30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
m.p. 11.11.2006 13:33

hloupý článek

Článek je dosti hloupý. Znamená to, že zákon, který mi nařizuje v noci za jízdy svítit, není pravicový? Celá argumentace autora je špatná - zákon je špatný, protože mně se nelíbí. Zajímalo by mne, zda zimní pneumatiky opravdu snižují nehodovost, a kdo a jak to zjistil.

jironov 11.11.2006 10:40

Re: Re: Když autor článku říká A, měl by říct i B.

To je to,co si myslí asi každý člověk,který jezdí celoročně.A tudíž najede víc než 10tisíc km.Souhlasím!!

Lída 10.11.2006 9:12

Re: Re: Zimní pneumatiky

Konečně jasné slovo.

P 9.11.2006 21:29

Re: Zimní pneumatiky

Honzo jsi doopravdy hloupý. Cos měl z fyziky? Brzdnou dráhu si můžeš spočítat jako (V na druhou) děleno (20 x součinitel tření). Pokud má zimní pneumatika 2x větší součinitel tření než letní, tak brzdná dráha při 90 km na zimních je stejná jako při 64 km na letních.

Spousta zde diskutujících nemá maturitu, protože nezvládli základy fyziky.

k

barva 9.11.2006 21:25

lobismus,lobismus a zima

 ono v podstatě jde o to, jet tak, abych nerozbil hubu sobě a ani druhejm. a pokud budu po nařízení mít na svým formanu zimní gumy /mám je jen na tý hnaný - na parkovištích v zimně výzkoušený, že je to lepší/ a sestřelí mně na zimákách nějakej velkej "van" ,či jak se ty auta za melouna a víc jmenují, protože majitel si myslí jak to drží stopu a brzdí a ábeskuje, tak je ten zákon stejně naprd. je to v lidech. v chování. ale jinak se stěma zimákama fakt jezdí líp. ps - ale stejně blbě jezděj i ti v autě za pět litrů . . . 

Hael 9.11.2006 21:06

Raději bych

zavedl povinost na zimní pneu, než na použití bezpečnostních pásů. Tím, že nepoužiji pásy, ohrozím pouze sebe, popřípadě osazenstvo vozu. Na letních gumách v kritické situaci mohu ohrozit i jiné účastníky silničního provozu. Naopak nepoužití pásů bych vyřešil "ekonomickou" pákou - snížením pojistného plnění a uplatněním malusu (pokud by měl dotyčný štěstí, a přežil by havárii).

Yarda 9.11.2006 20:59

Jsem také jeden z těch co jezdí (tedy moc toho nenajezdím) furt na stejných pneumatikách

Ale kdybych se dozvěděl o nějaké akci, kde bych si mohl v zimě zkusit řídit auto obuté do letních pneumatik a za stejných podmínek auto stejného typu se zimními pneumatikami, možná bych si ty zimní pnematiky hned na místě koupil. Takhle si mohu myslet, že s těmi zimními pneumatikami je to jen reklamní hulmbuk.

Ale zase tak lehkomyslný nejsem. Koupil jsem si sněhové řetězy a už jsem se dostal do situace, kdy jsem byl moc rád že jsem si je do auta přihodil. Pak jsem s úsměvem míjel nešťastníky co se nemohli vyhrabat do prudšího kopce. Nevím, kolik z nich tehdy zimní pneumatiky mělo.

A.S. Pergill 9.11.2006 18:32

Čím to je,

že všem prosazovatelům takovýchto "ochranných prostředků" čouhají z kapes šeky od výrobců těchto šuntů, jak sláma z bot. A že jiná studie, než studie zaplacená výrobci těchto šuntů, se nikde nedá najít. Ani policie nemá validně zpracované údaje o dopravních nehodách a faktorech, které s nimi byly spojeny.

Takže veškerá "opatření ke zlepšení stavu" se dělají podle dojmů, případně podle studií, jejichž hodnota není vyšší než hodnota použitého toaletního papíru. A podle toho také vypadají.

A.S. Pergill 9.11.2006 18:26

Re: Hlavně co nejvíc omezovat

Problém je, že na nic z toho, co je zákonem nařizováno, (svícení ve dne, bezpečnostní pásy) neexistuje jediná metodicky správně provedená statistika, která by účinnost těchto opatření vůbec prokázala.

