5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

SYMBOLY: Zničte auta, zničte Západ

Uměle tlačený zánik klasického evropského automobilu je příznakem i alegorií civilizační krize Evropy a Západu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Žabička 25.1.2024 7:34

Vyzmizíkujme ve volbách piráty a rudozelené šílence typu Niedermayera. Pak MOŽNÁ vrátíme smysl našemu průmyslu. Na stromy už nemůžeme, je jich pomálu. Chtějí dávkovat jídlo (zničme krávy, prdí) a výsledkem bude hlad a tma.

L. Novák 25.1.2024 11:58

:-) R^ ...

V. Chrastina 25.1.2024 13:11

Souhlas!!R^V[>-]

J. Nevrkla 25.1.2024 7:22

Automobilový průmysl byl jednou z posledních věcí, kterou byl náš průmysl pro svět přitažlivý. S jeho koncem už nebudeme mít v rukou nic většího, čím můžeme platit naše nezbytné dovozy. Cesta do bídy se rychle rozjíždí, bez zásadního politického obratu se to nezastaví.

J. Plzák 25.1.2024 13:09

O to jim právě jde. Zlikvidovat nás. Dobře vědí, že mimo EU bychom je v brzku převálcovali.

R. Tichý 25.1.2024 7:14

Jedinym smyslem GD je zchudnuti belochu tak, aby nas zbytek sveta mohl dohnat. Bohuzel jsou politici tak zbabeli, ze jedinym jejich motivem je kladne hodnoceni v mediich ovladanych levicaky. Tedy nehlede na zdegenerovani nasi politiky tak, ze v cele jsou jen šedé nuly.

V. Kolman 25.1.2024 8:28

Holt budou časem zchudlí běloši houfně migrovat do Afriky. Ušetří tam za topení, teplé oblečení........;-D;-D;-D

R. Tichý 25.1.2024 10:21

Zkusit to muzem, ale to nedopadne. Bili koloniste budou vybiti po pokusu o vylodeni. Z dalky je budou koucovat zbytky bilych levicaku.

L. Novák 25.1.2024 5:01

Elektromobilita skončí na nezájmu občanů, nedostatku materiálů, el. energie, infrastruktury a vysokých provozních nákladech. Zelení idioti proto musí zakázat konkurenci...

O nevýhodách a prů§erech je "zakázáno" psát, "veřejnoprávní" ČT dělá hloupou propagandu zájmovým lobby.

Pasívní rezistence občanů porazila rudou totalitu, a porazí i tu zelenou! !! :-)

J. Kostelanský 25.1.2024 6:33

"Vlaky pro lidi jsou nesmyslem, protože pri rychlosti vyšší než 50 km/h by se cestující jednoduše zadusili." - nejmenovaný "expert" v polovině 19. století.

"Lidé nikdy nesestrojí létající stroj těží než vzduch, protože létání je vyhrazeno jen pro ptáky" - nejmenovaný "expert" na přelomu 19. a 20. století.

"Budoucnost patří koním" řekl Henrymu Fordovi ředitel jedné z velkých amerických bank, když k němu přišel Ford se žádostí o půjčku na stavbu továrny pro auta.

"Pro celé Spojené státy bude stačit několik velkých sálových počítačů." řekl ředitel IBM někdy v 70. letech v reakci na snahy vyvinout osobní počítače.

"Navrhuji zrušit Patentový úřad, jehož jsem ředitelem, protože vše důležité již bylo objeveno a vynalezeno" - řekl ředitel Patentového úřadu v Paříži koncem 19. století.

R. Langer 25.1.2024 6:38

"Vlaky pro lidi jsou nesmyslem, protože pri rychlosti vyšší než 50 km/h by se cestující jednoduše zadusili."

Ano, tyto bludy kázali v historii takoví techničtí analfabeti, jako jsou dnes ti, co propagují po 150 letech jakýsi elekromibilismus, aniž by se tento za těch posledních 150 let jakkoliv samostatně prosadil. Ale je vtipné, že se tím ještě navíc sami cchlubí. ;-D ;-D ;-D

R. Langer 25.1.2024 6:51

No, tehdy se tím vlastně chlubili také, žádná změna. :-P

V. Kolman 25.1.2024 8:35

V jedné francouzské letecké konstrukční kanceláři údajně visel velký "školní" obrázek čmeláka , opatřený cedulkou:

"VZHLEDEM K MALÉ NOSNÉ PLOŠE A VELKÉ VÁZE, NEMŮŽE VZLÉTNOUT! ČMELÁK TO ALE NEVÍ A PROTO LÉTÁ!!";-D;-D;-D

L. Novák 25.1.2024 12:04

TO JE ARGUMENTACE ZELENÝCH ;-O IDIOTŮ nepolíbených fyzikou a ekonomickou gramotností. Mimochodem, před pár lety ještě ZELENÁ PROPAGANDA vytrubovala, že na baterky budou lítat i běžná dopravní letadla. Dnes už se sotva najde blb, který by tento směr vývoje prosazoval. A není to kvůli tomu, že letadla jsou těžší než vzduch, ale kvůli ekonomice provozu a spolehlivosti takového letadla... :-P

Tak se o to klidně pokoušejte dál... ;-D

V. Kolman 25.1.2024 20:11

;-D;-D;-D!!!!!!Haf-haf-haf-haf-haf-haf-haf!!!!!!;-D;-D;-D

J. Jurax 25.1.2024 17:46

Ano.

Čmelák totiž létá na jiném principu než letadla s pevným křídlem.

V. Kolman 25.1.2024 20:21

Souhas - ornitoptéra dodnes nelétá.

