21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stanislav 9.11.2006 9:43

Re: Re: Re: Ivanhoe,

Tak se vám se na oplátku zase přimísím já ... ;-)

Jistě, na ekologický pohon (ideálně nějak přeměněnou elektřinu z jaderných elektráren, neřku-li z fúzních) také dojde, zejména až se nakrknou ti s ručníkama na hlavách :-). Ale dnes by jeho přínos byl menší, než jeho cena.

Znám zrovna kluka, co přejel před očima matky děcko kamiónem. Býval to velmi dobrý kamioňák, velmi perspektivní, teď je to beznadějný opilec. A to mu policajti sami říkali, že za to nemohl, no, přesně jak jste napsal.

Jenže ty zimní gumy s tím příliš nesouvisí. Zodpovědní řidiči zimní gumy mají a pokud výjimečně ne, tak jezdí natolik opatrně, že způsobí pravděpodobně jen hmotné škody. Nezodpovědní budou na těch zimních jezdit o to rychleji a způsobí stejně, možná více škod, jen budou všem tvrdit, že oni za to nemůžou, že oni měli zimní.

VL 9.11.2006 9:42

Re: Re: Nehody způsobují především špatní řidiči

Řidiči, kteří se naučili jezdit na vozidle Š 100 - 130, případně na malých žigulech 2101, 2102, 2104, 2105 jsou jedním z největších rizik na silnicích, hned po magorech se silnými auty. Neměli totiž možnost se naučit tomu, že krizové situace lze také občas řešit lépe plynem než brzdou. Co je to zodpovědný řidič? Řidič, který nikoho neohrožuje, nebo řidič trpící přehnanou opatrností a zbytečně pomalou jízdou? Pamatuji si velice živě, jak mě moje teta  - také z kategorie zodpovědných řidičů přesvědčovala, abych na křižovatce, kde svítila zelená zastavil a podíval se, jestli někdo nejede. Pak se člověk může divit tomu, že měla neustále rozbitý zadek u auta.

Neříkám, jet jako blázen, ale přiměřeně podmínkám na silnici, nikoho ani neohrožovat ale ani nebrzdit.

F.A.Kekule 9.11.2006 9:42

Re: Re: No jo, jenže...-

Potenciálním vrahem se necítím. Jak jsem řekl, neměl jsem niokdy nehodu z vlastní viny. Potenciální vrahové jsou ti, kteří jezdí jako šílenci (viz statistiky smrtelných dopravních nehod - nevím, jak tam figurují letní pneumatiky, ale bude to určitě minimum), a nnikdo nevyžaduje, aby se maximální rychlost snížila dejme tomu na 50 km - víte jak by  tím klesla úmrtnost na silnicích? Mezi námi, jak rychle jezdíte vy? Zimní pneumatiky mají smysl pro řidiče, kteří jezdí soustavně i v zimě, ale to nejsou všichni, vážený pane.

Dušan 9.11.2006 9:38

Re: Každý řidič má právo zabít sebe a své děti. Ale cizí děti zabíjet nesmí.

Podle dikce Vašeho příspěvku si nejsem jist, zda právě Vu nejste větším ohrožením bezpečnosti než autor.

Misa 9.11.2006 9:38

Re: Re: Stanislave, piráta ...

Kotas je z Kanady

Dušan 9.11.2006 9:36

Sám sice na zimní pravidelně přezouvám,

ale nemohu si pomoci od pocitu, že hysterie kolem nich je spíše věcí nějaké gumárenské lobby. Už někdo udělal statistiku, kolik procent zimních nehod je na letních/zimních gumách? Možná bychom se divili, hovado na zimních je totiž zcela jistě nebezpečnější než dobrý a slušný řidič na letních.

J. T. 9.11.2006 9:34

Má to drobný problém

zimní pneumatiky pro nákladní auta neexistují ;-P

PP 9.11.2006 9:17

Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Když ono "povinné přezouvání" je tak jednoduché, kontrolovatelné a problematicky efektivní..!

Opravdu si myslím, že by prostě měl být mnohem tvrdší postih za nehodu, způsobenou v zimě na letních pneumatikách (pokud tomu zimní mohly alespoň trochu odpomoct).