Akorát v USA mají statistiku, kolik lidí zemřelo na "spontánně" odpálené airbagy (airbag něco odpálilo a řidič vyletěl ze silnice nebo do protisměru) a kolika lidem "spontánně" odpálené airbagy těžce poškodily sluch. V obou případech se jedná o stovkové počty za cca desetileté sledované období.

hloupý Honza 9.11.2006 18:22

Zimní pneumatiky

Nevím jak chlapec došel k tomu,že potřebuje 10 nových pneumatik.Na zimu stačí koupit pouze 4 kusy zimních. A ty co má použije v létě.Počítá-lí takto ve svém podnikání tak se nedivím,že jezdí ve staré škodovce. Není třeba nic nařizovat,stačí aby pojištovny zimní havarie bez zimního obutí patřičně ocenily.Řeči¨" já jezdím v zimě opatrně na letních gumách"jsou jen kecy

 .

akiti 9.11.2006 18:16

Re: Re: Re: Dominiku, vite, kolik prace

a kolika profesi je treba k odstraneni nasledku nehody nepripoutaneho ridice, ve srovnani s pripoutanym ?

MT 9.11.2006 18:14

Re: Hloupost je třeba uzákonit

Možná budete nepříjemně překvapen, ale v Německu platí od května t.r. ustanovení v silničním provozu,  že vozidlo musí být při zimních podmínkách na vozovce vybavené zimními pneumatikami. Jinak ne, takže dopoledne můžete vesele jezditt, je-li v zimě suchá silnice, ale odpoledne když nasněží tak ne. V četných rozhlasových a jiných debatách byly příklady jako uvádíte Vy citovány a je to přesně tak. Když ten kamion s pomeranči chytnou na Strážném ve sněhu na letních gumách dál nepojede a zaplatí, až se prohne. Stejně pojede-li někdo ze Sicílie lyžovat do Německa do Alp, musí tam na sněhu jezdit na zimních gumách. Bez vyjímky.

Pavel 9.11.2006 17:27

Re: Hlavně co nejvíc omezovat

Výborně, jezdím 30 let na letních bez nehody, nemyslím si, že bych někoho ohrožoval, většinou je to přesně naopak. Souhlasím, že profesionálové a ti co jezdí každý den, ať mají co nejlépe vybavené auto. Já při špatném počasí nejezdím a když musím tak opatrně. Konečně hlavní pravidlo je přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.

Pavel 9.11.2006 17:21

Re: Re: Re: Každý řidič má právo zabít sebe a své děti. Ale cizí děti zabíjet nesmí.

Jestli něco pokulhává, tak je to Váš příměr. Přece jde o to, že když budou zimní pneu povinné, tak je musí zajistit v prvé řadě výrobce, jinak bude prodávat výrobek neschopný provozu. To chcete v zimě jet z prodejny s novým autem rovnou do servisu ?

Dick 9.11.2006 17:08

Re: Ano nejchytrejsi Dicku

Jo, dik za vzdělání.... To bude pane zase hukot, až si Continental vylobbuje v Bruseli povinnou výměnu gum i na kamiónech. A s mandarinkama z Řecka do Finska se bude přezouvat u nás...

Ivan 9.11.2006 16:38

jo

Povinné zimní pneu jsou O.K. Jestli si je neumíš dát do nákladů, při tom rozvozu počítačů, tak toho nechej, nebo běž do kursu podnikání.

Žádný lidský život, a to nemůžeš nikdy 100% říct, že nenabouráš, nestojí za těch 5,000.- tisíc, co jsi "ušetřil".

Nepřeji nic zlého.

AeroKarel 9.11.2006 15:52

Re: Hlavně co nejvíc omezovat

Nenapovídat !!!!!!!!!

Nebo se toho nějaký blb chytí! A všeho !!!!!!!

AeroKarel 9.11.2006 15:52

Re: Když autor článku říká A, měl by říct i B.

Souhlas.

