20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nepolitik 11.5.2007 14:48

Vážený pane MUDr. Kiliáne,

Ve Vašem článku mě zarazila věta: "MF Dnes ani její redaktorka nejsou kompetentní zkoumat kvalitu nemocnic!".  Která mě dovedla k tomu, že jsem se článku věnoval podrobněji, protože si myslím, že nejen media, ale i medicinsky nevzdělaní laici, mají právo kontrolovat přinejmenším kvalitu jednání zdravotnického personálu. Težko budu jako laik určovat svoji diagnózu, ale to jak se ke mně personál nemocnice, se kterým jsem přišel do styku, snad posoudit mohu. Na druhé straně si myslím, že také zdravotnický personál má právo posuzovat jak se k němu chovají pacienti. Nedávno jsem slyšel v rozhlasu vyprávět lékaře, že musel na jednoho svého pacienta zavolat policii, aby ho umravnila. Vím, že i takové věci se stávají, zvláště pracovníkům záchranné služby. Je proto potřeba, aby byl také se strany zdravotníků vyvíjen tlak na media, aby se také věnovala chování pacientů, protože jak se říká každá mince má dvě strany.

katango 11.5.2007 13:54

Re: Re: Re: Re: Otázka je ovšem,jak dobrá je pí redaktorka Petrášová herečka.

Ne.Paní Petrášovou.

Martin Helebrant 11.5.2007 10:56

Re: Re: Re: Re: Já jsem zákazník

Vážený pane Kiliane,

asi jsem se nevyjádřil úplně jasně. A) S autismem svého staršího syna jsem se smířil, ostatně je mu už 18 let. Že je to pro medicínu neřešitelný problém? I medicínu dělají pouze lidé, není tedy všemocná. Navíc, když se vám taková věc stane, naučí to i takového rafana jako jsem já pokoře a přijímání osudu. Což není pro život špatné. Odmítnutí oním "panem docentem" (?) jsem se dočkal právě v případě, kdy jsem potřeboval pomoc pro autistického syna, bylo to ve FN Motol. O extrémě mizerné organizaci práce, se kterou jsem v mnoha českých zdravotnických zařízeních, nai nechci mluvit. B) Ten vesnický doktor přijel ke mě na chalupu, když mi onemocněl o prázdninách druhý syn (cca 4 roky). Pod příslušného doktora nespadal, doktor přijel o svém vlastním rozhodnutí v 20:00 a ještě mi dal první dávku prášků pro mrňouse. Projevil skutečný zájem a osobně si m yslím, že ten přístup výrazně pomohl k rychlému uzdravení malého. Byl diametrálně odlišný od přístupu našeho "obvoďáka". Ten se bohužel staví po bok Motola a dalších podobných institucí.

C) Nejsem pomstychtivý, ale dokud si první český doktor neochutná, že pokud se nechová k pacientovi jako k člověku a ZÁKAZNÍKOVI a neskončí "na ulici před Májem", do té doby bude mít podle mě české zdravotnictví pocit, že bílý plášť a diplom jsou garance na židli a práci. A to je podle mě chyba. Jedinou garancí je kvalitní služba. A kvalitu definuji jako zákazník já. Protože jsem to já, kdo službu v konečné instanci platí.

Je to na delší povídání a pokud máte zájem, zavolejte mi moje číslo 602 578 225, rád své postoje zkusím obhájit.

Hezký den přeji

byuk 11.5.2007 9:33

Re: Kontrast

Bohužel není a o tom to celé je? Že? Páni lékaři. Bohužel hodně člověků v podřadné pozici pacient má zřejmě takové zkušenosti, že s článkem v MF nepolemizuje, nediví se a popsané ji nepřekvapuje. Diví se pouze někteří ze stavu Pan doktor. Moje zkušenosti jsou až na čestné výjimky (díky za ně) negativní - promrhané hodiny času v čekárnách, arogance, já jako obtížný hmyz..

vládík 11.5.2007 9:12

Re: odhlašte ZDN

Prima. Zřejmě se odhlášením kritizujícího periodika situace vyřeší.

vládík 11.5.2007 9:09

Re: Re: Já jsem zákazník

Nevím pane doktore, jestli má cenu vám to opakovaně vysvětlovat. Obecně pojištění platím proto, aby  za mne v případě pojistné události náhlý vysoký náklad uhradila pojišťovna. Určitě by pro vás bylo překvapením, kdyby vám autoopravář po nehodě dával na vědomí, že ho obtěžujete, protože opravu neplatíte vy, ale pojišťovna.