Už Archimedes navrhoval předchůdce vrtulníku s jedním nosným rotorem, akorát neřešil reakci nosného rotoru u svých studií vrtulníku.

M. Kocián 25.1.2024 8:37

Ale všechny tyhle věci se nakonec vyřešily technicky, nikoliv změnou zíkonů. Stephenson, bratři Wrightové, Ford, dokonce ani Jobs s Gatesem státní podporu nepožadovali a už vůbec ne tvrdý zákaz konkurence (dostavníků, balónů, koňů nebo IBM) - oni v konkurenci s nimi zvítězili. Až tohle dokážou výrobci elektromobilů, pak bude váš argument dobrý.

V. Kolman 25.1.2024 19:58

Nebylo míněno jako argument - pouze jak úsměvná kuriozita;-D

V. Mokrý 25.1.2024 7:02

R^

J. Jurax 25.1.2024 17:43

R^

J. Kostelanský 25.1.2024 4:22

Citát z článku:

"Nikdo by neřekl slovo proti elektromobilům nebo autům na vodíkový pohon nebo na syntetická paliva. Tato vozidla by si ale měla vydobýt svůj podíl na trhu standardními mechanismy nabídky a poptávky a na základě přirozeného technického pokroku."

To je asi nejpoužívanější finta, jak něco zadupat do země: "Je to dobrá myšlenka, ale..."

Dávám do pozornosti dokumentární film "Who killed the electric car?" tedy "Kdo zabil elektromobil?" Natočili ho v USA v roku 2006 a pojednává o vzestupu a pádu elektrovozů v Kalifornii koncem 20. a začátkem 21. století. Je poměrně dlouhý - hodinu a půl. V případě zájmu si třeba vyhradit dostatek času. Je však v českém jazyce.

Argumenty, které proti elektrovozům tehdy odpůrci elektromobility uváděli, jsou ty samé jako dnes. :-) I metody antikampaně jsou stejné.

https://vimeo.com/172469917

L. Novák 25.1.2024 4:53

Marketingový TROLL ;-O Kostelanský a jeho ignorance fyzikálních principů jako obvykle....

J. Kostelanský 25.1.2024 6:17

Pane profesore Nováku, mohl by jste být konkrétnější? Který fyzikální princíp ignoruji a proč? Expert jako vy to jistě dá z voleje... :-)

R. Langer 25.1.2024 6:48

Když jako technický analfabet nechápete základní fyzikální principy, je těžké vám cokoliv dalšího vysvětlovat. Třeba to, že jezdit jakýmkoliv elektromobilem od doby jeho vzniku, což je dnes skoro 150 let, nikdo nikdy nikomu NEZAKAZOVAL, takže za tu dobu by se takto kvalitní dopravní prostředek jistě všeobecně rozšířil. Což ovšem dost souvisí s finanční gramotností, kterážto se o u technických analfabetů nedá opět jakkoliv očekávat... ;-D

M. Šejna 25.1.2024 8:43

Furt jste nepredložil ty fyzikální zákony, kvůli kterým je elektromobil v rozporu s fyzikou.

L. Novák 25.1.2024 12:12

Třeba hustota energie uložená v akumulátoru v porovnání s hustotou energie uložené v tekutých ropných palivech.

Množství energie, které musí elektromobil spotřebovat na pohyb těžkého akumulátoru, vlastní ohřev v zimě, aby byl akumulátor provozuschopný, apod.

Pro ;-O blba nepolíbeného fyzikou samé "záhady", že? ;-)

J. Kostelanský 25.1.2024 20:06

A tím jste chtěl říct jako co? Samozřejmě 1 kilogram paliva v sobě obsáhne podstatně více energie než 1 kilogram baterie. A to je nějaký problém? Elektrovozu nevadí, že má nadváhu 400 kilogramů s porovnatelným spalovákem. Těžší vůz má lepší jízdní vlastnosti, a díky rekuperaci má ve městě menší spotřebu než spalovák. Navíc vývoj baterií nekončí. Dnešní špičková kapacita 270 Wh/kg se brzy zvýší na 500 a později na více než 700 Wh/kg. To nejsou nějaké laboratorní pokusy, takové baterie se již připravují do sériové výroby. Nevím o tom, že by existoval nějaký horní limit, kolik energie se dá uložit do 1 kilogramu baterie. Je tedy celkem možné, že 1 kg baterie pojme v budoucnu více energie než 1 kilogram benzinu.

Já bych čekal, že uvedete nějaký přírodní zákon a doplníte ho i vzorečkem a výpočtem dokazujícím, že elektrovozy jsou slepou uličkou. Např. jako že perpetuum mobile je nesmyslem, protože odporuje zákonu zachování energie. Tedy, že energie nevzniká ani nezaniká, je mění svou formu. Něco takového prosím uveďte. A ne vaše dojmy...

Já jsem schopen uvést ne jedno, ale kupu technických dat, které naopak potvrzují reálnost této technologie.

J. Kohout 25.1.2024 7:38

Nejde o fyziku, ale (současnou) techniku. Pokud je stejně auto o polovinu těžší a ujede 3x méně (Citroen Berlingo), to rozhodně není krok vpřed.

O tom, že jde o podporu těch nejbohatších ano nemluvě - bez domu s garáží prakticky nemá význam.

L. Hančar 25.1.2024 8:11

On ten dům s garáží taky není výhra. Probral jsem to s techniky ČEZu. Máme u nás ve vidlákově asi 50 obydlených domků. A jejich trafo a dráty stačí akorát na 2 nabíječky. A s třetím elektroautem přichází blackout.