17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mike 9.11.2006 5:08

Re: ja si rejpnu

Recept pro programatora je celkem jednoduchy. Umet to, co jini neumi nebo to umet lip. A pak najit nekoho, kdo je za to ochoten slusne platit ;-)

Hlavne to posledni neni jednoduche a taky jsem se pred lety radeji nechal zamestnat. Je to mnohem jednodussi; odpada spousta starosti a vykyvy v prijmech a clovek ma v mnoha ohledech lepsi pozici a moznosti.

Kryštof 9.11.2006 4:57

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

To není tak úpně blbý nápad. V Německu je tuším při kontrole tolerováno 0,3 promile alkoholu. Ale pokud s těmi 0,3 nabouráte, tak vás pěkně osolí.

Kryštof 9.11.2006 4:55

Zdravím, pane Vileto. Mám pro vás "pravicové" řešení, které vás ale nepotěší.

Pokud totiž pojišťovny zjistí (a ony to zjistí), že škody vozidel resp. vozidly způsobené se zimním obutím, jsou nižší, než u těch druhých, buď:

- budou krátit vyplacení prémie ("Nepoužíváš zimní, dostaneš jen 30% škody) nebo

- dají si používání zimních do smluvních podmínek ("Soráč, porušils podmínky, nedostaneš nic").

Pak si spočítáte sám, že se vám zimní vyplatí.

Přeji hodně kilometrů bez nehody!

Kryštof 9.11.2006 4:44

Stanislave, piráta ...

..nedělají univerzální (BTW: proč všichni říkáte "letní" - dnes jsou všechny pneu univerzální (mimo zimních, ovšem :-)) pneumatiky, zrovna tak odpovědného řidiče zimní Continentaly s 2 mm vzorkem a s ABS brzdami. Celý problém je v tom, že ti s univerzály prostě v zimě nemohou jezdit tak rychle, jako řidiči se zimními. Vysvětlujte to blbcovi!

Kryštof 9.11.2006 4:39

Máte naprostou pravdu, pane Pávku ...

Také jsem jezdil na hory Š120 s universálními pneumatikami. Ale od Turnova ne víc, než 40 Km/hod a obvykle na trojku, dvojku. Z kopce obvykle na dvojku. Lidi jsou prostě magoři, kteří si myslí, že pro ně fyzika neplatí. Pokud se na dálnici začátkem listopadu diví řidič, který naboural, "jel jsem maximálně 130 - nenapadlo mi, že to bude namrzlé..." tak je to blbec, kterému by měli doktoři v Bohnicích vyměnit auto za kačera na provázku (to prohlášení je skutečné - TV to nedávno řekl nějaký účastník hromadné havárie u Plzně).

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.11.2006 4:33

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ano, jako programator-zivnostnik, ktery hned v roce 1989 neukradl v Kancelarskych strojich veskery zdrojovy kod, aby ho mohl pak vydavat za svuj, si opravdu vydelavam jen tolik, abychom s manzelkou meli na jidlo, nespadl nam dum na hlavu a mohl jsem radne platit dane, energie a telefon. Sprosta slova jako volny vikend nebo dovolena uz 12 let neznam. Ale nezoufam. Nasel jsem praci pro zahranicni partnery a postupne se probojovavam na vyssi mista v zebricku 150 tisic programatoru z celeho sveta. Uz jsem si za 3 nedele, co to delam, dokazal vydelat 30 dolaru a jsem na 13204 miste (od shora) :-D

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.11.2006 4:25

ja si rejpnu

a Zdenku, jste zamestnanec, zivnostnik, nebo vetsi podnikatel? Tipuji, ze 1) nebo 3). Pokud jste zivnostnik, tak pred vami smekam a mam zajem o kurz "Jak si zivnostnik muze vydelat vice penez" :-D

Dick 9.11.2006 2:45

Univerzály

Míval jsem na autě gumy ALL SEASONS (Good Year Eagle). To už to dnes nejde vyrobit? Tak daleko sahá lobby gumáren a pneuservisů? Jak vidno, má svá chapadla i na ministerstvu dopravy. Ptám se zdejších amerických diskutujících - je pravda, že v klimaticky rozrůzněných USA neznají zimní gumy v našem smyslu? Že tam zimní gumy znamenají pouze ty s hřeby? Tak na Yukon...

