21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
o´hafra 9.11.2006 14:31

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Nejezdím nijak nadměrně rychle, ale od doby, kdy jsem jedné zimy dostala na letních pneumatikách se Škodovkou 3x za sebou smyk - byť skončil jen zabořením čumáku do sněhové závěje - jsem příští rok koupila ojetý Peugeot, ovšem se zimními pneumatikami. Minulý týden na Vysočině jsem měla auto čerstvě přezuté a v serpentinách na Vysočině jsem s malou pomocí ostatních řidičů projela jako jediná, zatímco ostatní )cca 30-40 aut) čekali na sypač. Proto si myslím, že zimní pneumatiky ANO.

MAS 9.11.2006 14:23

velmi se milite....

Mily pisateli

nevim proc by jste mel kupovat letni pneu klidne si jezdete v lete na univerzalech. co se tyce zimnich pneu staci vam koupit 4 kusy pokud pichnete tak ten kousek do pneuservisu ujedete i na rezerve s univerzalni vzorkem s kterym jezdite v lete.....Pokud se nabourate sam do sloupu klidne si jezdete s pneumatikami jake uznate za vhodne ale co nesnesu je pohled kdy auto s letnimi pneu zpusobi v zime bouracku nedejboze s uraze nebo s umrtim ostatnich ucastniku provozu. jetli je vam moc investovat 4000 do vlastniho i ciziho bezpeci tak jste sobec a buran nejvetsiho kalibru. Takovi jako vy totiz ohrozujete bezpecnos a zdravi druhych....

eTony 9.11.2006 14:13

Re: nevim, kdo je hlupec.

to jsou pneumatiky kategorie s+m (snow + mud), které sice zlepšují jízdní vlastnosti, ale k zimním mají hodně daleko.

eTony 9.11.2006 14:05

Re: eTony

muabe, ještě dodateček : takto koncipované pneumatiky (s+m) zlepšují jízdní podmínky, pokud mne paměť neklame, o nějakých 5 - 8 %. Nic výrazného to není, no, ale lepší než nic.

eTony 9.11.2006 13:56

Re: eTony

muabe, tato pneumatika patří do kategorie s+m (snow+mud), k zimní pneumatice, jak ji konstrukčně známe, má dost daleko. Jistě výrobci se snaží nabídnout na trhu pneumatiky pro kamiony, které zlepšují jízdní podmínky v zimě, ale klasické zimní pneu nenajdete, vyjma speciálů pro oblasti celoročního sněhu nebo ledu.

emilio.esteves 9.11.2006 13:53

autore: nemas makat za 102 Kč za hodinu

autore vy pracujete za 102 Kc za hodinu Brutto pred zdaneni a bez odecteni nakladu? dost husty. zdrazte aspon 4x a budete mit na novy pneu (voni pane stojej cca 1000kc novy za kus)

Dick 9.11.2006 13:35

Re: Re: Re: no nevim soudruzi

Ne, žárovky jsou jedny, ale svítí se s nima furt a to je většinou zbytečně...

ucitelas 9.11.2006 13:17

nejde to

zavést povinně.U Ž SE TĚŠÍM NA DISKUZE V PARLAMENTU od kdy do kdy.komu vyjímku komu ne.( cajti = hodně aut ,výběrová řízení , zima pryč.) zatím jen pro osobáky..........

mel 9.11.2006 13:08

Re: Sám sice na zimní pravidelně přezouvám,

Dušane, souhlasím. Štatistika chybí a lidi naletí na kdejaký nesmysl. Při opatrné jízdě,pokud nebudu jezdit na hory musí u nás bohatě stačit univerzální pneu. Problém opravdu není v gumách, ale v mentalitě řidičů. 

mel 9.11.2006 12:59

pneu

Navrhuji, podle logiky pana Šimonovského, že více šikany tím méně nehod, ještě povinné přilby do auta pro celou rodinu (nad 6 členů výjimka).

Pan Hřebíček mě trochu zklamal když si myslí, že hlavní příčinou nehod v zimě jsou letní pneumatiky. Já si myslím, že je to bezohledná jízda. Ale asi někdo z výrobců pneumatik dobře zaloboval.

Nový zákon úplně nezatracuji, jsou tam i dobré věci, ale  ve své podstatě je šikanující a ne vychovávající. Policisté musí udělovat, našim platům nepřiměřené pokuty za přestupky v případech , kde v podstatě o nic nejde a zcela  chybí tam, kde jde opravdu o život.  Většinou nedojde k postihu piráta ale nějakého trubky , co si zapoměl rozsvítit nebo jel o 5 km rychleji. Hlavně, že se nějaká kačka vybete a  od nadřízených je klid. Ale co je důležité, dopraváci  na silnicích téměř vymřeli a tak nemohou poslání prevence vůbec plnit.  O městské policii se radši nezmiňuji, těm naopak nový zákon sice dokonale "sedl", jen mi občas připadá, že místo prevence si léčí nějaké komplexy.  

JoJo 9.11.2006 12:51

Re: Re: Re: ???

Jste si jist? Brzdění je o adhezi, ztvrdlá letní bude líp sedět a mít větší tření než měkká zimní? Začněte jezdit na dřevěných, bude se Vám za sucha a mokra jezdit ještě lépe.

Lída 9.11.2006 12:50

Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

V tom přípdě bychom měli na výměnu ještě spoustu času. Podzim bude ještě víc než měsíc.

MLOK1 9.11.2006 12:50

Re: Re: no nevim soudruzi

Proboha Dicku, to jsem zase něco zaspal. Ony už jsou i žárovky letní a zimní???

