění jsou pouze výdělečně činní pacienti, tj. ti zdraví, co moc nestůňou. A pojištění platí pojišťovně, nikoliv lékaři. Takže z některých pacientů lékař nejen nic nemá, ale pokud je soukromník, tak má často co dělat, aby na ně nedoplácel ze svého. Je neuvěřitelné, že to tolik jinak celkem chytrých lidí neví.

10.5.2007 15:46

Re: Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

Každý měsíc platím několik tisíc a inkasuji několik stovek. Já si lékaře platím a to dost dobře. Kdybych já jednala s svými platícími klienty jako lékaři se mnou, tak si nevydělám ani na slanou vodu. Mě totiž klienti zaplatí, jen když jsou spokojeni se službou, kterou jim poskytuji. To bych přála všem lékařům, aby si to zkusili, alespoň půl roku.

10.5.2007 9:36

Redaktorka je nekompetentní posuzovat

kvalitu lékařů, bohužel podle Vašich dříve zde uveřejněných názorů nejsou ani pacienti kompetentní posuzovat kvalitu lékařů, ať už jde o odbornost nebo o jejich vztah k nemocným - je to zkrátka bída. Vzhledem k tomu, že kolega-lékař by mohl být při posuzování kvality jiného lékaře jaksi podjatý, evidentně zbývá jako arbiter již jen Nejvyšší:-P

10.5.2007 10:09

Re: Redaktorka je nekompetentní posuzovat

Napadlo mě přesně totéž, napsala jste to za mě.

10.5.2007 9:32

je zvlastni, ze

dlouhodobe je veden dialog mezi nelakari a lekari ve stylu "chovate se jak prasata a hovada" vs. "ne, nechovame, jsme krasni, chytri, skromni a vy tomu vubec nerozumite".

vetsi nespokojenost se sluzbami nez se sluzbami zdravotniku panuje snad uz jen pro oblast politiky.

navic je zvlastni, ze pokud nekdo navrhne, aby byly zdravotni sluzby postaveny na uroven ostatnich sluzeb, tedy aby se za ne normalne platilo a nekvalitni lekari proste treli bidu s nouzi, nebot by k nim zadny rozumny pacient/klient nechodil, lekari (az na vyjimky) rvou jak podrezavane svine a maji protiargumentu jak opice chcanek.

a jestli mate pocit, ze sdelovaci prostredky nemaji kompetenci udelat reportazni test, ktery prekvapive dospiva k obdobnym zaverum, ke kterym dochazeji pacienti dnes a denne, pak vezte, ze nikdo nechtel suplovat "kvalifikovany dozor", ktery provadeji klotove rukavy z ministerstva zdravotnictvi, pripadne lekarske camorry. kvalitu jejich prace vidime kazdy den.

10.5.2007 9:49

Re: je zvlastni, ze

Studium medicíny je jedno z nejnáročnějších, většina lékařů se dále vzdělává, není sporu o tom, že lékaři patří mezi nejvzdělanější část populace. Vzhledem k tomu, že mají navíc často ve svých rukou moc rozhodovat o zdraví či nemoci, o životě či smrti svých pacientů, nutně to mnohým z nich dává pocit nadřazenosti. Často jsou pak přesvědčeni o tom, že nutně ví všechno a vždy lépe než kterýkoliv jejich pacient, což samozřejmě není objektivně ani možné. Většina z nich se bojí dát najevo jakoukoliv nejistotu, kterou raději maskují autoritativním chováním v pevném přesvědčení, že pro pacienta je optimální nevědomá víra v jejich dokonalost.

10.5.2007 12:11

Re: Re: je zvlastni, ze

lékaři patří mezi nejvzdělanější část populace

Tio není přesné vyjádření. Dobrý elektrikář je ve svém okolí nejvyučenější ve svém oboru. Jinak jeho všeobecné vzdělání může být ledasjaké. Přesně tak je to s lékaři. Je to řemeslo jako jiná. Jen má trochu větší bezprostřední dopady na život :-).

10.5.2007 12:41

Re: Re: Re: je zvlastni, ze

Ale ne, při studiu medicíny si člověk musí narvat do hlavy skutečně obrovské kvantum informací... MĚL BY celý život (nejen když dělá postgraduál) sledovat novinky ve svém oboru (problém je v tom, že mnozí lékaři to postupem času už nedělají).... MĚL BY umět logickyx uvažovat (což bývá další problém).... obojí se týká i elektrikáře, ale IMHO rozsah znalostí je v těchto dvou oborech nesrovnatelný....

10.5.2007 12:38

Re: Re: je zvlastni, ze

nevim, jaka meritka rpo vzdelani pouzivate, proto se nebudu poustet do polemiky s touto tezi.

jestli si ovsem nejaky lekar mysli, ze zna moje telo lepe nez ja, pak to samo uz jej diskvalifikuje. to je mechanik tkani a chemik, to neni lekar.

zajimalo by me, kdybych ted tu jejich slavnou medicinu vystudoval, jestli by uz konecne leakri prestali kafrat a slouzili za penize tak, jak se na kmenove samany slusi.

10.5.2007 9:30

Shrnuto a podtrženo

...se redakci MF podařilo kopnout pány doktory do rozkroku.Mám štěstí že 99,9% lékařů se kterým jsem se setkal(ten p.Dr tvořící 0,1% je pověstný nemluva,nikoliv hulvát)jsou zcela normální,slušní lidé.Mám dojem že některé problémy s personálem zdravotnických zařízení pramení spíše z neslušného chování pacientů a v tom případě je reakce celkem pochopitelná(hulákající pacient že ten doktor je blbec protože mu nenapsal lék který mu poradil kamarád v hospodě(byl jsem svědkem)atp.).

10.5.2007 9:10

Jak jednoduché by bylo prostě napsat, že ona redaktorka byla

špatnou herečkou, že své potíže pouze a jenom špatně hrála a předstírala, že s nikoli akutním případem vlezla na pohotovost (aby se vyhnula čekání v ordinaci praktika.....)

A personál (neřkuli lékaři) okamžitě její simulaci odhalil a tak se k ní (jako k simulantce) chovali.

Pak tedy spadla klec a lékaři jsou z toho venku.

PROČ SE TAK NESTALO ? Jediné možné (a velice smutné !!) vysvětlení je, že redaktorkou popsaný přístup personálu (včetně lékařů) je nejenom běžný, ale, což je již za hranicí jakékoliv etiky, ze strany zdravotníků považován za zcela normální. Viz úmrtí bezdomovce několik kroků od bran nemocnice, kde byl těsně předtím "vyšetřen", tedy prohlédnut "lékařem" (a zjevně "shledán lehkým")

10.5.2007 8:28

medvědí služba

Ve své prostotě doložené latinskými citáty (lidé chvalte lékaře, oni umí latinsky) se pan doktor snaží dokázat nutnost lékařské nadřazenosti. Můžu vám říci, že mám raději přirozeně chytrého soustružníka, než namyšleného lékaře. Je zajímavé, že většinou velmi chytří lidé se nepokládají za nějaké vyšší bytosti, které musí ostatní chválit a tolerovat. Naopak ti, kteří to vyžadují a dávají najevo své chytrosti (i pomocí latinských citátů v článku pro normálního čtenáře) jsou většinou jen mluvkové a velmi často  nekompetentní lidé.

10.5.2007 9:08

Re: medvědí služba

naprosty souhlas