29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JoJo 9.11.2006 9:03

Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Zimní pneu neobouváte pouze kvůli sněhu, ale proto, že mají jiné charakteristiky v závislosti na teplotě. A jestliže stádo tupounků nechápe, že jejich práva končí tam, kde začínají práva ostatních, musí stát nařídit. Okolo Frankfurtu nepadá sníh  nikdy, přál bych Vám vidět, jak to vypadalo loni, když napadly 2 cm. Tož tak.

PP 9.11.2006 9:17

Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Když ono "povinné přezouvání" je tak jednoduché, kontrolovatelné a problematicky efektivní..!

Opravdu si myslím, že by prostě měl být mnohem tvrdší postih za nehodu, způsobenou v zimě na letních pneumatikách (pokud tomu zimní mohly alespoň trochu odpomoct).

JoJo 9.11.2006 9:50

Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Jak typické pro dnešní společnost. Mám tím na mysli řešení následků, nikoliv předcházení. Pokud by pojišťovny postupovaly Vámi navrhovaným způsobem, okamžitě by se vyrojilo spousty znaleckých posudků, soudních rozhodnutí apod, že typ obutí neměl na způsobenou nehodu vliv, rozjely by se kampaně o diskriminaci chudých, cikánů aj. Český národ pro demokracii nedorostl, potřebuje bič.

PP 9.11.2006 10:04

Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Myslím, že je lepší "vychovávat" než "nařizovat". Té metodě se říká "cukr a bič" - a u koní se dost osvědčila. Pokud používáte jen jednu ingredienci, tak prostě nefunguje.

A ktomu "způsobení": můj známý "způsobil nehodu", když neodjel autem ze zákazu zastavení ("čištění města" během jeho dovolené), takže do něj vrzil taxík v domění, že když tam je zákaz zastavení, tak tam nikdo nebude. (Uznávám, že to je trochu divné rozhodnutí, ale prý je to tak. Teď se tím bude bavit nějaký přetížený soud.)

JoJo 9.11.2006 10:16

Re: Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

K té výchově několik příkladů. Rudí bratři se mnoho desítek let snažili delikventy posílat do "výchovných či nápravných zařízení", nefungovalo to. O celoročním svícení aut se vedly dlouhé polemiky, zafungoval až jasný příkaz. Dle mého pro provoz na silnicích přínosný. O dětských sedačkách se rovněž vedly dlouhé polemiky. Pokud je rodič bezohledné pako, které hodlá riskovat v lepším případě rozbitou hlavu dítěte o přední sklo, potřebuje příkaz. Navíc co funguje u koní, nefunguje u lidí. Cukrem pouze lidem povolíte hranici, kam až příště zkusí zajít.

PP 9.11.2006 10:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Já si myslím, že (stejně jako u těch koní :-) ) je problém právě v tom, že už si všichni na "bič" zvykli. Když je všechno "befelem" a když je těch "befelů" tak nějak moc, lidé je přestávají respektovat - natož aby respektovali "měkkou výchovu".

JoJo 9.11.2006 10:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Ve skutečnosti ty befely lidi potřebují a dokonce vyžadují. Možná máte štěstí, ale kolik máte ve svém okolí lidí schopných samostatné existence? Řidiči jsou povětšinou normální, takže na ně represe formou víru v peněžence funguje.

PP 9.11.2006 11:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Rozhodnou většinu.

Některé maminy jsou tak zblblé "dobrejma radama" z reklam, že kupují dětem jen nízkotučné jogurty, nízkotučné mléko, zdravou výživu a potravinové doplňky. ;-)

Ale vážně: já si opravdu myslím, že většina lidí dá na rozumnou radu víc, než na problematický "befel".

JoJo 9.11.2006 11:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak by se to řešilo s cizincema

Je to naprosto zřejmé z dnešní diskuze, nakolik mnoho diskutujících přemýšlí hlavou. Pokud by chápali význam ježdění na zimních pneu, byl by jim příkaz ganz egal, protože na nich stejně jezdí. Připomínám, že celá diskuze je k článku o tom, že "chudina" nebude moci v zimě jezdit, protože nemá na gumy. Tolik k rozumné radě. Také jsem rozumnou radou o dětských sedačkách přispěl několika příbuzným, kteří argumentovali úplně stejně ( je to drahé, je to k ničemu, mně se nikdy nemůže nic stát) Možná shodou náhod jeden chytrý známý již dnes nemá koho vychovávat ( on byl připoutaný, dítě z pásů vyletělo), dalšího to stálo nové přední sklo a několika týdenní pohled na rozbitý obličej dítěte.

