Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Co se týká mechanických hejblátek, máte pane Kostelanský pravdu.
Ale vzal jste v úvahu desetitisíce(?), statisíce(?), ne-li miliony tranzistorů v mikroprocesorech a další polovodiče mezi akumulátorem a elektromotorem? A spolehlivost zlatých vývodů z vlastního čipu, realizovaných mikrokompresí?
Nejsem odpůrcem (ani nekritickým propagátorem) e-mobilů, ale i tato hlediska je dobré brát do úvahy.
"......NAKONTAKTOVÁNÍ vývodů zlatými drátky z kontaktních plošek vlastního čipu, realizovaných mikrokompresí?"
Koukám, kolik se najde dementních dědků, kteří jsou schopni tlačit propagandu na elektroauta, aniž by měli vlastní zkušenosti s provozem...
Tak šťastnou cestu v éře povinné elektrodebility!
Koukám, kolik se najde inteligentnich puberťaků, kteří jsou schopni nadávat na elektroauta, aniž by měli vlastní zkušenosti s provozem...
Tak šťastnou cestu v éře čmoudícich spalováků z bazaru!
Úplně stejně, jako spalováky. Dokoce není problém je nastartovat.
Co furt máte s těmi mrazy v USA?
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ev-auta-dobijeni-usa-mraz-krize-elektromobilita-dojezd-zima.A240119_084552_automoto_dohr
Jo aha,
už jste někdy startoval diesel při mínus 20 stupnich?
Já mám ve svém Stingeru spotřebu v létě 5,5 litrů. Minulé dva týdny jsem v mrazech okolo mínus 5 měl spotřebu 7,5 litrů. Radši ani nechci vědět, jak by mi Stiger fungoval v mínus 20. A ani nevím, zda se u nás prodává nafta, která tyhle mrazy snese.
Jistěže prodává, jezdím na naftu už desítky let, bydlím v horách, kde jsou zimy občas doslova třeskuté a problém jsem nikdy neměl - trochu začaly s bionaftou, protože obsahuje příliš mnoho vody (řepkový olej) a to, že auta už vesměs nemají přístupné odkalovače taky moc nepomáhá, ale u mě v pohodě. Spotřeba pořád kolem 5 nebo lehce přes (podle stylu jízdy).
Naznačuje pan Šejna snad, že stanice STK podvádějí a pouštějí do provozu nepatřičně zkontrolovaná vozidla, jako že čouděj?
Co se týče mrazů, mínus 20. Neví snad pan Šejna, že se rapidně otepluje? Než si dělat starosti s mrazy, neměl by pan Šejna přemýšlet, jak se ochránit před letními 50 stupňovými vedry? Je to tu ňáké popletené.
Žádný problém pane Śejno.
Rusové na Sibiři (a jinde) při mrazu pod -20°C rozdělají pod vanou dieselova motoru ohníček a nežli vypijí lahev vodky, mohou úspěšně startovat
V době, kdy se tam vozily Tatrovky, je prostě na noc nevypínali. A taky byly vybavené šikovnou ruční pumpičkou pro vstřikování éteru do válců.
M. Šejna: Nie som si istý, či rast poistiek za elektroautá na dvojnásobok oproti spaľovacím motorom je dobrým signálom pre ich kupovanie.
https://report24.news/versicherungspraemien-fuer-elektroautos-bereits-doppelt-so-hoch-wie-fuer-verbrenner/
https://www.telegraph.co.uk/business/2024/01/24/electric-cars-cost-twice-as-much-to-insure-than-petrol-and/
Dědek jsem, dementní snad dosud nejsem. E-mobilem jsem se svezl - je to příjemné svezení v tichu, bez vibrací, s odpichem z křižovatky...... Na druhou stranu, e-mobil neprovozuji
Celý "spor" mezi příznivci a odpůrci e-mobility mi připadá podobný, jako kdyby se snažili motorkáři (Harleyáci?) přesvědčit ostatní motoristy, že pouze motocykl má budoucnost a automobily jsou fuj! A naopak, automobilisté.......!
Myslím si, že místo na slunci mají e-mobily i "spalováky", každý má své opodstatnění a zdůvodnění. Jsou to dvě různá auta a nelze je beztrestně silou "nacpat" do jedné univerzální krabičky.
Pro obyvatele velkého města, který netouží po cestování po světě, ale ujede pár kilometrů po městě, tomu může (ale nemusí!) e-mobil vyhovovat (neberu v úvahu cenu atd...).
Nadšený cestovatel, vydávající se na dlouhé trasy, ten dá nejspíš přednost "spalováku" - třeba z půjčovny(?)
