5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

SYMBOLY: Zničte auta, zničte Západ

Uměle tlačený zánik klasického evropského automobilu je příznakem i alegorií civilizační krize Evropy a Západu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 25.1.2024 8:39

V nejmenovaném městě jsem objevil nabíjecí stanici pro elektrokola s cedulkou žádající cyklisty aby nenabíjeli svoje kola, když je rozsvícené veřejné osvětlení.

J. Kostelanský 25.1.2024 20:16

A ty nabíječky potřebujete mít s výkonem 100 kilowattů?

Na vesnicích má téměř každý taky zásuvku na 380 voltů, která utáhne do 10 kilowattů. To vám na nabíjení vozu přes noc musí bohatě stačit. Běžný motorista rovněž netankuje "plnou" každý den. Zkuste jen trochu počítat: při běžném ježdění je spotřeba elektrovozu kolem 20 kWh na 100 kilometrů. Spočítejte si, kolik toho "naběháte" se spalovákem teď a vypočítejte, kolik elektřiny by váš elektrovůz měsíčně spotřeboval. Ve srovnání s vaší současnou spotřebou elektřiny to nebude rapidní nárůst.

Ono se tedy nebude často stávat, že všichni majitelé elektrovozů budou vůz dobíjet na nějaké vesnici ve stejném okamžiku. Už jen proto, že pro běžné ježdění bude stačit vůz nabít jednou, max. 2 krát týdně.

Čerpací stanice a jejich počet taky není dimenzován tak, aby všechny auta v republice mohly tankovat ve stejném čase. K čemu by to bylo? Stejné je to s výtahy v panelácích. Stačí jeden výtah pro 20 rodin, nepotřebuje mít každá rodina svůj vlastní.

R. Langer 25.1.2024 6:41

Ano, tu pitomost jsem také viděl. Co tím jako chcete dokázat? Nebo jste fakt až tak blbý? No, že se vlastně vůbec ptám... 8-o

J. Jurax 25.1.2024 17:55

Ano.

Argumenty, které proti elektrovozům tehdy odpůrci elektromobility uváděli, jsou ty samé jako dnes. A jsou stále platné.

A tehdy rozhodl trh - respektive tehdy bylo trhu dovoleno rozhodnout. Elektromobily tehdy nebyly zakazovány.

Dnes už trh rozhodnout nesmí - rozhodují zelení magoři

M. Šejna 25.1.2024 0:21

Evropské automobilky moc dobře věděly, co nastane v roce 2035. Času měly a mají dost, aby vyrobily cenově dostupný elektromobil. A já doufám, že to zvládnou.

Pokud dokáže vyrábět cenově dostupné elektromobily Tesla nebo Číňané, musí to dokázat i Evropa. Tesla připravuje na příští rok model 2. Bude to auto nižší střední třídy s cenou kolem 650 tisíc. Nevidím důvod, proč by například Škoda nedokázala vyrobit elektrickou Octavii, která by modelu 2 konkurovat.

V. Kučer 25.1.2024 0:45

Evropské automobilky dokáží vyrobit cenově dostupný elektromobil ale nedokáží vyrobit vhodnou baterii a neumí to ani Číňané ani Tesla.

M. Šejna 25.1.2024 1:08

Čemu říkáte vhodná baterie?

L. Novák 25.1.2024 4:54

Přiletěl jsi z RUDÉ PLANETY? ;-D

R. Langer 25.1.2024 6:52

To, čemu dodneška NEROZUMÍTE! :-P

L. Hančar 25.1.2024 8:19

A čím nabíjet ty baterky? Ebenovou tyčí a šejnovým ohonem? Stávající elekrizační soustava nemá absolutně nárok. A její posílení? A za co? Takovou tiskárnu peněz ještě nikdo nevymyslel.

J. Kohout 25.1.2024 8:41

Baterie, která neváží půl tuny a zaistí podobný dojezd (300 kilometrů s nabíjením půl hodiny?).

