3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 19.5.2008 13:54

Re: Planovaci dalnic

Ono totiž ekoteroristům ještě nedošlo, že lidé jsou "taky příroda" stejně jako např. žabičky. Navrhuji následující experiment: děti (Země) by se mohly vydat z Břeclavi do Rozvadova a) pěšky b) na kole c) po okresních silnicích d) po dálnici a následně porovnat výsledky. Mne osobně by nejvíce zajímalo porovnání variant c) a d).

Ekočlověci neváhejte a chopte se výzvy! Třeba se exaktně přesvědčíte, že úplně normálně blbnete.

P.S. Prodražení veřejných staveb obstrukcemi bych dal k úhradě těm, kteří je způsobili. A byl by klid!

I. Laengsfeld 19.5.2008 14:15

Re: Planovaci dalnic

Tohle je taky brilantni ukazka zelene - byrokatickeho  uvazovani:

"Nekdo si vymyslel ze dalnice D8 povede pres CHKO. Coz je protizakonne

a tudiz vyzaduje vyjimku."

Dopravni stavby v CHKO jsou "protizakonne" ? To tedy ziram, jakou ti melouni urvali moc

ZW 19.5.2008 15:13

Re: Re: Planovaci dalnic

Ano, nové dopravní stavby bez schválení orgánů státní správy ochrany přírody jsou v chráněných územích opravdu protizákonné.

I. Laengsfeld 19.5.2008 16:53

Re: Re: Re: Planovaci dalnic

Myslim, ze veci maji mit svou hierarchii (ktera je dnes prevracena).  Kdyz  si sopouchy plne lavy (cedicove, znelcove, ci jine)  prorazely cestu nahoru, taky  se zadnych organu neptaly ;-P Rozumna spolecnost nenaplanuje dalnici nadvorim  Prazskeho hradu, ani nejzachovalejsi stepni strani Stredohori, a nepotrebuje  k tomu razitko byrokrata. (To  vede nejcasteji jen ke korupci a zneuzivani.)  Krom toho, svahy dalnice prece spis podpori dobre podminky pro zdejsi cennou suchomilnou vegetaci. Zda je hezci tunel nebo zarez, je estetickou kategorii. Je to dulezita  vec, ale ekonomicka a dopravni  hlediska jsou nemene dulezita.   Kdyby meli

zeleni za cisare pana takovou moc jakou  chteji mit    dnes, zadna zeleznicni sit  by neexistovala resp. byla by vedena uplne nesmyslnymi trasami

ZW 19.5.2008 19:06

Re: Re: Re: Re: Planovaci dalnic

Ano, naše hieratchie je: 1. dálnice, 2. dálnice, 3. dálnice. Kdekoliv a za jakoukoliv cenu.

Váš argument, že "svahy dálnice podpoří suchomilnou vegetaci" je k smíchu. A co asfalt? Tam by se mohly vyhřívat chráněné ještěrky zelené, že?

Kdyby se tehdy za Rakouska stavitelé chovali k přírodě byť jen z desetiny tak bezohledně jako dnes, tak by je majitelé tehdejších panství hnali kulovnicí (a to se ještě o nějaké devastaci životního prostředí nic nevědělo).

I. Laengsfeld 19.5.2008 21:54

Re: Re: Re: Re: Re: Planovaci dalnic

Stavitele - treba tech zeleznic - za Rakouska se k prirode chovali hodne bezohledne, treba u takove severojizni nemecke drahy to trvalo 150 let, nez  dilo jakztakz splynulo s krajinou, u modernich dalnic s rekultivaci okoli tohle bude  trvat nesrovnatelne kratsi dobu. Nebo vezmete treba lomy, dnes uz  se k geologickemu bohatsvi krajiny chovame prece jen o neco ohleduplneji nez pred 150 lety, i kdyz soucasna tezba je radove vyssi.