PP 9.11.2006 8:53

Logistický problém

Zimní pneumatiky jsou rozhodně to nejlepší pro rovoz auta v zimě! Ovšem nedovedu si představit jejich povinné zavedení, neboť a) "důchodci a chudina" to uvidí jako ekonomický problém, b) jak stanovit datum, od kdy mají být povinné (co když začne mrznout v půli září?) a hlavně c) jak zajistit, aby ve tsanovený den skoro 100% aut přezulo? Pokud to neumí udělat řidič (majitel...) sám, tak se musí spolehnout na autoservis a tam je v tento "změnový čas" pořadník nejméně na 14 dní dopředu - a to je ještě zátěž "rozložena" do delšího úseku, jakse kdo sklouzne a řekne: "už".

V takovém případě by spousta řidičů musel začít shánět vhodný autoservis nejpozději měsíc předem - a zbytečně jezdit na zimních gumách třeba čtyři týdny, při 20° C. (Jak rychle letos klesly teploty z dlouhodobých dvaceti k dlouhodobým pěti?)

JoJo 9.11.2006 10:25

Re: Logistický problém

Důchodci a chudina to mohou vidět jako ekonomický problém třeba stokrát, ale když nemám na čápy s mákem, budu žrát pilinové buřty s cibulí. Pro vlastní i cizí bezpečí v případě zářijových mrazů prostě přezujete už v září, máte snad mozek? Povinně na zimních datum dle dlouhodobých teplotních statistik. Všichni přece nemusí přezout přesně ve stanovený den. Ale i kdyby, v každé třetí garáži Vám někdo pneu přezuje, pokud musíte stát 14 denní frontu před značkovým servisem , aby Vám přehodili pneu na disku, dobře Vám tak.

Vlad 9.11.2006 8:53

Dobrý nápad - pro NÁKLAĎÁKY !!!

Bylo by to skvělé opatření - osobní auta Vám nezablokují dopravu v kopcích (a když ano, dají se snáze objet), ale když Vám zůstane v kopcích stát tahač s návěsem na letních gumách, za ním jedoucí další tahač už ho neobjede a postupně tam vznikne zácpa...

Zaveďte zimní pneu povinně pro nákladní dopravu! Zkontrolujte na hranicicích tranzitující kamiony, jsou-li jí vybaveny, a pokud ne, odstavte je!

Byl by to první krok bezečnosti na zimních cestách - a možná i k jejímu zrychlení (když odpadnou v kopcích stojící kolony.)

J. T. 9.11.2006 9:34

Má to drobný problém

zimní pneumatiky pro nákladní auta neexistují ;-P

Dick 9.11.2006 10:46

Re: Má to drobný problém

Jsem rád, že to tady KONEČNĚ někodo napsal! A mělo by se to opakovat častěji, třeba v zimních katastrofických zprávách na TV NOHA, kde se tak rádi obují do kamiónů na letním obutí. Mimochodem, na moje atyp auto stojí sada zimních gum přes 12 tisíc a na těch pár jízd, co v zimě po Praze vykonám, si je kupovat nehodlám. Když sněží, jedu tramwají!

jjjj 9.11.2006 12:18

Drobný problém je řešitelný

U kamionů jsou zimní výbavou řetězy, ne pneumatiky.

eTony 9.11.2006 10:02

Re: Dobrý nápad - pro NÁKLAĎÁKY !!!

Vlade, jste opravdový hlupec nebo to jen "hrajete" ? Klasické zimní pneu na kamiony neexistují, pouze speciály do oblastí věčného sněhu a ledu. Na klasických zimních pneu by byl kamion neřízenou a neovladatelnou střelou v dopravě, díky konstrukci těchto pneu.

eTony 9.11.2006 14:13

Re: nevim, kdo je hlupec.

to jsou pneumatiky kategorie s+m (snow + mud), které sice zlepšují jízdní vlastnosti, ale k zimním mají hodně daleko.

Vendelín 9.11.2006 8:53

Zatím tak daleko nejsme.

Ve vyspělých zemích EU je nákup zimních pneu adekvátní večeři v lepší restauraci. U nás budeme z povinnosti nakupovat bazarové šunty se vzorkem na hranici uznatelnosti,v lepším případě protektory a efekt nařízení bude zanedbatelný

briza 9.11.2006 8:42

Spravne reseni na spatnem miste

Podle mne by to nemel byt stat kdo urci jestli zimni pneumatiky povinne ano ci ne, ale pojistovny v souvislosti s povinnym rucenim a havarijnim pojistenim. Necht si kazdy rozhodne za co chce sve penize utracet.

premekc 9.11.2006 8:41

přečtěte si, co řekl ministr

Vždyť on je proti povinnosti mít zimní pneumatiky,  právě z vámi udaných důvodů, i kdyz vi o jejich ucinnosti! Overte si nejdrive fakta!

