30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zdeněk 9.11.2006 1:13

Re: Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

Je to nejlogičtější řešení, pokud to schálí tak podle mě takto. Jinak my máme taky škodu 120 a na zimní pneumatiky máme. Nevím jakto že skvělí programátor ne.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.11.2006 4:25

ja si rejpnu

a Zdenku, jste zamestnanec, zivnostnik, nebo vetsi podnikatel? Tipuji, ze 1) nebo 3). Pokud jste zivnostnik, tak pred vami smekam a mam zajem o kurz "Jak si zivnostnik muze vydelat vice penez" :-D

mike 9.11.2006 5:08

Re: ja si rejpnu

Recept pro programatora je celkem jednoduchy. Umet to, co jini neumi nebo to umet lip. A pak najit nekoho, kdo je za to ochoten slusne platit ;-)

Hlavne to posledni neni jednoduche a taky jsem se pred lety radeji nechal zamestnat. Je to mnohem jednodussi; odpada spousta starosti a vykyvy v prijmech a clovek ma v mnoha ohledech lepsi pozici a moznosti.

ijáček 9.11.2006 11:46

Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

Jako na vojně, tam taky vyhlásili rozkazem zimu a její konec. Bohužel se to v Janovicích nad Úhlavou a výše položených obcích nekrylo s realitou štábu.

Ve věci pneumatik asi udělají víc pojišťovny - ostatně už teď likvidátor protokoluje pneumatiky dost pečlivě, je to pro ně dobrá záminka pro snížení pojistného plnění.

Lída 9.11.2006 12:50

Re: Stanislave, povinnost by se dala nařídit například časově začátkem a koncem zimy. To by bylo jednoznačné

V tom přípdě bychom měli na výměnu ještě spoustu času. Podzim bude ještě víc než měsíc.

kirast 9.11.2006 0:37

Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

Já ještě doplňuji. Pokud v zimě nabouráte na zimních pneumatikách, dostanete slevu na pokutu. Ale nedělám si iluzi, že absurditu takových nápadů lidi pochopí. V době, kdy jsem dělal řidičský průkaz snad ani směsi na zimní pneumatiky neexistovaly a přesto nebylo nutno bourat. Zatím ještě stále platí paragraf, že řidič je povinen přizpůsobit jízdu stavu vozovky, technickému stavu auta a svým schopnostem. Přesto mnoho lidí bude zanedlouho souhlasit, že na silnici nesmí vjet vozidlo vybavené čtyřmi nezávislými počítači pro brzdy každého kola. Dostáváme se tak do situace, kdy každý bude povinen jet pouze rychlostí v daném místě povolenou a za vyšší i nižší se bude platit pokuta. Přitom se obchodníci po straně uchichtávají, jak se sami vzájemně buzerujeme a jaké jim  to přináší zisky. A stačilo by na těch pár dní, kdy silniční správa utrácí naše daně za informování, že nemůže očistit silnice od sněhu nebo posypat námrazu, jenom zvolnit rychlost.

kirast 9.11.2006 0:40

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních Opravuji

že na silnici nesmí vjet vozidlo nevybavené čtyřmi nezávislými počítači pro brzdy každého kola

Stanislav 9.11.2006 0:46

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

Možná by stačilo, aby výše pokuty měla nějaký rozsah, a přestupková komise by mohla vzít zimní gumy jako polehčující okolnost, resp. přihlédnout k tomu, že řidič se chová zodpovědně a nehoda se stala shodou náhod, nebo čestným omylem. A samozřejmě i naopak.

Kryštof 9.11.2006 4:57

Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

To není tak úpně blbý nápad. V Německu je tuším při kontrole tolerováno 0,3 promile alkoholu. Ale pokud s těmi 0,3 nabouráte, tak vás pěkně osolí.