Zdá se, že většina místních staromilců nepochopila výhody elektroaut. Nejprve tvrdili, že elektromobil nemůže konkurovat spalováku a ze se bez dotaci neujme. Teď tvrdí, že elektromobily zničí evropské automobilky, které neumějí elektromobil vyrobit.
Já osobně se klidně vsadím, že až v roce 2035 vstoupí v platnost zákaz prodeje nových spalovacích aut, tak už nebude co zakazovat, protože v té době budou zákazníci, kteří budou chtít nové auto, požadovat jen elektromobily.
Za posledních 5 let se výrazně zlepšila kapacita a bezpečnost baterií. Jejich životnost je až 6000 cyklů, což odpovídá nájezdu minimálně 1,5 milionů km. Za 11 let budou elektromobily technicky mnohem dál než dnes a spalovaky už nebudou mít šanci konkurovat.
Nabijecich stanic přibývá jak hub po dešti a rozvodná síť furt ne a ne zkolaboval.
Samozřejmě, že elektromobil není lékem na boj proti CO2. Je ale lékem na čistší vzduch ve městech, protože nesmrdí.
DOUFÁM,
že i po r.2035 budou stále vyrábět a prodávat auta s klasickými/spalovacími motory.
A že v té době také už nebude současná EU
Spalovaky se prodávát budou určitě dál, ale jen ojeté v bazarech. Nové se vyrábět nebudou, protože je nikdo nebude chtit.
Jak to víte?
Tesla je vyprodaná, na čínská elektroauta je pořadník, Korejci nestíhají elektroauta vyrábět, jen evropské elektriky jsou neprodejné, protože jsou drahé.
Jasně, mnohí výrobci elektroaut mají problém své vozy prodat, protože ve srovnání s Čínou a Teslou nejsou konkurenceschopné. Mimochodem říká se tomu konkurenční boj, a v něm vyhrávají ti, co mají nejlepší zboží...
Bla, bla, bla...
Kdo z těch, co dnes jezdí autem do práce, má na to, aby si koupili "levnou" Teslu za 25 000 eur?
Lidé rozhodnou svou ochotou utrácet za problematické elektromobily.
L.Novak jezdí do práce tramvají, a proto je největší znalec budoucnosti elektromobilů .
EU se průběžně vyvíjí a tak tu ta "současná" velmi pravděpodobně nebude. To, že dřívější zdroj dvou nejničivějších světových válek našel na více jak půlstoletí podstatně životu prospěšnější formu koexistence si na rozdíl od euroskeptiků neobyčejně cením.
Složitější otázka je jak v té době bude kde vypadat osobní mobilita, kdo na ni bude mít a zda přetrvá ve formě dnešního skoro dvoutunového monstra ve kterém se užitečně poveze sotva desetina jeho hmotnosti. Takovou situaci už dnes vnímám jako neudržitelnost.
Osobně mi mrzí, že už nemám takovou vitalitu jak dříve a tak stále častěji než jen klasické jízdní kolo, potřebuji nějaký typ energetické asistence.
Elektromobil pak používám na převoz nákladů, nákupů... zejména v městském a příměstském režimu ještě daleko raději jak spalovák, který jsem si dříve chválil ale nyní ho považuji za nutné zlo pro vynucené delší cesty.
Elektroauto je principiálně jednodušší než spalovák. Takže vyrobit umí. Bohužel EA mají krátký dojezd. Naše sídliště má 26 000 obyvatel. Kde budou auta nabíjet? Při tak krátkem dojezdu je totiž nutnost často dobíjet. Odborníci tvrdí, že dokud dojezd nebude cca 1000 km, není co řešit.
To je pořád dokola, ale ZELENÍ KRETÉNI JAKO Rada nebo RUDÝ Šejna budou ten svůj komunismus vytrubovat donekonečna...
Pokud jde jen o dojezd - pak ten už byl konstrukčně vyřešen před léty. Proč vázne sériová výroba .... je zřejmě otázka daleko záludnější:
https://aptera.us/
https://www.ceskenoviny.cz/...238
"Odborníci" tvrdí, že dokud dojezd nebude cca 1000 km, není co řešit. Kolik spalováků má reálný dojezd 1000 km? Já mám Octávku na LPG, má dojezd 500 km a bohatě mi to stačí...
Mimochodem už jste slyšel něco o indukčním nabíjení elektrovozů? To se skvěle hodí pro nabíjení na parkovištích před nákupními centry a na parkovacích místech u paneláků. Z vozovky bude trčet akorát něco na způsob kanálového poklopu.