3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Laengsfeld 19.5.2008 23:39

Re:z Lovosic do Loun je to v zásadě kousek

Ted je takova moda pocitat u vseho "uhlikove stopy", spoctete si  tu pyramidu pohonnych hmot, kterou by stala  (rekneme za 100 let, secteno za vsechna vozidla na te trase) navic cesta oklikou o   "pouhych 15 km" delsi. A to i s uvazenim toho, ze by  tam bylo mene stoupani  (a  tedy i klesani)

baltahsar 20.5.2008 23:05

Re: Re:z Lovosic do Loun je to v zásadě kousek

Tož s váma to bude určitě taky těžký, ale trasa z Prahy do Ústí by byla delší proti tomu vyhlídkovýmu objezdu Lovoše a zemský brány jen asi o šest až osm km (ona ta lochneska je už tak cca o 6 km delší, než je to údolim Elbe), čili když uvážim že stoupání o cca 200 m co tam bude přes Kubačku je ekvivalentní asi 5 km jízdy po rovině, u kamionu možná i desíti km, tak je to ganz egál fekál. A do Drážděn by se to dalo od Bíliny trasovat jinou a kratší štrekou než Řehlovicema, takže by to třeba vyšlo i blíž. Ovšem když nám to bolševik tak pěkně naplánoval, co bysme to překreslovali, žejo. A možná se i ten sever R43 ohnutej nesmyslně na Jevíčko postaví skutečně jako německá exteritoriální dálnice podle Hitlera.

Chris Kelvin 19.5.2008 17:57

Re: Re: A už jste autore někdy byl v Českém středohoří....?????

Já pořád nechápu, proč sem taháte nějaké ekologisty. Nebo autor článku. Tady prostě existuje (objektivně!) cosi, co má určitý význam. Je to České středohoří, jedinečný krajinný útvar, se svou dominantou Milešovkou. A jsou zde lidé (nikoli ekologisté), kteří by rádi tento krajinný ráz zachovali. To nesouvisí s pásem 26 metrů širokým, to bych si dovolil označit za vrchol demagogie a nevkusu.

Člověk by očekával, že pokud se stát rozhodne postavit dálnici přes CHKO (vyhlášenou tímtéž státem), podnikne jakési nadstandardní kroky k omezení následků této stavby. V takto složité krajině, pokud pomineme možnost vést hlavní tah jinudy (a to je problém zejména proto, že o dálnici má zájem i krajské město Ústí) zbývá jediná alternativa - trasu co nejvíce zatunelovat. Nejsme Itálie, kde je vedena trasa dálnice téměř z jedné poloviny v tunelech (a ta druhá po mostech), člověk by čekal, že si to budeme moci dovolit. Zvlášť když útvar jako je Středohoří je nejenom jedinečný nejenom v rámci Česka, ale i Evropy.

Místo toho kdosi (lobby stavebních firem...?) rozpoutá hru, ve které těm hloupějším spoluobčanům předhodí jako oběť cosi, co nazve "ekologická hnutí". A ejhle, kdo všechno na to skočí. I slavný spisovatel, mizerný novinář a ještě horší fotograf Neff. Není sám.

Ano, cesta přes Velemín je velmi zatěžující. Hlavně pro obyvatele průjezdných obcí. Tu trasu znám velmi dobře. Tito lidé by ale měli nadávat investorovi a stavebním firmám, že nejsou schopni včas a kvalitně naplánovat trasu. Přičemž podotýkám, že k žádnému zdržení nedošlo, dříve by stejně nikdo nestavěl. Nebyly přiděleny peníze a nebyly stavební kapacity. Všichni stavěli jinde.

Bohužel, dnes už je asi rozhodnuto. Zase zvítězila lidská hloupost nad lidským rozumem. Ale podobných proher nás čeká zajisté více. Jenom se na nich nechci aktivně podílet jako autor článku&spol.

honzak 19.5.2008 19:22

Re: Re: Re: A už jste autore někdy byl v Českém středohoří....?????