AAA 9.11.2006 11:35

Re: Re: Naboural jste v zimě na letních pneumatikách? Zaplatíte dvojnásobnou pokutu než byste zaplatil, kdybyste naboural na zimních

Tusite spatne. Je to 0,5 promile a je to tolerovano. Tolerovano zmena tolerovano, cili brano jako kdyby clovek nepil nic.

zalozak 9.11.2006 0:14

Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Nechci zde hajit navrh "noveho" ministra. Ale nez zacne autor ( a mnozi) ostre utocit na otazku zimnich pneumatik, rad bych mu polozil otazku?

Ma byt ekonomicke hledisko (jinymi slovy to ze majitel nechce ci nema na poskutnuti potrebnych prostredku) duvodem toho aby po silnicich mohla jezdit auta treba bez brzd?  A proc ne, majitel 20 let stare skodovky by jiste mohl argumentovat ze on na doplneni kapaliny ci vymenu desticek/disku nema. Ze je to prehneny priklad - ale neni - je to uplne ten samy.

Prumerne ojete "letni" pneumatiky se na snehove brecce stavaji obalenou snehovou kouli diky ktere sance na bezpecne ovladani vozidla je pri velkem primnoureni oka problematicka. (a v realite temer nulova)

Mimochodem, nechci byt rypal, ale opravdu si jako programator (jak se zde casto prezentujete) vydelate tak malo ze pro vas nakup pneumatik je neresitelny problem?;-P

Pavel Pávek 9.11.2006 0:26

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Patrně jste ještě mladý člověk. Když já začínal jezdit na hory se strým populárem byly nějaké zimní gumy? Solily se silnice? Jenomže lidé jezdili opatrně a brali ohled jeden na druhého. A v tom je základní problém. Vždy mi bylo jedno a stále je, zda jsem v Jáchymově o půl hodiny dříve či později. Jiní ovšem spěchají aby jim nezrušili sjezdovku.

Stanislav 9.11.2006 0:49

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Je ovšem pravdou, že nové technologie, které mohou zvýšit bezpečnost, by se měly nějakým, pokud možno nenásilným způsobem protlačovat i pomocí legislativy do provozu, byť hlavním prvkem by měla být osvěta  a argumenty podložené přesvědčování řidičů.

Hlavson 9.11.2006 1:20

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ale tenkráte byly pneumatiky univerzální. Taky jsme na nich v létě a v dešti jezdili maximálně 80. Sníh v zimě taky jakžtakž  zvládly. Dnes jsou opravdu letní , déšť zvládnou, 120 není problém, ale sníh už bohužel ne. Viděl jste někdy opravdu letní moderní gumy?  Slicky. Takže to je on o voze vy o krávě.

exulant 9.11.2006 1:50

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

To je vsecko hezke, ale tenkrat bylo jedno auto na deset kilometru silnice, ted jich jsou desitky na jeden kilometr.Jinak s vami souhlasim.

Kryštof 9.11.2006 4:39

Máte naprostou pravdu, pane Pávku ...

Také jsem jezdil na hory Š120 s universálními pneumatikami. Ale od Turnova ne víc, než 40 Km/hod a obvykle na trojku, dvojku. Z kopce obvykle na dvojku. Lidi jsou prostě magoři, kteří si myslí, že pro ně fyzika neplatí. Pokud se na dálnici začátkem listopadu diví řidič, který naboural, "jel jsem maximálně 130 - nenapadlo mi, že to bude namrzlé..." tak je to blbec, kterému by měli doktoři v Bohnicích vyměnit auto za kačera na provázku (to prohlášení je skutečné - TV to nedávno řekl nějaký účastník hromadné havárie u Plzně).

o´hafra 9.11.2006 14:31

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Nejezdím nijak nadměrně rychle, ale od doby, kdy jsem jedné zimy dostala na letních pneumatikách se Škodovkou 3x za sebou smyk - byť skončil jen zabořením čumáku do sněhové závěje - jsem příští rok koupila ojetý Peugeot, ovšem se zimními pneumatikami. Minulý týden na Vysočině jsem měla auto čerstvě přezuté a v serpentinách na Vysočině jsem s malou pomocí ostatních řidičů projela jako jediná, zatímco ostatní )cca 30-40 aut) čekali na sypač. Proto si myslím, že zimní pneumatiky ANO.