Ja mam  rad racionalni argumenty. Zatimco plan  150 m vysoke  prehrady v Krkonosich za ucelem uspokojeni touhy po "ovladani klimaticke zmeny"  povazuji za byrokraticko -  betonove silenstvi,  tak treba uz   takova dalnice "Ceskym rajem"  pod Troskami mi pripada OK.  Oboji pritom  vede krajinou, kterou  mam rad a znam velmi dobre

Chris Kelvin 19.5.2008 16:24

Re: Planovaci dalnic

Naprosto souhlasím. A dodám, že pro získání výjimky pro stavební povolení podobné stavby v CHKO, navíc tak významné, by měl investor přeci jen splnit hodně výjimečné podmínky. Což se nestalo a zdánlivě jsme všichni ušetřili, i když to není pravda.

honzak 19.5.2008 16:44

Re: Planovaci dalnic

Ona dnešní E55 nevede Středohořím? Já hlupák stará, hlava děravá si desítky let myslím, že vede!  A ty naložené kamiony které na dvojku supí stoupacím pruhem před Velemínem jistě výrazně podporují množení ohrožených druhů.

Rozdělování velkých liniových staveb do několika etap je naprosto normální a zavedené. Když nic jiného, tak sehnat prachy na celou D8 je NEREÁLNÉ. Navíc by se celá taková D8 otevírala NAJEDNOU a tudíž by velká část ležela hotová ladem dlouhou dobu.

vita 19.5.2008 16:53

Re: Re: Planovaci dalnic

Někde se to tak dělá. Viděl jsem rozestavěnou dálnici po prakticky celém černomořském pobřeží Turecka - ve stavu samozřejmě ne všude stejném, ale ne jako u nás, kde se před každým kopnutím na pětikilometrovém úseku mohutně žvaní a poklepává a po jeho dokončení si politici opět třepí pysky a tentokrát stříhají.

Ale u nás by nejspíš nebyly ani peníze, ani stroje, o ukrajinských kopáčích ani nemluvě...

meloun 19.5.2008 17:57

Re: Re: Planovaci dalnic

Po stavební stránce je rozdělování do etap naprosto normální, pokud se ale jedná o projekt a posuzování vlivu na životní prostředí, je to vlastně obcházení zákona.

meloun 19.5.2008 12:58

Je dětinsky snadné najít nepořádky a nekorektnosti.

Je velký rozdíl mezi nepořádkem (= chybou) a nekorektností. Chybou je povolení stavby na břehu potoka, který mnoho desítek let v podstatě díky poddolování a čerpání důlních vod neexistoval, teď se ale čerpat přestalo a vody se pomalu vracejí do původního režimu. Nekorektností je, nechat si v procesu EIA schválit elektrárnu o výkonu 120 MW a postavit monstrum o výkonu 360 MW se zcela jinou technologií. Při výstavbě dálnic je nekorektností salámová metoda (rozkouskuju stavbu, nechám schválit po částech, když pak dojdu na problematické místo, už to jinudy nejde).

Pokud se nekorektně chová soukromá firma, je nekorektní ona. Pokud se nekorektně chová instituce zastupující stát (ŘSD), je nekorektní stát.

Mimochodem, dělat z někoho, kdo na tyto praktiky upozorňuje a brání jim ekoteroristu, je nekorektní.

Mojmir Prusa 19.5.2008 12:09

ASTONE, je to tak i zcela jinak

Takovym tim mazadlem nasich ekoteroristu jsou ovsem jeste znacne rozporne lokalni zajmy a nekompetentnost uredniku. Onen obchvat Plzne mel vest puvodne severni cestou, pravdepodobne mene kontroverzni,  jenomze to by na tom mistni honorace malo vydelala. Tak se to cele predelalo a tim se nasobne zhodnotili pozemky , na kterych nyni stoji  a jeste budou stat ruzna obchodni centra, lemujici onu jizni cestu dalnice okolo Plzne. A tim meli ekoteroriste volne pole pusobnosti, protoze se to cele predelavalo nahonem a bylo to dost spatne pripravene.

Take se projedte z Prahy  do Pisku nebo Strakonic nebo z Prahy do  Tabora a Ceskych Budejovic,  podivejte se, jak se buduje dalsi cast silnice R4  a dalnice  do Jiznich cech. Kdyz se to dela takto, pak je to opravdu jednoduche sabotovat a rusit.  Vas termin KRIDIOTI na oznaceni dilem nekompetentnich a dilem prodejnych uredniku, kteri si nahrabou a pak jdou pryc je myslim docela vystizny. Bez nich by si mnoho ekologisti nepiskali.

vita 19.5.2008 14:48

Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

I kdepak - severní, nejméně kontroverzní trasu (jak správně říkáte) zamázli Zelení ještě v době fungování vlády Pitharta Dvoudomého. Tedy nejpozději začátkem června 1992 - neb tou dobou se Píťa pobral na smetiště dějin, kam patří.