"Tito lidé by ale měli nadávat investorovi a stavebním firmám, že nejsou schopni včas a kvalitně naplánovat trasu."  Teď jsi za blba ty, investor ani zhotovitel NEPLÁNUJÍ  trasu. To je práce autorizovaného projektanta (právnické osoby). Ale taková drobnost melounistu nerozhází, že? Trasování D8 povede ke zbourání Milešovky? Tak to bude krajinný ráz v řiti...

Á propos - kdo že blokoval výstavbu tunelu Mrázovka? Tunelu na vnitřním městském okruhu, což je praxe používaná v celé Evropě? Nebyli to melouni? Byli.... A co je lidská hloupost, to určuje kdo? Ty? Bursík? Žakesová? Nebo pionýr Stropnický?

Pevně věřím, že se ta podělaná sebranka už nikdy nedostane do parlamentu a vlády.

ZW 19.5.2008 19:35

Re: Re: Re: Re: A už jste autore někdy byl v Českém středohoří....?????

Správně! Co projektant naplánuje, do toho mu nemá investor co kecat! Ještě že projektant nenaplánoval D8 z Kardašovy Řečice přes Golčův Jeníkov do Vlachova Březí.  To bychom byli definitivně v řiti a nikdo by s tím nic nezmohl.

Chris Kelvin 19.5.2008 21:16

Re: Re: Re: Re: A už jste autore někdy byl v Českém středohoří....?????

Honzáku, já JSEM projektant. Nikdy bych si nedovolil investorovi mluvit do investičního záměru.

A jestě jeden citát z Honzáka:

"...rozdělování velkých liniových staveb do několika etap je naprosto normální a zavedené..."

Ano, ze stavebního hlediska žádná námitka. Nedovedu si ovšem představit, že by někdo naplánoval část trasy odněkud někam, a pak teprve přemýšlel, kam povede ta další. Honzák si to asi představit dovede. Možná tak i pracoval, než odešel do důchodu a stal se zapšklým důchodcem, který může tykat, komu se mu zachce. Jak bylo za soudruhů z StB zvykem..... 8-o8-o8-o

Komik 19.5.2008 23:37

Krajinný ráz

té části Středohoří, přes kterou povede dálnice, BUDE v řiti, ať už to říkáte ionicky nebo ne. Nebo si snad myslíte, že se ty tunely, mosty, nájezdy atd. na krajině nepodepíší? Či ji snad podle Vás dokonce zkrášlí?

    Závěrem se Vám, pane Honzaku, omlouvám, že Vám vykám, ale víte, jsem už pán středního věku a byl jsem vychován v tom, že cizím lidem se vyká a vybíráte si, komu tykat (a to až po vzájemné dohodě). Doufám, že tuto odchylku (podle mé zkušenosti ostatně v této společnosti obecně sdílenou) v názorech na tykání a vykání budete respektovat; proto bych Vás prosil, abyste mi ve své případné odpovědi vykal.

Schumacher 19.5.2008 18:09

Souhlasím.

Kolik jste ochotný přihodit ?

Pytel 19.5.2008 16:07

měšťácká kratochvíle

V článku popsaná takzvaná "ochrana přírody" není ničím jiným než jednou z nejreakčnějších měšťáckých kratochvílí. Nikdo se jistě nechce vracet k poválečné totalitě, ovšem ta měšťácká svoboda škodit a brzdit musí být těmto lidem odebrána ve prospěch svobody pracujících žít normální životy.

ZW 19.5.2008 18:58

Re: měšťácká kratochvíle

Pokud jsem vás dobře poc hopil, tak R^.

(Pokud jste to mysle vážně, jsem asi hodně naivní.)

pavlik 19.5.2008 15:58

budování dálnic

Jak se u nás staví dálnice dokazuje trasa do Mikulova na Rakousko, která vede paralelně pár kilometrů od D1, když by stačilo se domluvit s Rakušákama a udělat spojku v Břeclavi ... Nevím kdo si takovou ptákovinu vymyslel, zelení proti tomu řvou ale není jim to zřejmě nic platné. Vinit "ekologisty" ze spojení s betonovou lobby je absurdní.