Saša 9.11.2006 9:16

Každý řidič má právo zabít sebe a své děti. Ale cizí děti zabíjet nesmí.

Když prostě někdo nemá na KOMPLETNÍ auto, tak nemůže autem jezdit. Je to velmi prosté, pane Vileto, velmi prosté.

Podle Vaší logiky by se měly z aut odstranit všechny bezpečnostní prvky, protože svou cenou snižují dostupnost aut chudým lidem jako VY. Zatímco ale u pasů a airbagů a zpevněných sloupků a deformačních zón to má vcelku smysl, protože řidič tím ohrožujen jen sám sebe a své cestující, u kvality pneumatik, světel a svícení, brzd, zrcátek apod. by to byla lumpárna, neboť by docházelo k ohrožování lidí jiných. A s tím nemohu souhlasit.

Když nemáte na zimní pneumatiky, tak nejezděte. Jestli jezdíte i v zimě na letních, jste lump a darebák.

PP 9.11.2006 9:15

Re: ???

Fuj! Pokud jedete na nikoliv "namrzlé" (!), ale prostě "studené" silnici, jsou letní gumy podobné kamennému kolu pana Flinstonea a nemají o moc lepší jízdní vlastnosti. (Stačilo mi před rokem přeparkovávat do garáže dědovo auto, týden stojící na letních gumách před domem. Teplota zatím klesla o 25°C, mírně klesl tlak v pneu a na spodní straně byly "plošinky", na kterých to vydrželo drncat celou cestu.)

Na "náledí" skutečně pomůže leda tak Sv. Kryštof, ale ten zatím není v povinné výbavě ani plánován.

Štváč 9.11.2006 9:08

???

Pokud zabrzdíte na namrzlé asfaltové silnici, nebo dálnici, nejsou vám zimní pneu k ničemu. Pouze do hlubšího sněhu. A tam lze použít řetězy i na letní pneu. Řeči o "měkkčích" zimních pneu, nemají na namrzlou vozovku vliv.

JoJo 9.11.2006 9:03

Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Zimní pneu neobouváte pouze kvůli sněhu, ale proto, že mají jiné charakteristiky v závislosti na teplotě. A jestliže stádo tupounků nechápe, že jejich práva končí tam, kde začínají práva ostatních, musí stát nařídit. Okolo Frankfurtu nepadá sníh  nikdy, přál bych Vám vidět, jak to vypadalo loni, když napadly 2 cm. Tož tak.

IBO 9.11.2006 9:01

Re: použít mozek je lepší a

Výrobci pneumatik podporují v ČTV řeči o zimních pneu a pan Řebíček je taky motivován.Bylo by lépe vycházet z toho,že sypačúm se za př´platky sype lépe v sobotu a neděli 

Luboš z venkova 9.11.2006 8:58

A jak by se to řešilo s cizincema

To by i cizinci, kde zimní gumy nejsou povinné byli policií trestáni? A co když mám 2 auta, s jedním skoro nejezdím, a v zimě s ním vyjedu zcela vyjímečně za suchého počasí. A co tady na jižní Moravě, kde sníh je tak cca 10 dní v roce? Toto by měly řešit pouze pojišťovny a ne stát.

Ivanhoe 9.11.2006 8:58

Re: Re: Ivanhoe,

Pardon, to zrušení spalovacích motorů navrhoval ve své reakci pan Stanislav, omylem jsem to smísil;-(

PP 9.11.2006 8:53

Logistický problém

Zimní pneumatiky jsou rozhodně to nejlepší pro rovoz auta v zimě! Ovšem nedovedu si představit jejich povinné zavedení, neboť a) "důchodci a chudina" to uvidí jako ekonomický problém, b) jak stanovit datum, od kdy mají být povinné (co když začne mrznout v půli září?) a hlavně c) jak zajistit, aby ve tsanovený den skoro 100% aut přezulo? Pokud to neumí udělat řidič (majitel...) sám, tak se musí spolehnout na autoservis a tam je v tento "změnový čas" pořadník nejméně na 14 dní dopředu - a to je ještě zátěž "rozložena" do delšího úseku, jakse kdo sklouzne a řekne: "už".