A proč byla zrušena? Protože 1) vedla lesem (tedy nejméně ovlivnila lidi) a 2) vymysleli ji komunisti - takže byla fujfujfuj. Nejste vy nějakej starej struktůr, že se vám líbila?

A pokusili se protáhnout jižní trasu částečně okrajem, částečně vnitřkem sídliště s několika desítkami tisíc obyvatel. Zeleným přece nikdy nešlo o životní prostředí. Tedy pro lidi...

ulik 19.5.2008 15:22

Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

ja jsem cetl, ze severni trasu pres Plzen puvodne vytrasovali nemecti inzenyri behem okupace. Byla zrusena hlavne proto, ze odtud se bere pitna voda (pro Plzen?). Nejvic blokoval jizni trasu plzensky magistrat, protoze se mistnim urednikum nelibilo, ze se jim snizi cena pozemku, do kterych tam nainvestovali. Proto taky ta dalnice vede tak debilne daleko od Plzne (neprimik ase Plzni), cimz by soucastn plnila ulohu mestskeho obchvatu (zase, porovnejte, jak blizko jsou dalnice u mest v Nemecku). Jeste ze mate zelene, muzete na ne vsechnu ti spinu svest, kdo pak by za ten bordel mohl, kdyby nebyli ...

vita 19.5.2008 16:04

Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Za debilně vedenou dálnici považuji dálnici vedenou částečně intravilánem města. Například přimykající se k sídlišti, kde její hluk a zplodiny otravují co nejvíce lidí a kde brání dalšímu rozvoji města. Vy máte možná jinou definici.

Pokud není první dopravní stavbou ze souboru staveb - jako severojižní magistrála v Praze (která ale jako dálnice nebyla nikdy projektována a budována). Že se po ní jezdí o léta a léta déle než bylo plánováno, za to můžou taky zelení.

Plzeňský magistrát blokoval - jak po něm ostatně chtěli Plzeňané - tu debilní trasu prakticky vnitřkem města. To by nebyl obchvat, to by byla dálnice vedená městem.

Chris Kelvin 19.5.2008 16:40

Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Vito, jestli nepřipustíte zájmy majitelů pozemků kolem budoucí dálnice, jsou Vaše informace přinejmenším nevěrohodné.

vita 19.5.2008 16:50

Re: Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Chrisi, nevím, odkud máte VY informace o zájmech majitelů pozemků kolem budoucí dálnice - a nevím, odkud máte seznam těch majitelů a jak znáte jejich zájmy. A protože nic takového nemám a neznám, neblafu nesmysly a nevymýšlím si co stará Blažková - "Vono je v tom určitě ňáký šmé, paní Povondrová...".

Pokud nějaké máte, tak sem s nimi! Pokud možno s odkazy. Já mám prozatím informace, které jsem sem dodal. Což jsou informace sehnané leckde a lecjaks, třeba taky z plzeňského magistrátu. Plus zapamatované - to řádění zelených začátkem 90. let a odstavení jakéhokoli projektu s jediným zdůvodněním - "Komunistický moloch" si budu pamatovat setsakra dlouho! Málem nám v Praze sundali Žižkovský vysílač (nejen dle mého mínění velmi zdařilou stavbu) a obchvat Prahy zamázli na léta. Nebýt VLSR, už by nejspíš fungoval - ovšem pro podstatně méně aut.

Takže, máte-li nějaké KONKRÉTNÍ informace, zajisté znáte svou občanskou povinnost...

balthasar 19.5.2008 17:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

A teď ještě tu o Smolíčkovi, Víťo ;-D

vita 19.5.2008 19:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Aleale, copak se tak nelíbí, že musíte kravit tímto způsobem? Šlápl jsem na paleček? Nemáte nic co dodat k věci, tak se musíte pokusit o zesměšnění?

Ale tím jen SÁM předvádíte, že nemáte argumentík...

Máte? - Tak sem s ním...

balthasar 19.5.2008 20:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Si tu historii přečtěte, byl tu na ní link.