Ještě něco bych poznamenal k té dopravě v "optimálním" režimu motoru. 130 km/h pro většinu aut není režim nejnižší spotřeby (odpor vzduchu je proti 90 km/h dvojnásobný). Optimální režim bývá někde kolem 70-80 km/h /záleží co má kdo za auto/. Je otázka, jestli by nebylo jednodušší pořádně spravit obyčejné cesty, pořádně označit a případně upravit nebezpečná místa, než za každou cenu stavět extrémně finančně i energeticky náročné dálnice.

Mimochodem, pokud byste si přečetli program strany zelených, tak tam najdete že by se neměly budovat nové dálnice, že by měly mít přednost obchvaty měst a obcí - což by bylo jistě pro bezpečnost a životní prostředí mnohem přínosnější než nové dálnice ...

Bubik 19.5.2008 17:11

Re: budování dálnic

že by měly mít přednost obchvaty měst a obcí

a proto v Praze blokují (respektive blokovali) jihozápadní kus obchvatu, jihovýchodní kus obchvatu, severní kus obchvatu.......:-P

balthasar 19.5.2008 17:40

Re: Re: budování dálnic

Jo, samý takový co maj zeleně natřený domečky v Suchdole a Chabrech. A na JV měli zase zeleně natřený domečky v Oujezdě a Petrovicích. Vy ste taky lacino ke koupi za banány bez fronty, viďte ;-D

Bubik 19.5.2008 22:04

Re: Re: Re: budování dálnic

bylo by mi úplně jedno, kdyby mi vedl tunel s obchvatem pod domem. Nejen v Suchdole.....

Chris Kelvin 19.5.2008 22:41

Re: Re: Re: Re: budování dálnic

Ma - so - chis - ta 8-o

L. Machala 19.5.2008 15:40

Pane Neffe,

velmi si Vás, Vašeho úsudku a Vaší invence vážím a skoro vždy mi mluvíte z duše, ale zde si dovolím položit Vám dvě otázky:

1) myslíte si, že projektanti dopravních a jiných staveb se vždy dopředu snaží dostatečně předvídat možné objektivní námitky ze strany ochránců přírody a projekt volit tak, aby kompromisní řešení bylo přijatelné pro obě strany? Myslím si, že se často jedná o arogantní přístup k věci s vědomím, že se projekt nakonec salámovou taktikou podaří dokončit. Oblíbená je také vyděračská taktika typu, že nákladní auta budou ještě další roky jezdit přes ubohé vesničky. Není to alespoň někdy náhodou tak, že kdyby byl projekt včas zpracován s přihlédnutím k oprávněným požadavků ochrany přírody (lidí dotčených stavbou), tak je stavba už dávno hotová? Já jsem totiž na vlastní kůži zažil podobnou kauzu ohledně obchvatu kolem malého středočeského města, kde šlo o to, aby projektant posunul silnici o několik desítek metrů od obytných domů, čemuž objektivně nic nebránilo, ale zodpovědní činitelé to z prestižních důvodů odmítli a následoval několik let trvající spoudní spor, který dosud není rozhodnutý. Což takhle jednou obvinit a případně pokutovat za průtahy právě zodpovědné projektanty, kteří nedokázali připravit kvalitní projekt - reakci "ochránců" měli předvídat (mám na mysli pochopitelně racionální námitky, kterých také není málo) a projekt volit tak, aby k těmto obstrukcím nemohlo dojít.

2) Domníváte se, že oni "ochránci" přírody nehrají ani trochu pozitivní korektivní roli? Já osobně se obávám, že kdyby byla ponechána "betonové" a "technokratické" lobby volná ruka, tak bude brzy zabetonováno či zbouráno vše, na co tyto lobby dostanou chuť; mám totiž dojem, že nechat vše jen na státu, zvláště v našich podmínkách, by bylo dost nezodpovědné.

ok 19.5.2008 17:52

Re: Pane Neffe,

Odpověď je velmi prostá: nevěřte tomu, že to Neff dělá z přesvědčení. To by se totiž zabýval i jinými tématy a hlavně, byl by "vyvážený". Můj názor je, že je to profesionální lobbista (samozřejmě se mohu mýlit, ale tento názor mám. Svědčí pro to především soustavné protěžování obskurních figur typu "Březina").

