1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

SYMBOLY: Zničte auta, zničte Západ

Uměle tlačený zánik klasického evropského automobilu je příznakem i alegorií civilizační krize Evropy a Západu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 25.1.2024 9:16

Když se podíváte, kolik luxusních BMW, Audi a Mercedesů brázdí české silnice, tak drahota evidentně netrápí velkou část české populace. ;-)

P. Pepax 25.1.2024 9:32

Asi tak velká část jako těch 17 procent co je spokojena s Fialovou vládou.

M. Kocián 25.1.2024 10:41

Ale jezdí v nich instalatéři, elektrikáři a pekaři (např.), které člověk ke svému životu občas potřebuje?

L. Novák 25.1.2024 11:43

Nejezdí. Ani po zavedení dotace 200 tisíc pro podnikatele na pořízení elektromobilu Vládou ČR... ;-) Naopak. Jim teď Vláda zvýšila MÝTNÉ PATNÁCTINÁSOBNĚ. Možná mají elektromobily výjimku, poku se někdo odváží si je pořídit jako nákladní dodávku nad 3,5 tuny...

M. Kocián 25.1.2024 13:41

Pokud je to dotace určená na nákup elektromobilu, pak to není dotace pro podnikatele, ale pro výrobce oněch elektromobilů, u kterých skončí. Něco jako dotace pro domácnosti na elektřinu (tzv. zastropování).

L. Novák 25.1.2024 13:49

Pro nás je podstatné, KDO je příjemcem té dotace, tedy kdo získá dotací "konkurenční výhodu" oproti těm, kteří dotaci nedostanou.

J. Jurax 25.1.2024 15:10

Ano.

Ovšem tu konkurenční výhodu získá jednak kupec dotovaného tovaru, nebot ho má ho levnější než ostatní nedotovaní, jednak výrobce onoho tovaru, neboť tovar jinak obtížně prodejný prodá za plnou cenu. A zaplatí to všichni, co platí daně.

L. Novák 25.1.2024 20:33

Ano. :-)

J. Jurax 25.1.2024 15:12

Jo.

A naopak ještě větší část české populace trápí.

Mmch ono záleží na kterou silnici se díváte.

J. Plzák 25.1.2024 10:00

Uvažujte dál, je mi vás líto. Kde se vám to stalo?

Jo, a kde to budete nabíjet a jak dlouho?

Z. Lapil 25.1.2024 15:41

Klidně se pro účely tohoto příspěvku za staromilce prohlásím. Konstatuju, že byste mě rozhořčil jedině v případě, že by se ukázalo, že vám některé z oněch aut zakázali koupit nebo vám naopak na ně (na to auto) přispěli.

Ať už jsou oni kdokoliv.

P. Rada 25.1.2024 8:51

Pan Břicháček si nejspíše infantilně plete přirozenou nutnost s umělým zákazem (sdělení reality) a pak mu vycházejí hlouposti kterým se sám podivuje. Aby se rozporů zbavil vyumělkoval si "zeleného nepřítele západu" tak, aby na něj šla svalit i vina neporozumění symbolům svobody.

SVOBODA je ale už od dob Spinozy POZNANÁ NUTNOST - kterou ale B. nemíní s použitím vyumělkované racionalizace respektovat.

Např. dětsky sní o neomezeném extenzivním růstu (u dětí do výšky...) i když od konce puberty je přirozené, že tento růst zpomaluje až končí. Zprvu to tak ale dětsky uvažujícímu nemusí pro nepřehlednost připadat. Lidem bez dostatečného nadhledu se pak může např. stále rozsáhlejší osobní auto-mobilita analogicky vysněně jevit přirozenou součástí života.

Dospělci s nadhledem si přitom např. pamatují, že už před dlouhými desetiletími když s totality pokukovali po západní mobilitě, tak v Tokiu platilo, že osobní automobil si tam sice mohl finančně dovolit kde kdo - ale podmínkou při nákupu bylo potvrzení, že má u bydliště zajištěné parkovací místo.

Kam by dnes chtěl B. "zaparkovat" nejen auto ale i škodlivě rostoucí nerecyklovatelné externality, které dominantně produkuje právě osobní mobilita?

Pro takovéto typy nutnosti zjevně Břicháček dodnes neprojevuje pochopení dospělce ale dětinskou zlobu.

J. Ganaur 25.1.2024 9:07

Zvláštní....Jak může poustevník Rada, žijící v jeskyni bez elektřiny, psát diskusní příspěvky na NP?8-o

P. Rada 25.1.2024 9:52

"Zvláštní" mi spíše přijde, opakovaně reagovat na konkrétnosti fantazijním úletem. Pro některé týpky to přesto může být stigmatické.