Stanislav 9.11.2006 0:40

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ten ekonomický důvod mi přijde taky krapet mimo, s těmi brzdami jste to vyjádřil správně, má-li příměr sedět, tak řekněme bez zadních brzd. Já bych proti povinnosti spíše argumentoval tím, že je nereálné definovat čas "přezutí", tedy platí-li pravidlo, že pod 5 stupňů nad nulou jsou zimní a nad letní, pak v různých nadmořských výškách potřebujete přezout klidně o měsíc jinak a u nás, na Podřipsku, to lze ustát na letních po většinu času, navíc příchod zimy lze těžko odhadnout dopředu. A pak je například hloupost pokutovat někoho za letní gumy, pokud je z nížiny a tam je teplota v pohodě, ale zajede z nějakého důvodu do hor. Řidič má být zodpovědný a třeba tou zmíněnou pokutou, nebo např. malusem od pojišťovny lze jeho chování korigovat podstatně méně "socialisticky".

P.S. S tím příjmem programátora mi to také vrtá hlavou, mě tedy platili mizerně, jezdil jsem ojetinou, ale na normální Polarisky jsem zkrátka měl.

Dominik 9.11.2006 1:23

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Jedna vysoká škola je asi málo-já prostě nechápu jak je možné pokutovat nepřipoutaného řidiče-přičemž je jasné,že ohrožuje jenom sám sebe! Ale je na libovůli řidičů,jestli budou v zimě používat letní nebo zimní obutí-i když je exaktně prokázáno,že používání zimního obutí podstatně zvyšuje bezpečnost jízdy! Já jezdím připoutaný i při jízdě po sídlišti-né proto,že mě to nařizuje nějaká vyhláška! Prostě proto že se mám rád a chci minimalizovat riziko svého zranění v případě dopravní nehody! Tady bych to ovšem nechal klidně na libovůli řidičů-pokutoval bych je však za to,že nejsou připoutané třeba děti a zbytek posádky! Pokud je někdo natolik hloupý,že zpochybňuje užitečnost pásů-ať se klidně zabije-je to jeho věc!!! Co již není jeho věc -   jestli způsobí dopravní nehodu a může zabít nebo zranit jiného účastníka silnič.provozu!!! A ta šance při nepoužívání zimního obutí vzroste asi o 30%! Tady není o čem diskutovat! Pokud nemáš na zimní gumy-nepatříš na silnici! Znám lidi,kteří Vám budou z vážnou tváří tvrdit,že nemají na zimní gumy,ale prokouří a prochlastají měsíčně 2500-3000kč!!! Z duše nenávidím různé nesmyslné regulace-ale tady jde o příliš vážné věci-o zdraví a životy lidí-plechy vem čert!!! Silniční provoz je a bude stále nebezpečnější a každé opatření-které zvyšuje moje šance že se vrátím ke svým blízkým živ a zdráv vítám!!!

Dominik 9.11.2006 1:31

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Jen pro doplnění-pokud má někdo problém kdy má přezouvat-dá se to vyhláškou stanovit třeba od 1.11 do konce března,ale to je přeci úplně jedno,tady bych to nechal na odbornících-anebo by to mohlo datově kopírovat zimní čas!

Locco 9.11.2006 1:53

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Souhlas s každým slovem

Stanislav 9.11.2006 2:17

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

S těmi pásy 100% souhlas.