Takže: Vás platím . A to dost vysokou sumou. Že platím prostřednictvím pojišťovny není z hlediska toho, kdo platí rozhodné. Poučení pro vás: pojišťovna si peníze, kterými platí netiskne.

mike 11.5.2007 0:54

Re: Re: Re: Titul nebo penize,

Diky, zvazim to. Ma zubarka je sice sikovna a fajn, ale ma pomerne neprijemny zvyk nejdriv vrtat a pak se ptat ;-) Porad ji nemuzu vysvetlit, ze nez mi vrazi nejaky vrcici nastroj do huby, tak mi ma nejdriv rict, co se chysta delat. Teda, vysvetlit ji to dokazu, ale nez se tam dostanu znovu, tak to zase zapomene. Mam takovy pocit, ze jsem nejspis jeden z mala, komu to vadi. Nebo hur, jeden z mala, co se ozve. Jinak by se to uz davno odnaucila.

Evropan(original) 10.5.2007 23:59

Re: Re: Titul nebo penize,

Ozon jsem zatim nezkousel, nastesti kazy prilis netrpim, spis mi sundavaji zubni kamen, to stoji asi 2000,- ale je to velmi dukladne, bezbolestne a hygienistka je neobycejne pritazliva ;-) Rentgen stoji 1000 a plomba 2500.

zubař 10.5.2007 23:33

Re: Mé vlastní zkušenosti se zdravotníky

On OPRAVDU řekl sestro kleště? Zní to jako z filmu nebo kresleného vtipu. A navíc přijměte prosím jednu praktickou radu: pokud se představujete hlasitě nejdřív titulem, vězte, že spousta kolegů, zejména mladších a znalých světa, je alergická na středoevropskou titulománii.

jepice 10.5.2007 23:23

Není mi jasné,

proč se tu mnozí domnívají, že chování lékařů a sester mělo být přívětivější, když jim redaktorka  oznámila, že bude platit na dřevo. Podle mne je vliv tohoto faktu buďto nulový, anebo opačný, než si diskutéři myslí. Sestrám to IMHO může být úplně jedno, a doktoři mají s takovými případy leda víc papírování. Ani jedni ani druzí /pokud rukou společnou  a nerozdílnou nepodvádějí zaměstnavatele/ na tom nejsou nijak zainteresovaní.

znalec systému 10.5.2007 23:22

Re: Re: Re: Lékaři a sestry by mohli začít např. u toho, že se naučí při vstupu pozdravit a při

Velmi se bohužel mýlíte. Plátci zdravotního pojištění jsou pouze výdělečně činní pacienti, tj. ti zdraví, co moc nestůňou. A pojištění platí pojišťovně, nikoliv lékaři. Takže z některých pacientů lékař nejen nic nemá, ale pokud je soukromník, tak má často co dělat, aby na ně nedoplácel ze svého. Je neuvěřitelné, že to tolik jinak celkem chytrých lidí neví.

mike 10.5.2007 22:09

Re: Titul nebo penize,

No jasne. Ted jeste kdyby clovek mohl s uctem zajit na pojistovnu a nechat si proplatit aspon cenu standardniho osetreni. Jenze na to by zdravostni pojisteni muselo byt skutecnym pojistemim a ne dani. Snad se jednou dockame.

Mimochodem, vypada to zajimave. Mate zkusenost s ozonovou lecbou kazu? Myslim z dlouhodobeho hlediska. A mozna jsem neco prehledl, ale nenasel jsem cenik.

Evropan(original) 10.5.2007 21:33

Titul nebo penize,

u meho zubare, mimochodem doporucuji http://www.mdc.cz , jsem vazenym i bez titulu, staci si vse platit.

Jan Pospíšil MUDr 10.5.2007 21:26

odhlašte ZDN

Pane doktore,výborně jste to vystihl.Vzhledem k tomu, že vše bylo zveřejněno na ZDN,

kde už asi 2 rok trvají výpady a nepravdivá kritika proti zdravotníkům,hlavně PL a terenu

jsem odhlásil ZDN a skončil s diskusemi tam. Dr Rozsíval poslal ostrý dopis paní Bláhové.Nebudeme platit nadávky a urážky a to ještě veřejné.Doporučuji totéž.