Stanislav 9.11.2006 2:17

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

S těmi pásy 100% souhlas.

Ale s těmi gumami -- přijměte prosím jako axióm fakt, že žijeme s rizikem (zhruba 10^(-6) úmrtí na osobu a hodinu). Každou činností (dopravou typicky) toto riziko zvyšujeme (typ. o 10^(-6) -- 10^(-4) , podle formy a množství). Toto dodatečné riziko dobrovolně podstupujeme, zkrátka víme, že si náhoda může vybrat svou daň. Takže pokud uvažujeme o nějakých opatřeních, je (bohužel) nutné se zdržet humanismu a přiřadit lidskému životu a lidskému zdraví nějakou hodnotu a pak zvážit, zda cena opatření je větší, nebo menší, než (riskovaná hodnota) x (změna pravděpodobnosti tohoto rizika).

Např. v Německu se pro účely bezpečnostních systémů na železnici počítá 1 úmrtí jako 1 mil. EUR, těžce zraněný jako 1/10 úmrtí a lehce jako 1/100 a znáte-li změnu pravděpodobnosti, které způsobí to opatření, určíte max. smysluplnou cenu opatření.

Ale co je ještě horší, pokud zavedete povinné gumy, pak nížiňáci budou od švestek do prvních ředkviček ničit zimní gumy a snižovat bezpečnost (a jejich životnost) tím, že na nich budou jezdit v teple, zatímco na horách na prvním sněhu budou joudové, co někoho sestřelí na letních nadávat policajtům, že přece jeli předpisově. Řidič má být zodpovědný a hustým lesem nařízení z něj děláme akorát tupou ovci.

Locco 9.11.2006 1:53

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Souhlas s každým slovem

Stanislav 9.11.2006 1:51

Re: Re: Re: Tento paskvil se muze vylihnout jen v Cesku

To mi tedy povězte, ve které zemi žijete vy ... předesílám, že ani v USA např. speeding (tedy vaše osobní svoboda) se tam také zrovna nesetkává s pochopením policie. Tolik k svobodným pirátům.

Jinak co se gum týče, nelze, než souhlasit, že se má doporučovat, radit, ale neporoučet. Vyšší prioritou samozřejmě nemyslím nějaké "právo lidu" vůči "právu občana", ale právě zmíněný model &#91;ekonomická svoboda] < &#91;zdraví člověka] < &#91;život člověka].

Dominik 9.11.2006 1:51

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Není co dodat-do bodky souhlas!

exulant 9.11.2006 1:50

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

To je vsecko hezke, ale tenkrat bylo jedno auto na deset kilometru silnice, ted jich jsou desitky na jeden kilometr.Jinak s vami souhlasim.

68 9.11.2006 1:39

Doufám pane Vileta,

že  mizerný technický stav vozidel, včetně pneumatik, dnes ještě není realita, od které by se mohl nějaký ministr odtrhnout?

bob 9.11.2006 1:32

Re: Re: Tento paskvil se muze vylihnout jen v Cesku

Naprostý souhlas,R^ pokud by byl každý řidič zodpovědný a uvědomoval si co může způsobit špatným tech. stavem vozidla (tedy i letními pneu v zimě) tak by nemusely být takovéto návrhy.Předpokládat, že špatným obutím auta nezpůsobí smrtelnou nehodu může pouze řidič mdlého rozumu, kterému je třeba řidičák okamžitě odebrat.

Dominik 9.11.2006 1:31

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Jen pro doplnění-pokud má někdo problém kdy má přezouvat-dá se to vyhláškou stanovit třeba od 1.11 do konce března,ale to je přeci úplně jedno,tady bych to nechal na odbornících-anebo by to mohlo datově kopírovat zimní čas!