Ale s těmi gumami -- přijměte prosím jako axióm fakt, že žijeme s rizikem (zhruba 10^(-6) úmrtí na osobu a hodinu). Každou činností (dopravou typicky) toto riziko zvyšujeme (typ. o 10^(-6) -- 10^(-4) , podle formy a množství). Toto dodatečné riziko dobrovolně podstupujeme, zkrátka víme, že si náhoda může vybrat svou daň. Takže pokud uvažujeme o nějakých opatřeních, je (bohužel) nutné se zdržet humanismu a přiřadit lidskému životu a lidskému zdraví nějakou hodnotu a pak zvážit, zda cena opatření je větší, nebo menší, než (riskovaná hodnota) x (změna pravděpodobnosti tohoto rizika).

Např. v Německu se pro účely bezpečnostních systémů na železnici počítá 1 úmrtí jako 1 mil. EUR, těžce zraněný jako 1/10 úmrtí a lehce jako 1/100 a znáte-li změnu pravděpodobnosti, které způsobí to opatření, určíte max. smysluplnou cenu opatření.

Ale co je ještě horší, pokud zavedete povinné gumy, pak nížiňáci budou od švestek do prvních ředkviček ničit zimní gumy a snižovat bezpečnost (a jejich životnost) tím, že na nich budou jezdit v teple, zatímco na horách na prvním sněhu budou joudové, co někoho sestřelí na letních nadávat policajtům, že přece jeli předpisově. Řidič má být zodpovědný a hustým lesem nařízení z něj děláme akorát tupou ovci.

akiti 9.11.2006 18:16

Re: Re: Re: Dominiku, vite, kolik prace

a kolika profesi je treba k odstraneni nasledku nehody nepripoutaneho ridice, ve srovnani s pripoutanym ?

?? 9.11.2006 5:13

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

4 zimní gumy v Intersparu v akci 2400,- Kč. Jestli tolik si nedokáže vydělat navíc programátor, tak ať  jde krmit vrabce na nádraží !!!!  ;-O;-€Rv

Václav 9.11.2006 7:54

Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Až na ten drobný problém, že zimníma gumama to nazývají jen v tom Intersparu, jinak to se skutečnou zimní gumou nemá nic společného.

LERAK 9.11.2006 11:47

Re: Re: Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Za totáče stály 165 gumy cca 450Kč. Dnes koupíte tytéž za jedenapůlnásobek. Platy pětinásobek. Bože chraň nás před nezodpovědnými lidmi!

Dominik 9.11.2006 1:51

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Není co dodat-do bodky souhlas!

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.11.2006 4:33

Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Ano, jako programator-zivnostnik, ktery hned v roce 1989 neukradl v Kancelarskych strojich veskery zdrojovy kod, aby ho mohl pak vydavat za svuj, si opravdu vydelavam jen tolik, abychom s manzelkou meli na jidlo, nespadl nam dum na hlavu a mohl jsem radne platit dane, energie a telefon. Sprosta slova jako volny vikend nebo dovolena uz 12 let neznam. Ale nezoufam. Nasel jsem praci pro zahranicni partnery a postupne se probojovavam na vyssi mista v zebricku 150 tisic programatoru z celeho sveta. Uz jsem si za 3 nedele, co to delam, dokazal vydelat 30 dolaru a jsem na 13204 miste (od shora) :-D

Kryštof 9.11.2006 4:55

Zdravím, pane Vileto. Mám pro vás "pravicové" řešení, které vás ale nepotěší.

Pokud totiž pojišťovny zjistí (a ony to zjistí), že škody vozidel resp. vozidly způsobené se zimním obutím, jsou nižší, než u těch druhých, buď:

- budou krátit vyplacení prémie ("Nepoužíváš zimní, dostaneš jen 30% škody) nebo

- dají si používání zimních do smluvních podmínek ("Soráč, porušils podmínky, nedostaneš nic").

Pak si spočítáte sám, že se vám zimní vyplatí.

Přeji hodně kilometrů bez nehody!

MLOK1 9.11.2006 8:39

Re: Re: Autor si bohuzel neuvedomuje par okolnosti...

Pane Vileto, dovolte mi jednu poťouchlou otázku. Kolik korun českých vydáte měsíčně za kuřivo pro Vaši potřebu? Předem děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den.