Dr pospíšil PL FM

mike 10.5.2007 20:21

K titulum

Jo, Pavlo, presne ze stejnych duvodu jsem si nakonec nechal napsat titul do obcanky i ja.  Je to smutne a zaroven smesne, ale bohuzel nutne. Kupodivu ne vzdy; na ORL zminenem nize zakladali kartu jeste se starou obcankou a na pristupu to neni ani trochu znat. Proc by taky melo byt, ze. Jinde je bohuzel potreba dat najevo, ze clovek nejakym titulem disponuje, aby se s nim zacali bavit aspon trochu rozumne. Jednou bude z techto zarizeni skanzen.

mike 10.5.2007 20:09

Kontrast

Precetl jsem si diskusi a na mem rannim dojmu se nic nezmenilo. Mezitim jsem si taky precetl sloupek Cyrila Höschla v dnesnim Reflexu na stejne tema. Jako obvykle, nezklamal. Postavil se za redaktorku a na minimalnim prostoru popsal zakladni problem a nastinil reseni. Jaky kontrast k nabubrelemu projevu pana Kiliana v clanku i diskusi. Sloupek bohuzel jeste na webu neni a Reflex ted po ruce nemam, ale rozhodne doporucuji ke srovnani.

A jeste jeden zazitek. Odpoledne jsem musel necekane na ORL. V cekarne listecky, jako v bance, takze si clovek muze vzit cislo a misto cekani si jit neco zaridit. V moderne vybavane ordinaci profesionalni lekarka se kterou se da normalne komunikovat a ktera zadnym zpusobem nedava najevo nadrazenost. K tomu prijemna a mila sestra. Proste skvele. Kdyby to takhle bylo vsude, nebo aspon vetsinou, nebylo by o cem diskutovat.

MUDr Jiří Kilian 10.5.2007 20:00

Re: Re: jinak receno "kolik tresni, tolik visni"...

Nevšimnul jsem si něčeho takového, o čem píšete prvně, pokud se týká pravdy, pak já žádnou svou nemám, koho máte na mysli tou latinsky nehovořící "luzou" nevím.  To je asi tak vše, co mohu vyjádřit, když už jsem osloven.

MUDr Jiří Kilian 10.5.2007 19:48

Re: Re: Re: Re: Re: Dodatek

No, nevím. Někde se vám ( když jste ho četli ), vloudila chybička, já jsem žádnou stať na obhajobu nějakých postupů lékařů nenapsal.

MUDr Jiří Kilian 10.5.2007 19:33

Re: Re: Já jsem zákazník

První řeč Ciceronova proti Catilinovi :-)

Fafa 10.5.2007 18:55

Re: Diskuse se posunula zajímavým směrem

Platici pacientka zrejme neplatila primo personalu. Dost pochybuju, ze se mnozstvi platicich pacientu odrazi na platu za sluzbu. To jenom technicka. Jinak Pavlo, ja uz delsi dobu praktikuju ve Statech a i tady je znatelny rozdil mezi chovanim personalu v soukromych a statnich nemocnicich. Zkuste si porovnat sluzby DHL a Ceske posty. 

Pokud se tyka vysvetlovani a souhlasu s peci, tady mame pro zmenu opacny problem. Pacientum a jejich rodinam se musi vysvetlovat uplne vsechno. Je to zajimave hlavne, kdyz nejblizsi pribuzny je synovec zijici na druhem pobrezi Statu, ktery pacienta uz dvacet let nevidel. Zrovna nedavno jsem takhle po telefonu ziskaval souhlas se zavedenim centralniho zilniho katetru a IV dopaminem.

Vite co mne ale na te reportazi zarazilo nejvic? Podle pani redaktorky ji pri kazde navsteve nabirali krevni testy. Takze v te pate nemocnici se podle mne meli velmi rychle zeptat, od ceho ma vpichy po jehle.

Fafa 10.5.2007 18:38

Pane Helebrante:

naprosty souhlas. Ale za podminek obcanskeho zakoniku a neregulovanych cen. Tedy pokud pacient potrebuje sluzbu, tak podle ceniku navrzeneho zdravotnickym zarizenim nebo lekarem, platit hotove nebo kreditni kartou, priplatky za stejnou sluzbu provadenou v noci nebo o vikendech, pravo odmitat pacienta bez udani duvodu. Jste pro? 

Pavla B. 10.5.2007 18:35

Re: Re: Re: Otázka je ovšem,jak dobrá je pí redaktorka Petrášová herečka.

Nepodsouvejte diskutujícím,co neřekli.