68 9.11.2006 1:27

Pane Kotas, tady dotaz.

Co ještě považujete za omezování osobní svobody, v tomto případě na veřejných silnicích?

Kotas 9.11.2006 1:26

Re: Re: Tento paskvil se muze vylihnout jen v Cesku

Pokud by jste zil v demokraticke zemi, tak by jste vedel, ze "svobodni" silnicni pirati vpodstate neexistuji, protoze obcane dodrzuji nastavena pravidla a respektuji ostatni. A pokud nekdo vyboci, policie si s nim velmi rychle a bez diskuze poradi. Nemluvime o technickem stavu vozidla, garantujici zakladni bezpecnost provozu vozidle, ale o pridavnem omezujicim narizeni-navrhu, dotykajiciho se ekonomicke situace vlastniku vozidel a oi demokracii garantovanou svobodou ( v mezich zakona). DOPORUCENI menit pneumatiky na zimu je rozumne a je to v podstate na rozhodnuti kazdeho ridice. Funguje to v mnoha demokratickych severskych zemich bez problemu mnoho let. U nas jde v podstate o nekazen, nezodpovednost a ignoraci ridicu. A to se nevyresi nesmyslnymy navrhy. Asi si neuvedomujete, ze i "chudak" muze vlastnit auto, ale tezko se sklada na benzin. Pokud zacnete omezovat cast prav (komuniste take meli vyssi priority a argumenty)  garantovanych demokracii, vracite se k totalitnimu systemu - socialismu. K demokracii se musi dorust i v podvedomi obcanu, a to u nas patrne potrva pri nejlepsim nekolik gebneraci, pokud to pujde dobre.

Dominik 9.11.2006 1:23

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Jedna vysoká škola je asi málo-já prostě nechápu jak je možné pokutovat nepřipoutaného řidiče-přičemž je jasné,že ohrožuje jenom sám sebe! Ale je na libovůli řidičů,jestli budou v zimě používat letní nebo zimní obutí-i když je exaktně prokázáno,že používání zimního obutí podstatně zvyšuje bezpečnost jízdy! Já jezdím připoutaný i při jízdě po sídlišti-né proto,že mě to nařizuje nějaká vyhláška! Prostě proto že se mám rád a chci minimalizovat riziko svého zranění v případě dopravní nehody! Tady bych to ovšem nechal klidně na libovůli řidičů-pokutoval bych je však za to,že nejsou připoutané třeba děti a zbytek posádky! Pokud je někdo natolik hloupý,že zpochybňuje užitečnost pásů-ať se klidně zabije-je to jeho věc!!! Co již není jeho věc -   jestli způsobí dopravní nehodu a může zabít nebo zranit jiného účastníka silnič.provozu!!! A ta šance při nepoužívání zimního obutí vzroste asi o 30%! Tady není o čem diskutovat! Pokud nemáš na zimní gumy-nepatříš na silnici! Znám lidi,kteří Vám budou z vážnou tváří tvrdit,že nemají na zimní gumy,ale prokouří a prochlastají měsíčně 2500-3000kč!!! Z duše nenávidím různé nesmyslné regulace-ale tady jde o příliš vážné věci-o zdraví a životy lidí-plechy vem čert!!! Silniční provoz je a bude stále nebezpečnější a každé opatření-které zvyšuje moje šance že se vrátím ke svým blízkým živ a zdráv vítám!!!

Hlavson 9.11.2006 1:20

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ale tenkráte byly pneumatiky univerzální. Taky jsme na nich v létě a v dešti jezdili maximálně 80. Sníh v zimě taky jakžtakž  zvládly. Dnes jsou opravdu letní , déšť zvládnou, 120 není problém, ale sníh už bohužel ne. Viděl jste někdy opravdu letní moderní gumy?  Slicky. Takže to je on o voze vy o krávě.

zdeněk 9.11.2006 1:13

Re: Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

Je to nejlogičtější řešení, pokud to schálí tak podle mě takto. Jinak my máme taky škodu 120 a na zimní pneumatiky máme. Nevím jakto že skvělí programátor ne.