Baterie, která po celou dobu životnosti auta (15 let) zajistí stejný dojezd.

Baterie, které stačí materiály, k jejichž získáváním není potřeba ekologicky a lidsky katastrofální způsob získávání.

J. Kostelanský 25.1.2024 6:49

Spoléhat v elektromobilitě a OZE na informace staré několik let nebo třeba jenom jeden rok je velice ošidné. Vývoj jde v tomto oboru rychle kupředu a ještě k tomu pořád zrychluje a zrychluje.

Např. několik let se již používají lithium-železito-fosfátové baterie (i Tesla je u některých modelů používá), které nepotřebují kobalt. Vyznačují se odolností vůči mrazům i vysokým teplotám, velice rychle se nabíjejí, a to i do 100 %, za svůj "život" zvládnou několik tisíc nabíjecích cyklů. Jejich negativem u první generaci byla o něco nižší kapacita ve srovnání s klasickými lithiovými bateriemi. Ale ani to již neplatí: čínská firma CATL začala tento měsíc vyrábět a do aut montovat vylepšené lithium-železito-fosfátové baterie. S výrazně větší kapacitou.

Evropské automobilky nejméně 10-15 let let tvrdily, že elektrovozy jsou nesmyslem. Když Tesla a čínské firmy dokázaly pravý opak, tak teď mluví o tom, jak jsou čínské firmy dotovány státem. A jak je Brusel musí chránit před čínskou konkurencí.

R. Langer 25.1.2024 6:53

Jaké "informace staré několik let"? Elektromobil je tady už 150 let, JE VÁM TO SNAD JEŠTĚ MÁLO? 8-o ;-D

K. Machala 25.1.2024 1:33

650 tisíc je však vysoká cena, pokud to auto bude bez velké investice do nové baterie jezdit polovinu času než auto na benzín. Pokud elektřina bude uměle drahá, protože jen z OZE. A pokud v zimě bude chybět, pak dojet z vesnice nejen na nákup, ale třeba někoho odvézt do nemocnice bude problém. Což mnohé lidi z velkých měst netrápí, pokud si umějí představit jen svoji situaci. Plus dopady dražší přepravy v kombinaci s dražší elektřinou s propsáním vyšších nákladů do všech cen, to už se týká i velkoměst...

L. Novák 25.1.2024 5:06

Pojištění i povinné ručení elektrombilů je o 50% vyšší, než u aut se spalovacími motory...

V. Chrastina 25.1.2024 13:31

Prostě proto je pojistka u elektromobilu dražší, jelikož je u jejich baterií prokazatelné nebezpečí požáru. Rv!!

L. Novák 25.1.2024 14:00

Všechny opravy jsou dražší, protože je musí provádět člověk kvalifikovaný v elektrotechnice, zvláště u vyšších hodnot napětí v rozvodu, než je obvyklých 12 nebo 24 V. Veškeré technologické postupy při opravách musí být podřízeny tomuto požadavku. A to rozhodně není zadrmo. :-)

R. Lávička 25.1.2024 6:27

Elektromobil vyrobit není problém. Zdroj jeho pohybu je ekologický a ekonomický problém. Mám octavii 1 TDI 2003 najeto 400000km, možná více. spotřeba průměr 5l /100km, na STK žádný problám s emisema. Ukažte mi kolik baterek budou muset vyrobit aby auto dokázalo natočit tolik kilometrů.

M. Šejna 25.1.2024 8:52

Baterie elektromobilů vydrží minimálně jeden milion km.

L. Novák 25.1.2024 12:20

Blábol. Nikoliv v běžné dopravní praxi...:-P Otázkou je, o kolik klesne kapacita akumulátoru a po kolika rychlonabíjecích cyklech... ;-D

R. Langer 25.1.2024 6:50

Tak vy DOUFÁTE! No to je skvělé, tak to jistě všechno dobře dopadne... ;-D ;-€

J. Jurax 25.1.2024 17:58

No, nižší střední třídu bych viděl tak o 200 000 levnější.