Marty 9.11.2006 15:51

Hlavně co nejvíc omezovat

Před pár lety tyto uvahy o povinných zimních pneu nebyly. Zkuste se zamyslet, kam toto nařizování z "bezpečnostních" důvodů může vést. Nyní vám třeba přijde směšné nařízení, že můžete vyjet pouze s autem s minimálně třeba 4 airbagy, nebo co když se prokáže, že přilba zachrání pár životu a všichni bude nařízeno jezdit vautech v přilbách. A co třeba když vezmeme, že nejvíce lidí přežije při rychlosti 30Km/h, tak nařídíme, že se všude bude jezdit jen 30? A  vám to po mediální masáži přijde jako skvělý nápad. Hlavně nařizovat a zakazovat. Nebylo by lepší to nechat na osobní zodpovědnosti (zimní mám, ale ze svého rozhodnutí!)každého a pojišťovnách (víc jsi riskoval, nedostaneš plnou pojistku)?

AeroKarel 9.11.2006 15:51

No pravda,

takové direktivní řešení by opravdu člověk čekal od levičáků, vždy vědících co je dobré pro jiné.

muab 9.11.2006 15:48

Re: klouzání

;-D;-D;-D veliká škoda, že jsi nedoklouzal pod rozvášněnou Tatru s pískem. Umělče.

jb 9.11.2006 15:25

klouzání

Daleko důležitější je, jak kdo jezdí. V práci jsem měli všechna auta v zimě na zimních, ale jedno ne. Rád jsem s nim jezdil - to bylo srandy a klouzáního! A nenaboural jsem nikdy! Protože jsem věděl, že mám letní gumy, navíc docela dobře sjetý gumy, tak jsem jel podle toho. Můžete mít gumy jaké chcete, ale když pojedete blbě, tak se nabouráte tak jako tak...

Martin 9.11.2006 15:19

Re: pneu

spravne - nejcastejsim vinikem nehod je bezohledna jizda

je velmi bezohledne jezdit v zime na letnich

Koumeles 9.11.2006 15:16

Jestli na to nemas, tak proste nebudes jezdit, jak proste...

Nehlede na to, ze zimni pneu ma uplne jinou konzistenci nez, letni, tedy nejde jen o vzorek....Jinak v zime jezdi na letnich jedine bezohledny blbec, hezzky den :)

Jenda 9.11.2006 15:08

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

To byste se divil. Znam lidi kteri chodi v sandalech cely rok, i ve snehu. A co je snad jeste silenejsi i v podchlazene prosolene brecce.

www racek 9.11.2006 14:54

Re: Re: Re: Re: Re: Sám sice na zimní pravidelně přezouvám,

bylo to jak v tisku, tak v televizi.

muab 9.11.2006 14:42

Re: Re: eTony

Jest tak , ale ty procenta:-D:-D, skoč někdy aspoň do takto obuteho kozla - nebe a dudy;-) zvlášt v kopcích.

Quark 9.11.2006 14:42

Když autor článku říká A, měl by říct i B.

Taky nejsem přítelem nařizování a zákazů. Pokud však někdo zaviní v zimě nehodu (nebo zastaví provoz třeba někde v kopci)  proto, že jel na letních pneumatikách, neměl by dostat jen 2x větší pokutu, ale také dostat jenom poloviční plnění od pojišťovny (pokud je sám vůbec pojištěný), případně zaplatit polovinu škody jinému (nevinému) řidiči místo pojišťovny. Kdo jezdí v zimě na letních pneumatikách, je, ať se to autorovi líbí nebo ne, potencionální škůdce a vrah. 

penzista 9.11.2006 14:39

Autore,

Nevím v jakém oboru podnikáte, ale to co jste napsal svědčí o tom, že jste opravdu špatný podnikatel. Jsem pouhý penzista, ale zakoupení pěti zimních pnaumatik včetně disku by mi nečinilo potíže, kdybych se pro vysoký věk nevzdal vlastnictví automobilu. Myslím si totiž, že lidé nad 70 let by neměli řídit motorové vozidlo, protože se stávají nebezpečnými pro své okolí (pomalé reakce, slábnoucí zrak atd.).

ridic 9.11.2006 14:35

Re: Stanislave, piráta ...

Ta svoboda je tak hezká věc... Zkuste mi to říkat, až já na zimních UG7 v pohodě zastavím, a nějakej "sociální případ" za mnou mi to napere do kufru a zruší mi nové auto! Zkuste mi to říkat... a přijdete minimálně o zuby!  Prostě zimní pneu MUSÍ být povinné. Auto splácím, taky moc nevydělám, ale NIKDY bych v zimě nevyjel na letních pneu! Nejsem vrah.