V takovém případě by spousta řidičů musel začít shánět vhodný autoservis nejpozději měsíc předem - a zbytečně jezdit na zimních gumách třeba čtyři týdny, při 20° C. (Jak rychle letos klesly teploty z dlouhodobých dvaceti k dlouhodobým pěti?)

Vlad 9.11.2006 8:53

Dobrý nápad - pro NÁKLAĎÁKY !!!

Bylo by to skvělé opatření - osobní auta Vám nezablokují dopravu v kopcích (a když ano, dají se snáze objet), ale když Vám zůstane v kopcích stát tahač s návěsem na letních gumách, za ním jedoucí další tahač už ho neobjede a postupně tam vznikne zácpa...

Zaveďte zimní pneu povinně pro nákladní dopravu! Zkontrolujte na hranicicích tranzitující kamiony, jsou-li jí vybaveny, a pokud ne, odstavte je!

Byl by to první krok bezečnosti na zimních cestách - a možná i k jejímu zrychlení (když odpadnou v kopcích stojící kolony.)

Vendelín 9.11.2006 8:53

Zatím tak daleko nejsme.

Ve vyspělých zemích EU je nákup zimních pneu adekvátní večeři v lepší restauraci. U nás budeme z povinnosti nakupovat bazarové šunty se vzorkem na hranici uznatelnosti,v lepším případě protektory a efekt nařízení bude zanedbatelný

JoJo 9.11.2006 8:52

Re: No jo, jenže...-

Důchodci nemusí sedět doma, souhlas. Doma by mělo trčet auto, které nemá na základní výbavu. Možná tomu nerozumím, ale na letních gumách na námraze dostanu hodiny i v 50 km/h, nicht wahr? Takže důchodci ať nesedí doma, potencionální hromadní vrazi ať doma sedí.

Ivanhoe 9.11.2006 8:52

Re: Ivanhoe,

Příklad s mrtvými dětmi morálním vydíráním nezavání - samozřejmě to morální vydírání přímo je, tak to bylo míněno, v upřímném přesvědčení, že chceme-li vidět všechny možné důsledky, je zapotřebí hledat extrémní příklady... Samozřejmě morální vydírání je to jen do doby, než se něco takového stane Vám, ať již jako otci, nebo jako řidiči... Pak je to krutá realita, se kterou musíte žít celý zbytek života.

Spíš tady jde o osobní odpovědnost každého z nás. Nehoda se může stát komukoli, a ty děti tam můžou vběhnout úplně blbě a nedá se tomu zabránit... ale v noci se asi stejně budete probouzet a ptát se sám sebe - a kdybych měl tenkrát ty zimní gumy, nemohly z toho vyváznout třeba jen s pár zlomeninami?

Problém je v tom, že spousta lidí tu odpovědnost necítí, není zvyklá uvažovat způsobem: A co se může stát, když já... (doplňte libovolně). Žádný z těch, kteří zaviní smrtelnou nehodu, Vám neuvěří, kdybyste ho minutu před tím varoval - to jsou přece věci, které se buď nemohou stát, nebo se stávají těm druhým... Bohužel přesně jen do té doby, než se stanou mně.

Každá nehoda je náhoda, ba co více, je to velmi nepravděpodobný souběh několika náhod, z nichž každá je sama o sobě velmi nepravděpodobná - jinak by se něco tak absurdního nemohlo stát. Při dnešní hustotě provozu je to však jen otázkou statistiky a těchto náhod se jen u nás stane denně několik. Nechci žít s vědomím, že jednou z těchto náhod bylo i mé rozhodnutí ušetřit za zimní gumy. Pevně věřím, že svého chybného rozhodnutí naprostá většina viníků dopravních nehod se smrtelnými následky upřímně lituje, ale vím, že málokdo z nich před takovým rozhodnutím přemýšlel o všech jeho možných následcích, nebo byl ochoten si je připustit. Proto jsem zastáncem zavedení povinného používání zimních gum. Je to opatření mnohem jednodušší a můžeme ho zavést mnohem dříve, než Vámi navrhovaný - jistě také jen jako extrémní příklad, nic proti tomu - ekologický pohon. Ne že bych byl proti němu; ostatně, i na něj jednou dojde...