Naopak připouštím, že s hlediska faktu odtržení míry informačního toku od vazby na velikost dostupné energie, lze běžně psát diskusní příspěvky i s jeskyní bez elektřiny...

L. Novák 25.1.2024 11:46

Dementní ZELENÝ JESKYNNÍ KOMUNISTA RADA už zase mele ;-O kraviny jako pokaždé... :-)

V. Petr 25.1.2024 10:57

Možná ten nesmysl řekl Spinoza ale nás učili, že to pravil Marx. A podle toho ten nesmysl posuzuji.

Co to je "nutnost?" Podle Vás příkaz zeleného Politbyra...

V. Chrastina 25.1.2024 12:30

Nutností bude co nevidět opustit tu potápějící se kocábku zvanou Evropská unie, která sebevražedně navrtává díry do svého kýlu rudozelenými vrtačkami. Inu, stupidní kocourkovský diletantismus bruselského politbyra!!Rv8-o

Z. Lapil 25.1.2024 15:43

Mobilita je přirozenou součástí života už od dob kočovníků.

Z. Žabička 25.1.2024 8:46

Ano, zničíme auta a produkci potravin bionaftou. Místo jídla se pěstuje palivo! Snižuje se pěstební plocha potravin, likvidují se sady a místo toho se bioprodukt pálí. To je výsledek piráty prosazovaných nařízení.

R. Tesařík 25.1.2024 8:51

Kvak,kvak.

M. Šejna 25.1.2024 8:57

Ale kulový. Melete nesmysly.

Žrádla je dost. A pokud je pro zemědělce výhodnější pěstovat plodiny na biopaliva, tak to udělá a nebude ho zajímat, že vy nemáte co do huby.

V jakém oboru pracujete? Zajímalo by mě, jakým produktem obohacujete naši společnost vy.

J. Ganaur 25.1.2024 9:03

;-DChtěl bych vidět toho idiota, co by kupoval dobrovolně dražší bionaftu!;-DA produkty, kterými obohacujete NP vy, se dají popsat jako rudá h...a!

M. Šejna 25.1.2024 9:14

Chtěl bych vidět Ganaura, jak donutí zemědělce pěstovat klobásy a rohlíky, které on miluje, místo bionafty ;-D

Mě nikdo nemusí nutit kupovat dobrovolně bionaftu. Ona je totiž v palivech i dnes, přesto, že to naše ekologická vláda Péti-koalice zrušila.

J. Ganaur 25.1.2024 9:28

A zrušila také dotace na tu bionaftu?8-oAsi néééé.....:-P

L. Novák 25.1.2024 11:27

Za přidáváním biopaliv stojí Babiš a spol. Ti z toho mají dotační byznys. Agrofert je největším příjemcem dotací v ČR i v EU. :-P Pak se divíme, co za nesmysly pomáhal prosadit...

M. Kocián 25.1.2024 10:39

Nejde jen o cenu, ale z řepkového oleje nedostanete vodu, která motoru a kovu obecně zrovna neprospívá.

V. Petr 25.1.2024 13:27

Brusel prosazuje šílené nesmysly, jako je náhrada masa červy. Pokud ale pitomí Češi tu rudozelenou pakáž volí, mají, co si zasloužili...

Samozřejmě bez nesmyslmých dotací na jedné a povolenek na CO2 na druhé straně by nikdo biopaliva nepěstoval.

Mimochodem, bylo to zdražení potravin, které v minulosti vyvolalo Velkou francouzskou revoluci. Ale na to se zdegenerovaná Evropa nezmůže...

V. Kučer 25.1.2024 8:33

Třeba bude všechno jinak

https://www.osel.cz/13300-vodik-revoluce-za-dvermi.html

Z. Žabička 25.1.2024 8:53

Vodík nelze dopravovat stávajícím potrubím. Má příliš malou molekulu a ta "proleze" plastovou stěnou. Místo regulačních stanic plynu se budou muset postavit trafostanice (musí zůstat v provozu do doby kompletního přerodu energetiky), vyměnit všechny spotřebiče a natáhnout nové kabely - za 26 let. Kde se všechna ta energie za 26 let vezme? Kde jsou elektromontéři? A kde vzít všechny kovy nutné pro přechod podle nablblého GD? Dělá si už vláda audit, jak toho všeho dosáhnout? Odpověď: NE.

J. Ganaur 25.1.2024 9:32

Proč by ho dělala?8-oVždyť za dva roky končí, ministři už se napakovali ....:-/A někteří pak i poskočí na žebříčku.