Dick 9.11.2006 12:49

Re: Balík z Plzně mimo mísu, jako obvykle

Chytrému Otovi Prvnímu připomínám, že zimní gumy na kamióny neexistují...

Lída 9.11.2006 12:45

Re: Re: Re: zas taková blbost to asi není

Vy jste z města, že jo? Já teda taky, ale aspoň chápu, že je u nás spousta míst, kam socka nejezdí vůbec nebo jenom strašně málo.

muab 9.11.2006 12:28

eTony

Zimni gumky na kozlíky (pouze na hnanou nápravu) pochopitelně existují  - ULTRAGRIP WTD-G.Y. Jsou pochopitelně jaksi drahé. Souhlasím s tím že jen magor by nazul na zimu kozla i návěsem , bylo by to velmi těžko řiditelné.

Ale také jen magor jezdí s malým autíčkem v zimě na letních. Rozdíl v ovládání a brzdné dráze je obrovský.

Dick 9.11.2006 12:28

Re: Re: LETNÍ AUTA

Míval jsem SUBARU na sjetejch zimákách (celoročně) a NIKDY jsem neměl problém se zimními podmínkami.

Dick 9.11.2006 12:27

Re: LETNÍ AUTA

Auta by měla mít povinně 4 WD. Romům a sockám rozdíl při nákupu proplatí řepa Škromach...

JoJo 9.11.2006 12:24

Re: Re: Každý řidič má právo zabít sebe a své děti. Ale cizí děti zabíjet nesmí.

Proč ne, když to zaplatíte. Pokud použiji Váš příměr  k televizi, patrně byste chtěl, aby Vám výrobce televize za stejnou cenu přidal i anténu, DVD, nejlépe i ty křupky s pivem k večernímu seriálu, niht wahr. bože, do čeho jsi to rozum vdechnul.

Koběr 9.11.2006 12:24

Re: Re: ???

Nesouhlasím, zimní pneumatika má kratší brzdnou dráhu až na sněhu nebo ledu. Za sucha a mokra je ztuhlá letní pneumatika stále lepší, než měkká zimní, která se ale díky všem lamelám a záběrovým blokům prohýbá jako puding...

Dick 9.11.2006 12:24

Re: no nevim soudruzi

Zkrácení periodicity technických kontrol ze dvou let na rok by nijak nezvýšilo bezpečnost provozu, ale přisypalo by do kapes komisařům. Čekám, kdy to jejich nenažraná lobby protlačí do zákona. Jak se o to zjevně začínají snažit gumaři a pneuservisy. (P.S. Jen nechápu, že i výrobci autožárovek mají tak mocné páky...)

Dick 9.11.2006 12:21

Re: no nevim soudruzi

V zemích, kde se dopravní předpisy chápou značně benevolentněji, než u nás (románské národy), je méně tragických nehod než tady. Tam, kde je legální řídit s 0,3 až 0,8 promile alkoholu není více nehod pod jeho vlivem... Míra bezpečnosti není přímo úměrná míře šikanování . Ačkoli si tady hodně diskutujících myslí opak.

jjjj 9.11.2006 12:18

Drobný problém je řešitelný

U kamionů jsou zimní výbavou řetězy, ne pneumatiky.

Dick 9.11.2006 12:18

Re: nabouráš na ledě

Tak tak. Když si na obecním chodníku před mým domem někdo zlomí haxnu, mohu být popotahován a odsouzen k náhradě. Když se na ledu na SJ magistrále (před hlavním nádražím, né někde u Trautenberka ve vánici) rozšvihá 20 aut a to dokonce v místě, kde se rozstřikuje jakýsi antifreeze roztok, je to jejich vina - nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky!!! Doufám, že řidiči dostali mastné pokuty!!! A pokud by měli letní gumy - 2x vyšší pokuty!!!

jjjj 9.11.2006 12:16

Tak si kupujte jen zimní

A co jezdit na zimních ne 7, ale 12 měsíců v roce.

Ještě jsem neviděl podložené tvrzení, že by zimní pneu byly za vyšších teplot nějak citelně nebezpečné.

pavel 9.11.2006 12:15

Re: Každý řidič má právo zabít sebe a své děti. Ale cizí děti zabíjet nesmí.

Tak ať to kompletní auto zajistí výrobce, nevím proč se tato povinnost přenáší na řidiče. Jako by jste si koupili televizi, která funguje jen v létě.

PP 9.11.2006 12:15

Re: Článek zavání

Když už jste to načal: "opilý" ne, ale řidič "hodinu po jedný malý desítce" spolehlivě nadejchá (nebo "nakrví") a přesto soudím, že by neměl hned dostat pokutu při první kontrole. Ale jakmile někde "tukne", tak by mu hrozilo "obecné ohrožení".

Ota First 9.11.2006 12:14

Balík z Plzně mimo mísu, jako obvykle

1. o finanční zátěži nelze mluvit, neboť používáním zimních pneu se ušetří letní.

2. zimáky na škodovku stojí pár šupů, pokud na ně autor nemá, musí blbnout z hladu (na článku je to poznat).

3. katastrofální situace na silnicích se opakují mj. i proto, že kamiony vesele jezdí na letních gumách celý rok. Uzákoněním zimních by se šetřílkům zatnul tipec.

4. závěrem, kdo nemá na gumy, ať sedí na zadku u kamen a nejezdí. Počítače může roznášet v nůši. Aspoň nebude ohrožovat ostatní.

Charlie 9.11.2006 12:13

Re: Re: ???

Máte recht, je to tak. Stačí si najít nějaké testy (ADAC a pod..) a není o čem mluvit.