ZW 19.5.2008 19:21

Re: Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Tím "prakticky vnitřkem města" myslíte těch pár rodinných domků kolem Nepomucké?

Ale máte pravdu, při volbě trasy KUO by asi tu krásnou novou Hypernovu museli postavit o pár desítek metrů dál. Čímž by byl rozvoj města definitivně v řiti.

Talián 19.5.2008 23:24

Re: Re: Re: ASTONE, je to tak i zcela jinak

Severní trasa kol Třemošné byla zamítnuta, protože tam stranická šlechta jezdila střílet kance. Jižní posunuli lobisté, protože původní mezi Černicemi a Bručnou byla moc jednoduchá a levná. Melouni v tomto případě posloužili jako užiteční idioti. Kromě tunelu je kuriozní soustava nájezdů a sjezdů před Černicemi, kde pravidelně zabloudí i místní. Valík je samozřejmě majstrštyk, kdy se na dvě betonové roury muselo dosypávat.

Jura Jurax 19.5.2008 11:10

Souhlas

Ekologisté a ekoteroristé - Zelení, Děti země, duhatci, grýnpísáci, arniky a jak se jen tyhle vyděračské a škodící spolky jmenují - jsou zemští škůdci a jako s takovými s nimi má býti nakládáno.

Čeští panovníci zemské škůdce a loupeživé barony lapali a vplétali je kol či jem věšeli na návrších, dodávajíce tak krajině svérázného koloritu a lidu varování, že škodit zemi se nemá. V dnešní humánní době toto radikální, leč účinné řešení již bohužel není dost dobře možné; ale stále je možné jim nakopat zadel do špičata a nedopustit, aby mohli do čehokoliv kecat.

J. Ryba 19.5.2008 11:52

Re: Souhlas

R^R^R^

Josef 19.5.2008 16:05

Re: Re: Souhlas

Tak jestli zeleni na to nebudou stacit, tak prijde Buh sam a zachrani tuto planetu od jejich obyvatel, tim, ze uz nesvori vice ropy, kterou by mohli palit ! Co je inteligentniho na velkomeste plnem aut bez pasazeru, jejichz ridici pokrikuji na tramvajove zastavky  " hele socky " ?!?

balthasar 19.5.2008 12:00

Re: Souhlas

Tady máte jedny přímo vzorový, ti se za odvrácení schválený stavby dokonce i modlej ;-)

doktor 19.5.2008 10:03

Vynikající Neffův článek i úvaha!

Ochránci přírody si nechtějí přiznat, že její součástí jsou i lidé: chránit by měli i je. Bližší, než D 8 je mi stále odkládaná dálnice D 52 Brno - Vídeň. Díky obstrukcím starostů obcí, které leží na mikulovsku v kilometrové vzdálenosti/!/ od budoucí dálnice, a tak zvaných ochránců přírody (mezi nimiž hraje bohužel roli i ombudsman) zřejmě dálnice nepovede přes Pohořelice, kde je dávno z Brna vybudovaná rychlostní silnice, ale přes Břeclav. Protože Vídeň staví svůj úsek ve směru na Mikulov, povede to k trase nové dálnice přes několik obcí mezi Břeclaví a Mikulovem. Všude tam najdete nejen chráněné chráněné krajinné oblasti, ale také tam žijící tisíce lidí. Vyhrává ten, kdo umí hlasitěji řvát.

MLOK1 19.5.2008 10:14

Re: Vynikající Neffův článek i úvaha!

SOUHLAS!!!:-):-):-)

Psí vrah Čumil 19.5.2008 10:50

Milý doktore, v případě D52 jde spíše o snahu Břeclavi získat pro sebe

lukrativní příjem z významné dálniční klřižovatky (viz přidružené služby). O ochranu rezervací, atd. jde až v druhé řadě.

ok 19.5.2008 10:54

Re: Milý doktore, v případě D52 jde spíše o snahu Břeclavi získat pro sebe

Ale to je v pořádku, ta trasa se musí vydiskutrovat, zohlednit různorodé zájmy a najít pokud možno optimální trasu zohledňující ochranu přírody a ekonomické zájmy. V případě dálnice přes České Středohoří žádná diskuse a hledání nebyly, Dálnice to vyprojektovaly doslova "proti všem".

D3 a trasa přes Český ráj jsou také "proti všem".