Původně jste chtěla fackovat pacientku s bolením břicha.

Fafa 10.5.2007 18:28

Uvedu maly priklad,

nejde o princip pojisteni. I pri povinnem pojisteni by slo zaridit platbu za vykon, bohuzel v systemu ceske mediciny jsou sluzby predplacene. Porovnejte si to s restauraci. Budou lepsi sluzby, kdyz budete platit za kazdou veceri nebo kdyz zaplatite na rok predem a navic vsichni vedi, ze budete platit povinne ze zakona i v dalsich letech?

Fafa 10.5.2007 18:07

Bombone, skodoliby dotaz:

mam pravo na to, aby mi jidlo tam podavane nechutnalo a dokonce mi nikdo nemuze uprit i pravo se o svuj nazor podelit. trebas i hromadnych sdelovacich prostredcich. a obdobne je to i s lekarskou peci.

Naprosty souhlas, mate tohle pravo. Jiste ale taky budte souhlasit, ze majitel restaurace nebo sefkuchar Vam muzou rici, ze ostatnim chutna a at k nim tedy uz nechodite. Krome toho nerikam, ze ve zdravotnictvi nemame casto maslo na hlave, ale nektere clanky v mediich jsou na urovni stiznosti, ze v japonske restauraci nebylo sushi dost propecene.

BOMBON 10.5.2007 18:07

Re: jinak receno "kolik tresni, tolik visni"...

ale copa, pane doktore, myslel jsem, ze jsem promluvil vasim jazykem a ze navazeme plodny dialog... a vy jste se odmlcel a trpelive presvedcujete o sve pravde pravdouci tu latinsky nehovorici luzu....:-D

BOMBON 10.5.2007 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvedu maly priklad,

:-) podle me to neni jasne. ani kdo je kdo, ani kdo koho... ;-D

BOMBON 10.5.2007 17:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse se posunula zajímavým směrem

proboha, neblabolte porad jak zeman a jeho dementni pohunci pred 13 lety, kdy marka mela byt za 3 koruny podle vypoctu jejich specialistu...

mzdy urcuje trh. kdyby se pulka lekaru vykaslala na leceni v ceskem zdravotnictvi a sla delat bud do zahranici nebo neco jineho, to byste videl, jak by sly platy nahoru, to byste koukal, jak by najednou reformy jenom ficely.... jenze nikdo nechce a vetsina navic neni schopna.

ono to totiz na pracovnim trhu taky nefunguje tak, ze si proste sednu na rit a reknu "jsem vystudovany proskoleny bombon, vzdycky jsem chtel delat do cukrovinek, delam do cukrovinek, tak koukejte solit"!!!

mistni luza nechce dat lekarum ani tech 30 korun za navstevu, tak proc proboha nejdou lekari delat neco, co si budou cesti obcane povazovat aspon temi 30 korunami za tech 15 minut?

pak ti, co poradne nezaplati zbylym, umrou a bude klid....:-P

BOMBON 10.5.2007 17:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse se posunula zajímavým směrem

jasne, takovy socik, co? a platit to budu zase ja, ze?...

BOMBON 10.5.2007 17:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse se posunula zajímavým směrem

ale problem je v tom, ze ja nechci argumenty typu "hele, ve slusovicich to taky jde".

mne jde o systemove reseni, ktere by postihlo cele odvetvi, nikoliv ostruvky pozitivni deviace, tkere samozrejme i dnes jsou.

prusvih je v tom, ze bohaty clovek se znamostmi vzdycky najde nekoho, pres koho se dostane k tem dobrym a protoze nejde ani z ulice, nejsou na nej hnusni. kldyz dam doktorovi par tisic do kapsy, najde si kupodivu cas i na to, aby mi maloval obrazky a popisoval muj problem. jenomze me to pripada zvrhle

MUDr Jiří Kilian 10.5.2007 17:40

Re: Mé vlastní zkušenosti se zdravotníky

Nemyslím si, že by se lékaři považovali za bohy.  Spíše bych řekl, že naopak, více než kdo jiný si uvědomují, že medicína není všemocná. Krom toho já mám obecně za to, že označovat lékaře jako Boha je hříchem, mít ho za boha pak pohanstvím.

Nikdo nechce, aby na lékaře někdo jako na boha vzhlížel. Nevím, proč zdůrazňujete, že bych zrovna jí si to měl uvědomovat, vždyť jsem nic podobného ani nenaznačil. Zřejmě jste četl několikrát úplně jinou stať.