68 9.11.2006 1:00

Taková povinost necht je tedy uvalena pouze na boháče.

Sociálně slabí se mohou klouzat dál.  Každý řidič v zimních měsících s řidičákem předloží také potvrzení o příjmu.

Stanislav 9.11.2006 1:00

Re: Tento paskvil se muze vylihnout jen v Cesku

Do důsledku vzato také nemáte pravdu, protože "svobodný" silniční pirát, neomezený například požadavkem na technický stav vozidla, může dost snadno připravit jiného o jeho právo na život, o které ten dotyčný pravděpodobně docela stál. A trest pro piráta už nikomu život nevrátí. Demokracie a svobodná společnost je prima, má i samoregulační vlastnosti, ale je bohužel dost neoperativní, tzn. podle mě je nutné část práv (svobod) omezit, pokud dostatečně přímo ohrožují právo jiného, zejména omezují-li právo vyšší priority (svoboda vs. život).

Stanislav 9.11.2006 0:50

Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

... neříkejte dvakrát, nebo to tak do toho zákona fakt dají ... ;-)

Kotas 9.11.2006 0:50

Tento paskvil se muze vylihnout jen v Cesku

Ten navrh s povinnymi zimnimi pneumatikamim na auta je nutne brat jako nepovedeny zert. Nejde v podstate o zimni gumy a bezpecnost, ale v podtextu o zrejme omezovani osobni svobody obcanu a totalitni ignorovani prav jedince. Za takto vubec presentovany navrh dotycneho ministra? by mel byt dotycny potrestan (vyhazovem?), nebo povinne doucovan, po pracovni dobe, co je a jaka je podstata demokracie, fungujici ve svete. Vymluvy na  bezpecnost provozu jsou naprosto bezpredmetne a malicherne vuci omezovani  prav osobni svobody obcanu.

Stanislav 9.11.2006 0:49

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Je ovšem pravdou, že nové technologie, které mohou zvýšit bezpečnost, by se měly nějakým, pokud možno nenásilným způsobem protlačovat i pomocí legislativy do provozu, byť hlavním prvkem by měla být osvěta  a argumenty podložené přesvědčování řidičů.

zdeněk 9.11.2006 0:47

Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

Stanislav 9.11.2006 0:46

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

Možná by stačilo, aby výše pokuty měla nějaký rozsah, a přestupková komise by mohla vzít zimní gumy jako polehčující okolnost, resp. přihlédnout k tomu, že řidič se chová zodpovědně a nehoda se stala shodou náhod, nebo čestným omylem. A samozřejmě i naopak.

Stanislav 9.11.2006 0:40

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ten ekonomický důvod mi přijde taky krapet mimo, s těmi brzdami jste to vyjádřil správně, má-li příměr sedět, tak řekněme bez zadních brzd. Já bych proti povinnosti spíše argumentoval tím, že je nereálné definovat čas "přezutí", tedy platí-li pravidlo, že pod 5 stupňů nad nulou jsou zimní a nad letní, pak v různých nadmořských výškách potřebujete přezout klidně o měsíc jinak a u nás, na Podřipsku, to lze ustát na letních po většinu času, navíc příchod zimy lze těžko odhadnout dopředu. A pak je například hloupost pokutovat někoho za letní gumy, pokud je z nížiny a tam je teplota v pohodě, ale zajede z nějakého důvodu do hor. Řidič má být zodpovědný a třeba tou zmíněnou pokutou, nebo např. malusem od pojišťovny lze jeho chování korigovat podstatně méně "socialisticky".

P.S. S tím příjmem programátora mi to také vrtá hlavou, mě tedy platili mizerně, jezdil jsem ojetinou, ale na normální Polarisky jsem zkrátka měl.

kirast 9.11.2006 0:40

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních Opravuji

že na silnici nesmí vjet vozidlo nevybavené čtyřmi nezávislými počítači pro brzdy každého kola