Kefa 9.11.2006 8:36

řešení

A až na těch letních v zimě někoho zabijete, tak se mu budete muset omluvit dvakrát. Stejně dobrý nápad, jako dvojnásobná pokuta, ne?

Stanislav 9.11.2006 8:37

Re: řešení

Ne, to je dvakrát tak dobrý nápad ... ;-)

Ale k tomu zabití, viz. mé příspěvky výše, resp. na Psu níže ... :-)

F.A.Kekule 9.11.2006 8:35

No jo, jenže...-

Vemte si takový příklad. Důchodce s lehce podprůměrným důchodem. Běžná věc. Vlastní deset let staré auto a najezdí s ním za rok dejme tomu tisíc kilometrů, protože na víc nemá a vlastně ani víc jezdit nepotřebuje. V zimě jezdí jen na nákupy. Posledních patnáct let neměl žádnou nehodu, protože si váží svého života a nemusí už nikam spěchat. A teď si bude muset koupit zimní pneu, auto nechat přezout a letní obutí si uložit na skříň do garzonky. Po ujetí sto kilometrů v zimě opět nechá přezout a na skříň uloží letní obutí. A to vše v nejlepším případě za pět tisíc. Už slyším ty pokřiky - důchodci nemají na silinici co dělat, ať sedí doma. Jenže dámy a pánové, i vy budete jednou (možná, pokud se dožijete - smrtelné havarie mají na svědomí většinou mladí šílenci) v důchodu a třeba budete taky počítat každou korunu. Ahoj!

JoJo 9.11.2006 8:52

Re: No jo, jenže...-

Důchodci nemusí sedět doma, souhlas. Doma by mělo trčet auto, které nemá na základní výbavu. Možná tomu nerozumím, ale na letních gumách na námraze dostanu hodiny i v 50 km/h, nicht wahr? Takže důchodci ať nesedí doma, potencionální hromadní vrazi ať doma sedí.

F.A.Kekule 9.11.2006 9:42

Re: Re: No jo, jenže...-

Potenciálním vrahem se necítím. Jak jsem řekl, neměl jsem niokdy nehodu z vlastní viny. Potenciální vrahové jsou ti, kteří jezdí jako šílenci (viz statistiky smrtelných dopravních nehod - nevím, jak tam figurují letní pneumatiky, ale bude to určitě minimum), a nnikdo nevyžaduje, aby se maximální rychlost snížila dejme tomu na 50 km - víte jak by  tím klesla úmrtnost na silnicích? Mezi námi, jak rychle jezdíte vy? Zimní pneumatiky mají smysl pro řidiče, kteří jezdí soustavně i v zimě, ale to nejsou všichni, vážený pane.

JoJo 9.11.2006 9:57

Re: Re: Re: No jo, jenže...-

Přes obec 50, mimo 90, na dálnici 130 a v německu co to dá. Zimní pneumatiky mají smysl při jízdě v teplotách pod 7°C bez ohledu na sníh či led na silnici. Mají smysl i na suché silnici. Potenciální vrah je  každý, kdo při zmíněné teplotě vyjede na letních a to s podstatně větší pravděpodobností než na zimních, byť by to bylo 1x za 14 dnů na nákup do Kauflandu. Pokud Vy sám nejste schopen vnímat rozdíl při jízdě na letních a zimních pneu při nízkých teplotách, patříte za pec a ne nasilnici, vážený pane.

F.A.Kekule 9.11.2006 10:14

Re: Re: Re: Re: No jo, jenže...-

Za pecí je prima. Já jsem ještě nehodu nezavinil (ťuk,ťukl) a to jezdím padesát let. A co vy , vážený pane zapecposílateli?

jjjj 9.11.2006 12:16

Tak si kupujte jen zimní

A co jezdit na zimních ne 7, ale 12 měsíců v roce.

Ještě jsem neviděl podložené tvrzení, že by zimní pneu byly za vyšších teplot nějak citelně nebezpečné.

Snem 9.11.2006 10:34

Re: No jo, jenže...-

Kecy! Muj tata je presne ten duchodce. A co udelal? Koupil zimni gumy a necha je tam i v lete, pri 10tis km za rok se nevyplati prezouvat a v lete nemusi letet jako kopi.