Karla 19.5.2008 20:29

Re: Re: Pane Neffe,

je zvláštní, že se nerozhodl eliminovat takovou obskurní figuru která se podepisuje jako ok.

meloun 19.5.2008 18:02

Re: Pane Neffe,

Myslíte Slaný - Lotouš nebo je tu ještě takový další průsšvih?

balthasar 19.5.2008 20:17

Re: Re: Pane Neffe,

Lotouš je plánovanej v pořadí, předpokládaná realizace: 2013 – 2017 ;-)

Zubokleštič 19.5.2008 14:55

Zbytečně umírají?

S mnohými vývody souhlasím, ale vždy mě nadzvedne, "když zbytečně umírají lidé", zatímco na dálnici by neumírali. Tedy ne proto, že jezdí jak prasata, ale protože tu není dálnice.

Krajina je v tomto pojetí romantický přežitek ohrožující naši svobodu a živé organismy musí ustoupit naší svobodě svobodně jezdit sem a tam, ačkoliv by se to dalo vymyslet jinak. Současný svět není stavěn na to, že je normální auto nemít, ale je normální auto mít.

Zda se obejdete bez přírody, uvidíme. Jen každá desátá buňka našeho těla je lidská, takže nejen, že jsme součástí přírody, ale příroda je naší součástí. Jen technokrat si myslí, že všechny vztahy už byly objeveny a nemusíme se jimi zdržovat. Mizí vrabci, a nikdo neví proč. Možná, až se to dozvíme, bude pozdě i na budování dálnic.

messenger 19.5.2008 13:10

Mala anketa

Panove, schvalne: kdo vymyslel tunel Valik?

balthasar 19.5.2008 13:26

Re: Mala anketa

Ptáte se špatně. Kdo vymyslel trasu přes Valík? Tunel je už jen logickej následek.

messenger 19.5.2008 13:35

Re: Re: Mala anketa

No dobre. Tak kdo vymyslel trasu pres Valik?

AAA 19.5.2008 14:56

Re: Re: Mala anketa

Ale neni. Pres Valik by to slo i zarezem.

balthasar 19.5.2008 17:41

Re: Re: Re: Mala anketa

Tož ono by to šlo i vybourat kolem Staropramenu a přes Škodovku, stejně tam houby vyráběj. Technicky určitě, a ještě by to bylo o deset kiláků kratší ;-D

messenger 19.5.2008 13:00

Planovaci dalnic

Panove, rad bych vam pripomel jak to vse zacalo. Nekdo si vymyslel ze dalnice D8 povede pres

CHKO. Coz je protizakonne a tudiz vyzaduje vyjimku. Nicmene plan byl takovyto: dalnice se rozdeli,

jak to obvykle byva, do mnzostvi staveb. Na ty se ziska stavebni povoleni protoze nicemu nevadi.

Tak se postupne dalnice z obo stran priplizi az k hranicim CHKO. Pak sa zacne rvat ze preci jsou to ti ekologisti co muzou za to ze ubozi obcani trpi a zacne se tlacit na vydani one vyjimky s kterou se od zacatku potichounku pocitalo. Tohle delal nejaky genius PR, je to brilantni ukazka jak dosahnout sve a jeste najit nekoho na koho by se to dalo shodit (v tomto pripade ti osklivi ekologiste).

Vaclav 19.5.2008 13:43

Re: Planovaci dalnic

Vazeny pane, zkuste pri pohledu na mapu

http://www.mapy.cz/#x=132161536@y=137663488@z=9@mm=ZP

navrhout, kudy tedy ta dalnice mela vest? Ono to Ceske stredohori je pomerne rozlehle ....

Bobby Brown 19.5.2008 13:51

Re: Planovaci dalnic

A doteď se jezdilo z Prahy do Drážďan kudy?

CHKO! Tak si to srovnejte v hlavě...

A ještě jedna otázka - kudy se podle vás má do Drážďan jezdit?

Sam Křepelka 19.5.2008 16:05

Re: Re: Planovaci dalnic

Přes Mnichov