Veselý 9.11.2006 8:49

Re: Re: Re: "..Někteří lidé nepochopí, že jiní nemají tolik peněz jako oni.."

 Máte divný pohled na svět. Když je někdo chudý nemá ani na chlast a kouření. Pokud bydlí na vesnici, odkud se jinak nedostane do práce, co má dělat? Vy vidíte život jednoduše, já už něco pamatuju. Ale jsou i jiné věci. Včera večer mi jeden mladík hodil za jízdy kámen do okna, zrovna proti řidiči. Bylo to v hustém provozu, byl si jist, že na něj nemůže a měl pravdu. Asi se nudil, taky zřejmě vyjadřoval individuálně své mínění o okolním světě. Berte to tak, já mám jinou životní zkušenost než Vy, zřejmě jezdím podstatně déle než Vy, "boural" jsem jen jednou a to s nulovou škodou. Pokutu jsem platil jen jednou 100 Kčs.

pirat 9.11.2006 8:47

Re: Re: Re: "..Někteří lidé nepochopí, že jiní nemají tolik peněz jako oni.."

IQ houpacího koně se nezapře, takový ubožák jako ty musel ty peníze zdědit nebo ukrást, si je uživej v tichosti a neotravuj život jiným

Stanislav 9.11.2006 8:47

Re: Re: Re: Re: pane Vileto,

Zimní mají vzorek i na sníh, takže nejsou optimalizovány jen na odvod vody a dříve dojde k aquaplanningu. A ta směs je skutečně příliš měkká, resp. se dříve začne odírat vrchní vrstvička gumy. Populární, ale dobré např. zde.

briza 9.11.2006 8:42

Spravne reseni na spatnem miste

Podle mne by to nemel byt stat kdo urci jestli zimni pneumatiky povinne ano ci ne, ale pojistovny v souvislosti s povinnym rucenim a havarijnim pojistenim. Necht si kazdy rozhodne za co chce sve penize utracet.

premekc 9.11.2006 8:41

přečtěte si, co řekl ministr

Vždyť on je proti povinnosti mít zimní pneumatiky,  právě z vámi udaných důvodů, i kdyz vi o jejich ucinnosti! Overte si nejdrive fakta!

honzak 9.11.2006 8:39

Re: I v zimě existují situace, kdy jsou letní pneumatiky výhodnější:

Boha jeho! Jak jsem dnes již jednou psal, fyzika STÁLE PLATÍ a nezruší ji ani EU! Navíc je dobré číst návody, airbag bez pásů je kolosální blbina, kterou může realizovat maximálně blondýna z realityšou.

Pásům děkuji možnost ovládat vozidlo i po těch dvou srážkách u kterých jsem byl. Připoutaného a přesto mrtvého řidiče znám jednoho - po čelním nárazu mu předek Š100 vjel do kabiny a přerazil nohy. Chlapec se odpenul, ale než stylem Meresjev stačil vylézt ven, tak uhořel. Pro nabuzené mlamoje dodávám, že se to stalo v roce 1975, kdy většina z nich ani nebyla na světě.

MLOK1 9.11.2006 8:39

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Pane Vileto, dovolte mi jednu poťouchlou otázku. Kolik korun českých vydáte měsíčně za kuřivo pro Vaši potřebu? Předem děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den.

Stanislav 9.11.2006 8:37

Re: řešení

Ne, to je dvakrát tak dobrý nápad ... ;-)

Ale k tomu zabití, viz. mé příspěvky výše, resp. na Psu níže ... :-)

beran 9.11.2006 8:37

Re: A co když na těch letních někoho zabiješ?

A co když někoho zabiješ na těch zimních?

Stanislav 9.11.2006 8:36

Re: Nehody způsobují především špatní řidiči

No a nebo naopak úplně pustila :-) Je zajímavé, že řidiči, co se naučili jezdit v Žigulících a Hundrtkách (Š100) bývají o hodně zodpovědnější ...

BTW tuším, že na Oslu.cz byl před časem nějaký článek, kde bylo rozebráno, jak má člověk svou míru rizika a své jednání tomu přizůsobuje, tudíž pravděpodobnost nehod je přes změny v provozu a technologiích víceméně konstantní. Podotýkám, že výzkum je z V. Británie.